Sidor: 1, 2
Maria i Helsingborg
Vem ska dit och när ?
Det hade varit kul att "sammanstråla"......för stråla lär vi väl göra (av lycka) tongue.gif

Stenåsa & Hässleholm
Linda_A
Jag ska dit, den 2/11 på föreläsningen som de har. smile.gif

Sen vet jag om några stycken till som ska dit.

såg att du undrade hur, var och när i hoyagalningar.

Det är bara att ringa och boka hos blomsterlandet, jag ska på föreläsningen klockan 18.00.
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 10-10-2005, 16:07)

Det är bara att ringa och boka hos blomsterlandet, jag ska på föreläsningen klockan 18.00.

Nu först såg jag att de börjar på onsdagskvällen med bildvisning......
MEN - en viktig fråga biggrin.gif - kan man köpa ngt redan då?
Linda_A
Tydligen så kan man göra det, sa en som har varit på dem innan. smile.gif Plus att man säkert kan köpa vuxna på blomsterlandet.
Rossi
Oj då! Jag ska till Hässleholm och tävla en av de dagarna men jag hade ingen aning om att där var ett Hoya-arrangemang då! Tror dock inte att jag får med min tävlingspartner på att kolla in Hoyor!
Gertie
Jag skall också dit, men jag vet inte vilken dag det blir.
Tror ni att det är bäst att komma någon av de första dagarna?
Blir det utgallrat sedan, eller sätter de fram nya växter efterhand?
*Grodan*
Jag ska!
Tänker som Gertie att det är nog bäst att åka dit någon av de första dagarna så det inte blir utplockat. wub.gif Vet dock inte riktigt när jag har möjlighet att komma iväg. Har ev semester torsdag-fredag eftersom barnen har höstlov. De uppskattar säkert ett besök på Blomsterlandet, inte. wink.gif
Maria i Helsingborg

Nu har jag också bokat plats till bildvisningen den 2/11 ..........och shopping tongue.gif

Vi ses.
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 12-10-2005, 14:13)

Nu har jag också bokat plats till bildvisningen den 2/11 ..........och shopping tongue.gif

Vi ses.

Vad kul! biggrin.gif

Vi blir nog ett helt gäng hoyagalningar där.. (ska ju vara om orkidér med.)
Alexander-VG-zon3
jag ska kanske´ditt med mina päron
Linda_A
Nu är det inte alls många dagar kvar! wub.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 01-11-2005, 18:16)
Nu är det inte alls många dagar kvar!  :wub:

Näe, imorgon vid denna tiden hoppar jag av tåget i H-holm
Alexander-VG-zon3
kommer någ få plas brist efter torsdag rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif
Linda_A
hehe fast jag ska inte shoppa så mycket.. biggrin.gif bara lite, har redan bokat lite hoyor av en kompis som kommer dit. wub.gif
kottan
..om det blir för trångt hos dig kan du få skicka hit de finaste...!! tongue.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
Linda_A
platsbrist får man aldrig när man har hoyor. wink.gif Går jämnt att få plats med någon ny, biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
hahha jo annars får väl nån anna stackars skuggväxt flytta och hänga några så kanske jag kan köpa 3 som max .
blev ju såld när jag tittade i tidningen rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Linda_A
Nu är man hemma igen efter hässleholm. Gud vad det fanns massor med kul där. Synd att plånboken inte var större dock. wub.gif

Men gubben var underbart snäll och köpte en hoya till mig. Och sen blev det några 7 andra med. Ska åka in en runda senare med tänkte jag.

Vad fick ni andra med er hem?

Vad tyckte ni om föreläsningen. jag tyckte den var bra men saknade hoyorna.

Tycker att han kunde klämt in några hoyor. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
var där utställning idag med huh.gif trode bara där var en föreläsningen rolleyes.gif tongue.gif längtar tills i morron ska köpa så mycket jag kan max 5 om plånboken räcker biggrin.gif tongue.gif rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
se hur mycket man kan skrapa ihop har man tur bler det kanske fler biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
Linda_A
CITAT (flaxss @ 03-11-2005, 00:09)
var där utställning idag med huh.gif trode bara där var en föreläsningen rolleyes.gif tongue.gif längtar tills i morron ska köpa så mycket jag kan max 5 om plånboken räcker biggrin.gif tongue.gif rolleyes.gif

alltså förläsningen är bara på kvällen, utställningen (lika hoya och orkidéer till salu)

Jag skulle säga så här är ni därför hoyorna bara är föreläsningen inte så rolig.
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 02-11-2005, 22:44)
Nu är man hemma igen efter hässleholm. Gud vad det fanns massor med kul där. Synd att plånboken inte var större dock. wub.gif

Men gubben var underbart snäll och köpte en hoya till mig. Och sen blev det några 7 andra med. Ska åka in en runda senare med tänkte jag.

Vad fick ni andra med er hem?

Vad tyckte ni om föreläsningen. jag tyckte den var bra men saknade hoyorna.

Tycker att han kunde klämt in några hoyor. biggrin.gif

Ja, det var bästa stället jag varit på - ifråga om utbud
Med mig hem fick jag en stor glabra + en archboldiana- och imperialisstickling = 258:- ........mycket hade jag redan och resten visste jag inte hur såg ut.

Mycket äldre där. Lite tant- och gubbvarning på orkideér och hoya? tongue.gif

Jag tittade efter dig, Linda, och frågade en tjej med långt hår om hon hette Linda. Det gjorde hon inte biggrin.gif .....sedan skulle vi till tåget. Det var jag som hade yngsta sällskapet med mig i salen - min 11-åriga dotter. Jag hade/har kort rött hår. Såg du OSS???

Jag är ju inte ett dugg intresserad av orkidéer så jag var lite besviken, trots trevlig förevisning. Men det var en kul erfarenhet smile.gif
Alexander-VG-zon3
va där många hoyor där för det var hoyorna och bromeliorna eller hur det stavas som jag är intreserad av unsure.gif wink.gif smile.gif
Maria i Helsingborg
Många hoyor fanns det och säkert fler på lager. Lugn smile.gif
Bromelian såg jag bara på bild - är mao inte intresserad av.
Maria i Helsingborg
Vad blev det för er, Linda? smile.gif
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 03-11-2005, 00:39)
Ja, det var bästa stället jag varit på - ifråga om utbud
Med mig hem fick jag en stor glabra + en archboldiana- och imperialisstickling = 258:- ........mycket hade jag redan och resten visste jag inte hur såg ut.

Mycket äldre där. Lite tant- och gubbvarning på orkideér och hoya? tongue.gif

Jag tittade efter dig, Linda, och frågade en tjej med långt hår om hon hette Linda. Det gjorde hon inte  :D .....sedan skulle vi till tåget. Det var jag som hade yngsta sällskapet med mig i salen - min 11-åriga dotter. Jag hade/har kort rött hår. Såg du OSS???

Jag är ju inte ett dugg intresserad av orkidéer så jag var lite besviken, trots trevlig förevisning. Men det var en kul erfarenhet  :)

Helt klart kan jag bara hålla med dig. Som jag sa tll gubben, hade jag haft mera pengar så hade Linda behövt en stoooor lastbil med sig hem. Jag satt och dreglade över de stora kerriina, de var billiga med.

Förhoppningvis finns det något kvar ett tag. *hoppppas*

Jag fick med mig hem detta:
Inconspicura
Loherri
polystachya
chunii
bilobata
Elliptica

Och en stor purpurea.

Humm, då såg vi dig nog på perongen, tror jag i alla fall. Jo det gjorde vi, din dotter hade mössa på sig och köpte biljetten till hsb. Du hade med dig en påse med växter. Jag tänkte att du hade varit där men inte något mera. :/
Jag och min sambo var väl ibland de yngre där med. Utan barn eller något. Och jag bar på en låda och min sambo ett inslagen stora hoya. Vad synd att jag inte såg dig. Så att vi kunde hälsat, då hade du fått lära känna min personliga hoyaguru Ylva ju. biggrin.gif Men jag lovar att jag ska hälsa på dig om du ska till hoya utställningen i helsningborg i januari? smile.gif

Nä jag håller med, alla kändes i stort som de var över 45 år. wink.gif
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 03-11-2005, 00:53)
Många hoyor fanns det och säkert fler på lager. Lugn smile.gif
Bromelian såg jag bara på bild - är mao inte intresserad av.

Jag såg några Bromelior, men som Maria var mina ögon förblindade. Plus att jag inte vet vad som är vad överhuvudtaget.
Min sambo sa du ser ut som att du sitter i en godis affär och inte får plocka på dig allt som du vill. laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Linda_A @ 03-11-2005, 09:17)
Helt klart kan jag bara hålla med dig. Som jag sa tll gubben, hade jag haft mera pengar så hade Linda behövt en stoooor lastbil med sig hem. Jag satt och dreglade över de stora kerriina, de var billiga med.

Förhoppningvis finns det något kvar ett tag. *hoppppas*

Jag fick med mig hem detta:
Inconspicura
Loherri
polystachya
chunii
bilobata

Och en stor purpurea.

Humm, då såg vi dig nog på perongen, tror jag i alla fall. Jo det gjorde vi, din dotter hade mössa på sig och köpte biljetten till hsb. Du hade med dig en påse med växter. Jag tänkte att du hade varit där men inte något mera. :/
Jag och min sambo var väl ibland de yngre där med. Utan barn eller något. Och jag bar på en låda och min sambo ett inslagen stora hoya. Vad synd att jag inte såg dig. Så att vi kunde hälsat, då hade du fått lära känna min personliga hoyaguru Ylva ju. biggrin.gif Men jag lovar att jag ska hälsa på dig om du ska till hoya utställningen i helsningborg i januari?   smile.gif

Nä jag håller med, alla kändes i stort som de var över 45 år.   wink.gif

Jag blev lite förskräckt över mig själv när jag hittade sticklingvagnen - jag bokstavligen skakade/skälvde av upphettsning biggrin.gif ohmy.gif rolleyes.gif .........förbannar mig själv idag att jag inte norpade macgillivrayin som stod där mad.gif

Aha, på perrongen hade jag slutat titta efter dig (trodde ni kom i bil). Då var du tjejen med, hästsvans, glasögon och svart jacka och vit text på!?

HOST! Får jag påpeka, jag som snart är 40, att folket där var snarare över 60! tongue.gif

Helsingborg i januari????? Vardå???????????
Maria i Helsingborg
På Petab, läser jag nu - trodde det var senare i vår. JIPPIEEE rena julafton
Ingrid på Västkusten
Håhåpjaja - jag får välan masa mig till Blomsterlandet i Partille då :-) kolla lite på orkideer ;-)

Annars - Ni hoya-galningar - får jag tipsa om mina goda vänner Marie & Pierre? De har världens Hoyasamling (en av Sveriges bästa?) och sticklingar till salu ;

http://www.shell.linux.se/mypos/

Hälsar Ingrid
Maria i Helsingborg
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 11:39)
Håhåpjaja - jag får välan masa mig till Blomsterlandet i Partille då :-) kolla lite på orkideer ;-)

Annars - Ni hoya-galningar - får jag tipsa om mina goda vänner Marie & Pierre? De har världens Hoyasamling (en av Sveriges bästa?) och sticklingar till salu ;

Hälsar Ingrid

Det får du göra, Ingrid! smile.gif
Marie&Pierre är väl i det närmaste en institution inom hoya-världen.....iaf har jag (med väldigt nyväckt intresse av hoyor) redan "snusat upp" dem via nätet och fått en lista hemskickad.

Du, Ingrid - vad hette det där "kaktus-fingret" jag fick med mig i en kruka från dig? wink.gif biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Det är en Ceropegia - modell namnet borttappat men den skall inte vara svår å snoka upp. Käppen även kallad ;-)
Det är inte C fusca - den har jag hemma å den skall till å blomma för första gången!

Och så satt det en liten liten Bowiea volubilis med i krukan :-))

Så jag antar de trivs bra i sina nya hem?

Hälsar Ingrid vars Hoya linearis blomar våldsamt just nu

Snabb googlesökning - så himla lättt var det INTE!
Ingrid på Västkusten
Ceropegiorna är så skojiga jag ahr en C saundersii på jobbet som får gröna paraplyer och har det fortfarande ;-) som doftar lite lite.

Hurra för alla slingerväxter!

Hälsar Ingrid
yenny
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 11:39)

Hälsar Ingrid

Ja dom har jag också fått fatt på och köpt hoyor av.... höll på att få fnatt då jag fick deras lista och fick hålla i mej hårt! För där fanns en hel del kul smile.gif
Alexander-VG-zon3
sticklingvagnen ohmy.gif där koma jag köpa mig galen
och om där fanns kerrii med vit i sig så kosta vad det vill den måste jag ha den är så fin wub.gif wub.gif tongue.gif rolleyes.gif
yenny
CITAT (flaxss @ 03-11-2005, 12:09)
och om där fanns kerrii med vit i sig så kosta vad det vill den måste jag ha den är så fin wub.gif wub.gif tongue.gif rolleyes.gif

ja det är nog tur att man inte bor neråt i landet... eller kanske synd unsure.gif

Jag vill också ha en kerrii med vitt i, de är så fina wub.gif
Zazu
varför måste jag bo så långt upp..... sad.gif laugh.gif

mvh zazu
Maria i Helsingborg
CITAT (Zazu @ 03-11-2005, 12:26)
varför måste jag bo så långt upp..... sad.gif laugh.gif

mvh zazu

För att posten ska få lite att göra? biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Variegerad kerryi?

Har int eBohus Perenner sådana till salu? Den är inte billig ;-) jag ahr sett den - snygg är den!
Fast jag nöjer mig med den vanliga - en hårig variant ;-))

Hälsar Ingrid
Zazu
CITAT
CITAT
(Zazu @ 03-11-2005, 12:26)
varför måste jag bo så långt upp.....  

mvh zazu

För att posten ska få lite att göra?

Zazu
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 12:33)
Fast jag nöjer mig med den vanliga - en hårig variant ;-))

Hälsar Ingrid

det låter häftigt! rolleyes.gif
kan jag få byta till mig en liten stickling?snääälla?
wub.gif
Ingrid på Västkusten
Ja fast en luden grön kerryi?!? Det finns visst en 'naken' sort också ;-) men denhar jag aldrig sett så jag vet int ehur stor skillnaden är......jag är ju hoya-novis och vill bara inte göra Dig besviken....

Hälsar Ingrid
Zazu
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 12:43)
Ja fast en luden grön kerryi?!? Det finns visst en 'naken' sort också ;-) men denhar jag aldrig sett så jag vet int ehur stor skillnaden är......jag är ju hoya-novis och vill bara inte göra Dig besviken....

Hälsar Ingrid

mej gör det inget, jag har inte kerrii så sorten spelar ingen störrer roll wub.gif

mvh zazu
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 12:33)
Variegerad kerryi?

Hälsar Ingrid

så vad det den hette tack för namnet Ingrid smile.gif rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
CITAT (Zazu @ 03-11-2005, 12:46)
Hälsar Ingrid

mej gör det inget, jag har inte kerrii så sorten spelar ingen störrer roll wub.gif

mvh zazu

Okye dokey - byte? Vad har Du ? Behöver ej vara Hoya jag har bred och girig aptit på det mesta ;-)) skojigt!

Glada hälsningar ifrån Ingrid
Zazu
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 03-11-2005, 12:54)
CITAT (Zazu @ 03-11-2005, 12:46)
Hälsar Ingrid

mvh zazu

Okye dokey - byte? Vad har Du ? Behöver ej vara Hoya jag har bred och girig aptit på det mesta ;-)) skojigt!

Glada hälsningar ifrån Ingrid

lite tunt nu så här på hösten, men följande finns: hoya australis, söderhavsljus, den "riktiga", småbladig karlbergare, en liten frösådd av anthurium magnificumbild på stor, och om du vill ha lite ovanligare så har jag en stickling av brilliantaisia nyanzarum, sedan har jag diverse fröer om inget i växtväg passar.

mvh zazu
Linda_A
CITAT (Maria i Helsingborg @ 03-11-2005, 12:30)
Jag blev lite förskräckt över mig själv när jag hittade sticklingvagnen - jag bokstavligen skakade/skälvde av upphettsning biggrin.gif ohmy.gif rolleyes.gif .........förbannar mig själv idag att jag inte norpade macgillivrayin som stod där mad.gif

Aha, på perrongen hade jag slutat titta efter dig (trodde ni kom i bil). Då var du tjejen med, hästsvans, glasögon och svart jacka och vit text på!?

HOST! Får jag påpeka, jag som snart är 40, att folket där var snarare över 60! tongue.gif

Helsingborg i januari????? Vardå???????????

haha.. biggrin.gif Nu låter du exakt som min mamma. (hon är 43)

Hehe jag kände det samma över caudata. Men som tur har man inte så lång dit.
Måste ju finnas kvar när jag kommer tillbaka.. Annars blir jag väldigt lessen. laugh.gif

Exakt. Nopp vi åkte tåg. Gick ju snabbt att gå ifrån stationen.

Exakt där. biggrin.gif Sen var det någon med sydsvenska hoyasällskapet i dec.
Linda_A
CITAT (flaxss @ 03-11-2005, 13:09)

Den såg jag.. Kostade nog runt 250 kr eller något sånt.
Maria i Helsingborg
CITAT
Sen var det någon med sydsvenska hoyasällskapet i dec  

Menar du medlemsmötet den 10e i Arlöv? Jag är inte medlem hos dem wink.gif
Eller menar du ngn annanstans?
Zazu
CITAT (Maria i Helsingborg @ 03-11-2005, 11:30)
Jag blev lite förskräckt över mig själv när jag hittade sticklingvagnen - jag bokstavligen skakade/skälvde av upphettsning biggrin.gif ohmy.gif

nu är du verkligen fast i hoyaträsket! laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon