|
Välkommen Safira! Hoppas du ska trivas här tillsammans med alla oss odlaiter!
*Felix matte*
02-02-2006, 20:14
Välkommen Safira!
Biggan_
02-02-2006, 20:16
...uuupss, jag grattade i andra tråden på samma gång denna tråden blev till Grattis och välkommen hit safira
Snöflinga
02-02-2006, 21:03
Hjärteligt välkommen önskar jag dig också
Irene_L
02-02-2006, 21:09
Jag önskar dig också välkommen hit!!! mvh Irene
Lady Hamilton
02-02-2006, 21:17
Ja nu kan ingen komma och säga annat än att nu är vi är ett "sjutusan" till gäng! Ops! Glömde visst att hälsa safira välkommen, så då gör jag det nu VÄLKOMMEN!
Tack så hemskt mycket för det vänliga men helt oväntade välkomnandet. Hade ingen aning om att jag skulle bli medlem nr 7000. Ska försöka att inte bli en besvikelse för er. Jag är nog en väldigt vanlig människa med fel och brister men även en hel del bra och positiva sidor och egenskaper. Hörde talas om den här sidan och tittade in för att se om den skulle vara något för mig och det verkar det vara. jag är varken en stor odlare eller särskilt erfaren men jag kan väl lära mig, det är ju som man säger att man aldrig blir för gammal för att lära sig. En del odlat till balkongen har det blivit och nu tänker jag försöka mig på att sätta en del frön för att få några nya krukväxter. Som ni säkert redan förstår så kommer jag mest att ha frågor och undringar till er, och kan inte själv komma med så mycket tips och råd när det gäller odling. Det verkar vara en trevlig stämning här och jag hoppas att det kommer att förbli så. Jag tål både positiv och negativ kritik och vill gärna få reda på om jag på något sätt förargar någon. Bråk och osämjor uppstår överallt men de bottnar nog oftast i missförstånd, och kan då lätt klaras upp. Självklart så kan alla inte alltid tycka precis likadant och det är nog tur det annars vore det trist och vi skulle inte ha mycket att prata om. Ett stort fång tulpaner till Er alla vänliga människor och nya odla-vänner.
Och så gör sej Petnoga hörd.... Safir har ju medlemsnummer 7028 - Sven C (som gjort ett inlägg här) har nummer 7000. Men jag säger såklart välkommen Safira!
Lady Hamilton
03-02-2006, 10:06
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 07:23) Och så gör sej Petnoga hörd.... Safir har ju medlemsnummer 7028 - Sven C <span style='color:gray'>(som gjort ett inlägg här) har nummer 7000.</span> Men jag säger såklart välkommen Safira! :D Hämtat ur den andra tråden Skickat den: 02-02-2006, 19:58 (Floppy har skrivit detta) Forumets medlemmar har gjort 361089 inlägg totalt Forumet har 7000 registrerade medlemmar Den senaste medlemmen är safira Flest användare samtidigt i forumet var 92 stycken den 16-05-2005, 21:04 Nu har vi 7000 medlemmar *hurra, hurra, hurra eller nått* Det är något som inte stämmer här?! Sven gjorde sitt inlägg den 26-01-2006, 22:20. Och då hade han INTE medlemsnummer 7000 Och när Fenja skrev 1/2 kl.23,00 hade vi "endast" 6997 medlemmar
CITAT (Hamilton @ 03-02-2006, 10:06) Det är något som inte stämmer här?! Sven gjorde sitt inlägg den 26-01-2006, 22:20. Och då hade han INTE medlemsnummer 7000
Och när Fenja skrev 1/2 kl.23,00 hade vi "endast" 6997 medlemmar Kollade Beriths länk, det här är hans profilinfo: CITAT Sven C Skickat den: 26-01-2006, 22:20 Ny medlem Grupp: Medlemmar Antal inlägg: 1 Medlemsnummer: 7000 Medlem sedan den 26-01-2006 jag har ett svagt minne av att Ingemar vid ett tidigare tillfälle berättat att det "gick åt" en del nummer när de startade det här nya odlaforumet. Hur som helst - Varmt Välkommen hit både safira och Scen C, vare sig ni har nr 7028 eller 7000.
Det som inte stämmer är att inte alla namn i Medlemslistan är medlemmar. Dvs när det här forumet skapades så hittade Ingemar och Göran på några namn bara för att testa om det funkade. Dom namnen är sedan borträknade i själva antalet medlemmar, den listan som vi ser på Index-sidan. Men dom finns fortfarande med i Medlemslistan. Så eftersom safira fått nummer 7028 av då 7000 medlemmar så är 28 stycken Ingemars och Görans fantasi-kompisar.  ---------  å där va ja segare än vanligt...
Lady Hamilton
03-02-2006, 10:30
 Nu tror jag att jag har "knäckt nöten"................... Kan det vara så att det bara är "medlemmar" som räknas? Alltså de som av olika anledningar "straffat ut sig" och numera bara är registrerade som Gäst, har räknats bort  Kan det vara så?
Kollade just Medlemslistan och inte är det 28 påhittade medlemmar mellan Ingemar och Tina som ju verkar vara en "riktig" medlem.  Så du kan nog ha rätt Hamilton. Men förut var det så.
Lady Hamilton
03-02-2006, 10:42
På index sidan NU står det
Forumets medlemmar har gjort 361268 inlägg totalt Forumet har 7001 registrerade medlemmar Den senaste medlemmen är Aski
Japp. Så välkommen till Aski också!
Kollade infon på en "utstraffad" medlem: CITAT NN Medlem Grupp: Gäster Antal inlägg: XXX Medlemsnummer: XXXX Medlem sedan den XX-XX-XXXX "Utstraffade" har kvar sitt medlemsnummer = är fortfaramde medlemmar men tillhör numera gruppen Gäster Ingemar och Göran gav kanske de 28 testmedlemmarna/sina låtsaskompisar riktiga namn...  Varför skulle de stå just mellan Ingemar och Tina? De kan ju ha vilka namn som helst och då hamnar de ju lite varstans i listan... ...nu börjar jag känna mig riktigt djup...
Lady Hamilton
03-02-2006, 10:56
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 10:53) Ingemar och Göran gav kanske de 28 testmedlemmarna/sina låtsaskompisar riktiga namn...  Varför skulle de stå just mellan Ingemar och Tina? De kan ju ha vilka namn som helst och då hamnar de ju lite varstans i listan... ...nu börjar jag känna mig riktigt djup...  :lol: Jamen.... om du kollar i Medlemslistan och väljer Registreringsdatum - stigande ordning så ser du att efter Ingemar så kommer Tina och sen andra som jag känner igen som medlemmar (och dom har ju också gjort inlägg). Men fööörut så fanns andra där, såna där påhittade medlemmar alltså. Ser förresten att du också har regdatum 1 nov 2002. Fanns du med på gamla forumet också?
Ser ju nu att du har nr 14 och jag 18  är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille.
Japp! Du kanske inte minns mig för jag skrev inte så mycket på gamla forumet. Jag var med ett par år där.
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 11:04) är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille. -_- Nehäää!!! Äär du???
Lady Hamilton
03-02-2006, 11:08
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 11:04)  är lite mallig över att jag hamnade precis under Wille.  Nu blir jag NYFIKEN! Vem är Wille?
Vår favvo...
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 11:05) Japp! Du kanske inte minns mig för jag skrev inte så mycket på gamla forumet. Jag var med ett par år där.  Synd att Gamla forumet är borta annars hade jag kunnat friska upp minnet.  Ledsen att jag inte kommer ihåg dej från den tiden, men å andra sidan känns det som om jag alltid "känt" dej.
CITAT (Betty @ 03-02-2006, 11:10) Vår favvo...  Hörrududu! Kom ihåg att jag såg han först!
CITAT (Hamilton @ 03-02-2006, 11:08) Nu blir jag NYFIKEN! Vem är Wille?  Han med dom goda skinkorna!
Jag veeeet att du såg honom först... ähmf  det där sista är en lite avundsjuk fnysning...
Lady Hamilton
03-02-2006, 11:15
 OCH var finns han i dag? Finns han här på forumet?
Var han finns just idag vet jag inte... Han finns här på forumet ibland - men inte så ofta som förr...
Okej. Nu har jag läst igenom den här tråden också.. Men jag är inte ett dugg klokare! Var/vilka är 28 medlemmar som inte räknas?
CITAT (cic @ 03-02-2006, 11:45) Var/vilka är 28 medlemmar som inte räknas?  Dom är borta/de fanns aldrig "på riktigt", de var alltså inga riktiga människor.
Ok. Så egentligen är jag medlem 3450.
Lady Hamilton
03-02-2006, 12:28
Hoppas att Ingemar eller Göran ser detta så kanske de kan klargöra hur detta "fungerar" (Vill inte maila dem och störa i onödan  ) Men jag vet att de är inne här och kollar ibland
CITAT (cic @ 03-02-2006, 12:23) Ok. Så egentligen är jag medlem 3450. :unsure: Njaaee.... *tänker och räknar*  Jaa kanske du är om alla 28 blev medlemmar och också borttagna innan du blev medlem. Men jag har ju medlemsnummer 18 och de allra allra första var ju bara påhittade för att Göran och Ingemar testade innan dom släppte oss fria på forumet.
CITAT (Berith @ 03-02-2006, 12:32) CITAT (cic @ 03-02-2006, 12:23) Ok. Så egentligen är jag medlem 3450.  Njaaee.... *tänker och räknar*  Jaa kanske du är om alla 28 blev medlemmar och också borttagna innan du blev medlem. Men jag har ju medlemsnummer 18 och de allra allra första var ju bara påhittade för att Göran och Ingemar testade innan dom släppte oss fria på forumet.  Antingen är du medlem -10, eller så är du påhittad..
 jösses.... tänkte inte på det
Och jag är nummer 14, varken minus eller påhittad, bara äkta vara här!
Jag har ändrat mej! Jag ligger också på plus!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|