Full version: "Din trädgård"
astrid.m.s
Det var för ca 2 mån sedan ett studieförbund annonserade om kursen Din trädgård. Jag anmälde mig och sen har jag inte hört nåt. Tänkte att de inte fått ihop de 8 deltagare som behövdes. sad.gif
Men idag fick jag brevet att kursen ska börja, men inte förrän 23/11.smile.gif
Då ska vi rita upp våra trädgårdar och kanske planera/rita etc. Det är bara det att nu har man ingen större inspiration för det just nu känns det som. Förhoppningsvis kommer inspirationen när kursen börjar. rolleyes.gif

Eftersom den börjar så sent är det väl många kurskvällar under våren också. Det är ju bra, det blir liksom närmare då tills man kan förverkliga sina planer och det man lärt sig på kursen.
Det resulterar säkert till att jag kommer att gräva upp massor till våren och plantera om så det blir mer genomtänkt. Det får kanske bli nästa vår/sommarens projekt. tongue.gif

Någon som gått någon liknade kurs? Jag hoppas den blir lärorik. wub.gif
kerstin z5-6
ja -i snart 8 år -för det där är ju vad vi gör i schyssta lökar hela tiden : ) smile.gif
jag tycker det är perfekt med en mindre grupp -för sådant och medlemskap i ett eller ett par större sällskap
Lycka till med kursen biggrin.gif
Eva i Skåne
Så kul det låter! smile.gif
Nåt sånt hade jag absolut kunnat tänka mig att gå på. Kanske dumt att man inte läser bättre i annonserna.

Inspirationen kommer säkert när du kommer dit wub.gif
astrid.m.s
CITAT (Eva i Skåne @ 31-10-2005, 21:30)
Så kul det låter!  :)
Nåt sånt hade jag absolut kunnat tänka mig att gå på. Kanske dumt att man inte läser bättre i annonserna.

Inspirationen kommer säkert när du kommer dit  :wub:

Jag tittar alltid på annonserna i ortstidningen. På hösten annonserar alla studieförbund om sina kurser så då får man hålla ögonen öppna. Eller titta på deras hemsidor om man är ute efter nåt speciellt.

Den som ska hålla i kursen har en fin handelsträdgård, jag hoppas vi får bra priser!! De kan få sälja mycket till oss som går kursen då vi får för oss att vi ska förverkliga allt som vi planerar på kursen för våra trädgårdar. Så denna kurs kommer de säkert att få behållning av också.
fruberglund
Har nyss gått en trädgårdskurs och blev grymt besviken. 450 spänn i sjön. sad.gif

Antingen är ni här på Odla alldeles för duktiga på att lära ut, jag alldeles för lättlärd eller så höll den väldigt låg klass. Känns som jag hade kunnat vara ledare själv. I stort sett allt han diskuterat kunde jag redan. Tråkigt! sad.gif

I måndags var sista gången av 5 och ärligt talat sket jag i att gå. Hade lite ont i magen och tänkte att jag lär ju mig ändå inget nytt så varför ska jag åka in och sitta där och ha ont.
MB1965
... fast rita upp och planera, diskutera planering grovt, fint och specifikt är inte fel:) Om det är en bra grupp dvs biggrin.gif
Hannele
CITAT (fruberglund @ 01-11-2005, 12:07)
Har nyss gått en trädgårdskurs och blev grymt besviken. 450 spänn i sjön. sad.gif

Antingen är ni här på Odla alldeles för duktiga på att lära ut, jag alldeles för lättlärd eller så höll den väldigt låg klass. Känns som jag hade kunnat vara ledare själv. I stort sett allt han diskuterat kunde jag redan. Tråkigt! sad.gif

Man får läsa kursbeskrivningen ordentligt, så man väljer rätt kurs.
Jag har gått flera olika kurser och föredrag, alltid lika roligt.
Man träffar ju trevligt folk och har möjlighet att ställa frågor.
fruberglund
CITAT (Hannele @ 02-11-2005, 10:51)
CITAT (fruberglund @ 01-11-2005, 12:07)

Man får läsa kursbeskrivningen ordentligt, så man väljer rätt kurs.
Jag har gått flera olika kurser och föredrag, alltid lika roligt.
Man träffar ju trevligt folk och har möjlighet att ställa frågor.

Har inte sett nån kursbeskrivning, det som stod i bladet man fick hem var bara trädgårdskurs. Kommer inte ihåg om det stod för nybörjare men jag anser mig vara nybörjare fortfarande...även fast jag kan litegrann.

Var trevligt folk och ställde lite frågor men ledaren sa bara: Visst, det kan man göra på varje fråga folk ställde så det kändes lite meningslöst till slut wacko.gif

Jag hade då ingen behållning av den kursen men det kanske alla andra hade. Nu är den slut i alla fall och håller mig nog till Odla istället där jag får fler goda och bra råd som dessutom är gratis tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon