silos
Mina troende vänner säger att människan kan ENDAST bli lycklig välmående och tacksam när hon-han läser Bibeln dagligen och dör ifrån det gamla människan så att Jesus börjar leva inom människan!

Jag har funnit att jag måste ha andra gener inom mitt väsen eftersom jag blir lycklig välmående och tacksam då jag:städar ,diskar ,lagar, mat ,bakar bröd ,hänger upp gardiner ,virkar, pysslar ,skriver brev, får brev och paket,umgås med mina barn, tar hand om vovvarna, är i naturen, så frön och tar hand om det som sedan växer upp ur jorden etc.....
Och när jag har gjort någonting gott för mina medmänniskor och djuren ger mig massor av allt det goda!!!

Men när jag läser Bibeln blir jag skulldtyngd och abselut inte lycklig välmående till och med blir jag rädd sad.gif sad.gif sad.gif

Men lyssnar jag på mitt eget inre så kommer lyckan välmåendet och tacksamhet GENAST wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Ingen av er som har funderingar om sådana här saker?
Reserv
CITAT (silos @ 11-01-2006, 11:47)

Joo blink.gif Vilken religion tillhör dina vänner? Vilken sekt? wacko.gif
silos
CITAT (Reserv @ 11-01-2006, 11:49)

Sjunde Adventister och vanliga kristna både i Sverige och Finland.
Reserv
CITAT (silos @ 11-01-2006, 11:59)
CITAT (Reserv @ 11-01-2006, 11:49)

Sjunde Adventister och vanliga kristna både i Sverige och Finland.

Dom där 7:e adventisterna har jag aldrig hört talas om, det är väl nån sån där fanatismsekt eller nåt liknande. Lyssna du till ditt inre, du verkar ha funnit lyckan så bra själv, det är bara folk med jädra taskigt självförtroende som dom där sekterna lyckas dra till sig och sen knäcker dom den stackarn ordentligt. Snacka om hjärntvätt blink.gif Din lycka du känner är mer äkta och sann än den dom erbjuder wub.gif
Magdis
Jag lyssnar också till mitt inre. Bibeln läser jag inte ofta, jag kan nog hålla med om att man kan bli illa till mods av att läsa den, särskilt gamla testamentet. Du Silos skulle säkert bli lyckligare av att gå på en gudsjänst med gospelmusik, om du nu skulle vilja göra nåt religiöst det vill säga.
ingrid fuxwall
Läsa bibeln gör jag ytters sällan, för att inte säga aldrig.
Lycka och välmående finns i, precis som du skriver, i så mycket annat trivialt och vardagligt.

ingrid
silos
Tack mina goa vänner för era värmande ord;era ord gör mera nytta för mig än alla de troendes "skrämselorden"

Jag vill jo bara leva här och nu med allt det innebär och blir det något sedan får jo Gud ta hand om! Så tänker jag och dessutom skulle Gud vara så väldigt taskig att jag tillåts komma till det eviga livet en dag endast genom Jesus Kristus så finner jag detta konstigt för att min kontakt med Gud sker just genom kärlek som jag känner i mitt inre för allt levande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon