|
Vet inte om denna varit med tidigare. Men jättehärlig tycker jag Kattsnack
Precis där, under hakan, är det som bäst. Det är katten Vera som får kel. Hon ser ut som pejoris två katter. Otroligt läckert när dom går i hela gråskalan.
CITAT (pimpim @ 11-11-2005, 12:17) Vet inte om denna varit med tidigare. Men jättehärlig tycker jag Kattsnack nästan exakt sådär låter min amanda då hon "skäller" på fåglar
Tigger vill visa att han är vaken ibland också, dessutom vill han tacka för att han inte blev kallad överviktig utan bara hade kraftig benstomme  /Åsa
Bambis vän
11-11-2005, 16:46
 Här är en tiger till som har grov benstomme. Vissa personer som inte känner honom så väl säger att han är fet! Vilka typer! När det här fotot togs var Valter ganska vältrimmad. Vid senaste invägningen häromdan vägde han 8 kilo. Så går det när man älskar rödbetssallad och remouladsås! Lena
Appropå välnärda herrar, detta är Max:  Mvh Fenja
CITAT (Bambis vän @ 11-11-2005, 16:46)  Här är en tiger till som har grov benstomme. Vissa personer som inte känner honom så väl säger att han är fet! Vilka typer! När det här fotot togs var Valter ganska vältrimmad. Vid senaste invägningen häromdan vägde han 8 kilo. Så går det när man älskar rödbetssallad och remouladsås! Lena vadådå!!! vet dom inte att ben väger jättemycket
CITAT (Bambis vän @ 11-11-2005, 16:46)  Här är en tiger till som har grov benstomme. Vissa personer som inte känner honom så väl säger att han är fet! Vilka typer! När det här fotot togs var Valter ganska vältrimmad. Vid senaste invägningen häromdan vägde han 8 kilo. Så går det när man älskar rödbetssallad och remouladsås! Lena  Precis en sån katt hade vi på 1940-talet i Östergötland. Han kom från ingenstans och bosatte sig hos oss och kallades Luffe. Nu bor jag i Skåne och ser aldrig den färgen. Kallas dom inte för silvertabby?
Inga från Närke
11-11-2005, 18:54
Denna kisse kanske har sett era Tiger o Tigger eftersom den tränar
CITAT (pimpim @ 11-11-2005, 12:17) Vet inte om denna varit med tidigare. Men jättehärlig tycker jag :P KattsnackTack för den filmsnutten, den var underbar.
*Felix matte*
11-11-2005, 22:27
Kattgräset får sin dagliga tillsyn...
Biggan_
12-11-2005, 13:22
Nämen Gud! Vilket ihopskrynklat litet ansikte den misen har! Gullig
det finns inget gulligare än kattungar och hundvalpar...
Inga från Närke
12-11-2005, 23:34
Har ju ingen egen katt så jag får leta lite på nätet och den här bilden hittade jag.
Whiskuchi
13-11-2005, 17:36
Min Whiskey är lite trött
Fasligt trött! Är det en sköldpaddsfärgad liten krabat..?
Whiskuchi
13-11-2005, 17:53
Japp, svartsköldpadda  edit: padda överallt, till och med gommen är svart och rosa
Vilken FIN svartsköldpadd du har Whiskuchi!!  Så här ser min "rutiga" Hexa ut:  Mvh Fenja
Whiskuchi
13-11-2005, 18:21
Rutig? Paddor är underbara, din Hexa var ju jättefin
Vilken häftig teckning Hexa har!
 Bus vaktade fåglarna....... men dom var redan utflugna...... Flög han med dom söderut....?  Bus och Dejvid tar en lur.......varmt å gott.... Bus mamma är en svartpadda...
CITAT (ifibi @ 13-11-2005, 20:10) Vilken häftig teckning Hexa har!  Tack! Det är dessutom världens goaste lilla kattdam! Mvh Fenja
Vilka fina bilder.
Yin o Yang
14-11-2005, 13:41
 Får jag presentera Simba  . Förra året tog vi farväl av vår älskade Yang, som blev 16 år. Aldrig mer katt, det var vi överens om. Det är så hemskt när man måste säga farväl  . Men inte kunde vi motstå Simba, grannens katt, som helt sonika flyttade in hos oss i början av året  . Det blev för mycket med en hund till, tyckte Simba, och lärde sig blixtsnabbt att använda kattluckan  . Vilken tur att vi inte hunnit ta bort den  . Nu skulle vi inte vilja vara utan Simba, världens snällaste katt  . Grannen har naturligtvis godkänt flytten  och de tittar gärna till honom om vi behöver kattvakt
Zarah P
17-11-2005, 11:15
Mattar gör sånt! Himla knasiga djur, säger kissarna...!
Ljuvlig
*Felix matte*
17-11-2005, 20:50
Jesses vilka sötnosar
 Från min favorit serie
den här har jag som skrivbordsunderlägg ett tag de e smokie
Zarah P
19-11-2005, 18:42
CITAT (yenny @ 19-11-2005, 16:05)  Från min favorit serie JA! Någon mer än jag som älskar dem! Jag gissar att du också prenumererar på deras "dagens bild"?
CITAT (Zarah P @ 19-11-2005, 18:42) JA! Någon mer än jag som älskar dem! Jag gissar att du också prenumererar på deras "dagens bild"?  Japp! det gör jag! Jättekul! har några av böckerna också  Och så har jag denna på benet:
mamamaggan
19-11-2005, 18:51
Vilka fullkomligt förföriska bilder!Suck! Jag som inte ska skaffa någon mer katt förrän jag bor på landet! Men när jag ser era bilder så börjar jag faktikst längta efter en ny katt som efterträdare till vår Oskar som lapar grädde och äter räkor i Regnbågslandet.
 Mina missar De är precis så underbart bortskämda och egensinniga som katter har rätt att vara, och de åtgäldar det tusenfallt. I går natt somnade jag med en katt på varje sida, det blir knappt bättre än så.
Här ligger Yoshima ofta...ser ut att klura på hur hon ska ta sig in!
*Felix matte*
20-11-2005, 21:11
Kul bild... har hon försökt sig på att komma åt fiskarna uppifrån Våran Smulan som vi hade för många år sedan... hon testade alla vägar att komma åt fiskarna men till slut ledsnade hon när det aldrig lyckades
Jorå, det försöker hon när vi inte är där! Har sett att det är blött på glaset som ligger ovanpå och katthår på ljusrampen på morgonen... Men hon har aldrig försökt när vi sett det! (man får inte vara dum!)
Frida har blivit barn igen sedan hon blev ensam katt i huset... Leksaksråttor är superkul igen Råttan ska dö!!! Morrar hon och biter, slickar och skakar den som en tok... sen daskar hon runt med den och springer som en galning  Svänger till med en fråga när jag ändå är på gång: Brukar katter som är själva (alltså utan kattsällskap) leka mer än katter som har sällskap?
*Felix matte*
14-12-2005, 21:36
Dotterns Myran blev mycket stillsammare efter det att kompisen Ebba flyttade till "ickebarn" familj. Nu finns ju Myran inte längre kvar Vi hade Smulan som ensamkatt, hon var väldigt lekfull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|