Full version: Kissekatt-nyhet!
Sidor: 1, 2
Kathy
Igår var vi och hälsade på vår kommande familjemedlem och han var ännu mer goooo i verkligheten!! wub.gif

Det som känns härligt är att han är så otroligt olik Elliot, men för den skull inte mindre go, rar och kelig. Det känns som om det här blir bra och att han kommer finna sin alldeles egna plats hos oss. Dessutom tror jag att Elliot tycker det är dags för oss att skaffa en ny kompis.....vi behöver liksom en liten skrutt att ödsla vår kärlek på. wub.gif

Så...nu är det "bara" att invänta då han är leveransklar.....
Boxer
Vad kul! smile.gif

Färg? Eventuell ras?
Kathy
CITAT (Boxer @ 03-12-2005, 18:25)
Vad kul! smile.gif

Färg? Eventuell ras?

En brunmaskad birmakille. wub.gif
pimpim
Åhhh va kul för er. Ska bli spännande att få se bilder på den lille sen.
catmilla
En gång Birma - alltid Birma smile.gif Eller hur? wub.gif
Kathy
CITAT (catmilla @ 03-12-2005, 18:41)
En gång Birma - alltid Birma smile.gif Eller hur? wub.gif

Ja, nu fanns ju Elliot hos oss alldeles för kort tid.....men, visst kan jag hålla med dig wink.gif
En gång birma, alltid birma. wub.gif
*Felix matte*
Vad roligt att ni får en gossekompis wub.gif
ska bli kul att få se bilder på han smile.gif
Annlo
Åh, så roligt med en ny liten misse i familjen:wub:

Du måste omgående visa bilder på underverket när han landar hos er!

Måste ju visa min söta tjej som är brun mitted tror jag det heter. Hon är ju en ragdoll men de brukar se rätt lika ut!

*Felix matte*
Brorsans Ragdoll wub.gif hon var lite blyg då jag fotade.
Annlo
Så fin hon är! Blåmaskad colorpoint gissar jag på!

Om jag inte minns fel så har Kristerh här på odla en birma som är brunmaskad också?! Himla söt misse!
zaaritha
Alla katter är underbara personligheter!!
Vi har inga renrasiga---men; vad gör det???
De vi har; är intressanta, trevlig, personliga---o jag vill inte vara utan nå´n av dem!!!!!!
Kathy
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:49)
Om jag inte minns fel så har Kristerh här på odla en birma som är brunmaskad också?! Himla söt misse!

Ja, hans kisse heter Greta. wub.gif
Kathy
CITAT (zaaritha @ 03-12-2005, 22:13)
Alla katter är underbara personligheter!!
Vi har inga renrasiga---men; vad gör det???
De vi har; är intressanta, trevlig, personliga---o jag vill inte vara utan nå´n av dem!!!!!!

Nej, egentligen spelar det ingen roll om katten är renrasig eller ej, varje kisse har sin härliga personlighet.

Anledningen till att jag valde birma då vi skaffade Elliot, var dels för att jag alltid tyckt att birmor är otroligt vackra och dels så hade det med pälsen att göra. Hårstråna fastnar inte på kläder på samma sätt som hos en huskatt.

Och nu blir det en birma igen. wub.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:36)
Åh, så roligt med en ny liten misse i familjen:wub:

Du måste omgående visa bilder på underverket när han landar hos er!

Måste ju visa min söta tjej som är brun mitted tror jag det heter. Hon är ju en ragdoll men de brukar se rätt lika ut!

Otroligt fin teckning på henne! wub.gif wub.gif
yenny
Ååå Va kul att det blir en ny misse wub.gif
Reserv
Grattis, va glad jag blir för din skull Lotta,när blir det leverans då?
zaaritha
Välkommen igen; Reserv!!!
pejori
jättegrattis till din nya vän. smile.gif smile.gif
tror elliot skulle tycka det är jättekul att ni skaffade en ny katt, och inte var utan för alltid.

jag är jätteglad för eran skull och önskar er lycka till verkligen me henne.
Kathy
Heeej Reserv!! wub.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 04-12-2005, 00:18)
Grattis, va glad jag blir för din skull Lotta,när blir det leverans då?

Han är "resklar" i mitten av januari. wub.gif
Kathy
Nu har vi laddat ner bilder till datorn...tyvärr så blev flera av bilderna suddiga pga ljuset, men här är några i alla fall: wub.gif

Slåss med mamma

yenny
wub.gif wub.gif wub.gif
oj oj så söt man kan vara wub.gif
kristerh
Grattis scrollan, han är ju så sööt wub.gif
krister
Zarah P
Aww...!!!
wub.gif wub.gif wub.gif
Annlo
Men halledudingen vad söt man kan va då! wub.gif wub.gif wub.gif

Vill också ha en kissunge!
Vår missa var ju stor när vi fick henne (omplacering) och jag saknar kattungetiden!
Kathy
Tack för era ord. wub.gif

Jaaa...han är verkligen gooo. wub.gif
Maria i Helsingborg
Åhhhhhhhhhh! Grattis wub.gif
mamamaggan
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH så söt! wub.gif wub.gif

Ser så där härligt kattungebusig ut också. Och när det är färdigbusat så faller de ihop och somnar.

Grattis!
*Felix matte*
Nämen ohmy.gif wub.gif sötare än så kan man väl inte vara wub.gif
pejori
är så glad för din skull. wub.gif wub.gif
underbar pisse du hittat...lycka till med det lilla livet smile.gif smile.gif
LadyG
Vilken vansinnigt söt liten ulltuss wub.gif

Nu vill jag ju också ha... wub.gif

Grattis!
kristerh
Kan verkligen rekommendera birman, trots den långa pälsen är den jättelätt att vårda, aldrig några tovor, och tappar päls gör den bara när den byter till vinterpäls, då ligger det tovor som är lätta att plocka upp, aldrig några kattstrån som ligger överallt.
Snäll o lugn, min har tex aldrig rivit ner en enda blomma eller nåt annat wub.gif, släpper man ut henne går hon aldrig långt utan håller sig inom synhåll, pratar mycket o svarar när man frågar henne om nåt,
pussar mig på näsan varje dag när jag kommer hem från jobbet,
sitter i fönstret o väntar på mig varje em, och när hon ser att jag närmar mig springer hon o möter mig vid dörren, och sedan blir det pusskalas...
Väldigt lugn till sinnet man måste provocera henne ordentligt innan hon blir arg, och då sticker hon bara i väg o surar ett tag, bits eller rivs aldrig,
Så alla ni som går i katt tankar, skaffa en birma, bättre sällskap kan ni nog inte få wub.gif
krister
Boxer
*ljudlig suck* wub.gif wub.gif wub.gif
kristerh

Bild på min lilla Greta
krister
*Felix matte*
Nu måste jag få fråga... är Birma och Ragdoll samma unsure.gif för jag tycker att brorsans ragdoll är sååå lik både Scrollans lillmisse och Kristers Greta... sååå vackra wub.gif
kristerh
Likheten är stor, det jag vet skiljer är att tassarna skall vara vita på birman
och det vita går upp som "strumpor" på bakbenen på birman,
sedan undrar jag om inte ragdollen är lite större.
krister
*Felix matte*
Jag får kolla på tassarna när vi träffar "fröken" nästa gång... nej hon är inte speciellt stor... däremot är hon, precis som du beskriver Greta, riktigt pratsam och social.
Hon för långa "samtal" och är bara fööör söt.
Hon har litet färgfel på nosen... den är flerfärgad... därför fick hon inte användas till avel... fast det hade brorsan ändå inte tänkt göra.
Kathy
CITAT (Felix matte @ 06-12-2005, 20:30)
Jag får kolla på tassarna när vi träffar "fröken" nästa gång... nej hon är inte speciellt stor... däremot är hon, precis som du beskriver Greta, riktigt pratsam och social.
Hon för långa "samtal" och är bara fööör söt.
Hon har litet färgfel på nosen... den är flerfärgad... därför fick hon inte användas till avel... fast det hade brorsan ändå inte tänkt göra.

Ragdollen har markeringar där inte birman ska ha sina - brukar man säga.
Ragdollen har bläs, medans birman inte ska ha vare sig bläs eller hakfläck. Sen är det detta med tassarna och dess strympor. Birman har handskar/strumpor medans ragdollen inte har det.
Ragdollen är större än birman men för övrigt så är de minst lika charmiga och goa.

Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara? wub.gif wub.gif
Kathy
CITAT (kristerh @ 06-12-2005, 20:10)

Bild på min lilla Greta
krister

Hon är verkligen fin, lilla Greta! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 06-12-2005, 22:18)
Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara?  :wub:  :wub:

wub.gif Saknar
Kathy
Inte så svårt att sakna en sån liten filur. wub.gif
Annlo
CITAT (Scrollan @ 06-12-2005, 22:18)
Ragdollen har markeringar där inte birman ska ha sina - brukar man säga.
Ragdollen har bläs, medans birman inte ska ha vare sig bläs eller hakfläck. Sen är det detta med tassarna och dess strympor. Birman har handskar/strumpor medans ragdollen inte har det.
Ragdollen är större än birman men för övrigt så är de minst lika charmiga och goa.

Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara? wub.gif wub.gif

Kan kaske stämma att vissa markeringar skiljer sig åt!

Men ragdoll behöver inte ha bläs. När den har det heter det mitted som min Yoshima!

Har den inte bläs heter det Coulorpoint...

Pocahontas garden

En länk till min misses uppfödning wub.gif Där finns flera olika tecknade ragdolls.

Det som annars anses som karaktäristiskt för ragdolls är att de slappnar av fullständigt när man lyfter upp dom. smile.gif Därav namnet! sleep.gif (trasdocka)
Kathy
CITAT (Annlo @ 07-12-2005, 08:39)
Kan kaske stämma att vissa markeringar skiljer sig åt!

Men ragdoll behöver inte ha bläs. När den har det heter det mitted som min Yoshima!

Har den inte bläs heter det Coulorpoint...

Pocahontas garden

En länk till min misses uppfödning wub.gif Där finns flera olika tecknade ragdolls.

Det som annars anses som karaktäristiskt för ragdolls är att de slappnar av fullständigt när man lyfter upp dom. smile.gif Därav namnet! sleep.gif (trasdocka)

Åhå....jag trodde att Ragdollen "bara" kunde se ut på ett sätt.

Tack för din rättelse. wub.gif

Otroligt fina missar på hemsidan. wub.gif wub.gif
LadyG
Om jag bara hade plats för dem skulle jag vilja ha en maine coon, en ragdoll, en birma och en norsk skogkatt. Tokig? Jaaa, jag älskar katter tongue.gif
Gertie
Är det bara jag som gillar perser?
wub.gif
wub.gif
wub.gif
LadyG
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Nej... Men jag är kanske lite knäpp, för jag gillar alla katter med lång päls inser jag nu smile.gif

Vilken underbar fluffboll! Är det din katt?
Gertie
CITAT (LadyG @ 07-12-2005, 16:20)
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Nej... Men jag är kanske lite knäpp, för jag gillar alla katter med lång päls inser jag nu smile.gif

Vilken underbar fluffboll! Är det din katt?

Det är 3 olika katter på bilderna.
Vill du se fler, så kolla mitt album. wub.gif
LadyG
Jag trodde det var bilder på samma katt i olika åldrar smile.gif

Edit: Vilka mysiga katter! Det ser nästan ut som om du förder upp dem, så många var det smile.gif

Kattungarna var charmiga smile.gif
pejori
CITAT (Gertie @ 07-12-2005, 15:31)
Är det bara jag som gillar perser?

nädå...det gör jag också smile.gif smile.gif
är som lady g, gillar alla långhåriga katter. wub.gif wub.gif
forget-me-not
CITAT (Scrollan @ 04-12-2005, 18:02)

Åh, här föll jag pladask! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon