|
Det ringer lite då och då från olika hjälpinstanser, Barncancerfonden, Föräldrar mot narkotika, Psoriasisförbundet m.m. Vi är NIX:ade men eftersom vi skänkt till dem förut så gäller inte det. Jag säger aldrig nej till såna saker. Till olika teleföretag, företag som vill sälja massa skräp m.m har jag inga problem att säga nej, men när det gäller välgörande ändamål säger jag aldrig nej. Jag kan helt enkelt inte komma på något skäl till att säga nej.
Hur tänker ni?
Jag har anmält mig till NIX. Slipper alla tiggeri och andra säljsamtal. Underbart.
CITAT (ah56 @ 05-01-2006, 22:53) Jag har anmält mig till NIX. Slipper alla tiggeri och andra säljsamtal. Underbart. Ringer det inte från några som du haft att göra med tidigare heller?
Lady Hamilton
05-01-2006, 22:56
Jag har inga större problem att säga nej, jag sa bara att jag redan hade skänkt till någon annan nyss. Efter det har de slutat att ringa hit. Dessutom är även jag med i NIX
Däremot skänker jag till insamlingar som jag VILL bidraga till
CITAT (Hamilton @ 05-01-2006, 22:56) Jag har inga större problem att säga nej, jag sa bara att jag redan hade skänkt till någon annan nyss. Efter det har de slutat att ringa hit. Dessutom är även jag med i NIX
Däremot skänker jag till insamlingar som jag VILL bidraga till Ja egentligen borde man väl inte få dåligt samvete. Som du säger vill man ju gärna välja själv lite mer också. Men jag klarar bara inte av att neka när de ber om pengar till något bra ändamål. Jag önskar bara att jag kundeslippa få de där vykorten och brevmärkena de skickar som tack!  Jag kan göra en majbrasa av dem snart!
Snöflinga
05-01-2006, 23:16
Eftersom jag regelbundet ger ett litet bidrag till olika organisationer så säger jag att för mig räcker det.... också med i RIX fast vad jag förstår så får de ringa som man tidigare haft kontakt med  Faktiskt jobbigt ibland...
*Felix matte*
05-01-2006, 23:31
Jag har varit månadsgivare till Lutherhjälpen (autogiro) men efter att de började med tevereklam i höstas så fick jag mej en tankeställare och sade upp givandet. Undras hur många hundratusen... kanske rentav miljoner den reklamen kostar.
Mitt bidragsgivande numera går enbart till Lions eftersom deras adm. kostnader stannar på 0,8%
Jättejobbigt när de ringer,cancerfonden har jag alltid skickat in pengar.Nu säger jag bara nej,jag vill inte ha alla blomsterkorten och dyl.Få bara ett inbetalningskort som är frivilligt att betala.
Margaretha
05-01-2006, 23:35
Jag hade helt tappat kontrollen ett tag. Jag gjorde som du Norrbottens-Magdis och sa ja hela tiden. Eftersom många organisationer har likartade namn visste jag slutligen inte vad som var vad.
Då beslöt jag att säga nej. Jag sa att det blivit för mycket, och att jag har vissa saker som ligger mig särskilt varmt om hjärtat och som jag vill satsa på. Efter ett nej slutade alla organisationer att ringa, och nu tar jag själv initiativ och skänker pengar till sådant som jag vill stödja.
Det känns bättre för min del att få göra så. Behoven är ju hur stora som helst överallt, men förmodligen satsar vi på lite olika saker och pengar kommer in till både det ena och det andra ändå.
Anki på Öland
05-01-2006, 23:49
Har alltid sagt att jag vill välja vad jag skänker till själv, och att jag gör det när det passar mig. Anki
Sommartorparn
05-01-2006, 23:55
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2006, 22:50) Det ringer lite då och då från olika hjälpinstanser, Barncancerfonden, Föräldrar mot narkotika, Psoriasisförbundet m.m. Vi är NIX:ade men eftersom vi skänkt till dem förut så gäller inte det. Jag säger aldrig nej till såna saker. Till olika teleföretag, företag som vill sälja massa skräp m.m har jag inga problem att säga nej, men när det gäller välgörande ändamål säger jag aldrig nej. Jag kan helt enkelt inte komma på något skäl till att säga nej.
Hur tänker ni? Inget problem alls att säga nej. Vill jag ge till en viss organisation så vet jag var dom finns. Jag ger när jag vill och kan, och till den organisation jag själv väljer. Det brukar jag säga till dom som ringer. Telefontjat är för mig en anledning till att bojkotta vissa organisationer. Det brukar jag också säga till dom som ringer. Har anmält mig till NIX registret så det är mycket sällan jag besväras av sådant.
Även om man tidigare varit kund hos en organisation eller ett företag kan man be dem stryka en ur deras register. Gör det nästa gång! Det har inte varit några problem för mig. Jag slipper numer alla jobbiga samtal både från försäljare och välgörenhet och väljer som många andra här vart och när jag vill skänka pengar.
Vi betalar in pengar vid juletid till en cancerfond varje år. Så när andra hjälporganisationer ringer och vill ha pengar så kan vi med gott samvete säga att vi stöttar på annat håll.
Latmask
06-01-2006, 11:37
Vi är världsföräldrar och betalar in till Unicef varje månad. Jag bojkottar att betala in via telefonsamtal för jag vill inte bli störd i hemmet. Oavsett hur ädla orsaker de har så avskyr jag det.
Jag är med i NIX. Min förra rumskompis betalade in till cancerfonden och pga dem blev jag rejält bortskrämd från att betala in via telefon. De ringde HELA tiden, även sedan hon flyttat så fortsatte de ringa både på hennes mobil och mitt hemnummer, och även efter att VI flyttat så fortsatte de ringa till vårt hus fast vi aldrig haft med dem att göra och var med i NIX. Då fräste jag ifrån till slut efter att ha sagt till vänligt ett tiotal gånger.
Ingen ringer hit numer, och så vill jag ha det. De får hemskt gärna skicka post och göra reklam på tv så bestämmer jag var jag vill hjälpa, men ringer de hem till mig så är det kalla handen direkt.
gammelnalle
06-01-2006, 11:38
Visst kan och bör man skänka pengar till välgörande ändamål.
MEN: kolla alltid upp dels att det är ett "90" nummer (t.ex.Pg 90 1950-6)men ÄVEN hur stor del av DINA pengar går till det du VILL att det skall gå till.
(Eftersom alla här har tillgång till internet så är det ju ganska lätt) Själv brukar jag be att de skickar en broschyr/infoblad per post.... Och de seriösa organisationerna brukar vara positiv till att men vill veta mera.
TYVÄRR finns det insamlingar där edast en liten del av de insamlade pengarna går till vad de UTGER att pengarna går till.
(Hur tolkar man t.ex när Postkodmiljonären säger att ÖVERSKOTTET går direkt till deras fadderorganisationer..... Ett "överskott" går att trolla med så att det inte blir så mycket.... DOCK påstår jag inte att Postkodmiljonären sysslar med sånt... bara att man skall vara lite försiktig...)
b
Hannele
06-01-2006, 11:43
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2006, 22:50) när det gäller välgörande ändamål säger jag aldrig nej. Jag kan helt enkelt inte komma på något skäl till att säga nej.
Hur tänker ni? Det poppar ju upp en del fusk-insamlingar också, synd. Jag säger, att jag kollar själv på företagets hemsida. (Säger de, att det inte finns, då ska man absolut inte betala.)
Jag är nog alldeles för blödig. Jag vill gärna skänka stora summor till Cancerfonden men det ringer flera olika småorganisationer som heter nästan samma sak och jag kan aldrig hålla reda på vilka jag skänkt till nyss och inte.  Föräldraföreningen mot narkotika höll på och ringde i parti och minut ett tag trots att vi skänkt nyligen (de påstår att de ringer en gång per år) och då kollade maken upp våra inbetalda summor och det visade sig att de ringde flera gånger per år. Då sa han ifrån ordentligt. Jag får nog börja göra som ni och tänka på att jag trots allt ger mycket. Maken som är präst lägger ju även nästan varje vecka 100-500 i kollekten fast det går ju till lite varierande ändamål förstås. Jag brukar höra efter vad det går till och så lägger jag extra mycket om det är något för mig behjärtansvärt.
Lady Hamilton
06-01-2006, 11:46
 Sedan kan man ju undra hur "seriösa" de seriösa är........ när man läser att de i toppen på en av de mest kända hjälporganisationerna har flera hundra tusen i månadslön  !!!!!
CITAT (Hamilton @ 06-01-2006, 11:46)  Sedan kan man ju undra hur "seriösa" de seriösa är........ när man läser att de i toppen på en av de mest kända hjälporganisationerna har flera hundra tusen i månadslön  !!!!! Ja det är ju sånt som gör att man blir gråtfärdig.  Man vill så gärna hjälpa folk som har det svårt och så går pengarna bara till någon övergödd typ.  Sånt gör mig vansinnig, snikna typer som utnyttjar människors generositet och till slut gör så att ingen vågar ge pengar till behövande.
Klematis
06-01-2006, 12:04
Säger alltid nej när de ringer. Jag skänker pengar när jag själv känner för det till barncancerfonden katastrofer mm. Vet inte varför de ska skicka alla dessa kort och klistermärken som inten vill har. Låt alla pengar gå dit de ska istället.
Ophelia
06-01-2006, 12:38
Har oxå gått med i NIX. Skönt att slippa alla försäljningssamtal. Vill själv kunna bestämma i lugn och ro vilken organisation/ändamål jag vill stödja.
netaave
06-01-2006, 13:54
Magdis du har ett stort hjärta. Tyvärr blir du nog lite utnyttjad för det. Jag föreslår att du tänker efter ordentligt vad för slags organisation du vill stödja. Skaffa sen en autogiro dit på en mindre summa varje månad.
Jag tycker det är viktigt när de gäller de stora "sjukdomsorganisationerna" att man tänker efter hur man vill stödja, forskning eller hjälpa enskilda. Jag har ju varit i en situation själv då jag fått mycket av barncancerorganisationer, men också av "Min stora dag" och "Barnfonden" visst har det höjt vår livskvalité under sjukdomsperioden men det hade knappast gett vår dotter tillbaka om vi mist henne. Cirkus, Disney on ice m.m. i all ära, men ibland kändes det som om man drunknade i upplevelser.
Därför skänker jag numera bara till forskning, utom vid jul då jag sätter in en slant till vårt sjukhus barnfond, så ytterligare en familj på sjukhus över jul kan få en matkorg och en julklapp till barnen, både de sjuka och dess syskon, som ju också blir drabbade.
CITAT (netaave @ 06-01-2006, 13:54) Därför skänker jag numera bara till forskning, utom vid jul då jag sätter in en slant till vårt sjukhus barnfond, så ytterligare en familj på sjukhus över jul kan få en matkorg och en julklapp till barnen, både de sjuka och dess syskon, som ju också blir drabbade. Ja sådant är ju behjärtansvärt också. Jag skänkte tidigare till nån förening för blinda barn och då fick man efteråt redovisat att barnen fått göra någon rolig utflykt, minns inte vad det var. Men det kändes bra. Under sjuksköterskeutbildningen gjorde jag min sista praktik på en cancerrehabavdelning. Patienterna bekostade detta själva men fick hjälp från CTRF (Cancer och Trafikskadades Riksförening) som jag också stödde just då. Det kändes roligt att veta att pengarna faktiskt kom till nytta på ett sånt sätt.
vi ger till röda korset, fadderbarn och en liten lokal fond här i götet. det räcker. Andra som ringer får nej.
Jag har fått intrycket att det sitter en del proffs och ringer- mot betalning- för de mindre organisationerna. Undrar vad det kostar, hmmm...
netaave
06-01-2006, 19:27
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2006, 14:05) CITAT (netaave @ 06-01-2006, 13:54) Därför skänker jag numera bara till forskning, utom vid jul då jag sätter in en slant till vårt sjukhus barnfond, så ytterligare en familj på sjukhus över jul kan få en matkorg och en julklapp till barnen, både de sjuka och dess syskon, som ju också blir drabbade. Ja sådant är ju behjärtansvärt också. Jag skänkte tidigare till nån förening för blinda barn och då fick man efteråt redovisat att barnen fått göra någon rolig utflykt, minns inte vad det var. Men det kändes bra. Under sjuksköterskeutbildningen gjorde jag min sista praktik på en cancerrehabavdelning. Patienterna bekostade detta själva men fick hjälp från CTRF (Cancer och Trafikskadades Riksförening) som jag också stödde just då. Det kändes roligt att veta att pengarna faktiskt kom till nytta på ett sånt sätt.  Jo Ctrf har gett oss en stugvecka en gång när vi verkligen behövde få komma bort och "bara vara" Tänk på att stora organisationer ofta har både fond och förening, där fonder går till forskning och produktutvecklingar medans förening ofta ger direkthjälp till de sjuka. Barncancerfonden har föreningar i alla regioner, likaså hjärtebarn, cystik fibros, synskadade, cancerfond m.fl. Man kan också stödja "Paraplyet" som är en samlingsfond för patientföreningar av mindre storlek, ofta udda diagnoser.
CITAT (netaave @ 06-01-2006, 19:27) Man kan också stödja "Paraplyet" som är en samlingsfond för patientföreningar av mindre storlek, ofta udda diagnoser. Det tycker jag känns ganska viktigt eftersom folk oftast tänker mer på cancer och såna diagnoser än de mindre kända diagnoserna. Det är ju viktigt att hjälpa dem också.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2006, 23:02) Jag önskar bara att jag kundeslippa få de där vykorten och brevmärkena de skickar som tack!  Jag kan göra en majbrasa av dem snart!  Jag är så lättmanipulerad så varje år i Januari så ligger X antal räkningar för betalning till lika många olika föreningar och fonder. Jag är med i nix men vem bryr sig, eller så är det väl samma som varje år som ringer. Numera så ber jag att få slippa få hem klisterlappar och brevkort och allt va´där är i försändelsen, jag ber rätt och slätt om ett inbetalningskort och ber dom sälja grejerna till nån annan istället. Det har funkat hitintills för mig
CITAT (Reserv @ 06-01-2006, 19:33) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2006, 23:02) Jag önskar bara att jag kundeslippa få de där vykorten och brevmärkena de skickar som tack! :P Jag kan göra en majbrasa av dem snart! :rolleyes:
Jag är så lättmanipulerad så varje år i Januari så ligger X antal räkningar för betalning till lika många olika föreningar och fonder. Jag är med i nix men vem bryr sig, eller så är det väl samma som varje år som ringer. Numera så ber jag att få slippa få hem klisterlappar och brevkort och allt va´där är i försändelsen, jag ber rätt och slätt om ett inbetalningskort och ber dom sälja grejerna till nån annan istället. Det har funkat hitintills för mig  Det ska jag också be att få slippa i fortsättningen! Brevmärken har jag ingen som helst användning för och vykort skickar jag nästan aldrig. Psoriasisförbundet hade iallafall skraplotter som tack, det är lite roligare.
Åsa, mälardalen zon 2
06-01-2006, 19:44
Ger ingenting till tiggare via telefon och jag köper ingenting via telefonen heller.
smajlizz
06-01-2006, 22:52
Ringde nån till mig för ett tag sen när jag studerade på universitet och verkligen inte hade mycket pengar över.. jag var dessutom på väg att flytta och ville inte ha några obetalda inbetalningskort på villovägar (hade faktiskt lite problem med posteftersändningen ett tag). Han som ringde var väldigt påstridig och när jag sa som det var till honom ändrade han tonläge direkt, ifrågasatte mig och blev nästan sur på mig och lät som om han trodde att jag ljög! Jag kände mig jättehemsk för jag brukar ju bry mig om välgörenhet.. Jag anser mig verkligen inte vara någon egoistisk människa, men vad ska man göra om man själv inte har pengar? Visst man kan ju undvara något, men lite ska man väl tänka på sig själv också? Vad gör det för nytta om man offrar sig själv? Man kan ju offra en hel del men nån gräns ska det vara tycker jag. Det är väl ändå inte att vara för egoistisk eller?
Lady Hamilton
06-01-2006, 22:57
Näe smajlizz DU är ingen egoist! Man måste själv få bestämma när o hur man vill skänka pengar. Förresten tror jaf inte att det kunde vara någon seriös person som ringde till dig och uppförde sig på det viset Jag tycker att du gjorde rätt!
CITAT (smajlizz @ 06-01-2006, 22:52) Ringde nån till mig för ett tag sen när jag studerade på universitet och verkligen inte hade mycket pengar över.. jag var dessutom på väg att flytta och ville inte ha några obetalda inbetalningskort på villovägar (hade faktiskt lite problem med posteftersändningen ett tag). Han som ringde var väldigt påstridig och när jag sa som det var till honom ändrade han tonläge direkt, ifrågasatte mig och blev nästan sur på mig och lät som om han trodde att jag ljög! Jag kände mig jättehemsk för jag brukar ju bry mig om välgörenhet.. Jag anser mig verkligen inte vara någon egoistisk människa, men vad ska man göra om man själv inte har pengar? Visst man kan ju undvara något, men lite ska man väl tänka på sig själv också? Vad gör det för nytta om man offrar sig själv? Man kan ju offra en hel del men nån gräns ska det vara tycker jag. Det är väl ändå inte att vara för egoistisk eller? Om de som ringde upp mig lät på det viset skulle jag verkligen inte vilja skänka någonting!  De som är seriösa brukar vara väldigt trevliga och vänliga. Har man ont om pengar så är det ju klart att man inte kan ge hur mycket som helst. Det finns ju ett begrepp som kallas att ge tionde, d.v.s en tion-del av sin inkomst. I mitt fall blir det just nu 105 kronor i månaden. Det är väl knappast så många som gör på det viset men det är ju en ganska bra princip ändå...ju mer pengar man har desto mer ger man till välgörenhet.
*Felix matte*
06-01-2006, 23:07
CITAT (smajlizz @ 06-01-2006, 22:52) Jag anser mig verkligen inte vara någon egoistisk människa, men vad ska man göra om man själv inte har pengar? Visst man kan ju undvara något, men lite ska man väl tänka på sig själv också? Vad gör det för nytta om man offrar sig själv? Man kan ju offra en hel del men nån gräns ska det vara tycker jag. Det är väl ändå inte att vara för egoistisk eller? Absolut inte! Varför ska man inte få tänka på sig själv och sitt eget välbefinnande...gör jag iaf. Sedan så tycker jag inte att någon ska behöva ha dåligt samvete för att man inte "ger till behövande". Kanske är man själv just då i samma sits och önskar att där fanns givmilda. Så kände jag en gång för ett antal år sedan... hade gett och gett bidrag till olika organisationer varav ett par av dem visade sig vara falska utnyttjare.
netaave
06-01-2006, 23:52
Jag tycker att om man har nixat sin telefon och dom ändå ringer så kan man ifrågasätta det. Jag tycker t.o.m. man har rätt att låta lite brysk! Tar man ändå emot samtalet och blir snorkigt eller otrevligt bemött så ska man lägga på luren, men också upplysa organisationen i fråga att man blivit det, skriva upp datum och tid för när man fick samtalet och även namnet på personen om man har det. Jag lovar att alla seriösa organisationer bara blir glada över den upplysningen.
zaaritha
06-01-2006, 23:56
Trots att vi ju inte är "rika", så ger vi till Telehjälpen", "Nordens ark", "Stiftelsen gatubarn", "Cancer o allergifonden"--kan bara hoppas att det kommer rätt--d.v.s. inte slarvas bort!
Jag tycker att man ska få bestämma själv OM eller HUR man vill sänka pengar. Man kan ju för tusan inte ge pengar till ALLA organisationer! I bland kan man ge mer, ibland mindre. Så är det ju. Fräckt att ringa och vara otrevlig.
zaaritha
07-01-2006, 00:17
Jag har svårt att säja ifrån! Men, jag försöker..
Jag har varit en jättemes på säljarsamtal. En tag vägrade jag svara för jag inte kunde säga nej. Sen började jag morska upp mej men lät väl så mesig så dom ödslade massor med tid på mig innan dom fick ett nej. Min dotter har jobbat extra med telefonförsäljning så nu har jag lärt mig. Jag är jättetrevlig mot dom som ringer men upplyser direkt att jag inte är intresserad. Det skulle ju kunna vara min dotter och det är inte det lättaste arbetet för ungdomar, speciellt för dom som nästan bara går på provision.  torvan
Ja det kan verkligen inte vara lätt att jobba med teleförsäljning. Att säga ifrån till försäljning på telefon är inga problem för mig längre. Jag har börjat säga rätt och slätt att jag inte har råd när det gäller t.ex. bokklubbar. Teleföretag som försöker pracka på en ett annat abonnemang än Telia kan ju vara rätt så påstridiga. Jag säger bara nej, nej och åter nej och de låter så där nedlåtande....är du dum i huvet eller-attityden och frågar "vill du inte ringa billigare?" NÄ, säger jag bara. Vad mer finns det att säga då?
Farbror Blå
07-01-2006, 14:18
Prova Nix-registret, hörrni, jag har inte haft En ENDA försäljare sen i september=) Superskönt!
Nixregistret är gratis och de som du har kontakter/affärer med sen förut kan fortfarande ringa
CITAT (Farbror Blå @ 07-01-2006, 14:18) [b]Prova Nix-registret, hörrni, jag har inte haft En ENDA försäljare sen i september=) Superskönt! Är det alldeles tyst om telefonen nu med andra ord?
smajlizz
07-01-2006, 15:12
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2006, 13:59) Teleföretag som försöker pracka på en ett annat abonnemang än Telia kan ju vara rätt så påstridiga. Jag säger bara nej, nej och åter nej och de låter så där nedlåtande....är du dum i huvet eller-attityden och frågar "vill du inte ringa billigare?" NÄ, säger jag bara. Vad mer finns det att säga då?  Den varianten har jag också råkat ut för! Som om man inte skulle kunna svara nej när dom frågar sådär. Och om man gör det blir man dumförklarad typ.. Men jag har också svarat nej. Vill inte ha massa andra abbonemang som i slutändan inte alls blir billigare när jag redan har ett som låter mig ringa typ gratis kvällar och helger, vilket är allt jag behöver!
CITAT (smajlizz @ 07-01-2006, 15:12) Vill inte ha massa andra abbonemang som i slutändan inte alls blir billigare när jag redan har ett som låter mig ringa typ gratis kvällar och helger, vilket är allt jag behöver! Jag har Telia alltid, då får man ringa gratis alltid, bara uppkopplingsavgiften. Det gäller juh tyvärr inte till mobilabonemang, men alla fasta telefoner i hela sverige, är väl rätt bra.
CITAT (Reserv @ 07-01-2006, 15:43) Jag har Telia alltid, då får man ringa gratis alltid, bara uppkopplingsavgiften. Det gäller juh tyvärr inte till mobilabonemang, men alla fasta telefoner i hela sverige, är väl rätt bra.  Nu blev jag nyfiken. Gäller Telia Alltid verkligen till ALLA fasta telefoner i Sverige? Eller bara till fasta telefoner i Sverige som också har Telia? Kostar Telia Alltid något? Är det högre uppkopplingskostnad än normalt?
CITAT (Rossi @ 07-01-2006, 17:18) CITAT (Reserv @ 07-01-2006, 15:43) Jag har Telia alltid, då får man ringa gratis alltid, bara uppkopplingsavgiften. Det gäller juh tyvärr inte till mobilabonemang, men alla fasta telefoner i hela sverige, är väl rätt bra.  Nu blev jag nyfiken. Gäller Telia Alltid verkligen till ALLA fasta telefoner i Sverige? Eller bara till fasta telefoner i Sverige som också har Telia? Kostar Telia Alltid något? Är det högre uppkopplingskostnad än normalt? Reserv! Jag var nyss inne på Telias hemsida men hittar ingen tjänst som heter Telia Alltid. Kan du ha menat tjänsten "Telia ringa till vänner"? I den tjänsten får man ringa "gratis" till alla fasta nät + Telia-mobiler. Enbart uppkopplingsavgift på 59 öre. Men gratis är det ju inte för det finns en månadsavgift på 299 kronor + ordinarie abonnemangsavgift på 159 kronor i månaden.
Det är en fast avgift på 65 kr/ månad och en upprigningsavgift på 45 öre per samtal. Det Gäller alla fasta telefoner i sverige. Telia Alltid
Ha, ha! Nu hittade jag Telia Alltid Total. (Vilken rörig hemsida!) Det kostar tydligen 74 kronor i månaden + ordinarie abonnemangsavgift på 159 kronor i månaden. http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFr...ype%3DEDITORIAL
Va lustigt att vi hittade olika priser Fast jag hittade "mitt" under rabatter
CITAT (yenny @ 07-01-2006, 17:28) Va lustigt att vi hittade olika priser Fast jag hittade "mitt" under rabatter Jag letade på Telia Alltid på hemsidan och fick upp Telia Alltid Total. Jag la in en länk i mitt förra inlägg. Det är tydligen olika tjänster .... Som sagt: Vilken rörig hemsida!
Om jag förstår det hela rätt så får man för Telia Alltid Total som kostar 74 kronor i månaden ringa gratis till Telia-mobiltelefoner också. Med Telia Alltid för 65 kronor så får du ringa gratis enbart till FASTA telefoner och inte till Telia-mobiltelefoner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|