|
CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 15:54) Vad reserv tycker är roligt ska vi "andra dysterkvistar" tycka är roligt? Medan reserv tar illa upp och förföljer andra för deras skämt...?  Fattade du ens själv va´du skrev nu?  Vilket skämt och vem har jag förföljt p.g.a. deras skämt?  Jag har inte krävt eller ens önskat att "dysterkvistarna" ska tycka att "flamstrådarna" ska va´roliga, men om ni nu inte tycker det, varför ens bemöda sig med att läsa och skriva i trådarna då? Det här skriver jag inte för att bestämma var ni ska läsa och skriva, men om vi nu är ett gäng som hade skoj i trådarna så hade ju ingen tvingat er att läsa där. Det är juh valfritt vart man är i forumet, och trivs man inte i en tråd så kan man juh bara hoppa över den då. fattar inte va´ni hakar upp er på. Och till Berith, det är inte min livsuppgift att vara "charmig", så det behöver inte du heller tycka. Just nu känner jag mig inte ett dugg charmig heller för den delen.
Fialotta
03-09-2005, 15:05
CITAT (Birgitta P @ 03-09-2005, 15:56) CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 15:54) CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 12:46) andra dysterkvistar kommer och förstör stämmningen för oss kan juh jag näppeligen klandras för  CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 15:46) Hannele, ser du den lilla gula gubben bakom inlägget? Det var ett skämt Vad reserv tycker är roligt ska vi "andra dysterkvistar" tycka är roligt? Medan reserv tar illa upp och förföljer andra för deras skämt...?  Det här tycker inte jag är roligt  Skittrist är vad det är...en fundering som ploppade upp nu...varje gång det blir nåt tjafs här...så kommer samma medlemmar in för att elda på...varför undrar jag...tycker ni att detta är roligt varje gång det händer
CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 15:39) Reserv, känner igen det där du skriver. Det är inte första gången du försöker bestämma, vilka som ska få vara med och leka här.  Nu kastar du sten i glashus Hannele. När jag var helt ny här och framförde min åsikt i en tråd så avfärdade du det genast som att jag "jamsade". Det jag tyckte var inte nåt värt, till skillnad från din egen åsikt. Så utnämn inte Reserv till "sandlåde-chef" om det bara är för att du är ute efter jobbet själv.
Hannele
03-09-2005, 15:24
CITAT (AnitaGg @ 03-09-2005, 16:06) När jag var helt ny här och framförde min åsikt i en tråd så avfärdade du det genast som att jag "jamsade". Det var inte precis riktat personligt till dej, mer allmänt. Du skrev: " Det finns nog plats åt alla tror jag." Jag höll med dej - fortfarande håller jag med dej.. Jag svarade.:" Visst gör det det, men ska man verkligen kunna ha olika åsikter utan att det genast jamsas om "vapenvila" och nergrävda "stridsyxor"?
Man ska inte heller behöva tyst svälja vilka påhopp och osmakligheter som helst." Jag kan skriva precis samma sak igen, för det tycker jag.
CITAT (Hannele @ 03-09-2005, 16:24) Jag svarade.:"Visst gör det det, men ska man verkligen kunna ha olika åsikter utan att det genast jamsas om "vapenvila" och nergrävda "stridsyxor"?
Man ska inte heller behöva tyst svälja vilka påhopp och osmakligheter som helst."
Jag kan skriva precis samma sak igen, för det tycker jag. :) Fast nu var det ju just jag (och ingen annan) som "jamsat" om just detta. Så visst var det riktat mot mig. Men eftersom du nu tycker att man inte ska behöva svälja påhopp och osmakligheter så borde ju din ilska rikta sig mot den "nye"  medlemmen "ordenarie". Det var ju verkligen ett osmakligt påhopp vars enda syfte var just att hoppa på någon. Det var ju inte ens felvalda ord i stridens hetta i någon diskussion. Vad tycker du om det då?
Bjäbban
03-09-2005, 16:11
Ser ingen ordenarie som skrivit i denna tråd.. ändå grälas det friskt om denna person..... Om jag letar så hittar jag inte mycket som den där ordenarie har skrivit, och inget som är något att hetsa upp sig över.... Fattar som vanligt ingenting!
Ophelia
03-09-2005, 16:29
CITAT (Birgitta P @ 03-09-2005, 15:11) CITAT (shiva @ 03-09-2005, 13:06) CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03) Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig! Du är sååå härligt tokig. Kan man vara kär i någon man inte träffat? Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia.  Åh,så romantiskt Har ni inte träffats än?  Hmmm....har nog missat några inlägg ser jag
Ophelia
03-09-2005, 16:35
CITAT (shiva @ 03-09-2005, 13:06) CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03) Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med :D :D Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig! Du är sååå härligt tokig. Kan man vara kär i någon man inte träffat? Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia.  Ha....när bidde jag en Prinsessa då? Känner mig inte det minsta prinsesslik alls i en t-shirt och myspysbyxor Klart du är kär i mig...vem skulle inte falla för en dam som är beredd att moona på nätet
Biggan_
03-09-2005, 16:41
CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 17:35) CITAT (shiva @ 03-09-2005, 13:06) CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:03) Jag kan moona om ni vill få vedebörande att försvinna. MIN röv är inget at leka med  Ophelia, Ophelia, .......forumets Prinsessa, vad skulle jag göra utan Dig! Du är sååå härligt tokig. Kan man vara kär i någon man inte träffat? Jag tror det, för jag är nog kär i Dig Ophelia.  Ha....när bidde jag en Prinsessa då? Känner mig inte det minsta prinsesslik alls i en t-shirt och myspysbyxor Klart du är kär i mig...vem skulle inte falla för en dam som är beredd att moona på nätet 
Blomstertanten
03-09-2005, 19:05
CITAT (Reserv @ 03-09-2005, 11:33) Vem jag är sambo eler gift med spelar ingen som helst roll om jag sköter mig i ett forum, så länge jag inte beter mig som ett troll. Fast jag är juh glad då förstås att det inte är Fenja, Posse, Hannele eller Berith jag tvingas va´gift/sambo med. Finns det över huvud taget nån chans att vi kan få tillbaks den stämmningen vi hade för ett par veckor sen? Men Amaira, skicka mig ett pm om kandidater är du snäll. Nu kan jag inte vara tyst längre ! Vet att jag blandar mej i något som kanske inte är så smart att bli inblandad i. Men jag tar risken Måste få säga vad jag tycker nu. Det du skriver Reserv är väldigt provocerande tycker jag. Vill du ha bråk eller ?  Verkar nästan så i alla fall ! Du har inte tänkt tanken att andra kan bli ledsna och sårade av dina "påhopp" (eller vad man nu vill kalla det) ? Eller har du ensamrätt på att känna dej sårad och förföljd ? Jag har full förståelse för att du inte tycker det är speciellt roligt att se de inlägg " Istället för" och "ordenarie" skrivit, men det rättfärdigar inte det du själv gör mot andra ! Och nu hoppas jag verkligen att jag inte blir beskylld för att delta i någon slags mobbing mot Reserv eller någon annan ! Och det här inlägget innebär inte heller att jag alltid håller med de personer Reserv nämner i sitt inlägg ! Men jag reagerar på att du Reserv har en förmåga att blanda in just dessa och gärna skriva något förklenande om dem ! Alla måste inte älska alla , men man behöver inte alltid tala om att man inte gillar en person ! Om man respekterar andra så ökar chansen att man själv bemöts med respekt.
CITAT (pejori @ 03-09-2005, 20:13) att EN människas (Reservs) inlägg kan få så många att gå i taket förvånar mig. det är ju bara att strunta i. fast jag förstår ni blir arga. samtidigt vill jag bara säga till honom, ägna dig åt det som är viktigt här i världen, inte skitsaker som berör dig, utan saker som berör alla. Det finns väl förjösses saker som är viktigare än de du tar upp. Det är ju bara att läsa alla nyheter.................. mvh 12345
zaaritha
03-09-2005, 20:12
Lägg av!! Vad har reserv gjort nudå--som är "så hemskt"??
CITAT (zaaritha @ 03-09-2005, 21:12) Lägg av!! Vad har reserv gjort nudå--som är "så hemskt"?? han har inte gjort något, mer än talat om vem han inte vill vara gift med och det kan kanske inte vara så smart, om man själv inte gillar att bli påhoppad, att hoppa på andra? sedan kan man ju ta åt sig mer eller mindre...i stridens hetta hoppar nog grodor ur alla munnar
zaaritha
03-09-2005, 20:29
"Inte vill vara gift med"?????????????????? Va fasen har det med nå´t att göra--för övrigt?
CITAT (zaaritha @ 03-09-2005, 21:29) "Inte vill vara gift med"?????????????????? Va fasen har det med nå´t att göra--för övrigt? läs hela tråden....så förstår du... jag orkar inte förklara allt...
Blomstertanten
03-09-2005, 21:25
CITAT (zaaritha @ 03-09-2005, 21:12) Lägg av!! Vad har reserv gjort nudå--som är "så hemskt"?? Kanske vore bra om du läste innan du börjar kommentera CITAT (zaaritha @ 03-09-2005, 21:29) "Inte vill vara gift med"?????????????????? Va fasen har det med nå´t att göra--för övrigt? Prova ! Så behöver inte någon upprepa vad som skrivits redan !
Björken
03-09-2005, 22:06
Kanske dags att fundera lite över vad denna dikt. Om jag verkligen brydde mig om dig
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag se dig i ögonen när du talar till mig skulle jag tänka på vad du säger snarare än vad jag ska säga när du slutat skulle jag höra din känslor tillsammans med dina ord
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag lyssna utan att försvara mig skulle jag lyssna utan att bestämma om du har rätt eller fel skulle jag fråga dig varför och inte bara hur och när och var
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag släppa in dig bakom mitt yttre skulle jag berätta för dig vad jag hoppas drömmer, fruktar, lider av skulle jag berätta för dig när jag gjorde bort mig och när det gick bra
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag skratta med dig men inte åt dig skulle jag tala med dig men inte till dig och skulle jag veta när det är tid att vara tyst
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag inte klättra över dina murar skulle jag vänta utanför tills du släppte in mig genom porten skulle jag låsa upp dina hemligheter skulle jag vänta tills du gav mig nyckeln
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag älska dig i alla fall men jag skulle be dig om det bästa du kan ge och försiktigt dra fram det ur dig
Om jag verkligen brydde mig om dig skulle jag lägga handboken åt sidan och lämna mina lösningar hemma föreställningarna skulle upphöra vi skulle vara oss själva.
Livet är alldeles för kort för att låta andra klampa in och förstöra tiden vi fått oss tilldelade här på jorden. Gå istället ut och bryt en blomma njut av dess skönhet och av dess underbara doft.
Hannele
04-09-2005, 10:08
CITAT (Blomstertanten @ 03-09-2005, 22:25) Kanske vore bra om du läste innan du börjar kommentera Det klokaste som skrivits här på ett bra tag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|