Sidor: 1, 2
Linda_A
Inte bara hoyorna som känner av våren. biggrin.gif
ska tydligen ge vita blommor. wub.gif
Kjammi
Lille Tuffe, han är så söt och änglalik, men tar man upp honom blir han ett litet monster som inte tvekar att bita hårt wub.gif

Sirpa
Så här ser en av Sirpas hönor ut när hon funderar på Fågelinfluensan laugh.gif

Skånsk Blomme höna hos Sirpa.
Linda_A
sipra vilken snygging!!

Sirpa
Årets första...född idag...en liten tjej wub.gif

evelina
Oh vad söt!!! wub.gif

Vad har du för flera djur på din gård för du har väl gård??

Här kommer en ny bild på mig Nymfparakit! wub.gif När h*n äter broccoli första gången,det var mums.
Sirpa
Det stämmer evelina biggrin.gif

När vet du vilket kön din parakit har ?
Måste dom ha "tvåkönade namn, typ "Robbin" "Kim" o såna ?
Jag är rysligt okunnig på fåglar *skämms* unsure.gif

Såna här har jag också...fotomodell här är "Ullis"...
Rapchic
hur laddar man upp en bild?
Rapchic
mina älskade dvärgisar å jag (dom heter Ester och Benjamin)

Å nån som badar smile.gif
AnitaO
Svårt att bestämma sig för om den ska ligga i hundtråden eller denna tråd smile.gif
Jag tycker det är så gulligt när djur av olika arter tar hand om varandra wub.gif

Inga från Närke
Ingen bild men en adress om ni inte har den, där fanns många fina minigrisbilder:

http://www.minigrisar.se/
Flamingon - växtgalning
för de som vill se så har jag uppgraderat mitt album med 2 nya bilder på hur min orm ser ut nu, större och lite mindre transparent och mycket lugnare. wub.gif
Theriss
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 07-05-2006, 21:30)
för de som vill se så har jag uppgraderat mitt album med 2 nya bilder på hur min orm ser ut nu, större och lite mindre transparent och mycket lugnare. wub.gif

Oj vilken fin. Var har du fått tag på den?
Flamingon - växtgalning
köpt den genom en uppfödare. smile.gif
Theriss
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 08-05-2006, 11:22)
köpt den genom en uppfödare. smile.gif

Jo men vem smile.gif Hade varit intressant att veta, den var supersnygg!
Flamingon - växtgalning
kingsear reptiles.

har du ormar eller haft? *edit* kollade ditt album och såg att du har en majsorm. obsoletan är ju släkt med majsormen men det är stor skillnad på dem i sättet att försvara sig. råttsnokar anses ju vara väldigt aggressiva och är därför inte så populära. de blir större runt 1,80.

den är väldigt snabb och aggressiv av sig. men jag tycker hon är helt underbar, hon har lugnat ner sig nu och jag tar bara ut henne för att kolla henne mindre runt 3-4 gånger/månad resten av tiden är hon i sitt terrarie. wub.gif ormar lever mycket längre än vad de flesta verkar tro, den här sorten kan bli runt 20 år gamla.

personligen har jag helt fastnat för ormar och fler kommer det blir i framtiden. wub.gif biggrin.gif rolleyes.gif
ester
Bland alla ormar och läskigheter blink.gif
Dagens FILM för övriga djur!
http://www.youtube.com/watch?v=3seYcA40sr4

Visst är hon vacker? wub.gif
Linda_A
CITAT (ester @ 16-05-2006, 11:39)
Bland alla ormar och läskigheter blink.gif
Dagens FILM för övriga djur!
http://www.youtube.com/watch?v=3seYcA40sr4

Visst är hon vacker? wub.gif

Håller med om att hon är väldigt vacker!
Sången är väldigt passande med.
jennyp
Det tar kanske ett tag innan man ser annat än nyfiken i en strut-hund wink.gif

linlin
Bilder på min dvärghamster Anton och min långhåriga guldhamster Theodore wub.gif

Anton
Theodore
yenny
Jättesöta Anton och Theodore wub.gif
Hajjen
Mirandas ungar efter middag: laugh.gif

Klura
Här hemma blev det en parning i går kväll.
Så förhoppningsvis så föds det bebbar om 16-17 dagar wub.gif

Flamingon - växtgalning
och så helt plötsligt dök det upp lite "djur-porr" rolleyes.gif

men de har en fin färg. smile.gif
Klura
Hamstersex kan vara rätt så underhållande faktiskt laugh.gif
little.lunatic
Din råttsnok är jättefin Flamingon!
Vad har du för ormplaner i framtiden?? Själv håller jag på att bygga ut med 6 nya terrarier! biggrin.gif
Flamingon - växtgalning
CITAT (Klura @ 26-05-2006, 00:25)
Hamstersex kan vara rätt så underhållande faktiskt  :lol:

håller inte de på och bits och har sig? eller är jag helt fel ute? vet att hamstrar inte är så förtjusta i sällskap annars.
Flamingon - växtgalning
CITAT (little.lunatic @ 27-05-2006, 15:15)
Din råttsnok är jättefin Flamingon!
Vad har du för ormplaner i framtiden?? Själv håller jag på att bygga ut med 6 nya terrarier!  :D

tack! hon är min lilla favorit men jag är inte hennes laugh.gif

hon har varit en väldigt känslig och problematisk orm men nu funkar allt suveränt för henne så jag behöver inte ta ut henne så mycket för kontroll och sådant. nu har hon sluppit mig i 3 veckor och det märks på henne. hon är ju inte en råttsnok för inte... biggrin.gif

håller på å spanar och skissar för terrariebygge, är inte så haj med att bygga och det blir det första. mycket att tänka på. tänkte bygga 2 delat våningsterrarie med lilla råttsnoken överst och majsormar i det större under.

är väldigt förtjust i de vackra men ilskna råttsnokarna, har planer i framtiden på en kungspyton oxå. sedan har jag börjat gilla majsormarna eftersom de finns i så många färger, men har en tendens att skaffa färgfavoriter bland de dyrare varianterna.

är riktigt förtjust i blue beauty råttsnokarna, men sådana får det bli när man har riktigt med plats för så pass stora terrarie som de kräver. har problemet med att det finns så många vackra ormar så det är svårt att bestämma sig. wacko.gif wub.gif

men bestämt är att jag ska köpa en liten majsorm i morphen snow, föräldrarna är green, pink och apricot. ev blir det kanske en till liten majsormshona. wub.gif

vad ska husera i de nya terrarierna?
Klura
CITAT (Flamingon - växtgalning @ 27-05-2006, 15:45)
CITAT (Klura @ 26-05-2006, 00:25)
Hamstersex kan vara rätt så underhållande faktiskt  laugh.gif

håller inte de på och bits och har sig? eller är jag helt fel ute? vet att hamstrar inte är så förtjusta i sällskap annars.

Guldhamstrar lever ensamma.
Men dom är rara mot varandra när dom parar sig som tur är.
Annars skulle det ju inte bli några goa bebbar.
Om inte Esc brunstar om i morrn så är födseln beräknad till den 9-10/6
wub.gif
Flamingon - växtgalning
då hade jag för mig rätt med att de vill vara ensamma iaf. möss, råttor osv ska man ju ha minst 2 av så det va därför jag la på minnet det med hamstrarna. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon