Sidor: 1, 2
woodcreature
sant men i brist på nåt som är tåligt smile.gif
Christer i Falköping
Eller varför inte en Rumsgran? De håller sig någorlunda små en längre tid om de inte får för stor kruka. Fast de vill ju förstås ha det lite svalare på vintern för att trivas.
Christer.
Killensomvillhagrönafingrar
Jag hjälpte faktiskt min mor att flytta en Yucca härom veckan. Den väckte faktikt rejält habegär. Men den var nog 20 cm i stammen och sådana är inte helt lätt att hitta.
Elek mor som inte ger sin son sina finaste planor rolleyes.gif

Ananas håller vi på att testa nu, har satt tre för säkerhets skull.
Om inte annat kan jag byta en av dem mot min mors Yucca om den blir stor o fin

Rumsgran känns inte helt rätt om jag skall vara ärlig. Vi har försökt ha det rätt minimailistikt (vit och oljad ek rätt i slätt) och då tror jag det skulle kännas verkligt konstigt med en såpass kantig form som en gran.

Har dock hittat en liten Thujavariant som visst kan trivas inne. En boll i krukan och en uppstammad, men denna har fått en annan plats i huset. Dock verkligt rolig planta.

Dvärgpalm har jag fått reda på är ett bra alternativ är det någon som sett stora sådan i handeln?
smajlizz

Varför inte någon slags Dracena?
Alexander-VG-zon3
jag köpte min dvärgpalm från emn plantskola den var väl 70cm hög man kan någ beställa högre från en sida .men den ska ha vintervila på vintern smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon