Full version: hoyadden!
Sidor: 1, 2, 3
Jagular
rtterna bildas p "noderna" samma frtjockning dr bladen sitter...
hr hemma har ytterligare hoyor mtt dden.
total inventering ska ske efter helgens flytt och behandlingen av de dr ullssen som inte vill frsvinna
*Grodan*
Mina pubicalyxsticklingar vill inte! Vet inte vad det r fr fel p dem/mig. unsure.gif

Under vintern torkade all nytillvxt in och mnga av bladen blev bruna frn bladskaften och upp p bladens undersida. Jag har fem olika plantor och alla ser exakt lika dliga ut. De har sttt i olika sderfnster under vintern.

Alla mina andra hoyor vxer s det knakar nu, det r bara pubicalyxerna som inte mr bra. r det ngon som vet vad det kan bero p och vad jag kan gra t dem?
pejori
CITAT (*Grodan* @ 29-03-2006, 09:07)
Mina pubicalyxsticklingar vill inte! Vet inte vad det r fr fel p dem/mig. unsure.gif

Under vintern torkade all nytillvxt in och mnga av bladen blev bruna frn bladskaften och upp p bladens undersida. Jag har fem olika plantor och alla ser exakt lika dliga ut. De har sttt i olika sderfnster under vintern.

Alla mina andra hoyor vxer s det knakar nu, det r bara pubicalyxerna som inte mr bra. r det ngon som vet vad det kan bero p och vad jag kan gra t dem?

dom vill inte torka ut... sad.gif
mina vill ha en jmn vattning ret om, jag hade en liten som jag testade med lite torka...den ville inte vara med. smile.gif
s hll dom ltt fuktiga, s kommer dom igen wub.gif
pejori
CITAT (Jagular @ 28-03-2006, 20:18)
rtterna bildas p "noderna" samma frtjockning dr bladen sitter...
hr hemma har ytterligare hoyor mtt dden.
total inventering ska ske efter helgens flytt och behandlingen av de dr ullssen som inte vill frsvinna

testa T-rd..... smile.gif
det fungerar bra...blanda 50/50 ungefr smile.gif
provadolsning som blandas i dubbel dos tar ullss ocks. smile.gif
jag sprayar varannan dag med dessa blandningar wub.gif
*Grodan*
CITAT (pejori @ 29-03-2006, 10:13)
dom vill inte torka ut... sad.gif
mina vill ha en jmn vattning ret om, jag hade en liten som jag testade med lite torka...den ville inte vara med. smile.gif
s hll dom ltt fuktiga, s kommer dom igen wub.gif

Aha, tack fr tipset! wub.gif Mina har nog sttt ganska torrt ja. S nu ska jag stta igng att vattna!:)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon