Sidor: 1, 2
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 01-11-2005, 22:09)
Otroligt fina!! ohmy.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Nästan synd att använda till postgång, varje kuvert är ju som ett konstverk.

Så tänker jag också, men de kommer att sparas ändå smile.gif wub.gif
Hannele
Jag har också alltid gjort egna kuvert, av reklam & tidningar.
(Har aldrig köpt omslagspapper till barnens skolböcker heller.)
Dessa är "antika" från 1970-talet.. sleep.gif
Min pojkvän jobbade på reklambyrå då, han gjorde fotokuvert av mej.

Nu har ju alla tillgång till printers och kopieringsmaskiner,
roligt att ha bild på avsändare, mottagare, barnbarn... Egna foton. Lätt.
karjo
Törs man be om en mall till kuverten? Blir också lite inspirerad! Så fina kuvert som det blir! wub.gif smile.gif
Hannele
CITAT (karjo @ 02-11-2005, 15:20)
Törs man be om en mall till kuverten? Blir också lite inspirerad! Så fina kuvert som det blir! wub.gif smile.gif

Tack. Du kan ju sprätta upp ett gammalt kuvert och klippa efter det.
Huvudsaken, att det finns lite kanter, som du kan limma.
Mottagaren klipper ju upp kuveret, så man behövar inte ha nån "öppning".
Du kan träna och klippa och prova med tidningspapper.
silos
Felix matte;jag är mycket glad för att du gillar mina kuvert smile.gif
Att vara generös är det bästa jag vet wub.gif
silos
CITAT (Hannele @ 02-11-2005, 14:55)
Jag har också alltid gjort egna kuvert, av reklam & tidningar.
(Har aldrig köpt omslagspapper till barnens skolböcker heller.)
Dessa är "antika" från 1970-talet.. sleep.gif
Min pojkvän jobbade på reklambyrå då, han gjorde fotokuvert av mej.

Nu har ju alla tillgång till printers och kopieringsmaskiner,
roligt att ha bild på avsändare, mottagare, barnbarn... Egna foton. Lätt.

Vad roligt Hannele att du har sparat dessa kuvert. Det blir verkligen härliga kuvert av reklam,tidningar....

Jag tycker att det är härligt att flera är kreativa här på Odla smile.gif
Kathy
solis
Kika på den här sidan.
*Felix matte*
Två av mina barnbarn fick helgpost skickat i fina kuvert.. tillverkade av Solis (Kyllikki)
de blev jätteglada.. såna kuvert fanns inte att köpa wub.gif
Hannele
CITAT (silos @ 02-11-2005, 19:04)
Vad roligt Hannele att du har sparat dessa kuvert. Det blir verkligen härliga kuvert av reklam,tidningar....

Jag tycker att det är härligt att flera är kreativa här på Odla smile.gif

Både lite kreativitet och snålhet från min sida. tongue.gif
*Felix matte*
Silos.. har du funderat på att kontakta någon "designbutik"? Våra barn m.resp tycker att det är fantastiskt att du kommit på idén med tapetprover wub.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 06-11-2005, 22:50)
Silos.. har du funderat på att kontakta någon "designbutik"? Våra barn m.resp tycker att det är fantastiskt att du kommit på idén med tapetprover wub.gif

Designtorget i Sthlm brukar ha både det ena och det andra i designväg. Jag kan tänka mig att solis kuvert skulle bli en hit där. wub.gif
silos
Nu kommer jag ihåg en sak:att redan under 80 talet hämtade jag tapetprovkataloger ifrån affärer men jag minns inte vad jag gjorde med dem mer än att barnen fick rita i dessa provkataloger.
silos
CITAT (Scrollan @ 06-11-2005, 23:29)
Silos.. har du funderat på att kontakta någon "designbutik"?  Våra barn m.resp tycker att det är fantastiskt att du kommit på idén med tapetprover wub.gif

Designtorget i Sthlm brukar ha både det ena och det andra i designväg. Jag kan tänka mig att solis kuvert skulle bli en hit där. wub.gif

Inte törs jag det tongue.gif
silos
CITAT (Scrollan @ 06-11-2005, 22:02)
solis
Kika på den här sidan.

OJ OJ OJ:UNDERBART och nu flödar jo ännu mera ide ifrån min fantasivärld biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Tack för länken wub.gif smile.gif wub.gif
Kathy
CITAT (silos @ 07-11-2005, 01:34)
Silos.. har du funderat på att kontakta någon "designbutik"?  Våra barn m.resp tycker att det är fantastiskt att du kommit på idén med tapetprover wub.gif

KLART ATT DU TÖRS!! wub.gif wub.gif
silos
CITAT (Scrollan @ 07-11-2005, 12:47)

Hi hi;jag börjar saaakta tööras biggrin.gif smile.gif biggrin.gif
Biggan_
CITAT (silos @ 07-11-2005, 13:08)

Ta du mod till dej Solis och tag kontakt. Skulle dom mot förmodan inte vara intresserade så vet dom inte vad dom går miste om, och i så fall finns det andra som kanske är intresserade. Visa inte bara upp kuverten utan också dina andra konstverk. Kanske kan du tjäna en hacka så du får resurser till färg och annat som du behöver. Friskt vågat, hälften vunnit smile.gif biggrin.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 07-11-2005, 15:47)
CITAT (silos @ 07-11-2005, 13:08)

Ta du mod till dej Solis och tag kontakt. Skulle dom mot förmodan inte vara intresserade så vet dom inte vad dom går miste om, och i så fall finns det andra som kanske är intresserade. Visa inte bara upp kuverten utan också dina andra konstverk. Kanske kan du tjäna en hacka så du får resurser till färg och annat som du behöver. Friskt vågat, hälften vunnit smile.gif biggrin.gif

Tack gulledig och det är jo så att jag behöver våga men först måste jag klistra ihop alla kuverten smile.gif
Kanske kan jag öppna en egen sida på nätet men hur jag gör det har jag ingen aning om och inte heller några pengar om det kostar något!

Men en dag framöver kommer det att bli Solis sida på Internet smile.gif
Biggan_
CITAT
Men en dag framöver kommer det att bli Solis sida på Internet

Det ser vi fram emot biggrin.gif
silos
CITAT (Birgitta P @ 07-11-2005, 15:58)
CITAT
Men en dag framöver kommer det att bli Solis sida på Internet

Det ser vi fram emot biggrin.gif

Fast det dröjer nog biggrin.gif Jag skall först bara........ biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Kathy
Hej Solis!

Här är en bättre hemsida till Designtorget.

Saxat från hemsidan: DesignTorget är en marknadsplats för design. Här samsas etablerade designers och okända talanger om plats för att sälja sina verk under en vecka eller mer.

Vill du sälja mot kommission?
DesignTorget erbjuder dig som har en bra idé att få sälja dina varor mot kommission i någon eller flera av våra sex butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår jury bedömer kreativitet och kvalitet.
Läs mer om möjligheter och villkor på ansökningsformuläret längre ned.

Har du en bra produkt och behöver en återförsäljare?
DesignTorget köper också in och säljer speciella varor tillverkade av svenska designers och hantverkare eller utvalda på mässor i många av världens hörn. Kontakta någon av butikscheferna.

Vi vill erbjuda en unik blandning av föremål som man inte hittar någon annanstans.

Här kan du ladda hem ansökan
silos
CITAT (Scrollan @ 07-11-2005, 16:28)
Hej Solis!

Här är en bättre hemsida till Designtorget.

Saxat från hemsidan: DesignTorget är en marknadsplats för design. Här samsas etablerade designers och okända talanger om plats för att sälja sina verk under en vecka eller mer.

Vill du sälja mot kommission?
DesignTorget erbjuder dig som har en bra idé att få sälja dina varor mot kommission i någon eller flera av våra sex butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår jury bedömer kreativitet och kvalitet.
Läs mer om möjligheter och villkor på ansökningsformuläret längre ned.

Har du en bra produkt och behöver en återförsäljare?
DesignTorget köper också in och säljer speciella varor tillverkade av svenska designers och hantverkare eller utvalda på mässor i många av världens hörn. Kontakta någon av butikscheferna.

Vi vill erbjuda en unik blandning av föremål som man inte hittar någon annanstans.

Här kan du ladda hem ansökan

Tack Scrollan wub.gif
Kathy
Hojta till, solis, när det blir dags, så kilar jag ner på Designtorget och tittar. wink.gif
trelleborgska f-52
Hur gick det med kuverten du skulle sälja på Blocket ?
Blev det bra betalt, eller ?

Jättefina är dom i alla fall.

Trelleborg
silos
CITAT (trelleborgska f-52 @ 04-12-2005, 00:26)
Hur gick det med kuverten du skulle sälja på Blocket ?
Blev det bra betalt, eller ?

Jättefina är dom i alla fall.

Trelleborg

Det var på Tradera som jag sålde kuverten och jag fick 100 kronor för 22 kuvert plus portot 22 kronor smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon