Betty
Välkommen Safira! Hoppas du ska trivas här tillsammans med alla oss odlaiter! biggrin.gif
*Felix matte*
Välkommen Safira!
Biggan_
...uuupss, jag grattade i andra tråden på samma gång denna tråden blev till ohmy.gif
Grattis och välkommen hit safira
pejori
välkommen hit
Snöflinga
Hjärteligt välkommen önskar jag dig också tongue.gif
Irene_L
Jag önskar dig också välkommen hit!!! rolleyes.gif
mvh
Irene
Lady Hamilton
laugh.gif Ja nu kan ingen komma och säga annat än att nu är vi är ett "sjutusan" till gäng!

wub.gif Ops! Glömde visst att hälsa safira välkommen, så då gör jag det nu VÄLKOMMEN!
Tesa
VÄLKOMMEN!
safira
Tack så hemskt mycket för det vänliga men helt oväntade välkomnandet.
Hade ingen aning om att jag skulle bli medlem nr 7000.
Ska försöka att inte bli en besvikelse för er.
Jag är nog en väldigt vanlig människa med fel och brister men även en hel del bra och positiva sidor och egenskaper.
Hörde talas om den här sidan och tittade in för att se om den skulle vara något för mig och det verkar det vara.
jag är varken en stor odlare eller särskilt erfaren men jag kan väl lära mig, det är ju som man säger att man aldrig blir för gammal för att lära sig.
En del odlat till balkongen har det blivit och nu tänker jag försöka mig på att sätta en del frön för att få några nya krukväxter. Som ni säkert redan förstår så kommer jag mest att ha frågor och undringar till er, och kan inte själv komma med så mycket tips och råd när det gäller odling.
Det verkar vara en trevlig stämning här och jag hoppas att det kommer att förbli så.
Jag tål både positiv och negativ kritik och vill gärna få reda på om jag på något sätt förargar någon.
Bråk och osämjor uppstår överallt men de bottnar nog oftast i missförstånd, och kan då lätt klaras upp.
Självklart så kan alla inte alltid tycka precis likadant och det är nog tur det annars vore det trist och vi skulle inte ha mycket att prata om.

Ett stort fång tulpaner till Er alla vänliga människor och nya odla-vänner.

pejori
jag lovar... du kommer att lära dej jättemycket om allt här wub.gif wub.gif
här finns så många underbara och kunniga människor så man får svar på ALLT smile.gif smile.gif
det finns alltid någon som kan eller vet svaret på det man vill veta wub.gif wub.gif
det är kul med nya mäniskor och du är som sagt jättevälkommen hit smile.gif
Berith
Och så gör sej Petnoga hörd.... sleep.gif Safir har ju medlemsnummer 7028 - Sven C (som gjort ett inlägg här) har nummer 7000.

Men jag säger såklart välkommen Safira! biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 07:23)
Och så gör sej Petnoga hörd.... sleep.gif Safir har ju medlemsnummer 7028 - Sven C <span style='color:gray'>(som gjort ett inlägg här) har nummer 7000.</span>

Men jag säger såklart välkommen Safira!  :D

Hämtat ur den andra tråden

Skickat den: 02-02-2006, 19:58 (Floppy har skrivit detta)
Forumets medlemmar har gjort 361089 inlägg totalt
Forumet har 7000 registrerade medlemmar
Den senaste medlemmen är safira
Flest användare samtidigt i forumet var 92 stycken den 16-05-2005, 21:04
Nu har vi 7000 medlemmar *hurra, hurra, hurra eller nått*

Det är något som inte stämmer här?! Sven gjorde sitt inlägg den 26-01-2006, 22:20. Och då hade han INTE medlemsnummer 7000
Och när Fenja skrev 1/2 kl.23,00 hade vi "endast" 6997 medlemmar
Betty
CITAT (Hamilton @ 03-02-2006, 10:06)
Det är något som inte stämmer här?! Sven gjorde sitt inlägg den 26-01-2006, 22:20. Och då hade han INTE medlemsnummer 7000  

Och när Fenja skrev 1/2 kl.23,00 hade vi "endast" 6997 medlemmar

Kollade Beriths länk, det här är hans profilinfo:
CITAT
Sven C Skickat den: 26-01-2006, 22:20  
Ny medlem
Grupp: Medlemmar
Antal inlägg: 1
Medlemsnummer: 7000
Medlem sedan den
26-01-2006

jag har ett svagt minne av att Ingemar vid ett tidigare tillfälle berättat att det "gick åt" en del nummer när de startade det här nya odlaforumet.

Hur som helst - Varmt Välkommen hit både safira och Scen C, vare sig ni har nr 7028 eller 7000.
smile.gif
Berith
Det som inte stämmer är att inte alla namn i Medlemslistan är medlemmar. Dvs när det här forumet skapades så hittade Ingemar och Göran på några namn bara för att testa om det funkade. Dom namnen är sedan borträknade i själva antalet medlemmar, den listan som vi ser på Index-sidan. Men dom finns fortfarande med i Medlemslistan. Så eftersom safira fått nummer 7028 av då 7000 medlemmar så är 28 stycken Ingemars och Görans fantasi-kompisar. smile.gif

---------

sleep.gif å där va ja segare än vanligt...
Lady Hamilton
wink.gif Nu tror jag att jag har "knäckt nöten"...................
Kan det vara så att det bara är "medlemmar" som räknas?
Alltså de som av olika anledningar "straffat ut sig" och numera bara är registrerade som Gäst, har räknats bort unsure.gif Kan det vara så?
Berith
Kollade just Medlemslistan och inte är det 28 påhittade medlemmar mellan Ingemar och Tina som ju verkar vara en "riktig" medlem. unsure.gif Så du kan nog ha rätt Hamilton. Men förut var det så. rolleyes.gif
Lady Hamilton
På index sidan NU står det

Forumets medlemmar har gjort 361268 inlägg totalt
Forumet har 7001 registrerade medlemmar
Den senaste medlemmen är Aski
Berith
Japp. Så välkommen till Aski också! biggrin.gif
Betty
Kollade infon på en "utstraffad" medlem:
CITAT
NN
Medlem
Grupp: Gäster
Antal inlägg: XXX
Medlemsnummer: XXXX
Medlem sedan den
XX-XX-XXXX

"Utstraffade" har kvar sitt medlemsnummer = är fortfaramde medlemmar men tillhör numera gruppen Gäster

Ingemar och Göran gav kanske de 28 testmedlemmarna/sina låtsaskompisar riktiga namn... rolleyes.gif
Varför skulle de stå just mellan Ingemar och Tina? De kan ju ha vilka namn som helst och då hamnar de ju lite varstans i listan...

...nu börjar jag känna mig riktigt djup... rolleyes.gif laugh.gif
Lady Hamilton
wacko.gif Jag ger upp! blink.gif wacko.gif O.a.o.
Betty
Jag med! laugh.gif wacko.gif laugh.gif
Berith
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 10:53)
Ingemar och Göran gav kanske de 28 testmedlemmarna/sina låtsaskompisar riktiga namn... rolleyes.gif
Varför skulle de stå just mellan Ingemar och Tina? De kan ju ha vilka namn som helst och då hamnar de ju lite varstans i listan...

...nu börjar jag känna mig riktigt djup... rolleyes.gif  :lol:

Jamen.... om du kollar i Medlemslistan och väljer Registreringsdatum - stigande ordning så ser du att efter Ingemar så kommer Tina och sen andra som jag känner igen som medlemmar (och dom har ju också gjort inlägg). Men fööörut så fanns andra där, såna där påhittade medlemmar alltså. biggrin.gif

Ser förresten att du också har regdatum 1 nov 2002. Fanns du med på gamla forumet också? wub.gif rolleyes.gif
Berith
Ser ju nu att du har nr 14 och jag 18 rolleyes.gif är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille. sleep.gif
Betty
Japp! Du kanske inte minns mig för jag skrev inte så mycket på gamla forumet. Jag var med ett par år där. smile.gif
Betty
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 11:04)
är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille.  -_-

Nehäää!!! Äär du??? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 11:04)
rolleyes.gif är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille. sleep.gif

Nu blir jag NYFIKEN! Vem är Wille? rolleyes.gif
Betty
Vår favvo... sleep.gif
Berith
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 11:05)
Japp! Du kanske inte minns mig för jag skrev inte så mycket på gamla forumet. Jag var med ett par år där. smile.gif

Synd att Gamla forumet är borta annars hade jag kunnat friska upp minnet. wink.gif Ledsen att jag inte kommer ihåg dej från den tiden, men å andra sidan känns det som om jag alltid "känt" dej. wub.gif
Berith
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 11:10)
Vår favvo... sleep.gif

Hörrududu! Kom ihåg att jag såg han först! tongue.gif
Berith
CITAT (Hamilton @ 03-02-2006, 11:08)
Nu blir jag NYFIKEN!  Vem är Wille? rolleyes.gif

Han med dom goda skinkorna! biggrin.gif
Betty
Jag veeeet att du såg honom först... ähmf laugh.gif

det där sista är en lite avundsjuk fnysning... rolleyes.gif
Lady Hamilton
smile.gif OCH var finns han i dag? Finns han här på forumet?
Betty
Var han finns just idag vet jag inte... Han finns här på forumet ibland - men inte så ofta som förr... wink.gif
cic
Okej. Nu har jag läst igenom den här tråden också.. Men jag är inte ett dugg klokare! ohmy.gif

Var/vilka är 28 medlemmar som inte räknas? blink.gif

wacko.gif
Betty
CITAT (cic @ 03-02-2006, 11:45)
Var/vilka är 28 medlemmar som inte räknas? blink.gif

wacko.gif

Dom är borta/de fanns aldrig "på riktigt", de var alltså inga riktiga människor.
cic
Ok. Så egentligen är jag medlem 3450. unsure.gif
Lady Hamilton
Hoppas att Ingemar eller Göran ser detta så kanske de kan klargöra hur detta "fungerar" (Vill inte maila dem och störa i onödan wub.gif )
Men jag vet att de är inne här och kollar ibland smile.gif
Berith
CITAT (cic @ 03-02-2006, 12:23)
Ok. Så egentligen är jag medlem 3450.  :unsure:

Njaaee.... *tänker och räknar* unsure.gif Jaa kanske du är om alla 28 blev medlemmar och också borttagna innan du blev medlem. rolleyes.gif

Men jag har ju medlemsnummer 18 och de allra allra första var ju bara påhittade för att Göran och Ingemar testade innan dom släppte oss fria på forumet. wink.gif
cic
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 12:32)
CITAT (cic @ 03-02-2006, 12:23)
Ok. Så egentligen är jag medlem 3450.  unsure.gif

Njaaee.... *tänker och räknar* unsure.gif Jaa kanske du är om alla 28 blev medlemmar och också borttagna innan du blev medlem. rolleyes.gif

Men jag har ju medlemsnummer 18 och de allra allra första var ju bara påhittade för att Göran och Ingemar testade innan dom släppte oss fria på forumet. wink.gif

laugh.gif laugh.gif

Antingen är du medlem -10, eller så är du påhittad.. laugh.gif

sleep.gif tongue.gif
Berith
blink.gif jösses.... tänkte inte på det
Betty
Och jag är nummer 14, varken minus eller påhittad, bara äkta vara här! laugh.gif
Berith
Jag har ändrat mej! Jag ligger också på plus! biggrin.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon