Full version: Familjetragedi
Sidor: 1, 2
Pirum
Såvitt jag "hört" (=skvallermedia) så har modern någon form av förståndshandikapp. Eller något annat psykiskt problem. Om det stämmer så är det fler än hon och hennes slödder till man som bör klandras IMHO.
kerstin z5-6
men största sannorlikhet har hon Fragil x hon med-det ärvs vanligen från mor till son .
Kvinnor med syndromet har ett mindre begåvningshandikapp -eller ibland mycket litet eftersom x kromosomen är skadad -kvinnor har som bekant två X
pejori
CITAT (Evgeni @ 20-02-2006, 18:57)
Jag måste få säga att jag inte har ett dugg till
övers för en förälder som sviker sina barn.
Föräldrarna ska vara det tryggaste ett barn har
under sin uppväxt. För mig finns inga omständigheter
som förlåter ett sånt svek.
Förklaringar kan finnas, men ursäkter... nej mad.gif
Arma krake vad han måste ha lidit. sad.gif

/Gillan

håller med dej där sad.gif
denna mamman lär man få reda på hur hon mår, jag tänker närmast på ett annat fall för något år sedan sad.gif sad.gif
ett par i Stockholm som adopterade barn från Asien...båda välutbildade och fullt friska.
men mamman hade inte föreställt sig hur det var med sjuka barn, så när dottern skrek, misshandlade hon henne, med pappans goda minne.
han ville "inte lägga sig i" sa han. sad.gif
lagom tills nästa barn kom från Asien, missandlade hon flickan? tills hon blev både döv och blind, gravt hjärnskadad mad.gif mad.gif
varför hon ville ha ett barn till har jag inte en aning om, men pappan skulle ha lika hårt straff som mamman fick mad.gif mad.gif

eller den lille pojken uppe i Norrland för ett antal år sedan, Markus tror jag han hette.som fick leva på trädrötter, och bands fast naken i myggsvärmar utomhus. mad.gif
BÅDE mamma och pappa sparkade ihjäl honom.
fick sedan ett nytt barn i fängelset. wacko.gif wacko.gif
pejori
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-02-2006, 19:30)
men största sannorlikhet har hon Fragil x hon med-det ärvs vanligen från mor till son .
Kvinnor med syndromet har ett mindre begåvningshandikapp -eller ibland mycket litet eftersom x kromosomen är skadad -kvinnor har som bekant två X

kan vara så illa ja... sad.gif
DET kan ju vara en förklaring..men ingen ursäkt sad.gif
Gossen Ruda
Spekulationerna går höga och spiksoppan puttrar på. Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram? Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand. sad.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2006, 20:16)
Spekulationerna går höga och spiksoppan puttrar på. Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram? Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand.  :(

varför det?
ungen är död och jag tror inte han packade in sig själv och la sig på botten av sjön. sad.gif
nån är skyldig...till om inte annat "brott mot grifftesfriden" som det heter att gömma ett lik smile.gif

dom andra fallen jag talade om, är föräldrarna redan dömda.
Gossen Ruda
Just, brott mot griftefriden är mycket mildare än mord. Det finns antydningar från mannen att det skulle vara en olyckshändelse. Fan tro´t men tills alla fakta ligger på bordet...
pejori
tror inte vi kommer att få alla fakta.
dom lägger locket på wub.gif wub.gif
men domen kommer dom att berätta om, men inte domskälet... unsure.gif
Gossen Ruda
Nja, alla domar är offentliga handlingar inklusive domskälen. Men om sen alla fakta kommer fram är ju ändå inte säkert, det beror på dom inblandades talförhet.
*Felix matte*
Spekulationerna går höga och spiksoppan puttrar på. Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram? Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand.  :(

Skiter väl jag i vad de kommer med för förklaringar.
Det finns absolut inget förmildrande i fall som detta.
Om mamman hade varit så svårt psykiskt handikappad då borde familj och myndigheter lagt märke till detta för länge sedan och t.ex mormodern hade då med största sannolikhet tagit pojken till sig.

Jag kan inte i såna här fall ha det minsta förbarmande med förövarna. mad.gif
Må de ruttna i...
Stackars Bobby sad.gif Vad månde den grabben ha tvingats utstå innan döden förbarmade sig. wub.gif
Piccante
CITAT
Spekulationerna går höga och spiksoppan puttrar på. Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram? Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand.  

Instämmer...

Jag kan inte på något sätt försvara det som har hänt men man bör inte döma folk på förhand heller. Något som jag tycker är väldigt kränkande mot de anhöriga är när kvällspressen går ut med helt suspekta historier. Enligt aftonbladet så hade Bobby torterats till döds och de beskrev hur han hade bestraffats. Sedan har poilisen och inblandade advokater som har tagit del av förundersökningen dementerat ungefär allt som AB skrev.

Men hur känns det för de anhöriga att behöva läsa om påstådd misshandel och tortyr på löpsedlarna varje dag? Undrar om inte mormodern har ångrat sig flera gånger när hon har läst och frågat sig arför hon inte hämtade hem bobby eller anmälde till socialen. Men även om hon hade gjort det så hade mamman lagen på sin sida. Det blir inga omhändertaganden om det inte finns bevis. Så varför plåga de anhöriga med påhittade historier de har det nog svårt ändå. Sanningen kommer fram när dommen har vunnit laga kraft och domslutet blir offentligt.

Men det är en skrämmande verklighet egentligen att människans psyke kan fungera så att man av lojalitet håller tyst om mordet på sitt eget barn så länge.
Hannele
Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram?
Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand. sad.gif

Tja, en död unge hittad och en våldsam styvfar... wacko.gif mad.gif
AnitaO
Spekulationerna går höga och spiksoppan puttrar på. Ingen som kan tänka sig att vänta tills hela sanningen kommer fram? Inte ens den värsta brottsling bör dömas på förhand. sad.gif

Jag håller förvisso med dig om principen ....

Men som någon annan skriver, så har knappast pojken paketerat sig själv och lagt sig på sjöbotten.

Mammans vittnesmål om sexuell tortyr är högst trovärdig, eftersom mannens f.d. sambo berättade liknande saker i Efterlyst förra veckan.
Gossen Ruda
Tyvärr fattar ni inte vad jag skriver, hat är en dålig rådgivare.
Hannele
Bobbys öde ska bli en bok, instant book.
Skådesspelare Micke Dubois öde ska också bli en bok.
*Felix matte*
och vem är det som bestämt sej för att tjäna pengar på stackars liten pojkes död
och vem/vilka är det som öht är intresserade av att köpa och läsa sådan bok sad.gif

Sjukt!

samma med MD självmord... att skriva bok om det... Sjukt!
Pirum
Jag tycker också detta verkar opportunistiskt, men om de försöker göra en "dokumentär", på journalistisk bas, så lär det ju inte vara sämre än det kvällspressen presterat. Sannolikt bättre.

Om de däremot gör en roman och blandar in fakta med vilda spekulationer eller rena påhitt, då är det helt avskyvärt. Jag hatar när fakta och fantasi blandas huller om buller i vanliga fall (så man inte vet vad som är "sant"), men i ett sådant här fall blir det ju bedrövligt.
*Felix matte*
Varför ens göra en "dokumentär".. det lär inte stoppa ev framtida barnamördare... tvärtom, kanske någon/några får sjuka tankar och idéer av att läsa sådan bok.

Inte heller hjälper det någon att förstå varför mamman och hennes pojkvän gjorde som de gjorde. Det enda jag kan se... är att de som köper och läser boken tycker om att frossa i andras olycka... kan likna det med att stanna och glo på en olycksplats, t.ex den som Pejori skrev om igår.
och den som skriver boken gör det för att tjäna en massa pengar på Bobbys grymma öde. sad.gif
Gillan
Får rysningar av avsmak mad.gif
Snälla, låt bli att skriva om nåt ni inte vet nåt om wub.gif
( ställt till den/dem som tänker skriva boken).

Kan han inte få vara ifred nu, den arma kraken sad.gif

/Gillan
Hannele
!0 års fängelse för båda, det var bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon