Full version: Julmarknader
Sidor: 1, 2
Kathy
CITAT (Lady Hamilton @ 20-11-2007, 17:35) *
På "hemvägen" (torsdag) stannar vi ett par timmar och besöker Kiels julmarknad. Åh! Vad jag längtar blush.gif

Åh, ska du till Lübeck!!! yahoo.gif
Där var jag och min man för några år sen...snacka om J U L M A R K N A D!!!
Glöm inte att gå in i den STORA butiken där du kan köpa marsipan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Kathy @ 20-11-2007, 19:08) *

Men där får du ta med stora plånboken för dom är dyra med allt där i butiken.

Själva åker vi bara till Kiel, även om jag tycker att Kiels julmarknad inte är så där bra. Men bättre än ingenting. Har precis förut skrivit min inköpslista

Elisabeth
Helene zon 1
kan detta vara något ?
www.firajul.nu/julmarknader
Helene
Felicia
Jamtli julmarknad i Östersund är mysigt Jamtli julmarknad
Monchichii
Hej

Jag gillar att gå på ströget i Köpenhamn, och ta en sväng till Systrarna Gröne och sedan titta på "dukningen" på Illum Bolighus.
Men jag vill heller inte missa Tivolit.
Ska dit med mamma och titta på julskyltningen, min pappa hatar trängsel så han följer nog inte med.
Lady Hamilton
CITAT (Kathy @ 20-11-2007, 19:08) *

giggle.gif Jag åker dit för 3:e gången så jag vet
Lars-Olof Arvids
Traditionen med julmarknad på Spekeröds bygdegård utanför Stenungsund, som jag har skrivit om tidigare i den här tråden, fortsätter i år också. Det blir den 8/12 med samma tunnbröd och lussekatter, tomtar och glitter, loppisprylar, leksaker, böcker, kläder o s v samt mina krukväxter förstås. Säkert hittar tomten dit med godis till barnen också. Alla är välkomna! smile.gif

Olle
Eva-Helene
Olofsfors bruk har en lagom liten och väldigt mysig julmarknad den 1:a advent! Den som vill veta mer om Olofsfors kan gå in på http://olofsforsbruk.nu/
I Lycksele har dom julmarknad på Gammplatsen men jag vet inte vilken dag.....
Alba
Åh vilken underbar resa Ladyn.
Du märker väl inte om jag hoppar ner i väskan och smygåker med.........men, men då blir väl väskan så tung att du inte orkar handla.........ok då.....jag stananr väl hemma då.

Trevlig resa.
Monica i Nässjö
CITAT (Lady Hamilton @ 20-11-2007, 20:12) *
giggle.gif Jag åker dit för 3:e gången så jag vet

Nej så festligt, vi ska också åka till Lübeck, men först den 4/12. Och det blir 4.e gången för oss. Jag älskar också julmarknaden där, med korvar, glüwein, och de där friterade sötsakerna, vad var det nu de hette, och allt tingeltangel. Den resan ser jag fram emot hela året. Och jag tycker båtresan fram och tillbaka är halva nöjet, det är enda gången jag lyckas lura upp maken på ett dansgolv. Vilket hotell brukar ni bo på och var brukar ni gå ut och äta? Har du kanske något annat tips på vad man inte får missa?
Aqvakul
Med risk för att framstå som oerhört tråkig:
Julmarknader är något jag gillade som barn, men nu avstår jag helst. help.gif
Wilmer
Denna helg tor-söndag är det marknad på KOBERGS SLOTT nära Trollhättan. Tror det kostade 60 kr i inträde.

Wilma
Lady Hamilton
CITAT (aq42 @ 22-11-2007, 19:16) *
Med risk för att framstå som oerhört tråkig:
Julmarknader är något jag gillade som barn, men nu avstår jag helst. help.gif

sleep.gif Ja du är tråkig aq42......................( santa.gif HUR? kan man frivilligt missa så mycket "mys pys" dunno.gif )

CITAT
Alba
Åh vilken underbar resa Ladyn.
Du märker väl inte om jag hoppar ner i väskan och smygåker med.........
Trevlig resa.
Närå tummenupp.gif hoppa in i väskan du, jag är tämligen "armstark" flirting.gif

CITAT
Monica i Nässjö
Nej så festligt......Vilket hotell brukar ni bo på och var brukar ni gå ut och äta? Har du kanske något annat tips på vad man inte får missa?

kompiskram.gif Tyvärr tråkiga jag åker bussresa "Hoppa-på-bussen-allt-fixat-resa" Så jag kommer inte i håg vilka hotell jag bott/ätit på blush.gif
Vi har nästan alltid bott på Hotel Jensen när vi var i Lübeck.

Hade vi inte middag på hotellet så gick vi gärna till det bryggeriet som är inte så långt från Jensen. Men namnet kommer jag inte ihåg. Det finns även någon bayerskt Restaurang som vi var en gång.

Elisabeth

Jan Lindgren
Hej!
Ni betalar väl inte för att gå in på en julmarknad för att handlaa. Först betalar försäljarna massor för att stå där sen betalar besökarna inträde för att få handla. Gå bara på julmarknader som är utan inträde!! Jag ska visserligen besöka en julmarknad den 1 och 2 dec. Jag var där förra året. Inget inträde. I år ska jag vara där och glädja barn och vuxna med mina lamadjur. Jag ska ta med två stycken. Tyvärr får jag nog ha tomtekläder. Barnen brukar undra varför jag har lamor och då får jag berätta den bistra sanningen att det är inte är slädföre i Skåne så tomten kan inte använda sina renar istället packar han julklapparna i lamornas packväskor så att alla barn får sina julklappar. Många barn inser hur förståndig tomten är, tonåringarna fnyser. Besök gärna Tydinge camping utanför Broby.
MVH
Jan Lindgren
Kathy
I helgen var det premiär för STREETs julmarknad.
Det blev några fina delikatessostar, ett halssmycke i glas och hemgjord choklad.

Heder åt STREET som fixar julbord för hemlösa.
Kajsa i Arvika
Jag ska till Vadstena under helgen, någon som har varit där på julmarknad?
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-11-2007, 08:38) *
Traditionen med julmarknad på Spekeröds bygdegård utanför Stenungsund, som jag har skrivit om tidigare i den här tråden, fortsätter i år också. Det blir den 8/12 med samma tunnbröd och lussekatter, tomtar och glitter, loppisprylar, leksaker, böcker, kläder o s v samt mina krukväxter förstås. Säkert hittar tomten dit med godis till barnen också. Alla är välkomna! smile.gif

Olle

Är damen med sina handstickade strumpor kvar där ( du vet hon som var så bra bilförare...)?

Gubben min skulle nämligen behöver nya

Elisabeth

Lars-Olof Arvids
Jag skulle tro att hon är med, men vågar inte lova något säkert.

Olle
Marina i Hällekis
Ni som inte har fått nog av julmarknader, Nossebro har julmarknad för förstagången i år http://www.hallekis.com/xx071215b.htm
Var på en av derad vanliga månadsmarknad,en vår för några år sedan, det var mysigt.
Ett ett tips till er som har nära.
Kathy
Idag var vi på Beckmans julmarknad vilket jag verkligen kan rekommendera. tummenupp.gif
Den är öppen imorgon också, mellan kl 11 och 18.
Jag köpte en fantastiskt fin designad och handgjord ljusstake i koppar.

Därefter besökte vi Marsipanbåten för att handla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon