Sidor: 1, 2, 3
160kvm stort hus
katti, du hittar oss på slätmossen..

Underbart! Har en stor trälåda med jord, 140 x 50-60? cm sen är den väl 45-50 hög.

Har planterat massor av tulpaner, narcisser, krokus, påskliljor osvb.
Garanterat rådjursfritt på 2:a våningen.. Ha ha.

Mvh G
adrian
CITAT (16kvm stor balkong @ 13-01-2006, 10:50)
katti, du hittar oss på slätmossen..

Underbart! Har en stor trälåda med jord, 140 x 50-60? cm sen är den väl 45-50 hög.

Har planterat massor av tulpaner, narcisser, krokus, påskliljor osvb.
Garanterat rådjursfritt på 2:a våningen.. Ha ha.

Mvh G

ÖÖööööhh???
Lady Hamilton
Ja tydligen blir vi inte så många som kommer att "sammanstråla" mässan, men de som har knappar kanske hinner få en skymt av varandra får vi hoppas smile.gif
nina L
Förra året var jag på mässan hen hel dag men såg ingen med odla knapp sad.gif Hoppas ha bättre tur i år smile.gif
adrian
CITAT (nina L @ 14-01-2006, 14:21)
Förra året var jag på mässan hen hel dag men såg ingen med odla knapp sad.gif  Hoppas ha bättre tur i år smile.gif

Jag träffade några...Caprice och....Ääähh...Nu minns jag ju inte... tongue.gif
Det var nog kanske 4 st som kom fram och hälsade på mig.
kristerh
CITAT (adrian @ 14-01-2006, 17:27)

och mig träffade du wink.gif kan berätta att köttätaren jag köpte inte mår så bra wink.gif den har jag klippt i dag wink.gif den var över 1 meter, och dessutom hade jag glömt att vattna, men nu kommer den nog att må bättre, har flyttat den till ett ställe där jag inte kommer att missa den, ska plantera om den oxså, känner på mig att den vill ha lite ny jord, torv och vitmossa, blir det bra tro wink.gif
krister
Lady Hamilton
Mig träffade du också, men det var så mycket "kärringar" som svärmade kring dig så det är inte konstigt om du inte kommer i håg allihop
Ophelia
Lovar att jag inte ska svärma. Har nog fullt upp att kolla in fröer och hålla koll på min kompis som ska med (eller hon hålla koll på mig) biggrin.gif
Katti med torpet
CITAT (adrian @ 10-01-2006, 11:39)
CITAT (Katti med torpet @ 10-01-2006, 10:09)
Ja middag är jag väldans gärna med på (om det blir "rätt" dag, skall ev. till Örebro och rida islandshäst den helgen). Skulle vara kul att träffa er och få lite ansikten till era nicks.

Ääää.. ska du hit samma helg???
Vikken tajming... smile.gif tongue.gif biggrin.gif

Tja, lite taskig tajming var det väl men jag visste ju inte att de hade flyttat mässan. Jag är ju egentligen Örebroare, bara tillfälligt utlokaliserad till storsta'n. Snart blir det hemflytt igen men då ut till torpet i skogen. wub.gif
160kvm stort hus
Adrian om du nu ska vara så nyfiken...

Katti frågade vart det fanns så stora balkonger i haninge och jag svarade.

MvhG
Diana
CITAT (Hamilton @ 07-01-2006, 20:16)
Jag är nyfiken på om det är många som skall dit smile.gif

Jag och min man skall dit men jag vet ej vilken av dagarna det blir.
Betty
CITAT (Betty @ 07-01-2006, 21:28)
CITAT
Nordiska trädgårdar 23-26 mars, Har du tänkt att gå dit?

Jag röstade på "Nej, det blir inte så". Det blir alldeles för långt att gå... laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif

Jag ska dit, har bokat flygresan idag!:D
Lady Hamilton
Det verkar inte bli så många som kommer att åka dit...... sad.gif
Men jag skall i allafall vara där på Lördagen.......
Bitta98
Skall också dit på lördag, lyckats lura med mig gubben också tongue.gif

//bitta
ewa zon 3
Nu är det bestämt ,det blir torsdag för då kan jag få skjuts och bärhjälp. Kunde inte rösta för det stod att jag redan röstat. Har jag inget minne av blink.gif blink.gif blink.gif eftersom jag inte bestämt mig förrän nu.

Kul ska det bli i alla fall biggrin.gif

/Ewa
adrian
Japp, och alla e välkomna att komma förbi mig och säga: HEJ!!!

Jag finns på denna plats, längst ned i hörnet nästan.
Lady Hamilton
Visst är det unjefär där du var i fjol?
Lady Hamilton
Ni som funderar på att åka buss.......
Bussar till mässan
adrian
CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 17:09)
Visst är det unjefär där du var i fjol?

ja...kanske lite längre ned i hörnet...
Jag hoppas de har igång duscharna i år...smile.gif
Limeblossom
*glad*

Nu har jag bokat resa till mig och syrran. Lördagen blir det för oss smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Zazu
nu har jag bestämt dag, det blir på lördagen biggrin.gif
Eva 33c
Jag kommer också att vara där på lördagen. Jag fick en Odla-knapp idag, tar ni på er era eller?
Helen i Piteå Zon 5
Även jag ska dit på lördag biggrin.gif ska bli såååå kul!!! / Helen
BjursBerit
Eftersom jag följer med Helen på mässan kommer jag också att vara där på lördag biggrin.gif biggrin.gif

Åhhh vad jag längtar...............
Lady Hamilton
CITAT (Eva 33c @ 06-03-2006, 21:37)
...... Jag fick en Odla-knapp idag, tar ni på er era eller?........

laugh.gif Jag kommer att ha på mig min knapp! (Lördag)
kristerh
Jag har oxså knappen på (fredag)
men om inte vintern ger sig törs man ju inte köpa plantor wink.gif
krister
noora
Eftersom jag bor 10 minuter från Älvsjö har jag väl inget annat val än att ta mig dit? rolleyes.gif Vet ännu inte vilken av dagarna, förutom att det inte blir på lördagen för då ska jag på fest. Det kan till och med bli fler än ett besök! smile.gif
gunnelö
CITAT (Hamilton @ 07-03-2006, 08:27)

Det låter så kul med de här knapparna. Själv var jag inte med när ni beställde dem eftersom jag, förutom något enda inlägg, börjat vara med först i år. (Men knapparna kanske mest är till för er som varit med ett tag)?

Hur ser dom ut? Det vore kul att få syn på några av er i alla fall.

Gunnel Ö
noora
CITAT (gunnelö @ 07-03-2006, 16:49)
CITAT (Hamilton @ 07-03-2006, 08:27)

Det låter så kul med de här knapparna. Själv var jag inte med när ni beställde dem eftersom jag, förutom något enda inlägg, börjat vara med först i år. (Men knapparna kanske mest är till för er som varit med ett tag)?

Hur ser dom ut? Det vore kul att få syn på några av er i alla fall.

Knapparna är runda och vita, c:a 5 cm i diameter, med en grön Odla-gubbe och text.
Lady Hamilton
CITAT (gunnelö @ 07-03-2006, 16:49)
....Hur ser dom ut? Det vore kul att få syn på några av er i alla fall.

Gunnel Ö

Om du Pm:ar din adress kan du få min "neutrala"
andreas i uppsala
nej tack inte i år, inte i det här vädret.... wink.gif
adrian
CITAT (andreas i uppsala @ 10-03-2006, 23:41)
nej tack inte i år, inte i det här vädret.... wink.gif

Asch då, det gäller bara att ta på sig rätt kläder..smile.gif
Vi sov ju i bagageluckan alla nätter på parkering med 0.7 grader på nätterna. blink.gif blink.gif blink.gif
Men kul var det och fina minnen har jag biggrin.gif
I år får vi låna en ateljé av en tjej att bo i, hurra!!!!
mollys_matte
jag är lite nervös, har inte varit där förut...
Å ska åka alldeles själv *läskigt*

Tror en kollega och kanske min chef kommer vara där, men jag ska inte åka tillsammans med dem, och inte heller gå med dem ju...
Men det löser sig nog, om jag känner mig ensam så får jag väl hugga tag i någon med odla-knapp och säga hej! (har ingen själv)
yenny
Jag måste ju visa hur de ser ut knapparna:
Ophelia
Jag har fått fyra knappar. Två neutrala, en med mitt riktiga namn och ett med "Offan" på smile.gif

Ska nog ha allihopa tror jag smile.gif
adrian
CITAT (mollys_matte @ 16-03-2006, 18:37)
jag är lite nervös, har inte varit där förut...
Å ska åka alldeles själv *läskigt*

Tror en kollega och kanske min chef kommer vara där, men jag ska inte åka tillsammans med dem, och inte heller gå med dem ju...
Men det löser sig nog, om jag känner mig ensam så får jag väl hugga tag i någon med odla-knapp och säga hej! (har ingen själv)

Det finns fler från örebro som åker upp så du kan ju ta sällskap med dem.
Smekajsa
I´ll be there .......

laugh.gif biggrin.gif tongue.gif smile.gif
Sollan

Å mej.... Men du hade så mycket att göra smile.gif
adrian
CITAT (Sollan @ 18-03-2006, 14:41)

Å mej.... Men du hade så mycket att göra smile.gif

Ja, det blir lite svårt att minnas alla efter en sådär 8-900 fruntimmer som kommer med samma frågor timme efter timme... tongue.gif
Reserv
Ordnar det sig med barnvakt så funderar jag på att bila ner över dan, lördag eller söndag. Är det nåt att se där då, så det inte är nån fjuttmässa som vårmässan här i sundsvall?
Lady Hamilton
Det är en STOR mässa..............3 stora mäss-hallar som
Innehåller bl.a. Plantor-krukväxter-sticklingar-frön-lökar-knölar-växthus-trädgårds tillbehör av alla olika sorter-utställningar-"speciella" växter-experter-tidskrifter-böcker, m.m.
Reserv
CITAT (Hamilton @ 18-03-2006, 18:04)
Det är en STOR mässa..............3 stora mäss-hallar som
Innehåller bl.a. Plantor-krukväxter-sticklingar-frön-lökar-knölar-växthus-trädgårds tillbehör av alla olika sorter-utställningar-"speciella" växter-experter-tidskrifter-böcker, m.m.

Oj-oj, det låter som att det ska va´den stora pluskan som ska med då biggrin.gif Man får väl hoppas att det grejar sig med barnvakt till lillan smile.gif
Ophelia
CITAT (adrian @ 18-03-2006, 17:35)
Ja, det blir lite svårt att minnas alla efter en sådär 8-900 fruntimmer som kommer med samma frågor timme efter timme... tongue.gif

Ska inte ställa de frågorna (om det finns tid att titta på de brutala växterna) rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Ophelia @ 18-03-2006, 18:10)
.....Ska inte ställa de frågorna (om det finns tid att titta på de brutala växterna) rolleyes.gif......

laugh.gif Kanske VI skall bara ställa frågor om ex. tomat odling, förkultivering av sommar blommor m.m.
Irene_L
Jag ska åka dit på torsdag!! Det ska bli jätteroligt. Det verkar som man ska ta med sig stoora plånboken! laugh.gif
mvh
Irene
ewa zon 3
Bekväma skor är inte så dumt smile.gif

/Ewa
Limeblossom
Ååååhhh....jag längtar verkligen till lördagen! Efter den här tråkiga vintern så behöver jag lite grönska. Hoppas inte syrran får frispel på mig smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Glöm inte att titta på trädgårdsmässans hemsida http://www.tradgardsmassan.se/ där finns karta över mässhallarna och vilka företag/föreningar som kommer att vara med så kan man i förväg titta efter ifall det är något man inte får missa.

+Om det är någon som funderar på trädgårdsutbildningar så finns även en del skolor med på mässan (både ungdoms och vuxenutbildningar).

Blir det för tungt att släpa runt på grejerna man shoppat i flera timmar så kan man lämna in dem i någon av de 2 plantgarderober som finns på mässan. Plantgarderoben drivs av gymnasieelever från säbyholms naturbruksgymnasium (trädgårdsinriktningen) de brukar även kunna hjälpa till med bärandet ut till bilen ifall man skulle förköpt sig alldeles för mycket. Det brukar inte kosta något men gymnasieeleverna får behålla dricksen som går till deras studieresa i trean, så glöm inte ge dricks!!!

(Hm... detta blev ju lite fel hade tänkt att detta skulle in i andra inlägget om mässan med frågor från förstagångsbesökare, nåja jag skickar även detta inlägg till andra tråden)
Ophelia
Det ska bli så kul!! Har som en tradition att alltid ta ledigt torsdag och fredag när trädgårdsmässan går av stapeln. Då är jag tvärledig och skulle aldrig infinna mig på arbete om de så skulle gå under biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon