Full version: Odla.nu
Sidor: 1, 2
pejori
CITAT (zaaritha @ 18-12-2005, 23:54)
Fenja: vad menar du??

håller med. wub.gif varför är du här, om du tycker att du kräcks?. wub.gif
allmänt forum ÄR ett allmänt forum MNE DET ÄR FRIVILLIGT!!!!!!
och det är väl ingen som är utfryst här var jag kan se. sad.gif sad.gif
men JAG har ingen tid eller lust att hänga på något somgrinigt inlägg som jag anser är ute efter att provocera övriga medlemmar.
så om diu eller någon annan störs av uppdelningen, så prata i trädgårdsforumet istället
se,, även om du inte tycker att husdjursavd. ska finnas....så har du fina pissar smile.gif smile.gif
klappa kaos från mej och puss på nosen..ikaros också wub.gif wub.gif
Fenja
Om du inte förstod Pejori, så "kräks" jag på hur vissa vuxna människor beter sig mot andra vuxna människor som råkar tycka annorlunda. Några har bemött Smekajsas inlägg på det sätt det förtjänar, sakligt och öppet. Vare sig de håller med eller inte. Medan några andra anser sig ha rätten att bete sig hur som helst och säga åt vissa medlemmar att hålla sig här i från. Jag tycker att du och några till är taskiga mot Smekajsa och andra medlemmar som ni inte tycker platsar och det har ni inte rätt att vara.
För övrigt ÄR jag här frivilligt och har samma rätt som du och alla andra här att säga vad jag tycker. Annars stänger säkert Ingemar av mig.
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 18-12-2005, 23:50)
Ett jävla sätt att behandla medlemmar, då alla torde ha rätt att både skriva och få gehör får vad de tycker.
Men det är visst ok att frysa ut vissa medlemmar bara de flesta "skapagodstämningmedlemmarna" tycker det *kräks*
Mvh
Fenja

Vadå behandla? Att alla får skriva vad dom vill, visst, till vissa gränser, men att alla dessutom skulle få gehör på det också är att kräva lite väl mycket. Ingen är utfryst av mig i alla fall, och inte av nån annan heller för den delen som jag märkt. Men däremot så måste väl i rimlighetens namn alla som inte samtycker till nåns åsikt även få ha sina egna åsikter på print, eller gäller det bara dom som du anser va´värda att skriva här? Om ni nu är så missnöjda med hur odla sköts så fattar jag inte varför ni inte söker er till andra fora istället, med det så menar jag inte att ni inte skulle va´välkommna här, det är juh en egenvald handling. Att sen klaga på hur odla sköts tycker jag är rätt så rutten stil det med, det är som att kritisera Ingemar och Göran och förringa deras fina arbete dom läger ner på det här för att försöka va´så många som möjligt till lags. Man kan inte va´alla till lags, men det är högst frivilligt att gå in och läsa i dom olika avdelningarna.

Till slut Fenja, om du mår illa och kräks, du kanske har drabbats av vinterkräksjukan eller har du gjort en graviditetstest? wub.gif
Fialotta
Nu går vi in i julveckan...God Jul säger jag bara smile.gif
Ophelia
CITAT (Fenja @ 19-12-2005, 00:01)
Jag menar att Smekajsa har rätt att säga vad hon tycker och ändå bemötas med respekt. Det här citerandet är ungefär som när samma gäng ägnade sig åt att tramsa bort trådar. Det är botten av dem, tycker jag. Att "spamma" bort vissa medlemmars inlägg är inte tillåtet sa Ingemar sist och det torde gälla nu med, även om minnet uppenbarligen är kort hos somliga.
Mvh
Fenja

Men är det inte så att vi alla kan/får uttrycka vad vi upplever! Nu sitter ju DU och talar om vad som ska vara rätt och fel här. Varför gör du det? Vad är det som gör att du inte förstår att det faktiskt finns en hel hög (uppenbarligen) som inte håller med det första inlägget? Vad är det som gör att du tycker det är resepktlös att inte hålla med i ett inlägg? Tycker inte du att det är mer respektlöst av dig att visa din brist på resepkt att inte acceptera att vi är några som inte alls håller med OCH vi vågar uttrycka det VI upplever?

Det är ju inte alls fråga om spamming, varje fall var det inte det från min sida sett. DU kanske har hekl andra erfarenheter och använder dig av sådant när du misstycker men lägg inte över det på andra. Om det inte är tillåtet så tycker jag att du omedelbart mailar Ingemar och talar som för honom att vi spammar. Det är då upp till honom att utreda detta och vill han så får han väl stänga av oss/mig. Vad som är botten är inte att folk uttrycker sin åsikt i ett inlägg utan det är sådana människor som du (ja jag vågar peka ut en person för jag gillar inte att vara undanflyende) som sedan ska komma och tala om vad du TROR pågår. Jag skulle uppskatta om du frågade först "Var det på rent jävelskap som du, i mitt tycke, spammade?" I fortsättningen går det alldeles utmärkt att fråga mig det via ett PM eller på annat sätt.

Men nu är det jul och jag väljer att inte fortsätta diskutera detta fr o m nu. Alla har vi det stressigt med godiskok, bullbak och skinkösning.
Fenja
CITAT (Ophelia @ 19-12-2005, 08:37)
Men är det inte så att vi alla kan/får uttrycka vad vi upplever! Nu sitter ju DU och talar om vad som ska vara rätt och fel här. Varför gör du det? Vad är det som gör att du inte förstår att det faktiskt finns en hel hög (uppenbarligen) som inte håller med det första inlägget? Vad är det som gör att du tycker det är resepktlös att inte hålla med i ett inlägg? Tycker inte du att det är mer respektlöst av dig att visa din brist på resepkt att inte acceptera att vi är några som inte alls håller med OCH vi vågar uttrycka det VI upplever?

Det är ju inte alls fråga om spamming, varje fall var det inte det från min sida sett. DU kanske har hekl andra erfarenheter och använder dig av sådant när du misstycker men lägg inte över det på andra. Om det inte är tillåtet så tycker jag att du omedelbart mailar Ingemar och talar som för honom att vi spammar. Det är då upp till honom att utreda detta och vill han så får han väl stänga av oss/mig. Vad som är botten är inte att folk uttrycker sin åsikt i ett inlägg utan det är sådana människor som du (ja jag vågar peka ut en person för jag gillar inte att vara undanflyende) som sedan ska komma och tala om vad du TROR pågår. Jag skulle uppskatta om du frågade först "Var det på rent jävelskap som du, i mitt tycke, spammade?" I fortsättningen går det alldeles utmärkt att fråga mig det via ett PM eller på annat sätt.

Men nu är det jul och jag väljer att inte fortsätta diskutera detta fr o m nu. Alla har vi det stressigt med godiskok, bullbak och skinkösning.

DU kanske skulle ta och läsa det jag skriver innan du hoppar på mig om en massa som jag varken sagt eller påstått? Om du inte förstår ska jag gärna förklara.
Jag skriven INGENSTANS att det är respektlöst att inte hålla Smekajsa, däremot är det respektlöst att citatspamma tråden för det tillför inget. Jag respekterar tillfullo era avikande åsikter när ni besvärar er med att framföra dem istället för att flamsa.
I övrigt väljer jag att inte bemöta dina påstående och antydningar och hoppas att alla som läser tråden SER vad jag skrivit och inte enbart drar en massa egna slutsatser.
Hoppas att du får många pepparkakor till jul!

Reserv, jag tror inte att jag någonsin tyckt eller sagt att Ingemar och Göran missköter forumet.... men jag förstår om du har annat att tanka på nu.

Mvh
Fenja
Zarah P
Med risk för att låta självbelåten, så kanske det helt enkelt var så att de som sa att de höll med, gjorde det för att de höll med, och kände att de inte ville tillägga något, utan bara säga att det var så de också upplevde det hela?
Kanske ville de inte skriva ett helt nytt inlägg, men dela med sig av sin åsikt?
Att hålla med är trots allt också en åsikt, på samma sätt som det är de att säga "Nej - det håller jag inte med om!".

Jag tycker att det är lite tråkigt att du buntar ihop en hel samling individer under den inte-så-värst-smickrande titeln "skapagodstämningmedlemmarna" och hävdar att alla dessa personer har "spammat bort" en tråd, enkom för att de inte håller med om vad ursprungsskribenten skrev. Det tror jag var en tolkning du gjorde helt utifrån din egen åsikt, för så upplevde inte jag det, på något vis.

Jag har heller inte sett någon tendens till utfrysning, men det lämnar jag därhän. Att någon skulle ha "ansett sig ha rätten att bete sig hur som helst och säga åt vissa medlemmar att hålla sig här i från." har jag heller inte sett - det måste i så fall ha hänt i en annan tråd. Allt jag sett i den här tråden, är människor som uttryckt sin åsikt om saker. Precis som du.

Det sista jag vill fråga är varför du, egentligen, verkar tycka att det är en dålig sak, att vara en (nu använder jag ditt ord) "skapagodstämningmedlem"? Är det dumt att vilja gjuta olja på vågor, när ett onödigt hårt klimat uppstår i en tråd? Kanske missförstod jag dig, nu, det är fullt möjligt, men i sådana fall skulle jag uppskatta om du förklarade.
andersen
CITAT (Smekajsa @ 15-12-2005, 21:25)
Ni får ursäkta mig men börjar inte det här spåra ur .................

Är detta inte ett trädgårdsforum??!!!??????

Egna avdelningar för ditten och datten. Vad kommer härnäst .......

SLUTA och tramsa sönder den här tråden! ber er att tänka på vad som tråden handlar om från början,och det är hänsynslöst att tramsa sönder trådar som en del gör här.
Svante, zon 1
CITAT (Fenja @ 19-12-2005, 00:17)
Om du inte förstod Pejori, så "kräks" jag på hur vissa vuxna människor beter sig mot andra vuxna människor som råkar tycka annorlunda. Några har bemött Smekajsas inlägg på det sätt det förtjänar, sakligt och öppet.

Hmm... Får jag påminna om hur det första inlägget i tråden såg ut:

Egna avdelningar för ditten och datten.  Vad kommer härnäst .......

Som man ropar i skogen får man som bekant svar. Under de ca tio månader jag har varit medlem här jag hunnit se ett antal ganska hetsiga meningsutbyten om vilken inriktning diskussionerna på odla.nu bör ha. Att ämnet är kontroversiellt är svårt att undgå, och det tror jag Smekajsa vet också. Jag tycker inte hennes inlägg såg ut som om hon strävade efter en saklig diskussion, utan snarare som om hon ville provocera folk som skriver om sådant som hon inte tycker hör hemma här. Hade hon velat ha en saklig diskussion hade hon lämpligen kunnat skriva lite om hur hon vill att odla.nu skall vara och varför hon tycker så.

CITAT (Fenja @ 19-12-2005, 00:01)
Det här citerandet är ungefär som när samma gäng ägnade sig åt att tramsa bort trådar. Det är botten av dem, tycker jag. Att "spamma" bort vissa medlemmars inlägg är inte tillåtet sa Ingemar sist och det torde gälla nu med, även om minnet uppenbarligen är kort hos somliga.

Jag tror jag vet vilket tillfälle du syftar på. Det som hände då tyckte jag var mycket fult gjort, men jag anser inte att samma sak hände i den här tråden. Tvärtom såg jag ett antal personer som inte lät sig provoceras utan kort och gott meddelade att de tycker odla.nu fungerar bra för tillfället.

Det gör för övrigt jag också. Jag fick bra och trevliga svar på in senaste trädgårdsrelaterade fråga (om plantering av jordärtskocka och vitlök).
Dajm
Jag är i och för sig en helt ny medlem här. Jag har hållit lite koll på sidan ett tag som gäst. För egen del är det helt klart växtintresset som är det stora skälet till att jag blir medlem, jag hoppas att det är så för de flesta.
/Dajm
*Felix matte*
CITAT (Dajm @ 19-12-2005, 23:05)
Jag är i och för sig en helt ny medlem här. Jag har hållit lite koll på sidan ett tag som gäst. För egen del är det helt klart växtintresset som är det stora skälet till att jag blir medlem, jag hoppas att det är så för de flesta.
/Dajm

Tror jag också smile.gif
Välkommen till Odla.nu. wub.gif
Sollan
CITAT (silos @ 18-12-2005, 17:33)
På Odla.nu kan man se hurudan "inre trädgård" var och en har smile.gif

Kan vara välvårdad eller igenväxt, beroende på årstid, klimat, näringstillförsel, omvårdnad osv..... wub.gif
Vilket ju bevisas genom alla inlägg om ditt och datt.
stina
Jag kan inte komma på så himla mycket att skriva om just nu som rör trädgårdsarbete, det är ju inte riktigt säsong för det just nu. Men snart så!!!! Tycker det är mysigt att vi kan prata om lite annat nu när det är lågsäsong så att vi kan fortsätta hålla kontakten ändå....

Tycker
Stina
Dajm
Tack för välkomnandet Felix Matte!
Även om det inte just är trädgårdssäsong, så har man väl inte slutat planera och drömma? Det är synd om allt annat bredvid pratande blir huvudsaken. Det finns en oerhörd kunskapsskatt här på forumet vilken jag tycker att alla borde värna mera om!
/Dajm
Zarah P
En diskussion är sällan statisk. Om man börjar prata om hyacinter, kan man ge sig på att man kommer att tänka på ett minne man har och apropå det, så kommer man att tänka på något annat. Det är likadant med forum - de rör sig och de lever. För den sakens skull är ju inte kunskapen längre än en fråga bort, men den som besitter kunskapen är nog mer benägen att återvända hit ofta, ofta, än om vi fortsatt att prata om bara hyacinter, då en sådan konversation blivit ganska enformig, ganska snabbt... smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Dajm @ 20-12-2005, 21:45)
Även om det inte just är trädgårdssäsong, så har man väl inte slutat planera och drömma? Det är synd om allt annat bredvid pratande blir huvudsaken. Det finns en oerhörd kunskapsskatt här på forumet vilken jag tycker att alla borde värna mera om!
/Dajm

Nej så klart slutar man väl inte att drömma om kommande vår osv biggrin.gif

Om du bara vill läsa och skriva om trädgårdsfrågor så kan du enkelt klicka på Trädgårdsforum på Indexsidan, då kommer du
HIT och slipper annat. smile.gif
Smart va rolleyes.gif
Snöflinga
Hallå, "smekajsa", vad tycker du
unsure.gif Du startade tråden, kom igen wub.gif
Fenja
CITAT (Snöflinga @ 20-12-2005, 21:57)
unsure.gif Du startade tråden, kom igen wub.gif

Ehhh..... du förstår inte det eller?!!!
Mvh
Fenja
Carex
Personligen tycker jag att så länge trådarna håller sig någorlunda inom ramarna för olika avdelningar är det ok för mig. Som många andra sagt väljer jag själv vilken avdelning jag går in på. När jag blev medlem här tyckte jag det var underbart, helt plötsligt kunde jag få snabba svar på sådant jag annars skulle gått och grunnat på länge, växtintresset tog pga. detta ett enormt språng framåt (vilket inte plånboken tyckte om laugh.gif)
För ett tag sedan tyckte jag at krukväxtforumet som jag är mest inne på var lite väl slött, men nu tilljulen har det tagit fart igen. Allt är beroende på säsong, odla kanske överlever vintrarna tack vare småprat?
Förövrigt delar jag pisangorengs (ursäkta ev. felstavning) åsikter om fördelningenav avdelningarna.
Vad gäller om det håller på att spåra ut eller ej påminner mig om att smaken är som en viss kroppsdel, den som grisen brukar bli av med till jul;)
stina
CITAT (Dajm @ 20-12-2005, 21:45)
/Dajm

Personligen orkar jag inte planera och drömma med samma frenesi 12 månader om året - tycker faktiskt det är skönt med LITE paus ett par månader. Sen blir det så himla intensivt.....
Zarah P
CITAT (Fenja @ 21-12-2005, 00:41)
CITAT (Snöflinga @ 20-12-2005, 21:57)
unsure.gif  Du startade tråden, kom igen  :wub:

Ehhh..... du förstår inte det eller?!!!
Mvh
Fenja

Du tror inte att det där var en uppmaning för smekajsa att vara med i diskussionen, och inte känna sig utanför, snarare än en egentlig fråga?
Betty

Egna avdelningar för ditten och datten.  Vad kommer härnäst .......

Som svar på fråga 1:
Inte behöver du be om ursäkt! Och näe, jag tycker inte att "det här" börjar spåra ur, tycker du?
Som svar på fråga 2:
Javisst är det det! Ett fantastiskt trädgårdsforum med två Off Topic-avdelningar så att alla kan känna sig välkomna - även de som inte har någon trädgård!
Som svar på fråga 3:
Tja, den som lever får se, kanske en avdelning för balkongodling...?

rolleyes.gif
Snöflinga
Tack Sara P. Det var så ment.... Tror att Smekajsa kan svara för sig själv, jag skulle bli störd om personer började svara för mig wub.gif
Fenja
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2005, 11:31)
Tack Sara P. Det var så ment.... Tror att Smekajsa kan svara för sig själv, jag skulle bli störd om personer började svara för mig wub.gif

Tror du att jag försökte svara för Smekajsa?!! På fullt allvar?
Hon har väl framfört vad hon tycker och har hon mera att tillägga så är jag helt säker på att hon kan framföra själv!
Jag tyckte bara att det var/är en rätt onödig fråga du ställde, både provokativ och ganska korkad.
Mvh
Fenja
Reserv
CITAT (Fenja @ 21-12-2005, 16:30)
både provokativ och ganska korkad.
Mvh
Fenja

Är det ditt eget personliga sätt att säga God jul på? blink.gif Tycker att det var en i högsta grad befogad fråga, Smekajsa kanske har tänkt om nu när hon läst hur andra uppfattar forumet. Provokativ och korkad unsure.gif wink.gif huh.gif ??!!
Kathy
Hon har väl framfört vad hon tycker....

Som sagt.... rolleyes.gif
Jag tror nog att Smekajsa kan tala för sig själv. wink.gif

edit: stavfel.
andersen
CITAT (Scrollan @ 21-12-2005, 16:50)
Hon har väl framfört vad hon tycker....

Som sagt.... rolleyes.gif
Jag tror nog att Smekajsa han tala för sig själv. wink.gif

Smekajsa är väll en hon?

Ok har läst det redigerade inlägget biggrin.gif
Zarah P
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2005, 11:31)
Tack Sara P. Det var så ment.... Tror att Smekajsa kan svara för sig själv, jag skulle bli störd om personer började svara för mig  :wub:

Tror du att jag försökte svara för Smekajsa?!! På fullt allvar?
Hon har väl framfört vad hon tycker och har hon mera att tillägga så är jag helt säker på att hon kan framföra själv!
Jag tyckte bara att det var/är en rätt onödig fråga du ställde, både provokativ och ganska korkad.
Mvh
Fenja

blink.gif blink.gif blink.gif
Du är inte lite väl snabb att dra slutsatser, nu, tycker du?
Ingen har väl sagt att du svarat för någon annan?
Jag undrar också var Smekajsa blev av. Jag hoppas att hon inte tagit illa vid sig att några här inte tyckte som hon (det är ju trots allt så att det också finns personer som håller med henne) - och det var väl alltsammans, det?
Hur du fick det till att någon svarat för någon annan, eller inte förstod vad Smekajsas åsikt i frågan var, det har jag ingen aning om - men tycker du inte att du kanske kan tro det bästa om folk, istället för att pådyvla dem åsikter och uttalanden som de inte har någon lust att stå för, eftersom de inte är deras?
silos
CITAT (Sollan @ 20-12-2005, 19:04)
CITAT (silos @ 18-12-2005, 17:33)
På Odla.nu kan man se hurudan "inre trädgård" var och en har smile.gif

Kan vara välvårdad eller igenväxt, beroende på årstid, klimat, näringstillförsel, omvårdnad osv..... wub.gif
Vilket ju bevisas genom alla inlägg om ditt och datt.

Idag är min "inre trädgård" full av stökiga element, men det har jag jo valt alldeles själv och inte kan jag då skylla på nån annan tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Snöflinga
Fenja, du är bara så rar wub.gif God Jul på dej åxå tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon