|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
CITAT (Berith @ 18-12-2005, 11:56) yeach!!  det ser ut som öronvax men jag tror inte att det är det uch hehe ser ditt öronvax ut så hihi måste tan kamera o kolla mitt om jag får ut åt hahaha
neejdå mitt ser inte ut så heller  skönt att det inte var det.... men jag har ingen aning om vad det kan vara  ser ut som nån blom/blad-kant det där gröna
CITAT (Berith @ 18-12-2005, 12:03) neejdå mitt ser inte ut så heller  skönt att det inte var det.... men jag har ingen aning om vad det kan vara  ser ut som nån blom/blad-kant det där gröna ja hehe de e inte grönt vax iallafall hihi
astrid.m.s
18-12-2005, 12:25
Det var visst svårt, har ingen aning vad det kan vara. Har du fått ohyra på någon växt? Skållad skalad mandel i små högar ser det bruna ut som men nej jag kan inte komma på nåt bra. Någon liten ledtråd emottages tacksamt!!
Anki på Öland
18-12-2005, 13:13
Översta på en vas??? Anki
Det ser ut som ett kluster av små snäckor, men nu ? Näe, det kan det juh inte va´. Om det inte är i akvarie förstås då?
Tror det hör till växtriket, någon del på en blomma?
Anne
ett litet granskott kanske?
man får böja sej ner lite o kolla o växtriket är det förstås o ja jag tog det idag fast lite förstorat är de ju förstås men de e ingen ohyra det är nåt vi alla kommer o vilja ha massor snart men nu har ni allt fått alldeles för mycke ledtrådar
CITAT (oldwolfie @ 18-12-2005, 14:58) det är nåt vi alla kommer o vilja ha massor snart Jaha, då kan det juh inte va´snäckor i alla fall
är det fröer av nått slag?
CITAT (Farmor @ 18-12-2005, 15:05) tststsssss
CITAT (yenny @ 18-12-2005, 15:16) är det fröer av nått slag?  aaa de e fröer av något slag men jag vill veta vilket slags föer det är ni borde alla ha sett dom tycker jag utom de renodlad stadsbarnen men går man i skogen så borde man nu närmardet sej eller hur
Tyckte det såg rätt klistrigt ut ja, såna har jag nog inga i trädgården.......tror jag.
Liljekonvaljer???
CITAT (Reserv @ 18-12-2005, 15:38) Liljekonvaljer???  näää har man en eller ett kanske det heter woodland så kanske ma vill ha den här i trädgården dessutom är det en mycket bra medicinalväxt tänker inte tala om va jag använder den till föörrn ni gissat klart
Jag ger upp!
näää inte ge upp nu heller ska jag stoppa in en liten bit till kanske fast då blir de sååå lätt mej okey ni får en halvtimme till sen lägger jag in en liten bit till
Kan det ha med ormbunke att göra?
CITAT (annama @ 18-12-2005, 15:59) Kan det ha med ormbunke att göra? du e på rätt spår
sporer (vet inte alls vad det heter)
Eller kanske pollen Ja jag är på g nu
Snöflinga
18-12-2005, 18:12
Groddar
astrid.m.s
18-12-2005, 18:18
Kan det vara ett blad från en Fågelbrobräken, tror jag den växten heter. Har för mig att de får små klumpar med sporer som liknar detta. Men jag får inte ihop det med din text eller påståenden.
ninnisky
18-12-2005, 18:22
klart att det är baksidan av ett ormbunksblad - men, vad sjjttnnn, heter de små knaggliga sakerna? sporer???? nåt annat känner jag inte till!
astrid.m.s
18-12-2005, 18:29
Det heter sporer.
Är det undersidan på rönnbärsbladen du fotat??????
hm hm ni e ju på rätt spår men jag ville ju veta VILKEN växt det är ju jag brukar göra hostmeducin av den växten okey en stund till då får ni på er
astrid.m.s
18-12-2005, 20:37
Fläder????
CITAT (astrid.m.s @ 18-12-2005, 20:37) Fläder???? Sa hon inte att vi skulle behöva böja oss? Nu vart jag brydd.
svarta vinbärsblad?
ni måste böja er ner ju ordentligt o man änvänder roten till hostmedecinen dessutom är bilden tagen idag o växten levde så den har alltså gröna blad idag
CITAT (pejori @ 18-12-2005, 20:44) svarta vinbärsblad?  Är det ruttna bär då som sitter på baksidan av bladen......nja inte så dumt kanske, ser lite fröigt ut
CITAT (pejori @ 18-12-2005, 20:48) Va fasen är gallfrukter? Här förökas med bären, inget annat.
stensöta...
Snöflinga
18-12-2005, 20:53
Detta var svårt, kan det var hosta
CITAT (Reserv @ 18-12-2005, 20:50) CITAT (pejori @ 18-12-2005, 20:48) har inte dom som gallfrukter på undersidan?  :o :o eller är jag helt väck?  Va fasen är gallfrukter? Här förökas med bären, inget annat. gallfrukter är väl nåt skit som sitter under bladen? små konstiga pluttar
CITAT (pejori @ 18-12-2005, 21:11) CITAT (Reserv @ 18-12-2005, 20:50) CITAT (pejori @ 18-12-2005, 20:48) Va fasen är gallfrukter? Här förökas med bären, inget annat. gallfrukter är väl nåt skit som sitter under bladen? små konstiga pluttar  Jag vet va´små konstiga "pluttar" under liljebladen är  Och inte är det gallfrukter i alla fall
CITAT (yenny @ 18-12-2005, 20:51) stensöta...   grattis du vann o har staffettt pinnen nu väntar vi på nästa stensöta
måste säga förresten att de e kul o höra era funderingar hehe o kul o lyckas göra en svår fråga som jag trodde va lätt
Tackar! Ja då kommer nästa:
CITAT (yenny @ 18-12-2005, 22:50) Tackar! Ja då kommer nästa:  ...........en kaka.........?
nopp... varken kaka eller hoya
ser ut som den delen som håller kronbladen på en blomna men vilken blommma vetesjutton
julros kanske
tja... en blomma är det i alla fall
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|