|
Igår var vi och hälsade på vår kommande familjemedlem och han var ännu mer goooo i verkligheten!! Det som känns härligt är att han är så otroligt olik Elliot, men för den skull inte mindre go, rar och kelig. Det känns som om det här blir bra och att han kommer finna sin alldeles egna plats hos oss. Dessutom tror jag att Elliot tycker det är dags för oss att skaffa en ny kompis.....vi behöver liksom en liten skrutt att ödsla vår kärlek på. Så...nu är det "bara" att invänta då han är leveransklar.....
Vad kul! Färg? Eventuell ras?
CITAT (Boxer @ 03-12-2005, 18:25) Vad kul! Färg? Eventuell ras? En brunmaskad birmakille.
Åhhh va kul för er. Ska bli spännande att få se bilder på den lille sen.
catmilla
03-12-2005, 18:41
En gång Birma - alltid Birma  Eller hur?
CITAT (catmilla @ 03-12-2005, 18:41) En gång Birma - alltid Birma  Eller hur?  Ja, nu fanns ju Elliot hos oss alldeles för kort tid.....men, visst kan jag hålla med dig En gång birma, alltid birma.
*Felix matte*
03-12-2005, 19:50
Vad roligt att ni får en gossekompis ska bli kul att få se bilder på han
Åh, så roligt med en ny liten misse i familjen:wub: Du måste omgående visa bilder på underverket när han landar hos er! Måste ju visa min söta tjej som är brun mitted tror jag det heter. Hon är ju en ragdoll men de brukar se rätt lika ut!
*Felix matte*
03-12-2005, 21:38
Brorsans Ragdoll  hon var lite blyg då jag fotade.
Så fin hon är! Blåmaskad colorpoint gissar jag på!
Om jag inte minns fel så har Kristerh här på odla en birma som är brunmaskad också?! Himla söt misse!
zaaritha
03-12-2005, 22:13
Alla katter är underbara personligheter!! Vi har inga renrasiga---men; vad gör det??? De vi har; är intressanta, trevlig, personliga---o jag vill inte vara utan nå´n av dem!!!!!!
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:49) Om jag inte minns fel så har Kristerh här på odla en birma som är brunmaskad också?! Himla söt misse! Ja, hans kisse heter Greta.
CITAT (zaaritha @ 03-12-2005, 22:13) Alla katter är underbara personligheter!! Vi har inga renrasiga---men; vad gör det??? De vi har; är intressanta, trevlig, personliga---o jag vill inte vara utan nå´n av dem!!!!!! Nej, egentligen spelar det ingen roll om katten är renrasig eller ej, varje kisse har sin härliga personlighet. Anledningen till att jag valde birma då vi skaffade Elliot, var dels för att jag alltid tyckt att birmor är otroligt vackra och dels så hade det med pälsen att göra. Hårstråna fastnar inte på kläder på samma sätt som hos en huskatt. Och nu blir det en birma igen.
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:36) Åh, så roligt med en ny liten misse i familjen:wub: Du måste omgående visa bilder på underverket när han landar hos er! Måste ju visa min söta tjej som är brun mitted tror jag det heter. Hon är ju en ragdoll men de brukar se rätt lika ut!  Otroligt fin teckning på henne!
Ååå Va kul att det blir en ny misse
Grattis, va glad jag blir för din skull Lotta,när blir det leverans då?
zaaritha
04-12-2005, 00:36
Välkommen igen; Reserv!!!
jättegrattis till din nya vän. tror elliot skulle tycka det är jättekul att ni skaffade en ny katt, och inte var utan för alltid. jag är jätteglad för eran skull och önskar er lycka till verkligen me henne.
Heeej Reserv!!
CITAT (Reserv @ 04-12-2005, 00:18) Grattis, va glad jag blir för din skull Lotta,när blir det leverans då? Han är "resklar" i mitten av januari.
kristerh
04-12-2005, 18:41
Grattis scrollan, han är ju så sööt krister
Zarah P
04-12-2005, 21:00
Men halledudingen vad söt man kan va då! Vill också ha en kissunge! Vår missa var ju stor när vi fick henne (omplacering) och jag saknar kattungetiden!
Tack för era ord. Jaaa...han är verkligen gooo.
Maria i Helsingborg
05-12-2005, 17:39
Åhhhhhhhhhh! Grattis
mamamaggan
05-12-2005, 18:08
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH så söt! Ser så där härligt kattungebusig ut också. Och när det är färdigbusat så faller de ihop och somnar. Grattis!
*Felix matte*
05-12-2005, 20:59
Nämen  sötare än så kan man väl inte vara
Vilken vansinnigt söt liten ulltuss Nu vill jag ju också ha... Grattis!
kristerh
06-12-2005, 11:36
Kan verkligen rekommendera birman, trots den långa pälsen är den jättelätt att vårda, aldrig några tovor, och tappar päls gör den bara när den byter till vinterpäls, då ligger det tovor som är lätta att plocka upp, aldrig några kattstrån som ligger överallt. Snäll o lugn, min har tex aldrig rivit ner en enda blomma eller nåt annat  , släpper man ut henne går hon aldrig långt utan håller sig inom synhåll, pratar mycket o svarar när man frågar henne om nåt, pussar mig på näsan varje dag när jag kommer hem från jobbet, sitter i fönstret o väntar på mig varje em, och när hon ser att jag närmar mig springer hon o möter mig vid dörren, och sedan blir det pusskalas... Väldigt lugn till sinnet man måste provocera henne ordentligt innan hon blir arg, och då sticker hon bara i väg o surar ett tag, bits eller rivs aldrig, Så alla ni som går i katt tankar, skaffa en birma, bättre sällskap kan ni nog inte få krister
kristerh
06-12-2005, 20:10
 Bild på min lilla Greta krister
*Felix matte*
06-12-2005, 20:17
Nu måste jag få fråga... är Birma och Ragdoll samma  för jag tycker att brorsans ragdoll är sååå lik både Scrollans lillmisse och Kristers Greta... sååå vackra
kristerh
06-12-2005, 20:21
Likheten är stor, det jag vet skiljer är att tassarna skall vara vita på birman och det vita går upp som "strumpor" på bakbenen på birman, sedan undrar jag om inte ragdollen är lite större. krister
*Felix matte*
06-12-2005, 20:30
Jag får kolla på tassarna när vi träffar "fröken" nästa gång... nej hon är inte speciellt stor... däremot är hon, precis som du beskriver Greta, riktigt pratsam och social. Hon för långa "samtal" och är bara fööör söt. Hon har litet färgfel på nosen... den är flerfärgad... därför fick hon inte användas till avel... fast det hade brorsan ändå inte tänkt göra.
CITAT (Felix matte @ 06-12-2005, 20:30) Jag får kolla på tassarna när vi träffar "fröken" nästa gång... nej hon är inte speciellt stor... däremot är hon, precis som du beskriver Greta, riktigt pratsam och social. Hon för långa "samtal" och är bara fööör söt. Hon har litet färgfel på nosen... den är flerfärgad... därför fick hon inte användas till avel... fast det hade brorsan ändå inte tänkt göra. Ragdollen har markeringar där inte birman ska ha sina - brukar man säga. Ragdollen har bläs, medans birman inte ska ha vare sig bläs eller hakfläck. Sen är det detta med tassarna och dess strympor. Birman har handskar/strumpor medans ragdollen inte har det. Ragdollen är större än birman men för övrigt så är de minst lika charmiga och goa. Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara?
CITAT (kristerh @ 06-12-2005, 20:10)  Bild på min lilla Greta krister Hon är verkligen fin, lilla Greta!
*Felix matte*
06-12-2005, 22:23
CITAT (Scrollan @ 06-12-2005, 22:18) Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara? :wub: :wub:  Saknar
Inte så svårt att sakna en sån liten filur.
CITAT (Scrollan @ 06-12-2005, 22:18) Ragdollen har markeringar där inte birman ska ha sina - brukar man säga. Ragdollen har bläs, medans birman inte ska ha vare sig bläs eller hakfläck. Sen är det detta med tassarna och dess strympor. Birman har handskar/strumpor medans ragdollen inte har det. Ragdollen är större än birman men för övrigt så är de minst lika charmiga och goa. Föresten, säg den kisse eller vovve som inte är goa och rara?  Kan kaske stämma att vissa markeringar skiljer sig åt! Men ragdoll behöver inte ha bläs. När den har det heter det mitted som min Yoshima! Har den inte bläs heter det Coulorpoint... Pocahontas gardenEn länk till min misses uppfödning  Där finns flera olika tecknade ragdolls. Det som annars anses som karaktäristiskt för ragdolls är att de slappnar av fullständigt när man lyfter upp dom.  Därav namnet!  (trasdocka)
CITAT (Annlo @ 07-12-2005, 08:39) Kan kaske stämma att vissa markeringar skiljer sig åt! Men ragdoll behöver inte ha bläs. När den har det heter det mitted som min Yoshima! Har den inte bläs heter det Coulorpoint... Pocahontas gardenEn länk till min misses uppfödning  Där finns flera olika tecknade ragdolls. Det som annars anses som karaktäristiskt för ragdolls är att de slappnar av fullständigt när man lyfter upp dom.  Därav namnet!  (trasdocka) Åhå....jag trodde att Ragdollen "bara" kunde se ut på ett sätt. Tack för din rättelse. Otroligt fina missar på hemsidan.
Om jag bara hade plats för dem skulle jag vilja ha en maine coon, en ragdoll, en birma och en norsk skogkatt. Tokig? Jaaa, jag älskar katter
CITAT (LadyG @ 07-12-2005, 16:20) Det är 3 olika katter på bilderna. Vill du se fler, så kolla mitt album.
Jag trodde det var bilder på samma katt i olika åldrar  Edit: Vilka mysiga katter! Det ser nästan ut som om du förder upp dem, så många var det  Kattungarna var så charmiga
CITAT (Gertie @ 07-12-2005, 15:31) Är det bara jag som gillar perser? nädå...det gör jag också är som lady g, gillar alla långhåriga katter.
forget-me-not
11-12-2005, 04:24
CITAT (Scrollan @ 04-12-2005, 18:02) Åh, här föll jag pladask!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|