Sidor: 1, 2
Sulawesii
CITAT (Linda_A @ 24-10-2005, 11:29)
Får väl vänta på min egen lilla "skit" att växa till sig. sad.gif sad.gif biggrin.gif

Håller tummarna för att den kommer att växa snabbt (så att jag sen kan andas ut tongue.gif ).
Linda_A

Ännu ska du inte sova med båda ögonen slutna Sulawesii, det kommer att ta TIIIID.. laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
HA! Då är ju t.o.m min större laugh.gif tongue.gif

yenny
jag vill också visa min biggrin.gif

Sulawesii
CITAT
Ännu ska du inte sova med båda ögonen slutna Sulawesii, det kommer att ta TIIIID.. laugh.gif  laugh.gif

Jag är rädd att du har rätt. smile.gif
Linda_A
Maria: Inte mobba min stackars planta.. sad.gif sad.gif sad.gif laugh.gif laugh.gif Tänk på att min bara är 2 månader gamla.

yenny: Inte du heller. tongue.gif

Sulawesii: Så det är bara att ge mig den direkt så kan du börja sova gott igen. wink.gif
Sulawesii
Ge bort min favvis??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
yenny
CITAT (Linda_A @ 24-10-2005, 20:41)
Maria: Inte mobba min stackars planta.. sad.gif sad.gif sad.gif laugh.gif laugh.gif Tänk på att min bara är 2 månader gamla.

Sulawesii: Så det är bara att ge mig den direkt så kan du börja sova gott igen. wink.gif

Ja men då behöver du bara vänta 2 månader så är du ikapp min biggrin.gif
Linda_A
CITAT (Sulawesii @ 24-10-2005, 21:43)
Ge bort min favvis??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

försöka duger väl??? wink.gif
Linda_A
CITAT (yenny @ 24-10-2005, 21:45)
CITAT (Linda_A @ 24-10-2005, 20:41)
Maria: Inte mobba min stackars planta.. sad.gif  :(  :(  :lol:  :lol: Tänk på att min bara är 2 månader gamla.

Ja men då behöver du bara vänta 2 månader så är du ikapp min biggrin.gif

hehe jag kan hoppas. smile.gif
pejori
kolla vad jag hittade i morse när jag tittade runt lite laugh.gif laugh.gif

min grasilis blommar för första gången smile.gif
Maria i Helsingborg
Detta förgyller min morgon........snaaaart wub.gif (multiflora)

yenny
Fler knoppar på g biggrin.gif

min heuschkeliana har redan knoppar wub.gif
yenny
Kolla kolla... jag har fått multiflora av min mamma...

och den har redan knoppar...

och rötter biggrin.gif (den hade bara tagit 2 v på sej)

Maria i Helsingborg
Oj, vad fin yenny!
Hoppas att du får behålla alla stänglarna - jag går och kikar oroligt på min flera gånger om dagen.

Jag tror att jag läst om att multifloran är lättrotad. Min var det iaf också......
Den kan lätt bli lång och ranglig, läste jag, och att klippa av toppen och sätta ner den direkt, bredvid, får plantan att se mer buskig ut. Jag hade 2 skott så jag har satt dem i samma kruka.

Hur går det med heuschkelianan?
yenny
Jag tänkte jag skulle vara snabb och toppa min multiflora med.. bara låta den blomma först. Mammas stog rakt upp som en pinne bara, därav att jag fick toppen.
Min heuschkeliana har tappat knopparna på den ena stängeln (den som ligger ner) men de andra blir långsamt större smile.gif
Linda_A
Jag sitter och väntar på min heuschkeliana med. wub.gif Jag är 99% säker att det är den i alla fall. biggrin.gif
*Grodan*

En bild på min Hoya tsangii som slog ut igår! Den doftade härligt av kola igår kväll. wub.gif
Tyvärr är kameran dålig men man ser vad det är i alla fall. smile.gif
Alexander-VG-zon3
multiflora blommar den året om. för på den som jag köpte nu har två knopar tilll. så då kanske det kommer fler biggrin.gif smile.gif tongue.gif
Linda_A
CITAT (*Grodan* @ 04-11-2005, 12:01)

En bild på min Hoya tsangii som slog ut igår! Den doftade härligt av kola igår kväll. wub.gif

ååå.. biggrin.gif Nu längtar jag ännu mera tills min slår ut igen. wub.gif wub.gif
Zarah P
CITAT (*Grodan* @ 04-11-2005, 11:01)

Min tsangii blommar också. smile.gif
kamelian

Hej!
Måste få visa min Hoya Lasiantha som slog ut i går tycker blommorna är så vackra rolleyes.gif rolleyes.gif
Sulawesii
Den är för underbar!! Längtar så efter att se mina blomma.....
Maria i Helsingborg
CITAT (kamelian @ 08-11-2005, 17:07)

Hej!
Måste få visa min Hoya Lasiantha som slog ut i går tycker blommorna är så vackra rolleyes.gif rolleyes.gif

Ojojoj......det är verkligen en super-läcker hoya, lasiantha wub.gif
Jag gratulerar!
Carex
Tsangii! Min mamma har en Hoya som har nästan identiska blommor fast med smala avlånga blad, vet ni vilken det är månne?
Maria i Helsingborg
CITAT (Carex @ 08-11-2005, 23:33)
Tsangii! Min mamma har en Hoya som har nästan identiska blommor fast med smala avlånga blad, vet ni vilken det är månne?

Hur pass långsmala är bladen?
2 gissningar från mig:

H. inconspicua

H. kentiana
Carex
Precis den! Tack! Nu blir mamma glad över att veta det.
Carex
Är den ovanlig? Något eftertraktat eller helt vanlig?
Maria i Helsingborg
CITAT (Carex @ 09-11-2005, 17:22)
Är den ovanlig? Något eftertraktat eller helt vanlig?

Grejen är att du fick två förslag - vilken menar Du? rolleyes.gif
stennie
Måste bara få visa min tsangii som har slagit ut för första gången....
Visst har jag hört att den skulle dofta smörkola, men aldrig hade jag trott att den var så fantastiskt den luktade wub.gif wub.gif

Linda_A
Så orättvis bara jag som har så dåligt luktsinne.. Hoppas på den nya blommningen.
Carex
Sorry, glömde i min entusiasm skriva ut vilken jag menade, menar Kentianan:)
pejori
CITAT (stennie @ 09-11-2005, 22:12)
Måste bara få visa min tsangii som har slagit ut för första gången....
Visst har jag hört att den skulle dofta smörkola, men aldrig hade jag trott att den var så fantastiskt den luktade wub.gif wub.gif

TOPPEN!!!!!
min har också knoppar!!!!! laugh.gif laugh.gif
väntar på doften wub.gif wub.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
TOPPEN!!!!!
min har också knoppar!!!!!  
väntar på doften

YIPPIE, min har äntligen fått rötter.......ja, ni hör att vi inte kommit lika långt som ni andra.......och jag är inte alls avundsjuk - tro inget mad.gif tongue.gif

Jag tror att den är rätt vanlig nuförtiden, Carex (i affärer med bra utbud).
pejori
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-11-2005, 12:18)
YIPPIE, min har äntligen fått rötter.......ja, ni hör att vi inte kommit lika långt som ni andra.......och jag är inte alls avundsjuk - tro inget mad.gif tongue.gif

Jag tror att den är rätt vanlig nuförtiden, Carex (i affärer med bra utbud).

laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
Jag tror minsann att pejori uppmanar mig att vattna mycket=ta död på=aldrig få några blommor=fortsätta vara avundsjuk på er lyckliga med underbara Tsangii´s! ohmy.gif biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Min har aldrig blommat!

Spekaing of which förresten - såg en variegerad Hoya kerryi precis på Blomsterlandet i Partille - hela 245 pix!

Ryyyys!
Och int eåsg jag nån lasiantha heller :-/

Hälsar Ingrid
pejori
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 10-11-2005, 13:44)
Min har aldrig blommat!

Spekaing of which förresten - såg en variegerad Hoya kerryi precis på Blomsterlandet i Partille - hela 245 pix!

Ryyyys!
Och int eåsg jag nån lasiantha heller :-/

Hälsar Ingrid

den såg jag också....då var det tur att plånboken inte var med laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Jag hade med min - men den ville ha fyra orkideer istället ;-)
Annars tyckte jag det var lite klent - fast nu är jag ju stygg å jämför med Sofiero (orkideförsäljningensdelen då)
Hälsar Ingrid
pejori
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 10-11-2005, 13:52)
Jag hade med min - men den ville ha fyra orkideer istället ;-)
Annars tyckte jag det var lite klent - fast nu är jag ju stygg å jämför med Sofiero (orkideförsäljningensdelen då)
Hälsar Ingrid

mmmm...
den där orkideen med jättepåsen var en riktig skönhet minsann wub.gif wub.gif
såg en liten purpurfärgad doftande orkidee som ropade ta mej, och det gjorde miltonopsisarna också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ingrid på Västkusten
Påse? Menar Du underläpparna? laugh.gif

Måste kolla sedan exakt vadevarjag köpte ;-) vi gick lite på utseende skullekollat efetr en Coelogyne men det glömde jag - snabbt in och ut på lunch(ähum)rasten!

Hälsar Ingrid
Sulawesii
Jag tycker att vi verkar gjorda av pengar, vi blomsteridioter biggrin.gif ...... eller är växter det enda vi lägger pengar på?
pejori
CITAT (Sulawesii @ 10-11-2005, 18:11)
Jag tycker att vi verkar gjorda av pengar, vi blomsteridioter biggrin.gif ...... eller är växter det enda vi lägger pengar på?

japp.....köper aldrig något annat laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Rätt mager nu då`? laugh.gif
Hannifer
CITAT (pejori @ 10-11-2005, 20:02)
CITAT (Sulawesii @ 10-11-2005, 18:11)

japp.....köper aldrig något annat laugh.gif laugh.gif

Nä, men ärligt talat... Om jag tänker efter på vad jag lägger mina pengar under en månad så kommer jag fram till följande:
De pengar som blir över när mat, hyra, studentlitteratur osv. är betalade går till sådant nödvändigt som säckar med jord och lecakulor, sticklingar och större växter, krukor och amplar, nya krokar till amplar, provado etc.... rolleyes.gif Och så en och annan pyjamas brukar det bli också. Och lite inredningsprylar. Därför får man trava omkring i sina gamla jeans jämt och ständigt... tongue.gif
pejori
CITAT (Hannifer @ 11-11-2005, 15:37)
Nä, men ärligt talat... Om jag tänker efter på vad jag lägger mina pengar under en månad så kommer jag fram till följande:
De pengar som blir över när mat, hyra, studentlitteratur osv. är betalade går till sådant nödvändigt som säckar med jord och lecakulor, sticklingar och större växter, krukor och amplar, nya krokar till amplar, provado etc.... rolleyes.gif Och så en och annan pyjamas brukar det bli också. Och lite inredningsprylar. Därför får man trava omkring i sina gamla jeans jämt och ständigt... tongue.gif

japp....så är det smile.gif smile.gif smile.gif
fast jag slipper literaturen. den byter jag mot hundmat laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon