Full version: Heja Sverige!
Sidor: 1, 2
Snöflinga
GASTKRAMANDE var ordet huh.gif Sista perioden började jag hysteriskt bläddra i trädgårdsböcker... Hjärtat slog hundra volt ....När det var två min. kvar började räkna sekunder (en pilsner, två pilsner, tre pilsner o.s.v ) medan jag försökte konsentrera mig på hortensia ....

Sedan ett lättnandes SEGERVRÅL laugh.gif laugh.gif laugh.gif Oj vad skööönt .... Nu har vårt lilla fosterland 7,säger sju GULDMEDALJER.... Helt otroooligt wub.gif

SKÖNT att det är slut nu så man kan koncentrera sig på vardagsnära ting sleep.gif
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 26-02-2006, 16:57)
GASTKRAMANDE var ordet huh.gif Sista perioden började jag hysteriskt bläddra i trädgårdsböcker... Hjärtat slog hundra volt ....När det var två min. kvar började räkna sekunder (en pilsner, två pilsner, tre pilsner o.s.v ) medan jag försökte konsentrera mig på hortensia ....

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Du var visst nervös... wink.gif
LadyG
Så duktiga dom va, men så hemskt spännande det var!!! Jisses, jag trodde jag dog!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anki på Öland
CITAT (Snöflinga @ 26-02-2006, 16:57)
Nu har vårt lilla fosterland 7,säger sju GULDMEDALJER....

Vilken härlig GULDkavalkad man fick se efteråt!!!!!
Anki
Gossen Ruda
CITAT (Scrollan @ 26-02-2006, 16:41)
Tjockhult? huh.gif

Annat namn för Fjollträsk. Infödingarna säger visst Stockholm. biggrin.gif
*Felix matte*
Heja Sverige!
Ciczi
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2006, 17:30)
Tjockhult?  :huh:

Har aldrig hört talas om Tjockhult, vilket för övrigt kan tolkas som förolämpande. (jag bryr mig inte men andra kanske gör det). Föredrar att kalla det för fjollträsk men brukar rätt och slätt använda Norrland på allt norr om Skåneland! laugh.gif

Ciczi
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2006, 16:40)
Det skall inte bli någon mottagning i Tjockhult enligt uppgift.

Väldigt märkliga namn på olika orter i Sverige Gossen Ruda har. unsure.gif
Hannele
CITAT (Inga från Närke @ 25-02-2006, 11:24)
Eftersom sambon är finsk och jag svensk ska det bli spännande, men det har gått bra tidigare biggrin.gif
T.ex. i Finnkampen o.s.v.

Spännande sita minuter, eller hur!
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 26-02-2006, 17:52)
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2006, 16:40)
Det skall inte bli någon mottagning i Tjockhult enligt uppgift.

Väldigt märkliga namn på olika orter i Sverige Gossen Ruda har. unsure.gif

Det är inte bara Rudorna som använder andra namn än dom officiella. Det görs för att skilja sig från mängden, retas, djävlas, skämta eller att använda som smeknamn. Fast är man tråkig så känner man inte till sånt. Vi andra är bekanta med Lilla London, Lilla Paris, Surbullestan, Nordens Venedig(aningen överpretentiöst), Världens ände mm. Förutm då dom välkända Götet, Tjockhult och Fjollträsk.
Kathy
Tjockhult?  :huh:

Jodå...Fjollträsk används som nick på Sthlm av norrlänningarna - men Tjockhult har jag inte hört förr. Måste vara nåt inhemskt nick ifrån Sveriges baksida/skuggsida. rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Scrollan @ 26-02-2006, 19:08)
Tjockhult?  huh.gif

Jodå...Fjollträsk används som nick på Sthlm av norrlänningarna - men Tjockhult har jag inte hört förr. Måste vara nåt inhemskt nick ifrån Sveriges baksida/skuggsida. rolleyes.gif

Inte inhemskt, bara hemskt. laugh.gif Vet inte varifrån det kommer. Hoppas du inte menar Bästkusten som skuggsidan. Visserligen går solen upp i öster men den dröjer sig kvar längst här i väster. rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2006, 19:14)
CITAT (Scrollan @ 26-02-2006, 19:08)
Tjockhult?  huh.gif

Inte inhemskt, bara hemskt. laugh.gif Vet inte varifrån det kommer. Hoppas du inte menar Bästkusten som skuggsidan. Visserligen går solen upp i öster men den dröjer sig kvar längst här i väster. rolleyes.gif

Jag tror nog du vet vad jag menar. laugh.gif wink.gif
Kathy
Tips om hur man kan göra eget guld.
Kathy
30 000 stockholmare hedrar OS-hjältarna vid Medborgarplatsen. wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Scrollan @ 27-02-2006, 17:53)
30 000 stockholmare hedrar OS-hjältarna vid Medborgarplatsen. wub.gif wub.gif wub.gif

och Hjältinnorna biggrin.gif jag såg inte sändningen men ett inslag i 24an och där fanns damkronorna på scen. smile.gif
Pirum
Ja, kul att de fick vara med smile.gif De gjorde en jätteinsats i OS. Sen håller jag nog med svenska hockeyförbundet om att vi inte ska arrangera stora mottagningar för silvermedaljörer, vi sparar dem för framtida guld smile.gif
Sen var iofs Finlands mottagande av sitt silverlag fint.
*Felix matte*
och Curlingtjejerna som tog guld... hyllades tydligen också
fast dom såg jag inte smile.gif
Kathy
Festligheterna började redan kl 15, TV startade direktsändningen först kl 17:00. Anar att de andra medaljörerna hyllades tidigare, innan TV:s sändningar.
Gossen Ruda
Visst är alla som kämpat till sig medaljer eller på annat sätt varit duktiga väl värda att hyllas men går det inte till överdrift? Direktsändning i TV, kortege mm. Hjältar? Jag tittade inte och skulle aldrig i livet sätta min fot i närheten av ett sånt jippo. unsure.gif sad.gif
*Felix matte*
Tycker nog också att det går till överdrifter. Är inte de flesta spelarna i Tre Kronor proffs Kanada el USA... de bor inte ens i Sverige å så ska till o me tevetablån ändras för att dessa ska hyllas någonstans i huvudstaden.
Pirum
Tycker arrangemanget var i fånigaste laget, fullt med B-artister som längtade efter att synas i TV, gapig dam som ledde det hela dessutom.

Men jag tycker det är helt ok att Tre Kronor firas. Det hör till vanligheterna i lagidrotter att vinnarlaget firas offentligt. När Tjeckien vann 1998 var det väl 100 000 som firade i Prag, om jag minns rätt. I NHL som nämndes så brukar det vara kortege genom hela vinnarstaden.

Tycker dock som sagt att kanske formerna för firandet kunde förändras lite. Ingen idé att dra igång firande redan kl 15, många i publiken verkade dessutom alkoholpåverkade...sicket sätt...mitt på blanka vardagen smile.gif

Att de ändrade tablåerna tycker jag var helt rätt. 30 000 stockholmare ville tydligen vara där och fira, man kan anta att det även ute i landet finns minst lika stort hockeyintresse. Bra gjort, det här är Public Service.
Kathy
CITAT (Pirum @ 28-02-2006, 09:28)
Tycker arrangemanget var i fånigaste laget, fullt med B-artister som längtade efter att synas i TV, gapig dam som ledde det hela dessutom.

Gapig dam? Det var Kristin Kaspersen. laugh.gif Men jag kan hålla med om att ljudvolymen på henne var en aning hög, hon som annars brukar vara en rutinerad programledare.
B-artister? Det var Elena Paparizou som vann Schlagerfestivalen förra året med "My number one", Jessica Andersson från gruppen Fame (svenska vinnare i Schlagerfestivalen 2003 med "Give Me Your Love") Nick Borgen som, även han, varit med i Schlagerfestivalen samt en del andra arrangemang. wink.gif
Hannele
Tycker arrangemanget var i fånigaste laget, fullt med B-artister som längtade efter att synas i TV

Du börjar bli gammal och hänger inte med längre? tongue.gif laugh.gif
Pirum
CITAT (Scrollan @ 28-02-2006, 12:04)
B-artister? Det var Elena Paparizou som vann Schlagerfestivalen förra året med "My number one", Jessica Andersson från gruppen Fame (svenska vinnare i Schlagerfestivalen 2003 med "Give Me Your Love") Nick Borgen

Som sagt wink.gif
Kathy
CITAT (Pirum @ 28-02-2006, 12:25)
CITAT (Scrollan @ 28-02-2006, 12:04)
B-artister? Det var Elena Paparizou som vann Schlagerfestivalen förra året med "My number one", Jessica Andersson från gruppen Fame (svenska vinnare i Schlagerfestivalen 2003 med "Give Me Your Love") Nick Borgen

Som sagt wink.gif

Som sagt. tongue.gif wink.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 28-02-2006, 12:11)
Tycker arrangemanget var i fånigaste laget, fullt med B-artister som längtade efter att synas i TV

Du börjar bli gammal och hänger inte med längre? tongue.gif laugh.gif

När jag var liten fanns en gubbe som kallades för Pirum, just för det tillstånd han befann sej i mesta tiden . rolleyes.gif

Henrik Sethsson fanns ju också med där, "grannen" några mil bort. Ovidkommande egentligen, och totalt ointressant. blink.gif

Tycker iaf att det är kul när det uppmärksammas så där, att det blir så stort av det hela beror säkert på att det är hela lag som tar guld. Alla medaljtagarna borde hyllas! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon