|
Biggan_
22-12-2005, 12:06
Mer julgodis julgodis Kanel och kardemummatryffel låter inte "rälit" precis
Mariannebräck, vilken höjdare säger jag bara, en smaksensation. Nu har jag bara ett litet bekymmer, familjen har tydligen åtagit sig allihopa att köpa After eight (hmm, stavningen?) Är det nån som lurar på ett godisrecept som man kan använda sånt i? Står till knäna i godis just nu och mer ska det bli. Mariannebräcket, knäcken, Dajmtryffeln och en till är klara så det återstår det man kan kladda riktigt mycket av. Negerbollar, arraksbollar och marzipanfigurer. Just fasen får inte glömma att lägga fikonen i konjaken. Men om nån har after eight recept så är jag mycket tacksam.
Zarah P
23-12-2005, 16:13
Reserv - Inlagda päron blir jättegoda om man ger dem ett "täcke" av after eight och kör dem i ugnen en stund.
CITAT (Zarah P @ 23-12-2005, 16:13) Reserv - Inlagda päron blir jättegoda om man ger dem ett "täcke" av after eight och kör dem i ugnen en stund.  Ja, det låter i och för sig smarrigt, men då fattas juh päronen. Här finns annars allt för godisbaket, men det där med päronen ska jag nog testa nån gång.
CITAT (Reserv @ 23-12-2005, 16:18) CITAT (Zarah P @ 23-12-2005, 16:13) Reserv - Inlagda päron blir jättegoda om man ger dem ett "täcke" av after eight och kör dem i ugnen en stund.  Ja, det låter i och för sig smarrigt, men då fattas juh päronen. Här finns annars allt för godisbaket, men det där med päronen ska jag nog testa nån gång. å så ska det vara vaniljglass till också... en jättegod efterätt
Zarah P
23-12-2005, 16:25
Du måste ju ta en kaffepaus då och då - så då kanske detta passar? Lägg 1-2 after eight i botten på en stor kopp. Häll på varmt, starkt kaffe. Lägg på ett lager vispad grädde och toppa med ännu en after eight Här finns några recept som ser goda ut, och innehåller After Eight... Eller kanske blir du sugen på en after eight-parfait? Och sen, till after eight-kaffet, en after eight-kaka! Nu blev jag sugen på after eight...!
Åsa, mälardalen zon 2
23-12-2005, 16:28
I år blir det bara lite knäck och brända mandlar det äts så lite godis här, det brukar bara stå kvar i kylskåpet och blir gammalt.
Det finns ju en massa annat gott hemma nötter av div. slag torkade fikon och dadlar + färska dadlar som jag hittade i hötorgshallen + en massa Litchie (de kostade bara 29kr kilot här så då kan man frossa) + en massa annan frukt. Fast blodapelsinerna lyser med sin frånvaro, var har alla blodapelsiner tagit vägen? De brukar ju finnas till jul, både Lidl och ICA hade förra året men de verkar inte ha fått några i år.
elleave
20-12-2006, 09:56
*lyfter upp tråden*
*Mademoiselle*
20-12-2006, 09:59
Knäck, rostade mandlar & ischoklad.
fruberglund
20-12-2006, 12:28
Jag brukar alltid göra kola, ska göra en omgång ikväll. Har även gjort Nougatbomberna i år och ikväll ska jag göra fler Har tänkt göra julgodis och ge i julklapp med lite cellofan runtom
Ja, knäck (men det är inte jag som är ansvarig) och mandelmassa-praliner. En jul gjorde vi chokladkola, men det blev för mycket, så nu håller jag mig till två sorter. (Sen kanske man får någon chokladkartong av i present också - hoppas jag  )
Gjorde häromkvällen knäck med messmör . Det blev verkligen jättebra! Har också gjort bollar av mandelmassa, finkrossade pepparkakor och en skvätt glögg som sedan doppades i smält choklad, blev inte heller så dumt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|