Sidor: 1, 2
Hannele
CITAT (Ullet @ 30-01-2006, 18:33)
Vi måste städa ofta för vi har bebis

Babysarna ska ha det normalt skitigt. Säger allergiläkare idag.
*Felix matte*
Att ha det "normalt skitigt" kanske betyder att jag bör ta fram dammsugaren 7dagar/vecka och min granne bara 1ggr/vecka

Och att allergologerna (har inte läst något av deras avhandlingar) säger att lite skit inte stör... det har vi väl alla varit medvetna om sedan artonhundratalet.
birgitek
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 22:26)
CITAT (Bee @ 28-01-2006, 21:22)
Nej men uschiamej en sån äcklig fråga!
Jag dammsuger när det behövs. Fråga mig inte när det är, för moraliskt sett är det nog alldeles för sällan ! biggrin.gif

Du är i gott sällskap tongue.gif

En liten fråga, vad har frekvensen av dammsugning med MORAL att göra?

Själv städar jag när jag inte står ut med röran längre, dvs inte särskilt ofta.
Däremot är jag noga med att lägga tillbaka saker på sin rätta plats, eftersom att jag avskyr att leta när jag behöver något.
Birgit Ek
pejori
CITAT (Felix matte @ 30-01-2006, 23:38)
Att ha det "normalt skitigt" kanske betyder att jag bör ta fram dammsugaren 7dagar/vecka och min granne bara 1ggr/vecka

Och att allergologerna (har inte läst något av deras avhandlingar) säger att lite skit inte stör... det har vi väl alla varit medvetna om sedan artonhundratalet.

håller med. smile.gif
här blir det ruskigt dammigt och smutsigt fort, med alla djuren smile.gif
hår och sand från hundarna och frön och skal från fåglarna. och hår från katterna laugh.gif
rejält dammigt när dom putsar sig, så jag måste göra det ofta, eller ta bort lite djur laugh.gif
men djuren är viktiga så städningen går av sig själv wub.gif
Rossi
CITAT (pejori @ 31-01-2006, 11:40)
CITAT (Felix matte @ 30-01-2006, 23:38)

Och att allergologerna (har inte läst något av deras avhandlingar) säger att  lite skit inte stör... det har vi väl alla varit medvetna om sedan artonhundratalet.

håller med. smile.gif
här blir det ruskigt dammigt och smutsigt fort, med alla djuren smile.gif
hår och sand från hundarna och frön och skal från fåglarna. och hår från katterna laugh.gif
rejält dammigt när dom putsar sig, så jag måste göra det ofta, eller ta bort lite djur laugh.gif
men djuren är viktiga så städningen går av sig själv wub.gif

Ja, och då gör du ju helt rätt i att städa så mycket som du gör när du nu har tillfälle till det.

Det är inte kul att komma hem till någon som har det smutsigt och uppställt. sad.gif Och framförallt så hade jag personligen inte trivts med att hemma ha det smutsigt runt omkring mig.
Anki på Öland
CITAT (birgitek @ 31-01-2006, 08:39)
Själv städar jag när jag inte står ut med röran längre, dvs inte särskilt ofta.
Däremot är jag noga med att lägga tillbaka saker på sin rätta plats, eftersom att jag avskyr att leta när jag behöver något.

Precis samma här.
Anki
Sommartorparn
CITAT (birgitek @ 31-01-2006, 08:39)
En liten fråga, vad har frekvensen av dammsugning med MORAL att göra?

Kanske inte med moral, snarare med moralisering....... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon