Sidor: 1, 2
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 16-01-2006, 13:49)
Det finns ju också kreditmarknadsbolag som har bra ränta jämfört med bankernas t.ex Custodia 4.25%, det är bara så svårt att få placera där eftersom det ofta är insättningsstopp där. Custodia Såg nånstans att det fanns ett bolag som hette Collector som hade 5% ränta, men jag har inte kollat upp läget på det bolaget.

De bolagen har nog inget insättningsskydd wink.gif
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 13:54)
CITAT (Birgitta P @ 16-01-2006, 13:49)
Det finns ju också kreditmarknadsbolag som har bra ränta jämfört med bankernas t.ex Custodia 4.25%, det är bara så svårt att få placera där eftersom det ofta är insättningsstopp där. Custodia Såg nånstans att det fanns ett bolag som hette Collector som hade 5% ränta, men jag har inte kollat upp läget på det bolaget.

De bolagen har nog inget insättningsskydd wink.gif
krister

Custodia har statlig insättningsgaranti för sparande utan bindningstid.
Kontospar 4,25% ränta. Fria uttag.
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 16-01-2006, 14:03)

men insättningsgarantin är väl bara på belopp upp till 100.000:-
eller är jag helt ute o cyklar wink.gif väldigt bra ränta annars.
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 14:05)
CITAT (Birgitta P @ 16-01-2006, 14:03)

men insättningsgarantin är väl bara på belopp upp till 100.000:-
eller är jag helt ute o cyklar wink.gif väldigt bra ränta annars.
krister

Statlig insättningsgaranti gäller för belopp upp till 250.000 :-
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 16-01-2006, 14:13)
Statlig insättningsgaranti gäller för belopp upp till 250.000 :-

hela beloppet då mao wink.gif
tack för infot, jag var alltså ute o cyklade biggrin.gif
krister
*Felix matte*
Varför har man aldrig varken läst ocjm eller hört talas om Custodea... inte ens Sverker har haft med dem när han pratat om olika sparformer.
Låter ju som extra bra med så hög ränta om man jämför med "vanliga" bankers 0,1 -0,5 % som jag tror är vanligast för såna summor.

Ska ta mej en titt i villkoren och kanske registrerar jag mig där smile.gif
Rossi
Men hur är det nu med Custodia? Låser man inte pengarna för en viss tid eller är det verkligen helt fria uttag som gäller?
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 14:48)
Men hur är det nu med Custodia? Låser man inte pengarna för en viss tid eller är det verkligen helt fria uttag som gäller?

KontoSpar™ - Ej bundet:
• Statlig insättningsgaranti för sparande utan bindningstid
• 4,25 % ränta vid Kontospar – med fria uttag

Saxat från Custodea
Rossi
Det var visst så att man KAN binda sitt sparande också och då får man extra ränta.

Jovisst, detta är ju jättebra om man inte är intresserad av fonder men ni får ursäkta om jag säger det men 4-5% på ett år känns väldig klent om man jämför med hur börsen går. Det är ju vad man får ut per månad.

Skulle börsen dippa väldigt starkt däremot så är det ju kanonbra med 4-5%.
Anki på Öland
CITAT (pisanggoreng @ 16-01-2006, 12:20)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 10:51)
CITAT (pisanggoreng @ 16-01-2006, 10:26)
Som Kerstin z5-6 hade jag investerat i upplevelser- bättre avkastning får man leta efter!  smile.gif

(Att sitta hemma och räkna pengar faller inte mig i smaken.)

Fast när man har förvaltat pengarna väl så kan man om några år spendera kanske EN miljon på upplevelser! smile.gif

Jo, det förstås... rolleyes.gif

Men... dels är det inte alls säkert att det blir någon miljon, och dels har jag en känsla av att
om det skulle bli det skulle vederbörande tänka: "Om jag nu investerar lite så har jag snart
inte en utan fyra miljoner". Och så vidare... (Trettio år senare är h*n rikast på hela kyrkogården...)

(Hade jag kunnat spara eller investera pengar hade jag kanske gjort det... När det nu inte går får
jag i alla fall försvara bruket att göra av med dem... )

smile.gif

Håller med du....
Anki
Rossi
CITAT (pisanggoreng @ 16-01-2006, 12:20)
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 10:51)
CITAT (pisanggoreng @ 16-01-2006, 10:26)
Som Kerstin z5-6 hade jag investerat i upplevelser- bättre avkastning får man leta efter!  smile.gif

(Att sitta hemma och räkna pengar faller inte mig i smaken.)

Fast när man har förvaltat pengarna väl så kan man om några år spendera kanske EN miljon på upplevelser! smile.gif

Jo, det förstås... rolleyes.gif

Men... dels är det inte alls säkert att det blir någon miljon, och dels har jag en känsla av att
om det skulle bli det skulle vederbörande tänka: "Om jag nu investerar lite så har jag snart
inte en utan fyra miljoner". Och så vidare... (Trettio år senare är h*n rikast på hela kyrkogården...)

(Hade jag kunnat spara eller investera pengar hade jag kanske gjort det... När det nu inte går får
jag i alla fall försvara bruket att göra av med dem... )

smile.gif

Nu drar du det till sin spets förstås ... smile.gif Och det finns nog sådana snåljåpar förvisso!

Men man kan ju vara lite lagom och spara lite och spendera lite så att man får en bra balans.

Man får nog anpassa sparande och sparformer efter sin livssituation. De flesta har nog en naturlig känsla för det men visst finns det de som inte kan hålla i pengarna och de som håller alldeles för hårt i dem! smile.gif
AndreasBlomquist
Naturligtvis kan man dra allt till sin spets och säga att man bara fortsätter och fortsätter att spara men för egen del så sparas det till ett specifikt mål och när det är uppnått ska pengarna spenderas!
Anki på Öland
Tycker diskussionerna luktar lite hyckleri.... att satsa pengar i aktiefonder i Ryssland, Östeuropa, Syd- och Latinamerika, Fjärran Östen, Indien, Lundins Oil som fick sådan förödande kritik för inte så länge sen mm är OK, men en fotbollsmatch i ett land utan demokrati skall bojkottas......
Undrar vilket som spär på kvinnoförtryck, barnarbete och andra orättvisor mest....
Anki
Rossi
CITAT (Anki på Öland @ 18-01-2006, 17:06)
Tycker diskussionerna luktar lite hyckleri.... att satsa pengar i aktiefonder i Ryssland, Östeuropa, Syd- och Latinamerika, Fjärran Östen, Indien, Lundins Oil som fick sådan förödande kritik för inte så länge sen mm är OK, men en fotbollsmatch i ett land utan demokrati skall bojkottas......
Undrar vilket som spär på kvinnoförtryck, barnarbete och andra orättvisor mest....
Anki

Jaha, då kan man plussa på listan med öknamn: Nu är jag hycklare också.

Någon mer som vill kalla mig något elakt? Det är bara att ösa på! Lika bra att ta allt på en gång.
pisanggoreng
CITAT (Anki på Öland @ 18-01-2006, 17:06)
Tycker diskussionerna luktar lite hyckleri.... att satsa pengar i aktiefonder i Ryssland,  Östeuropa, Syd- och Latinamerika, Fjärran Östen, Indien, Lundins Oil som fick sådan förödande kritik för inte så länge sen mm är OK, men en  fotbollsmatch i ett land utan demokrati skall bojkottas......
Anki

Det är en bra poäng!

Tillägg: Vad jag menar är att vi alla varje dag är involverade på ett eller annat sätt med ett antal länder, vars politiska styrelseskick vi kanske inte sympatiserar. Detta låter vi helt gå obemärkt förbi, men när det sen gäller någon annan som involverar sig i ett annat land blir det plötsligt ett väldigt liv. (Jag riktade alltså inte mitt instämmande av Anki på Ölands kommentar emot dig, Rossi (eller någon annan här)).
Anki på Öland
Min kommentar var inte heller riktad speciellt mot dig, Rossi - är väl fler än du som finns med i båda diskussionerna och det var mest att man ser inte vad man själv gör på samma sätt som man ser vad andra gör.
Anki
Biggan_
Jag har visserligen inte varit med i fotbollstråden men känner ändå att ni tycker att jag skall känna mej usel för att jag har valt en Rysslandsfond.
kristerh
CITAT (kristerh @ 16-01-2006, 11:10)
Ryssland är ju fortfarande en kommunistisk/stalinistisk stat, rätt vad det är kan de förändra villkoren, nu tror jag inte det men med sådana länder vet man aldrig med wink.gif
krister

Här kommer ett ex på vad som kan hända plötsligt i dessa kommunistländer:

(Direkt) Det ryska oljebolaget Yukos föll
kraftigt i den inledande torsdagshandeln sedan bolaget
meddelat att det har fått en skatteräkning på 107 miljarder
rubel, motsvarande 3,8 miljarder dollar, från den ryska
staten. Beskedet skapar oro för att staten kommer att beslagta
Yukos kvarvarande tillgångar.
På morgonen handlades aktien ned cirka 26 procent i
Moskva./KB
det lär väl påverka fondkurserna (österuropeiska o ryska) wink.gif
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 19-01-2006, 13:14)
Ryssland är ju fortfarande en kommunistisk/stalinistisk stat, rätt vad det är kan de förändra villkoren, nu tror jag inte det men med sådana länder vet man aldrig med  ;)
krister

Moskva./KB
krister

Visst är det väldiga risker med dessa fonder, men om du kollar högre upp i tråden så ser du att det inte skulle vara ok att placera i dessa fonder, moraliskt ok alltså.
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 19-01-2006, 13:53)
CITAT (kristerh @ 19-01-2006, 13:14)
Ryssland är ju fortfarande en kommunistisk/stalinistisk stat, rätt vad det är kan de förändra villkoren, nu tror jag inte det men med sådana länder vet man aldrig med  wink.gif
krister

Moskva./KB
krister

Visst är det väldiga risker med dessa fonder, men om du kollar högre upp i tråden så ser du att det inte skulle vara ok att placera i dessa fonder, moraliskt ok alltså.

Nä, precis. Vi får nog strunta i att investera pengar i dessa länder. Det kanske inte är bra att hjälpa företagen på traven ... wacko.gif
kristerh
Hittar ingen förklaring till att det skulle vara omoraliskt med östeuropa eller rysslandsfonder wink.gif och skulle man tänka moral tror jag inte man kan köpa en enda aktie eller fond som på nåt sätt kan kallas helt moralisk wink.gif
alla bolag eller fonder är nog insyltade i någon slags "omoraliskhet"

Även om jag skulle vilja köpa tex en sverigefond så ska man inte tro att deras innehav består bara av svenska aktier.
krister
pisanggoreng
Alla får investera i de fonder de vill.

Det Anki på Öland gjorde, och som jag applåderade, var att dra uppmärksamhet till vanan att vi alla till mans kanske kastar sten i glashus då och då- medvetet eller ej.

Tycker man att det är förkastligt att Sverige spelar fotboll mot Saudi Arabien kanske man ska titta över sin aktieportfölj.
Rossi
CITAT (pisanggoreng @ 19-01-2006, 15:08)
Tycker man att det är förkastligt att Sverige spelar fotboll mot Saudi Arabien kanske man ska titta över sin aktieportfölj.

Men ingen har sagt att det är förkastligt att Sverige spelar fotboll mot Saudiarabien. Jag startade en tråd där jag undrade vad man tyckte om att kvinnor inte fick se matchen mellan Sverige och Saudiarabien. Jag tyckte inte att det var rätt och då blev jag kallad för hycklare eftersom jag sedan beskrev att jag hade fonder runtom i världen.
Farbror Blå
CITAT (kristerh @ 19-01-2006, 14:56)
Hittar ingen förklaring till att det skulle vara omoraliskt med östeuropa eller rysslandsfonder wink.gif och skulle man tänka moral tror jag inte man kan köpa en enda aktie eller fond som på nåt sätt kan kallas helt moralisk wink.gif

Även om jag skulle vilja köpa tex en sverigefond så ska man inte tro att deras innehav består bara av svenska aktier.
krister

Ska man inte också kunna tänka att alla pengar som kommer in i Ryssland gör saken liite bättre?
Om Vi investerar pengar i Ryssland, så går deras börs bättre, företagen får det bättre och på sikt äver arbetarna, eller?

Nu låter jag kanske som en blåögd idealist, men föreställ er motsatsen då!

INGApengar kommer in i Ryssland, företag och börs går sämre,landet blir fattigare..

Det kan ju i alla fall inte vara bättre?
Farbror Blå
Handlade inte tråden om vad man skulle göra för en kvarts mille?

Jag skulle i alla fall fondera lagomt med pengar så de löpande räkningarna kan betalas, skaffa autogiro på allt, sen ta hundra papp å dra till Sri Lanka.

Vi skulle vilja jobba med missionärsarbete där nämligen.
pisanggoreng
CITAT (Rossi @ 19-01-2006, 15:14)
CITAT (pisanggoreng @ 19-01-2006, 15:08)

Men ingen har sagt att det är förkastligt att Sverige spelar fotboll mot Saudiarabien. Jag startade en tråd där jag undrade vad man tyckte om att kvinnor inte fick se matchen mellan Sverige och Saudiarabien. Jag tyckte inte att det var rätt och då blev jag kallad för hycklare eftersom jag sedan beskrev att jag hade fonder runtom i världen.

1. Om du tittar i fotbollstråden så kan du nog snabbt se att det hänt en del där sen du startade tråden.
2. Ingen har kallat dig hycklare.

Jag tackar nu för mig i denna tråden och fotbollstråden.
kristerh
CITAT (Farbror Blå @ 19-01-2006, 15:19)
CITAT (kristerh @ 19-01-2006, 14:56)
Hittar ingen förklaring till att det skulle vara omoraliskt med östeuropa eller rysslandsfonder wink.gif och skulle man tänka moral tror jag inte man kan köpa en enda aktie eller fond som på nåt sätt kan kallas helt moralisk  ;)

krister

Ska man inte också kunna tänka att alla pengar som kommer in i Ryssland gör saken liite bättre?
Om Vi investerar pengar i Ryssland, så går deras börs bättre, företagen får det bättre och på sikt äver arbetarna, eller?

Nu låter jag kanske som en blåögd idealist, men föreställ er motsatsen då!

INGApengar kommer in i Ryssland, företag och börs går sämre,landet blir fattigare..

Det kan ju i alla fall inte vara bättre?

Vad menar du? wink.gif jag har inget emot dessa länder, jag bara svarade på att det skulle vara omoraliskt att placera där, har själv rysslandsfonder.

Jag bara menade att det är en jätterisk att placera där, eftersom den ryska regeringen helt plötsligt kan få för sig saker som missgynnar marknaden.

Och jag håller med om att om man placerar pengar i dessa länder borde lite skvätta ner på de som har det sämre ställt, eftersom det borde skapa fler arbeten.
krister
Rossi
Yes!!! Våra Ryssland-fonder har gått otroligt bra idag! Vilken uppgång! Snart är hela vår Kina- och Tibetresa betald! smile.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 19-01-2006, 19:42)
Yes!!! Våra Ryssland-fonder har gått otroligt bra idag! Vilken uppgång! Snart är hela vår Kina- och Tibetresa betald! smile.gif

Grattis! Vad kul när det lyckas med investeringarna. Jag skulle aldrig våga satsa på sånt för jag är så totalt ointresserad. Jag är bara nöjd om det finns lite pengar insatt på MedMerakortet och lite på VISA-kortet så jag klarar mig. smile.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-01-2006, 19:48)
CITAT (Rossi @ 19-01-2006, 19:42)
Yes!!! Våra Ryssland-fonder har gått otroligt bra idag! Vilken uppgång! Snart är hela vår Kina- och Tibetresa betald!  :)

Grattis! Vad kul när det lyckas med investeringarna. Jag skulle aldrig våga satsa på sånt för jag är så totalt ointresserad. Jag är bara nöjd om det finns lite pengar insatt på MedMerakortet och lite på VISA-kortet så jag klarar mig. smile.gif

Tack! En uppgång på 12% på ett par veckor tackar man inte nej till ...

Jag vet många - inte minst tjejer - som är totalt ointresserade av aktier/fonder/ekonomi men själv är jag såld ....
AndreasBlomquist
Chop chop! Jag blev lite nervös häromdagen när det för andra dagen i rad hade fallit rejält men det brukar ju alltid hämta upp sig med råge!

Går det upp med drygt 5% till i januari så har jag tjänat ihop ett EuroSerre Plus 6 bara på 1 månad! Detta är helt underbart men det bästa är ändå att man kan titta på tjejen och säga: "Vad var det jag sa!" Hon var väldigt skeptisk i början men nu går hon in nästan lika ofta som jag för att kolla.
Rossi
CITAT (AndreasBlomquist @ 20-01-2006, 00:40)
Chop chop! Jag blev lite nervös häromdagen när det för andra dagen i rad hade fallit rejält men det brukar ju alltid hämta upp sig med råge!

Går det upp med drygt 5% till i januari så har jag tjänat ihop ett EuroSerre Plus 6 bara på 1 månad! Detta är helt underbart men det bästa är ändå att man kan titta på tjejen och säga: "Vad var det jag sa!" Hon var väldigt skeptisk i början men nu går hon in nästan lika ofta som jag för att kolla.

laugh.gif

Vad skönt att det finns fler här som känner som jag!
AndreasBlomquist
Pengar är pengar är pengar är pengar... Ja.. Vad ska jag säga?! Jag har inga problem med att investera i Rysslandsfonder eller i aktier som tillhör till exempel Private Group (Porrföretag) som ägs av Milton. Skenhelig och moraltant kan jag vara i något annat liv.

Psst... RTS är upp drygt 1.5% än så länge idag så det bådar för att jag innehavet ökar i värde ytterligare en dag!
Rossi
CITAT (AndreasBlomquist @ 20-01-2006, 12:40)
Pengar är pengar är pengar är pengar... Ja.. Vad ska jag säga?! Jag har inga problem med att investera i Rysslandsfonder eller i aktier som tillhör till exempel Private Group (Porrföretag) som ägs av Milton. Skenhelig och moraltant kan jag vara i något annat liv.

Psst... RTS är upp drygt 1.5% än så länge idag så det bådar för att jag innehavet ökar i värde ytterligare en dag!

Håller med!

Och du, det ser ljust ut för oss och Ryssland nu! smile.gif
Farbror Blå
Handlar inte denna tråd om vad man skulle göra med en rvhundrafemti långsjalar? blink.gif blink.gif
kristerh
CITAT (Farbror Blå @ 20-01-2006, 15:00)
Handlar inte denna tråd om vad man skulle göra med en rvhundrafemti långsjalar? blink.gif blink.gif

Den gjorde det ohmy.gif laugh.gif
krister
Rossi
Ang. Custodia som vissa hade anlitat: Detta är ett citat från idag från DN:s websida:

"Custodias tillstånd återkallas
Finansinspektionen har beslutat att omedelbart återkalla Custodia Credits tillstånd. Bolaget har brustit i kredithantering, intern styrning och kontroll av verksamheten, skriver Finansinspektionen i ett pressmeddelande.

Återkallandet av tillståndet gäller från och med i dag fredag. Custodia Credit har haft tillstånd att som kreditmarknadsbolag driva finansieringsrörelse i form av kreditgivning och inlåning från allmänheten.

Beslutet grundar sig i "allvarliga brister i hanteringen av kreditgivningen samt bristande intern styrning och kontroll. Bolaget har systematiskt åsidosatt centrala regler i lagen om bank- och finansieringsrörelse." skriver Finansinspektionen i pressmeddelandet

Bolagets hela verksamhet ska avvecklas senast sex månader efter att beslutet har vunnit laga kraft den 17 februari. Domstol kan fatta beslut om att återkallelsen inte ska träda i kraft omedelbart, så kallad inhibition.

Custodia har idag ca 1.300 inlåningskunder. Insättningsgarantin omfattar i regel insättningar på upp till 250.000 kronor per insättare. Frågor kring detta besvaras av Insättningsgarantinämnden. "
Biggan_
Då har man haft tur som inte har fått tillfälle att sätta in pengar där biggrin.gif
Har alltid varit inlångsstopp när jag har kollat.
Det var väl för bra för att vara sant med en så bra ränta ohmy.gif
Zanna
Det bästa att börja med är att betala av skulderna. Så länge man inte på säkert sätt kan investera och få dem att växa med mer än vad man betalar i ränta på avbetalningar och lån så skulle jag betalal bort de skulder jag kunde.
cic
En kvarts miljon.. Det är ju en trevlig slant som man kan ha kul för! smile.gif

Fast jag tror att jag skulle betala min skuld till CSN. Sen blir det väl en liten slant att ta en restresa till solen för..

Om vi ska vara ärliga.. 250 000 är ju inte så mycket pengar precis.. sleep.gif
Biggan_
CITAT
cic Skickat den 29-01-2006, 12:28
--------------------------------------------------------------------------------

Om vi ska vara ärliga.. 250 000 är ju inte så mycket pengar precis..

Beror väl på! huh.gif Har man inga pengar, så är väl en kvarts miljon mycket pengar och tvärtom, är man mångmiljonär så är det kanske en struntsumma unsure.gif
För mej är i allafall 250 000:- mycket pengar, faktiskt mycket mer än en årslön brutto rolleyes.gif
cic
CITAT (Birgitta P @ 29-01-2006, 12:49)
CITAT
--------------------------------------------------------------------------------

Beror väl på! huh.gif Har man inga pengar, så är väl en kvarts miljon mycket pengar och tvärtom, är man mångmiljonär så är det kanske en struntsumma unsure.gif
För mej är i allafall 250 000:- mycket pengar, faktiskt mycket mer än en årslön brutto rolleyes.gif

Självklart är det mycket pengar! Men någon i den här tråden pratade om att köpa hus och då är det inte mycket pengar.. För 250 000 får man ju en fin stuga, en riktigt bra bil, man kan bli skuldfri hos CSN och man kan resa..!

Har man inga pengar är väl ett par hundralappar mycket.. rolleyes.gif

När jag sa att det inte var mycket pengar, menade jag att det ju inte är någon förmögenhet.
Biggan_
CITAT (cic @ 29-01-2006, 12:55)
CITAT (Birgitta P @ 29-01-2006, 12:49)
CITAT

Självklart är det mycket pengar! Men någon i den här tråden pratade om att köpa hus och då är det inte mycket pengar.. För 250 000 får man ju en fin stuga, en riktigt bra bil, man kan bli skuldfri hos CSN och man kan resa..!

Har man inga pengar är väl ett par hundralappar mycket.. rolleyes.gif

När jag sa att det inte var mycket pengar, menade jag att det ju inte är någon förmögenhet.

Då är vi överens, har man inga pengar så är det en förmögenhet men annars så är det ingen förmögenhet ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
cic
CITAT (Birgitta P @ 29-01-2006, 13:09)
Då är vi överens, har man inga pengar så är det en förmögenhet men annars så är det ingen förmögenhet  :o  :lol:  :lol:  :lol:

huh.gif ohmy.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

HELT överrens! biggrin.gif
Rossi
CITAT (Zanna @ 29-01-2006, 11:14)
Det bästa att börja med är att betala av skulderna. Så länge man inte på säkert sätt kan investera och få dem att växa med mer än vad man betalar i ränta på avbetalningar och lån så skulle jag betalal bort de skulder jag kunde.

Ja, det är sunt tänkande.

Själva har vi valt att inte betala av våra lån - trots att vi hade kunnat. Vår låneränta ligger runt 5% men på börsen ifjor hade vi en avkastning på vissa fonder på upp till 70% så det vore rena förlustaffären för oss att betala av lånen.

Men var och en får titta på sin egen situation och göra vad som passar bäst.
Rossi
På tal om Custodia - de som har bundit sitt sparande och därmed blivit lovade 8% i ränta inkluderas tydligen inte i insättningsgarantin och kommer att förlora sina pengar. Allt enligt vad som stod i tidningen igår. Usch, stackare!
silos
Jag skulle göra mig skulldfri om jag fick så mycket pengar.
*Hermione*
Jag får tacka för alla svar smile.gif Det blir nog inte att investera i fonder........
Och ingen utlandsresa heller. Funderar på en bil möjligtvis. Kan tala om att en del pengar har jag redan hunnit spendera på saker som jag velat ha men tidigare inte havt råd till. Än så länge har jag pengarna på banken.
Jo förresten jag tänker gå på Älvsjömässan och där kan jag enligt andra trådar jag kunna göra av med en del penningar
I och med detta inlägg kan vi nu avsluta denna tråd laugh.gif
Hade så dejligt i vårs.................
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon