Full version: En udda fågel?
Sidor: 1, 2
Lars-Olof Arvids
Ja, visst är han fin! wub.gif I morse var "mina" tre rådjur framme igen. När jag väntade på bussen (cykeln var inlämnad för punka) kom dessutom tre älgar förbi på en åker en bit bort! Tror ni att jag tröttnar på att min riktiga kamera aldrig blir färdigreparerad??? Men visst är det roligt att SE det vilda här i hemmamarkerna också! wub.gif

Olle
Inga från Närke
Ny rapport som är lite kul.
Min sambo har lagt ut lite fågelmat under vår trapp till en skadad duva som vi sett i några dagar.
Igår vid lunchtid så kom det en ny familj en get med ett litet kid. På bilden här så kommer den precis ut under vår trapp för den hade hittade maten. Var där flera ggr. Det är nog en sent född kalv för den är rätt så liten.

Den åt även av maten under fågelbordet. Mamman gick en bit ifrån och höll koll, fanns mat hos grannen också
pejori
men så söt... wub.gif
är det lilleman som kommer fram under trappen där? smile.gif smile.gif
Inga från Närke
CITAT (pejori @ 23-02-2006, 19:24)
men så söt... wub.gif
är det lilleman som kommer fram under trappen där? smile.gif  :)

Nja lilleman är det inte utan en liten get. Jo hon är på väg ut under trappen när jag fångade henne på bild. Hon kommer precis under med lite knäande men inte mycket. Här kommer en bild till när hon är på intågande:
pejori
så bedårande söt... wub.gif wub.gif
*Felix matte*
De ska finnas här alldeles i närheten fast vi har aldrig sett nån.
Förresten.. vet någon hur rådjursspillning ser ut?

Fina bilder Inga wub.gif
pejori
en väldans massa småpluttar tror jag laugh.gif laugh.gif
vad man kan tänka sig är harpluttar, men det är rådjur? huh.gif smile.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 23-02-2006, 21:26)
en väldans massa småpluttar tror jag laugh.gif laugh.gif
vad man kan tänka sig är harpluttar, men det är rådjur? huh.gif smile.gif wub.gif

Ok.. då kan det finnas sånt härikring unsure.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 21:24)
Förresten.. vet någon hur rådjursspillning ser ut?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Om!

Jag roade mig med att gödsla rosorna med sådant ( + älgspillning) ett år.
Mest för att det var "kul" och lite "annorlunda", och för att de lagt sina högar utanför min trädgårdsgrind = transporten ordnad så att säga rolleyes.gif

När jag får tid över idag (och när lusten faller på rolleyes.gif ) ska jag gå ut och fota både rådjursspillningen och harkluttarna. biggrin.gif

Igår klippte jag äppelträd. Inte så mycket för äppelträdets skull som för hararnas, som äääälskar att få gnaga barken av de unga äppelskotten som blir liggandes på marken.

Spåren börjar precis nedanför min trapp, både rådjurens och hararnas. Och rävens (och ett antal katters sad.gif ), och mänger av fåglar som trippat runt.
fruberglund
Fick också besök vid fågelbordet idag. Stod kvar där säkert en kvart så jag hann både ta en massa kort och filma. Sötnos smile.gif

Tittade rakt på mig flera gånger genom fönstret men stannade kvar och åt en smula till ändå biggrin.gif Var nog hungrig tongue.gif
Inga från Närke
En ny rapport från mitt fågelbord idag vid 17-tiden.

några fler bilder i albumet Djur 2006
Gossen Ruda
Det är verkligen mystiska fåglar du har, står det fågelfrö på förpackningen? Fast jag har en hare som brukar komma till mitt fågelbord. Bara på natten så nån bild blir det inte. Din undre "fågel" ser förvånad ut. biggrin.gif
renate
Vilka bra bilder fån dina "gäster",här går de med under fågelbordet.
Inga från Närke
Lilla bocken var på besök igår kväll, ser ni vad hornen har växt.

pejori
fina rackare dom små liven wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Så fina bilder du lyckas ta wub.gif
pejori
verkligen fantastiska bilder... wub.gif
det är nästan så dom kryper ur skärmen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon