Sidor: 1, 2
Maria i Helsingborg
Jösses, nu när vi talar om åldrar. Sitter här och tänker på min ålder - som är 38 - när min mormor var 38 så var hon mormor sedan några år tillbaka! ohmy.gif

Jag är "bara" mamma.......

Undrar hur det går för Fru Berglund? smile.gif
evelina
CITAT (Maria i Helsingborg @ 24-11-2005, 10:29)
Jösses, nu när vi talar om åldrar. Sitter här och tänker på min ålder - som är 38 - när min mormor var 38 så var hon mormor sedan några år tillbaka!  :o

Undrar hur det går för Fru Berglund?  :)

Och jag är 53 år ung ,sjuk och glad!! laugh.gif
Och har inte fått några barnbarn ÄN!! Jag måste ha missat något med blommor och bin!!! i alla tre killarnas uppfostran!!!???? wink.gif
Ingo
41 i ett par veckor till.
När jag fyllde 30 kändes det konstigt. När jag fyllde 40 hade jag inte tid att krisa för barnens skull. Känner mig ibland väldigt ung, ibland gammal, vis och luttrad. Och båda lägena känns bra!

En äldre kollega till mig fick frågan hur det var att bli 60. Det där med tjejer t ex, kan inte det kännas jobbigt? Han svarade: "Nej, vet du, det är det som är det fina. Det blir ju bara fler och fler att titta på!"
vickeva
också 41
Susanna
38 år....och plastfarmor, vilket passar mig utmärkt.
Annika Ljunggren
26 är jag, ganska bra ålder! (fast det har jag tyckt nästan vilken ålder jag än haft, så nästa år duger nog 27 oxå! tongue.gif )

Fast jag känner mig inte äldre än 20... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (evelina @ 24-11-2005, 15:35)
Jösses, nu när vi talar om åldrar. Sitter här och tänker på min ålder - som är 38 - när min mormor var 38 så var hon mormor sedan några år tillbaka!  ohmy.gif

Undrar hur det går för Fru Berglund?  smile.gif

Och har inte fått några barnbarn ÄN!! Jag måste ha missat något med blommor och bin!!! i alla tre killarnas uppfostran!!!???? wink.gif

Än hinner du bli farmor... vi fick vårat första barnbarn för tre år sedan och har nu fyra. wub.gif
Vi gick också och trodde att det inga barnbarn blir och så plötsligt kom tre st inom 8 månader laugh.gif wub.gif
evelina
CITAT (Felix matte @ 24-11-2005, 18:33)
CITAT (evelina @ 24-11-2005, 15:35)
Jösses, nu när vi talar om åldrar. Sitter här och tänker på min ålder - som är 38 - när min mormor var 38 så var hon mormor sedan några år tillbaka!  ohmy.gif

Undrar hur det går för Fru Berglund?  smile.gif

Än hinner du bli farmor... vi fick vårat första barnbarn för tre år sedan och har nu fyra. wub.gif
Vi gick också och trodde att det inga barnbarn blir och så plötsligt kom tre st inom 8 månader laugh.gif wub.gif

Ja det är ju det jag befarar att alla kommer på en gång!! laugh.gif

Jag har en väninna som fick 9 små barnbarns flickor på 6 år.........

Så jag ligger i startgropen och jobbar på min konst att ha flera bollar i luften igen!!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (evelina @ 24-11-2005, 18:55)

Ja det är ju det jag befarar att alla kommer på en gång!! laugh.gif

Jag har en väninna som fick 9 små barnbarns flickor på 6 år.........

Så jag ligger i startgropen och jobbar på min konst att ha flera bollar i luften igen!!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Våra får våra sex barnbarnsflickor inom 3 år 7 mån biggrin.gif

Du kanske får börja förbereda dig för babybooomen laugh.gif wub.gif
Snöflinga
Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite andfådd men får en mycket bättre utsikt sleep.gif
Ciczi
Jag é 26 år ibland... laugh.gif

Ciczi
Annlo
CITAT (Felix matte @ 24-11-2005, 18:33)

Ja visst laugh.gif när man väl får in snitsen kommer de av bara farten! wub.gif
Klematis
Här har det gått 38,5 år sedan jag blev född.

Klematis
Carex
Hehe, även om jag inte kan räkna mig till de äldsta här på forumet tycker jag att det du sade var bra Snöflinga! Ålder är aldrig lätt! När man är ung känner man att man inte blir tagen på allvar ibland på grund av sin "ringa" ålder, och när man blir äldre så antar jag att man ibland kan känna sig gammal. Det bästa är nog att strunta i sin ålder och ta den med en klackspark, vilken man än befinnner sig i. Min mor har passerat femtiostrecket för några år sedan och min far paserar det snart, så de får verkligen ha tålamod med mina ev. ätteläggar!;)
Caprice
Vilken härlig åldersfördelning, alltifrån 20 till 80+...! wub.gif

Själv är jag 37...
Trädet (ZonV)
29
ÅsaF
Blev 32 i onsdags. smile.gif
zaaritha
Fyllde 55 i maj---men känner mej inte alls så---trots värk o dyl.
Känner mej som--tja...........40, kanske. smile.gif
Inga från Närke
Fyllde 60 år i september så det blev mellan 60-70 då.
mamamaggan
CITAT (Snöflinga @ 24-11-2005, 19:31)
Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite andfådd men får en mycket bättre utsikt   sleep.gif

Så är det!

Här är en som är 28+ ( läs 53). Har också fyllt 27 många gånger men när jag passerade 50 så blev det 28+ och där kan jag bara ligga kvar några månader tills äldste sonen fyller 27. Men va sjutton , LIVET BÖRJAR VID 40!!!!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon