Full version: Spindel i örat
Sidor: 1, 2
Magdis
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 11:17)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 10:30)
Levde den borde hon ju ha känt att det rördes nåt därinne. Huuualigen!  :blink:

Men hon hörde ju ett krafsande ljud wink.gif
krister

Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare. blink.gif
kerstin z5-6
omöjligt smile.gif Hon såg spindel i handfatet .. de gillar handfat smile.gif men i örat har den inte bott ....
kristerh
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:49)
Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare. blink.gif

men hon trodde det var en vaxpropp wink.gif därför köpte hon medel mot det wink.gif
krister
Magdis
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-01-2006, 13:52)
omöjligt smile.gif Hon såg spindel i handfatet .. de gillar handfat smile.gif men i örat har den inte bott ....

Då bestämmer jag mig nu för att du och Amaira har rätt! Jag vill inte tro att en spindel kan flytta in i mitt öra nämligen! laugh.gif
kristerh
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:55)
Jag vill inte tro att en spindel kan flytta in i mitt öra nämligen! laugh.gif

varför inte en riktig bamsespindel wink.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
krister
pejori
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 13:54)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:49)
Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare.  :blink:

men hon trodde det var en vaxpropp wink.gif därför köpte hon medel mot det wink.gif
krister

kraffsar vaxproppar??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
neej.....det är en blugg smile.gif smile.gif tror jag wub.gif
kristerh
CITAT (pejori @ 12-01-2006, 14:01)
kraffsar vaxproppar??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
neej.....det är en blugg smile.gif smile.gif tror jag wub.gif

Men kan inte vaxproppar liksom knäppa lite, man hör ju sämre det vet jag
ä vem bryr sig egentligen, det var nog en anka wink.gif laugh.gif
krister
*Felix matte*
Expressen har nog ändrat lite i kvinnans berättelse.
I ltz (Östersund) sa kvinnan att det knastrade konstigt i örat och hon trodde det var en vaxpropp....
vilket det nog också var, tror jag iaf
Hur sjutton skulle en sååå stor spindel krypa in och också komma ut ur örat utan att det kändes ordentligt.
Farbror Blå
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 14:16)
I ltz (Östersund) sa kvinnan att det knastrade konstigt i örat och hon trodde det var en vaxpropp....
Hur sjutton skulle en sååå stor spindel krypa in och också komma ut ur örat utan att det kändes ordentligt.

Läs Råttan i pizzan av bengt af Klintberg, så kanske historien får en liiten annan sanningshalt?
Där finns en berättelse (vandringsmyt) om nån som får spindlar i en böld på kinden...
Visst låter alltihop som en skröna?
*Felix matte*
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:00)
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 14:16)

Läs Råttan i pizzan av bengt af Klintberg, så kanske historien får en liiten annan sanningshalt?
Där finns en berättelse (vandringsmyt) om nån som får spindlar i en böld på kinden...

Är nog som med katterna som försvann spårlöst och man hittade skinnen i Kinarestaurangens soptunna.
kristerh
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 15:02)
Är nog som med katterna som försvann spårlöst och man hittade skinnen i Kinarestaurangens soptunna.

bara skinnen wink.gif vad gjorde de med ben o annat wink.gif laugh.gif
krister
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 15:04)
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 15:02)

bara skinnen wink.gif vad gjorde de med ben o annat wink.gif laugh.gif
krister

Det förtäljer inte historien laugh.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:00)

Den har jag inte hört men däremot en berättelse där det kom ut maskar ur bölden. sad.gif unsure.gif Det verkar ju tyvärr mer troligt.
amaira
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 15:11)
Den har jag inte hört men däremot en berättelse där det kom ut maskar ur bölden.

Det är en variant på samma tema. Det finns ganska gott om sådana olika "varianter" som vandrar runt. (därav "vandrings-sägen")

Det där med spindeln i örat igen.
Jag undrar lite smått, om den som är oroar sig för att det skulle vara sant, har någon aning om hur ett öra ser ut invändigt? rolleyes.gif
Prova att stoppa in pekfingret i örat så långt det går - och använd sedan fantasin till att föreställa "dig" att det får plats en spindel innanför.

Den som lyckas vill jag gratulera för sin fantastiska fantasi biggrin.gif .
Jonte_rm
Nu är det ju så att det finns hemskt små spindlar och hemskt stora, så någon art ska nog kunna få plats...

mvh // Johannes
zaaritha
Definitivt, får spindlar plats i örat!
kerstin z5-6
Under mina år på öron näs halsklinik var jag inte en endaste gång med om insekter i kroppsöppningar av något slag ... emaljöga i matstrupen var nog det konstigaste under den perioden
Så jag är skeptisk .. som nån sa laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
En mej närstående son fick när han var liten och klättrade i träd en liten flygande insekt i örat. Personalen på akuten fick tag på den lilla rackaren med en liten sug, dom sög väldigt försiktigt för att inte skada nån hinna. Så nog kan små kryp ta sej in i örat även om ingen har hört talas om det! biggrin.gif
kerstin z5-6
haha -levde den efter det sugandet ska jag äta upp en hatt !
För vi talar om levande insekter eller hur -som kryper in -fortsätter att leva där inne o sen -ev kommer ut igen ?
Finns fö bara en hinna trumhinnan ... låter skumt det där med -varför sög man ut den -? verkar onödigt traumatiskt tycker jag ..
Berith
lycka till med hattätandet Kerstin! foton är alltid uppskattat! laugh.gif för den här insekten levde fortfarande där inne i örat. det var för att sonen klagade över surrandet och berättade att en insekt flugit/krupit in i örat som vi tog kontakt med akuten.

---------------
glömde... vi fick med insekten hem för att visa alla skeptiker tongue.gif
kerstin z5-6
Jo jag förstod storyn första gången .. men vi talar väl om insekter som lever inne i öron ...dagavis , veckovis .. 27 dagar .. inte de som tillfälligt navigerat fel ?
jag är övertygad om att den hittat ut av sig själv samma dygn fö ..
Visst har knott och annat flugit in i ögon, öron, mun o näsa -när man cycklar i norr händer det ofta ... men vi åker inte till akuten ..och de kommer ut av sig själva
De bygger inte hyreshus där inne o stannar en månad smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

med mindre trauma menar jag :
-nedsänk huvudet , med öronen under vattenytan i badkaret -så kommer insekten att drunkna o komma ut av sig själv
Berith
ursäkta Kerstin men så dumt inlägg kommenterar jag inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon