|
Full version: Spindel i örat
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 11:17) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 10:30) Levde den borde hon ju ha känt att det rördes nåt därinne. Huuualigen! :blink: Men hon hörde ju ett krafsande ljud krister Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare.
kerstin z5-6
12-01-2006, 13:52
omöjligt  Hon såg spindel i handfatet .. de gillar handfat  men i örat har den inte bott ....
kristerh
12-01-2006, 13:54
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:49) Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare.  men hon trodde det var en vaxpropp  därför köpte hon medel mot det krister
CITAT (kerstin z5-6 @ 12-01-2006, 13:52) omöjligt  Hon såg spindel i handfatet .. de gillar handfat  men i örat har den inte bott .... Då bestämmer jag mig nu för att du och Amaira har rätt! Jag vill inte tro att en spindel kan flytta in i mitt öra nämligen!
kristerh
12-01-2006, 13:56
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:55) Jag vill inte tro att en spindel kan flytta in i mitt öra nämligen!  varför inte en riktig bamsespindel krister
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 13:54) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 13:49) Men var det hela tiden eller bara just innan hon fick ut den? Om hon hörde ett krafsande hela tiden så fattar jag inte varför hon inte gjorde nåt tidigare. :blink: men hon trodde det var en vaxpropp  därför köpte hon medel mot det krister kraffsar vaxproppar??? neej.....det är en blugg  tror jag
kristerh
12-01-2006, 14:03
CITAT (pejori @ 12-01-2006, 14:01) Men kan inte vaxproppar liksom knäppa lite, man hör ju sämre det vet jag ä vem bryr sig egentligen, det var nog en anka krister
*Felix matte*
12-01-2006, 14:16
Expressen har nog ändrat lite i kvinnans berättelse. I ltz (Östersund) sa kvinnan att det knastrade konstigt i örat och hon trodde det var en vaxpropp.... vilket det nog också var, tror jag iaf Hur sjutton skulle en sååå stor spindel krypa in och också komma ut ur örat utan att det kändes ordentligt.
Farbror Blå
12-01-2006, 15:00
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 14:16) Expressen har nog ändrat lite i kvinnans berättelse. I ltz (Östersund) sa kvinnan att det knastrade konstigt i örat och hon trodde det var en vaxpropp.... vilket det nog också var, tror jag iaf Hur sjutton skulle en sååå stor spindel krypa in och också komma ut ur örat utan att det kändes ordentligt.  Läs Råttan i pizzan av bengt af Klintberg, så kanske historien får en liiten annan sanningshalt? Där finns en berättelse (vandringsmyt) om nån som får spindlar i en böld på kinden... Visst låter alltihop som en skröna?
*Felix matte*
12-01-2006, 15:02
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:00) CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 14:16) Expressen har nog ändrat lite i kvinnans berättelse. I ltz (Östersund) sa kvinnan att det knastrade konstigt i örat och hon trodde det var en vaxpropp.... vilket det nog också var, tror jag iaf Hur sjutton skulle en sååå stor spindel krypa in och också komma ut ur örat utan att det kändes ordentligt.  Läs Råttan i pizzan av bengt af Klintberg, så kanske historien får en liiten annan sanningshalt? Där finns en berättelse (vandringsmyt) om nån som får spindlar i en böld på kinden... Visst låter alltihop som en skröna?
Är nog som med katterna som försvann spårlöst och man hittade skinnen i Kinarestaurangens soptunna.
kristerh
12-01-2006, 15:04
CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 15:02) Är nog som med katterna som försvann spårlöst och man hittade skinnen i Kinarestaurangens soptunna. bara skinnen  vad gjorde de med ben o annat krister
*Felix matte*
12-01-2006, 15:06
CITAT (kristerh @ 12-01-2006, 15:04) CITAT (Felix matte @ 12-01-2006, 15:02) Är nog som med katterna som försvann spårlöst och man hittade skinnen i Kinarestaurangens soptunna. bara skinnen  vad gjorde de med ben o annat krister Det förtäljer inte historien
CITAT (Farbror Blå @ 12-01-2006, 15:00) Läs Råttan i pizzan av bengt af Klintberg, så kanske historien får en liiten annan sanningshalt? Där finns en berättelse (vandringsmyt) om nån som får spindlar i en böld på kinden... Visst låter alltihop som en skröna?
Den har jag inte hört men däremot en berättelse där det kom ut maskar ur bölden.  Det verkar ju tyvärr mer troligt.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 15:11) Den har jag inte hört men däremot en berättelse där det kom ut maskar ur bölden. Det är en variant på samma tema. Det finns ganska gott om sådana olika "varianter" som vandrar runt. (därav "vandrings-sägen") Det där med spindeln i örat igen. Jag undrar lite smått, om den som är oroar sig för att det skulle vara sant, har någon aning om hur ett öra ser ut invändigt? Prova att stoppa in pekfingret i örat så långt det går - och använd sedan fantasin till att föreställa "dig" att det får plats en spindel innanför. Den som lyckas vill jag gratulera för sin fantastiska fantasi  .
Jonte_rm
13-01-2006, 10:08
Nu är det ju så att det finns hemskt små spindlar och hemskt stora, så någon art ska nog kunna få plats...
mvh // Johannes
zaaritha
13-01-2006, 20:33
Definitivt, får spindlar plats i örat!
kerstin z5-6
13-01-2006, 22:09
En mej närstående son fick när han var liten och klättrade i träd en liten flygande insekt i örat. Personalen på akuten fick tag på den lilla rackaren med en liten sug, dom sög väldigt försiktigt för att inte skada nån hinna. Så nog kan små kryp ta sej in i örat även om ingen har hört talas om det!
kerstin z5-6
13-01-2006, 22:16
haha -levde den efter det sugandet ska jag äta upp en hatt ! För vi talar om levande insekter eller hur -som kryper in -fortsätter att leva där inne o sen -ev kommer ut igen ? Finns fö bara en hinna trumhinnan ... låter skumt det där med -varför sög man ut den -? verkar onödigt traumatiskt tycker jag ..
lycka till med hattätandet Kerstin! foton är alltid uppskattat!  för den här insekten levde fortfarande där inne i örat. det var för att sonen klagade över surrandet och berättade att en insekt flugit/krupit in i örat som vi tog kontakt med akuten. --------------- glömde... vi fick med insekten hem för att visa alla skeptiker
kerstin z5-6
13-01-2006, 22:40
Jo jag förstod storyn första gången .. men vi talar väl om insekter som lever inne i öron ...dagavis , veckovis .. 27 dagar .. inte de som tillfälligt navigerat fel ? jag är övertygad om att den hittat ut av sig själv samma dygn fö .. Visst har knott och annat flugit in i ögon, öron, mun o näsa -när man cycklar i norr händer det ofta ... men vi åker inte till akuten ..och de kommer ut av sig själva De bygger inte hyreshus där inne o stannar en månad  med mindre trauma menar jag : -nedsänk huvudet , med öronen under vattenytan i badkaret -så kommer insekten att drunkna o komma ut av sig själv
ursäkta Kerstin men så dumt inlägg kommenterar jag inte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|