Sidor: 1, 2
*Felix matte*
Jag har skickat länken till ett antal personer... kul länk eller hur laugh.gif

Alla har svarat... Va? Den är ju OTÄCK, ÄCKLIG, SJUK!
Snöflinga
Min favorit är nog kaninen och moroten wub.gif

Apropå förebilder så tror jag att typ: Tom och Jerry och många andra tecknade serier, som barn verkligen tittar på i så fall är värre wink.gif För att inte tala om alla våldsfilmer som är vardagsmat i T.V unsure.gif
birgitek
CITAT (Allis @ 28-01-2006, 22:36)
Är det månntro en psykopat som har virkat de där dockorna, och till vilken målgrupp vänder som sig till? Likasinnade antar jag. Det verkar helt sjukt mad.gif Men smaken är ju olika som synes

Nä, ingen psykopat utan en skicklig konstnär.
För mej skall bra konst beröra, uppröra, väcka till eftertanke, spegla den tid vi lever i, vilket jag tycker dessa dockor gör på ett utmärkt sätt.
Att de dessutom hantverksmässigt är mycket välgjorda gör dem inte sämre.
Tycker att det är viktigt att skilja på konst och dekoration.
Birgit Ek
Katarina H
CITAT (birgitek @ 08-02-2006, 09:38)
Nä, ingen psykopat utan en skicklig konstnär.
För mej skall bra konst beröra, uppröra, väcka till eftertanke, spegla den tid vi lever i, vilket jag tycker dessa dockor gör på ett utmärkt sätt.
Att de dessutom  hantverksmässigt är mycket välgjorda gör dem inte sämre.
Tycker att det är viktigt att skilja på konst och dekoration.
Birgit Ek

Dessutom vill ju konstnärer ofta väcka debatt, beröra eller roa. Det visar ju diskussionen här om inte annat att denna konstnär lyckats med.
Bee
Nu har jag tittat på bilderna igen. Hajen är en absolut favorit! Men tigern är rätt läcker den med...

I min hall hemma hänger en poster jag köpte på Moderna Museet i Stockholm i slutet av 80-talet. En ganska fin tavla av Magritte. Originalet hänger på museet i Stockholm. Tror den heter "Model Rouge" eller ngt liknande. Den föreställer två fötter som blir kängor eller hur man nu skall beskriva det.

Jag tror det kallas surrealistisk konst. En annan kändis i den genren är ju Salvador Dali (han är rätt våldsam och ruskig).

Det är väl i det ljuset man skall se de virkade alstren.

Klart godkänt av mig!
pejori
tror inte att dockorna var avsedda för att ges bort eller lekas med. smile.gif
det är konstverk, om än lite morbida laugh.gif laugh.gif
gillar fortfarande det där rosa kinky setet biggrin.gif biggrin.gif
Berith
CITAT (Bee @ 08-02-2006, 10:33)
I min hall hemma hänger en poster jag köpte på Moderna Museet i Stockholm i slutet av 80-talet. En ganska fin tavla av Magritte. Originalet hänger på museet i Stockholm. Tror den heter "Model Rouge" eller ngt liknande. Den föreställer två fötter som blir kängor eller hur man nu skall beskriva det.

Var tvungen att kolla upp den där Magritte rolleyes.gif och hittade den här sidan med bilder - bläddra neråt höger och klicka på More prints. Där finns din tavla med. Kolla också in den gröna tavlan med häst och ryttare i skogen. Häfigt! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon