amaira
Hej biggrin.gif !

förlåt att jag luras - fast jag varit så sanningsenlig sleep.gif . Med titeln menar jag. Är inte ett enda dugg ledsen rolleyes.gif .
Men gråtit har jag smile.gif .

Har läst sista hälften en ny bok som jag köpte på rea i fredags. Den var bra tycker jag, men framför allt var den gripande många gånger, och jag har tjutit som en gris mellan varven. Vilket jag dessutom tycker är riktigt roligt eftersom jag sällan numera finner böcker som berör mig alltför djupt, än mindre till tårar...

Boken heter, om nu nån undrar, Familjehemligheter, av Patricia Kay.
Självklart slutar den ... ja, hur slutar den?
Vill ni veta det, får ni gråta er igenom boken själva biggrin.gif tongue.gif wub.gif .
Magdis
Oj vad du skräms! Det nöp till i hjärtat innan jag läste allting, hihi!
Den boken måste jag läsa då, gillar böcker som berör på det sättet. Kan behöva rensa tårkanalerna lite! biggrin.gif
yenny
Usch du skrämde mej med.... höll inte på att öppna tråden (jag har gråtit så det räcker hela helgen och orkar inte mer)

Fast visst är det härligt när man hittar en boksom berör en på ett eller annat sätt.
amaira
Usch säger jag med sad.gif menade ju inte att skrämmas ... Ville bara busa lite ... wub.gif

Tröstar Yenny: *kommer rusande med en varm kopp schoklad och en go flisfilt*
yenny
CITAT (amaira @ 26-09-2005, 11:06)
Usch säger jag med sad.gif menade ju inte att skrämmas ... Ville bara busa lite ... wub.gif

Tröstar Yenny: *kommer rusande med en varm kopp schoklad och en go flisfilt*

Jo jag förstog ju det när jag öppnade tråden med hjältat i halsgropen...

Tack för chokladen o filten wub.gif Kan behövas så jag kan samla krafterna innan jag ska till jobbet... (det ska bli rätt skönt föresten att komma till jobbet å tänka på annat)
silos
UJJJJ ohmy.gif Jag trodde att någonting hemskt hade hänt i Amairas liv! Skönt att så var inte fallet smile.gif
Gillan
Fy skäms på dig tongue.gif

Hade just skrivit i den andra boktråden, då jag
fick se ditt inlägg och tänkte heller inte öppna
den först.Men nu gjorde jag det och kan
tala om att jag också fick en och annan tår i ögat
när jag läste den boken smile.gif
pejori
nu har jag anmält till admin, det olämpliga i att skrämma skiten ur folk på det viset amaira sad.gif sad.gif
skojar bara, men hjärtat hanmade nån stans strax under huvudsvålen när jag läste rubriken laugh.gif laugh.gif laugh.gif
amaira
Äsch ... Förlåt ...
Det var ju faktiskt DUMT sad.gif

Ska inte göra om nåt sånt här tilltag...
pejori
nä...inte ska du ta det så... ohmy.gif ohmy.gif
jag skojar bara med dej smile.gif smile.gif
men lite skrämsigt var det..... wub.gif wub.gif
skoja på du laugh.gif laugh.gif
elleave
mad.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif
Sulawesii
Ja, visst är det svårt att hitta böcker som berör! När jag läst ut en bok tänker jag oftast "..... jaha....." och börjar fundera på vad jag ska sätta tänderna i för bok denna gång. Läser jag däremot ut en bra bok måste jag smälta den i några dagar innan jag börjar med en ny. Dessutom tar de sista sidorna vääldigt lång tid att läsa.

Kan du inte tala om lite snabbt vad boken handlar om?

Du skrämde mig med..... AMAIRA!!!
labarradepan
blev ju rädd först ju.. hihih.. men nu vet jag bättre.. ler
amaira
Liiiite (läs "mycket") smickrad blir jag ju, om mina tårar gör andra ledsna wub.gif ... sleep.gif

Vad boken handlar om?
Om en "äkta" kvinna (eller hur jag säger det), med djupa och ärliga relationer, som jag mår gott av att läsa om.
Hon lever ett gott liv, med underbar make och dotter, och en hemlig inre sorg.

Av olika anledningar "har det inte blivit" att hon berättat om sin sorg, och sedan har det blivit "för sent" (av andra olika anledningar).

När hon var sjutton år, blev hon med barn, och adopterade bort sin nyfödde son. Det är hennes sorg.
Och en dag dyker han upp ... och allt ställs på ända... Allt. För alla.

Oerhört bra skildrat och berättat, tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon