Full version: En förklaring
Sidor: 1, 2
Ophelia
CITAT (Boxer @ 16-12-2005, 21:37)
CITAT (Castea @ 16-12-2005, 20:08)
CITAT (Ophelia @ 15-12-2005, 18:11)
Får du fler PM så hänvisa till mig så ska jag göra processen kort med fanskapet.  mad.gif

wink.gif

Fick mig att tänka på en gammal hjärtevän som jobbade som konsult ute på ett företag. Han blev litet tråkad av de fast anställda på det sätt en inhyrd konsult brukar bli tråkad på.

Varpå en äldre fast anställd man (f d jugoslav) förbarmar sig över min hjärtevän och säger honom: "Hey *****, don´t let them f*ck around with you, and if they do, just come and tell me, and I will teach them "The Balkan Way".

ohmy.gif

wink.gif

laugh.gif Undrar vad det betyder?

Betyder säkert att "Om livet är dig emot, kalla då på din skyddsängel som tryggt och säkert kommer att leda dig till den enda, sanna och rätta vägen som leder till Balkan" biggrin.gif
Castea
Jag tror han litet humoristiskt menade att hårda nypor kunde komma att användas om så behövdes.
Boxer
CITAT (Ophelia @ 16-12-2005, 21:53)
Betyder säkert att "Om livet är dig emot, kalla då på din skyddsängel som tryggt och säkert kommer att leda dig till den enda, sanna och rätta vägen som leder till Balkan"  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Förmodligen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
Jag börjar fundera på om inte de flesta av oss nån gång fått obehagliga pm?
Även jag har fått det av en medlem här som hade en massa åsikter om mig som person....fast den medlemmen inte ens har träffat mig. wacko.gif
Det är då jag blir lite "yrkesskadad" och börjar hobbyanalysera personens mentala hälsa. biggrin.gif

Meen, som sagt, det här är länge sen och jag bryr mig inte eftersom jag är kvar. wub.gif
Annlo
CITAT (Castea @ 16-12-2005, 20:08)
Fick mig att tänka på en gammal hjärtevän som jobbade som konsult ute på ett företag. Han blev litet tråkad av de fast anställda på det sätt en inhyrd konsult brukar bli tråkad på.

Varpå en äldre fast anställd man (f d jugoslav) förbarmar sig över min hjärtevän och säger honom: "Hey *****, don´t let them f*ck around with you, and if they do, just come and tell me, and I will teach them "The Balkan Way".

ohmy.gif

wink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Jag vet ärligt tala inte hur jag ska kunna tacka er för
alla stödjande ord. Men ni ska veta att det har värmt.

Och, nej, jag har inte anmält. Händer det igen, anmäler
jag inte heller. Då lägger jag omedelbart ut vederbörande
här direkt. Eller så ropar jag på Ophelia (fniss). Det känns
precis rätt att göra så. Kanske är detså, att personen i
fråga redan fått sitt "straff " , genom ert massiva stöd.

Jag känner mig lite för hög, för att sjunka lika lågt som veder-
börande. Samtidigt känner jag mig lite dum som sprungit till
er och "skvallrat" wub.gif

Och amaira; jag har normalt inte dåligt självförtroende, men
råkar precis som du också sa, vara extremt känslig just nu tongue.gif

Jag lovar er, att öppen och konstruktiv kritik, det kan jag ta.
Herre min skapare, precis som flera av er har sagt, man kan
väl inte tycka lika om allt som sägs. Hur ointressant skulle
inte det bli wink.gif

I, vilket fall som helst, en jättekram, till var och en av er från
en Gillan som som förhoppningsfullt går ännu starkare ut ur
detta wub.gif
Hannele
CITAT (Evgeni @ 18-12-2005, 07:59)

DEt där är så dumt. att man inte "svallrar".
Tänk så mycket dumt barn får utstå, för den konstaga "hederskoden". wacko.gif
adrian
Det när rätt att inte lägga ut personen för jag tycker att det är bättre att strunta i denne.

OM man "hänger ut en person så blir det lätt att "vargflocken" vill kasta sig över denne och slita honom/henne i stycken.

Tidningar och TV har gjort så flera gånger och det är FEL att människor tror sig göra nåt fint när de tar saken i egna händer.

Paulina som var med på Villa medusa blev mordhotad efter andra avsnittet p.g.a sånt här, hon kunde inte gå tillbaka till sitt jobb eller svar i telefonen efter 2:a avsnittet...mad.gif

SKIT i otrevliga människor eller be dem ringa upp dig och förklara sig, det gjorde jag här på Odla en gång, men inte 17 vågade denne person ringa eller möta mig... biggrin.gif

Det verkar vara så lätt att folk vill gå ihop och försvara någon, men ofta så verkar de glömma vad deras egna handlingar lätt kan leda till.

Strunta i trollet, skriv tillbaka att nästa larviga meddelande läggs ut att beskådas inför "vargflocken". tongue.gif biggrin.gif
Inga från Närke
Håller med de andra! Skicka det till Ingemar så får han avgöra om denne person platsar här!
Eftersom det inte är tillåtet att lägga ut PM så är det nog inte rätt sätt att hota heller, tycker som Adrian i detta fallet, man skall inte mata trollen, se bara till att Ingemar får det.

Hoppas det ordnar sig med allt. Önskar dig en GOD JUL trots dina bekymmer. Du har ju oss när det tynger att skriva av dig till.
silos
Det är bra om du sänder mailet till Ingemar;då kan jo avsändaren spåras och kan få ordentligt tillsägelse.

Skönt att du är tillbaka Gillan wub.gif smile.gif wub.gif
Zarah P
CITAT (Evgeni @ 18-12-2005, 07:59)
Jag vet ärligt tala inte hur jag ska kunna tacka er för
alla stödjande ord. Men ni ska veta att det har värmt.

Och, nej, jag har inte anmält. Händer det igen, anmäler
jag inte heller. Då lägger jag omedelbart ut vederbörande
här direkt. Eller så ropar jag på Ophelia (fniss). Det känns
precis rätt att göra så. Kanske är detså, att personen i
fråga redan fått sitt "straff " , genom ert massiva stöd.

Och amaira; jag har normalt inte dåligt självförtroende, men
råkar precis som du också sa, vara extremt känslig just nu tongue.gif

Jag lovar er, att öppen och konstruktiv kritik, det kan jag ta.
Herre min skapare, precis som flera av er har sagt, man kan
väl inte tycka lika om allt som sägs. Hur ointressant skulle
inte det bli wink.gif

I, vilket fall som helst, en jättekram, till var och en av er från
en Gillan som som förhoppningsfullt går ännu starkare ut ur
detta wub.gif

Jag är sent ute, tror jag bestämt... Jag har nog missat den här tråden. MEN jag vill säga en sak och det är att jag tycker att du är en rar, omtänksam och klok person. Jag gillar dig också, så det där flertalet som PM-skrivaren talar om, som inte gillar dig, det är nog små troll i hans/hennes egen hjärna, det!
*kram*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon