Full version: Anna Book 75 kg?
Sidor: 1, 2
Rossi
CITAT (ingrid fuxwall @ 13-02-2006, 22:23)
Vem tar på sig att ta kontakt med Anna B och fråga om den korrekta vikten?

Så att vi slipper fundera menar jag.

ingrid

Tror ni det hade hjälpt? Ni tror inte att det är hon själv som har sagt till tidningen att hon väger 75 kilo? Vem annars skulle kunna påstå det? laugh.gif tongue.gif biggrin.gif wink.gif
pejori
detta är inga funderingar om Annas vikt...det är ren spekulation laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Keya
Bättre än BMI är att mäta midjemått.Kvinnor ska inte ha mer än 80cm.Den farliga fetman är bukfetman
pejori
CITAT (Keya @ 14-02-2006, 11:07)
Bättre än BMI är att mäta midjemått.Kvinnor ska inte ha mer än 80cm.Den farliga fetman är bukfetman

ha..då klarar jag mej...har 63 cm. runt om laugh.gif laugh.gif
Keya
Lyckliga dig... jag har 84 och då är väl inte jag värst....
pejori
CITAT (Keya @ 14-02-2006, 11:21)
Lyckliga dig... jag har 84 och då är väl inte jag värst....

inte är du det laugh.gif laugh.gif
här finns mera kvinnliga och kurviga damer här laugh.gif laugh.gif
Rossi

Nja, det är ju en sanning med modifikation förstås. Man kan inte ange ett statiskt mått. Det är ju relationen mellan midjemåttet och höftmåttet som är det viktiga. En kvinna kan ju vara storväxt utan att vara tjock.
Keya
Hur ska den relationen vara?
LadyG
Om midjemåttet är 80-88 centimeter för kvinnor och 94-102 centimeter för män är risken för följdsjukdomar måttligt förhöjd. Vid större midjemått är sjukdomsrisken starkt förhöjd.

För att räkna ut midje-höft-kvoten mäter du med ett måttband kring den smalaste området på din midja (utan att dra in magen). Anteckna antalet centimeter. Mät sedan höfternas omkrets, där de är som bredast, eller där baken skjuter ut mest. Anteckna antalet centimeter. Dela nu midjemåttet med höftmåttet och du får din midje-höft-kvot. Män med midje-höft-kvot över 1,0 och kvinnor med midje-höft-kvot över 0,8 har den farliga äppelformen.
Sylvia
Om man tittar på Anna så ser man ju att hon måste väga runt 100 kg! Men hon är UNDERBAR i sin dansglädje, oavsedd vad hon väger! Och om hon fortsätter som nu, kommer hon snart vara nere på de där 75 kg!
stina
CITAT (Rossi @ 14-02-2006, 11:33)

Nja, det är ju en sanning med modifikation förstås. Man kan inte ange ett statiskt mått. Det är ju relationen mellan midjemåttet och höftmåttet som är det viktiga. En kvinna kan ju vara storväxt utan att vara tjock.

Det tycker jag är fuskigt för jag har jättesmala höfter.... mad.gif
Rossi
CITAT (stina @ 14-02-2006, 13:44)

smile.gif Ja, det är ju det där med statistik. Man får som sagt titta sig i spegeln och se om man är i farozonen eller inte.

Det säger ju sig självt att en liten japanska och en stor ryska inte kan ha samma måttstock. De kan ha stora skillnader i mått men ändå båda vara slanka om ni förstår hur jag menar.
stina
CITAT (Rossi @ 14-02-2006, 13:51)
CITAT (stina @ 14-02-2006, 13:44)

smile.gif Ja, det är ju det där med statistik. Man får som sagt titta sig i spegeln och se om man är i farozonen eller inte.

Det säger ju sig självt att en liten japanska och en stor ryska inte kan ha samma måttstock. De kan ha stora skillnader i mått men ändå båda vara slanka om ni förstår hur jag menar.

rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon