Full version: Stockholmsförsöket
Sidor: 1, 2
Snöflinga
Helt horibelt att inte människor i kranskommunerna får rösta mad.gif Det är ju de som berörs mest, många arbetar ju innanför tullarna.......

Småföretag som av naturliga skäl måste åka ut och in får alltför hög kostnad, skall den läggas på kunden ?

Att, som jag läst, väljer boende i kranskommunerna att göra sina inköp utanför "skatteområdet" vilket ju inte gynnar handeln i Stockholm ....

Helt ogenomtänkt och dyrt för alla parter ....
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 21-01-2006, 23:12)
Småföretag som av naturliga skäl måste åka ut och in får alltför hög kostnad, skall den läggas på kunden ?

Förmodligen. sad.gif
Ralf
CITAT (Scrollan @ 21-01-2006, 23:53)
CITAT (Snöflinga @ 21-01-2006, 23:12)

Förmodligen. sad.gif

avgiften är max 60 kr/dag
man har interjuvat företagare och då det numera kan gå dubbelt så fort att åka i innerstan så är de flesta/alla postitiva till avgiften.
yenny
i går morse var första gången som jag åkte pendeln i värsta rusningen... jisses va med folk det var wacko.gif

(alltså i fredags morse)
Kathy
CITAT (Ralf @ 22-01-2006, 07:44)
avgiften är max 60 kr/dag
man har interjuvat företagare och då det numera kan gå dubbelt så fort att åka i innerstan så är de flesta/alla postitiva till avgiften.

Jodå, jag känner väl till att maxavgiften är 60kr/dag.

Självklart är en del företagare positiva till trängselavgiften eftersom det går fortare att åka igenom stan, men det förhindrar ändå inte att de väljer att lägga avgiften i form av prisökning på de tjänster de tillhandahåller och säljer. rolleyes.gif
Ralf
Självklart blir det en ökad utgift men det blir ju även lägre utgifter på annat ställen i den egna bokföringen och fram för allt så blir ju arbetsdagen kortare.
Så jag tror ej åkarna kommer att ta ut denna utgift på kunden.
andersen
Jag har pratat med flera byggjobbare och dom är positiva till stockholmsförsöket dom har lättare att åka in med sina servicebilar.
kristerh
CITAT (yenny @ 22-01-2006, 07:52)
i går morse var första gången som jag åkte pendeln i värsta rusningen... jisses va med folk det var wacko.gif

(alltså i fredags morse)

Ja på pendeln märks det ordentligt att folk åker mer, om det nu beror på skatten eller inte wink.gif
LadyG
Budfirmorna är också glada - det är lättare att ta sig fram nu så de hinner köra fler körningar än tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon