Full version: Birma utan stamtavla
Sidor: 1, 2, 3
cic
O/T

Appråpå Ingas länk.. Är det vanlig att köpa/sälja sina djur över nätet?

När vi skulle skaffa hund kollade vi visserligen på nätet efter VAR de olika uppfödarna fanns någonstans. Sen åkte vi runt till flera kennlar. Hade nog inte velat köpa en hund utan att träffa uppfödarna, och de kennlar vi var på säljer inte till någon som dom inte har träffat.

Förlåt att jag "sabbar" tråden.. unsure.gif
Nutten
Vad jag vet använder sig uppfödarna av nätet bara för att göra reklam för att de har kullar.
Fenja
CITAT (cic @ 29-01-2006, 21:00)
O/T

Appråpå Ingas länk.. Är det vanlig att köpa/sälja sina djur över nätet?

När vi skulle skaffa hund kollade vi visserligen på nätet efter VAR de olika uppfödarna fanns någonstans. Sen åkte vi runt till flera kennlar. Hade nog inte velat köpa en hund utan att träffa uppfödarna, och de kennlar vi var på säljer inte till någon som dom inte har träffat.

Förlåt att jag "sabbar" tråden.. unsure.gif

Jag tror att det är så de flesta gör, seriösa djuruppfödare vill oftast träffa dem de ska sälja till innan köpet genomförs. Nätet är nog bara ett sätt att sprida information.
Mvh
Fenja
Klematis
Är det så stor skillnad mellan katter och hundar.? Man skaffar sig det djur man vill ha eller som man tycker passa till det man ska ha djuret till, beroende på intresse. Sällskapsdjur, jakthund, tävlingar, utställningar mm. Som Hamilton sa tidigare så är det ju många som har utställningar och avel som intresse och hobby. Spelar man fotboll köper man ju skor efter behov, billiga eller jätte dyra. Det väljer man själv.
Parazzi
CITAT (Klematis @ 01-02-2006, 13:40)
Är det så stor skillnad mellan katter och hundar.? Man skaffar sig det djur man vill ha eller som man tycker passa till det man ska ha djuret till, beroende på intresse. Sällskapsdjur, jakthund, tävlingar, utställningar mm. Som Hamilton sa tidigare så är det ju många som har utställningar och avel som intresse och hobby. Spelar man fotboll köper man ju skor efter behov, billiga eller jätte dyra. Det väljer man själv.

Visst är det så. smile.gif
birgitek
Älskar alla katter, bonnkatt eller raskatt spelar ingen roll. Fast allra mest gillar jag förstås Norsk skogkatt.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon