Sidor: 1, 2
Fenja
CITAT (sanna @ 21-10-2005, 10:22)
Jag vill också ställa mig upp till Posses försvar. Jag har också missat Posses "sjuka sidor". jag tycker också att Posse HADE en hel del bra att säga. Jag tycker att man mycket orättvist har slängt ut denna person. Jag har fått kontakt med Posse efteråt, (jag vet heller inte vilket kön Posse har, men det är fullständigt ointressant i sammanhanget), vad som är intressant är att Posse är utslängd och att hon/ han inte ens får kontakta andra medlemmar via PM. Posse har blivit portad utan förklaring.

Det står naturligtvis Odlas ägare (Averdis HB) helt fritt att göra vad de vill med sin sajt och bestämma helt fritt vilka de vill ha där. Jag kanske också blir utslängd efter min kritik? Men jag vill ändå säga att det Posse eventuellt har gjort sig "skyldig" till är intet mot vad andra ägnar sig åt både nu och tidigare.

Men att kalla någon för en "sjuk människa" som "troligtvis är i behov av professionell vård" - det är tydligen inte kränkande och det kan tydligen passera. Konstigt, mycket konstigt.

Jag har nog stött på Posses "besattare sidor", men jag vill i stort hålla med Berith, Hannele och dig i detta. Jag hoppas att du talar om för Posse att det finns folk här som tycker annorlunda än de som åberopade psyksjukdom och andra diagnoser de inte har kunskap nog att ställa.
Mvh
Fenja
Skatmor
CITAT (birgitek @ 21-10-2005, 08:47)
För tydlighetens skull, jag anmälde Posse till adm. Skälet till detta var att han/hon flera gånger användt mitt namn som slagträ för att kränka andra medlemmar och att jag flera gånger vädjat till henne/honom att sluta använda mitt namn förutom i svar riktade till mej. Alltså inte vad Posse tyckte om mej (det kan jag ta), utan därför jag tyckte att mitt namn missbrukades.
Vill avsluta med att det är helt OK att tycka vad man vill om mina inlägg och mina åsikter, men det är inte OK att använda mitt namn som något slags slagträd eller i diskussioner jag inte är inblandad i.
Birgit Ek

Ibland känns Odla som någon slags upp-och-ner-vända världen och dubbelmoralens paradis... du talar om att du "anmälde Posse till adm." och att "skälet till detta var att han/hon flera gånger användt mitt namn som slagträ för att kränka andra medlemmar" och påstod att du inte skulle vara inblandad i "diskussionen".
Som jag minns Posses inlägg handlade det om att just du Birgit Ek kallat vederbörande för paranoid, sjuk m.m. (det framgick redan i rubriken) flera gånger och att han/hon kände sig kränkt och starkt protesterade mot att du m.fl. ideligen försökte framställa honom/henne som ett "psykfall". Men som det låter i den här tråden avstängde administratören/ledningen snarare den mobbade istället för mobbarna, för att dra paralleller med min tråd om mobbning i skolan.
*Felix matte*
Snälla.. kan vi inte för allas trevnad avsluta den här tråden... den leder ingenvart.
Ha en trevlig helg wub.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 22-10-2005, 22:09)
Snälla.. kan vi inte för allas trevnad avsluta den här tråden... den leder ingenvart.

Kanske, kanske inte.
Men om man alltid avbryter, så börjar det igen? unsure.gif
*Felix matte*
Avbryter vad unsure.gif .. det bara maler och maler på.. ältas om och om igen... leder till .. inget trevligt iaf sad.gif
Detta är min åsikt... men vill ni fortsätta så Varsågod!.. jag ska inte hindra... hur skulle jag ...skickade bara en snäll vädjan. sad.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 22-10-2005, 22:26)
Avbryter vad unsure.gif .. det bara maler och maler på.. ältas om och om igen... leder till .. inget trevligt iaf sad.gif
Detta är min åsikt... men vill ni fortsätta så Varsågod!.. jag ska inte hindra... hur skulle jag ...skickade bara en snäll vädjan. sad.gif

Tanken är underbart god Felix matte, men den här tråden hade väl lämnat sidan om den inte hade blivit väckt igen. Det spelar juh ingen roll att majoriteten tycker att den ska avslutas när nån så fort den lämnat sidan öppnar den igen, låt då denne någon skriva själv efter sig själv så fort tråden gått för långt ner, annars håller jag med dig den leder ingen vart.
Berith
W! Ber om ursäkt att jag ändrade riktning på din tråd, kunde ju tänka mej att det skulle bli så här...

...och Reserv, jag skrev det här inlägget när tråden fortfarande var på sida 1 - ville bara be W om ursäkt.
liv
Som jag förstår det så skickas det massor PM hit och dit ,
och man skriver till Ingemar och klagar på andra .

Vet inte , men det känns som det förekommer snack bakom ryggen .
Det är väl inte det som är meningen med forumet??????

unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon