|
Klematis
21-02-2006, 19:01
Har ni sett mycket på OS? Vad gillar ni bäst? Jag har sett ovanligt mycke på os i år. Sjuka barn så vi har varit bänkade i soffan hela förra veckan. Tcker att hockeytjejerna var jätte duktiga. Synd idag för killarna med staffeten.
ingen OS här sett väldigt lite på TV denna veckan...
Skidåkning, skridskor, skidskytte...klassiska vinteridrotter...det är bäst...väldigt synd på bronset idag, hade han inte snubblat till så hade stafettlaget tagit brons i skidskytte. Har inte speciellt mycket till övers för sporter som freestyle och allt vad det heter. De är ju skickliga såklart, och tränar säkert enormt mycket, men jag har svårt för nymodigheter och bedömningssporter. Sörjer att femmilen, den mest prestigefyllda tävlingen i vinter-OS, ska gå med gemensam start i fristil
Ja, jag följer väl det mesta, även om jag är sysselsatt med annat. Bänkad är jag bara när det är konståkning. Vilket det är just nu, men de har is- spolningspaus och då sprang jag in här är klart Visst var det synd om stafettkillarna idag, det var ju så nära. Men den svenska truppen har haft många bra tävlande i detta OS. /Gillan
Susanna
21-02-2006, 20:56
Jag kollar så mycket jag hinner, när jag inte jobbar eller annat. Gillar all skidåkning men hjärtat klappar alltid lite extra för hockeyn.
Ja, eftersom jag just varit sjuk i en hel vecka och dessutom är väldigt sportintresserad så har det blivit mer OS än någonsin för mig. Jag har tittat på allt som har visats. TV:n har stått på från morgon till kväll.
krellus
22-02-2006, 08:26
Riktigt synd om skidskytte grabbarna! De överträffade sig själva och gjorde ett himla bra jobb!
Hockeylagets läggmatch... vad säger man om det? Lägg match eller inte... de spelade som skräp i alla fall...
*Felix matte*
22-02-2006, 08:30
Har nog sett en hel del men inte skidskyttet igår. Hockeymatchen igår... precis som jag skrev i en annan tråd skrota divorna.
Brukar se massor från OS men inte den här gången, tycker inte det är så intressant och spännande som det har varit. Såg inte skidskyttet igår, men lyssnade lite på radion. Kommentatorn fick det till att låta som om svenska killarna förlorade precis på mållinjen, när dom för att få medalj borde skjutit bättre och åkt fortare under hela tävlingen. Och hockeymatchen.... Såg inte den heller men om dom la sej för att få möta Schweiz så är det verkligen dåligt.  Jösses, vilken propp dom kommer att åka på i det mötet!
Internationella hockeyförbundet hade en observatör på plats med anledning av försnacket .... Deras utlåtande var att det INTE var en läggmatch.
Däremot så fanns givetvis inte någon stor motivation. Matchen gällde ju ingenting.
Dessutom så har ju faktiskt Slovakien vunnit över samtliga lag som dom har mött. Inkluvise Kanada
CITAT (AnitaGg @ 22-02-2006, 09:18) Internationella hockeyförbundet hade en observatör på plats med anledning av försnacket .... Deras utlåtande var att det INTE var en läggmatch.
Däremot så fanns givetvis inte någon stor motivation. Matchen gällde ju ingenting.
Dessutom så har ju faktiskt Slovakien vunnit över samtliga lag som dom har mött. Inkluvise Kanada Håller med. Det är media som blåser upp det här "lägga sig-snacket".
Farbror Blå
22-02-2006, 10:20
Blir förbannad bara dom pratar om läggmatcher! Så idiotiskt att tro att man skulle göra på det viset.. *morr*
Jag har också väldigt svårt och tro att de skulle lägga sig frivilligt. Jag såg visserligen inte matchen eftersom det var konståkning men jag höll mig ajour. Hoppas att det blir en spännande OS-dag idag, Med sprint, curling och slalom /Gillan
*Felix matte*
22-02-2006, 11:30
Jag såg hela matchen och snacket, intervjuerna mellan och efteråt. Såg också Thornbergs genomgång och sånt har jag faktiskt inte tidigare sett... så uppenbart att det var läggmatch. Sedan må man diskutera vad som kan kallas lägg... det kan göras på många sätt. Inte småflinar spelare heller annars när de får frågor om varför det går så dåligt som det gjorde. Min åsikt är att det inte alls är någon "mediagrej"..Tyvärr.  å så tror jag att de kommer att åka på storstryk ikväll... tippar 0-4 el 1-5 Apropå att matchen "gällde ingenting"... hade kronorna vunnit så hade motståndaren idag Kanada istf Schweiz.
Klematis
22-02-2006, 12:32
Killarna spelade urdåligt igår. För delas skull får man väl hoppas att de inte gjorde sitt bästa, får då blir det någ väldigt svårt ikväll. Det är lite taskigt mot publiken att spela så dåligt om det nu var medvetet. Staffet killarna däremot vilka kämpar. Så himla synd om Bergman. Det kommer nog att sitta kvar länge även om de gjorde det jätte bra!!
Jag gillar de "nya" grenarna. Ungarna tycker oxå de är toppen det händer ju saker hela tiden.
Bra insats på sprinten än så länge, enda två småbesvikelserna är väl att Peter Larsson åkte ut i kvarten, men då gick ju Fredriksson vidare istället (och är nu i final). Och den andra är att Anna Dahlberg gjorde en så svag semifinal. Hon var visserligen inte alls någon guldfavorit, trots medias hajpning, men sist i semifinalen är inget bra. Borde varit med i B-finalen om inte annat.
Övriga svenskar, Micke Östberg, Emilie Öhrstig, Lina Andersson, Britta Nordgren, de gjorde vad man kunde begära och vad deras tidigare världscupresultat indikerar. Dvs, bra kval, och sen hyfsade kvartsfinaler.
Ja, då är det bara att GRATTULERA tiil guld och brons för Lind och Fredriksson.Kul för dom /Gillan
Gossen Ruda
22-02-2006, 14:41
Och så är vi om Norge igen! Är det nån som kan säga i vilka grenar Sydkorea tagit guld?
Yin o Yang
22-02-2006, 14:47
Är det inte i sådan där shorttrack  , skridskor 500 meter på rundbana Hurra för herrarnas sprintmedaljer
Märker att jag hängt med dåligt idag. Jassååå Anja leder efter första åket.... jag som trodde att hon skulle dratta ur. Vi får väl se...
Ja  Fast det verkar gå åt pipsvängen i curlingen. 3-3 i åttonde omgången, norge har sistasten. Sverige kan bara vinna på norskt misstag befarar jag.
Irene_L
22-02-2006, 16:23
MenSverige har den allra sista stenen så det kan gå vägen.Nu i nionde omgången står det 4-3 till sverige i curling. Riktigt spännande!! mvh Irene
GRATTIS! Anja till Guldet!
/Gillan
Vilken härlig dag det har varit!
Snöflinga
22-02-2006, 19:20
Helt fantastiskt  2 guld och ett brons i dag ! Även kommande medaljer så småningom
*Felix matte*
22-02-2006, 19:27
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2006, 14:41) Och så är vi om Norge igen! Är det nån som kan säga i vilka grenar Sydkorea tagit guld? Korea har tagit 3 guld i Short Track Män 1500m & 1000m. Damer 1500m 3 Silver i samma sträckor 1 Brons i män 500m
*Felix matte*
22-02-2006, 19:29
Sverige har haft bra flyt idag
Liselotte i zon 3
22-02-2006, 19:55
Jag säger bara fy sjuttsingen va bra idrottare vi har. Medaljregn över Sverige idag. Liselotte i zon 3
Lady Hamilton
22-02-2006, 22:03
 Åh!! Att ni bara orkar bry er om all denna sport................ kan INTE förstå vad som gör det så intressant
*Felix matte*
22-02-2006, 22:11
CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 22:03)  Åh!! Att ni bara orkar bry er om all denna sport................ kan INTE förstå vad som gör det så intressant  Brukar du se på film? Action, Sience fiktion, Drama m.fl
Fialotta
22-02-2006, 22:11
CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 22:03)  Åh!! Att ni bara orkar bry er om all denna sport................ kan INTE förstå vad som gör det så intressant  Håller med dig...blir trött av att titta på dom
Snöflinga
22-02-2006, 22:17
Ja men rara ni, titta inte då
Lady Hamilton
22-02-2006, 22:23
CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 22:17) Ja men rara ni, titta inte då   DET gör jag inte heller! Men det är liiiiiiite svårt att undgå alla Tv apparater som finns på slagna över allt. t.o.m. i ICA butiken finns de Sedan verkar det som att människorna man möter har inget annat att prata om JAG, jag har fullt upp i min vinterträdgård. Pysslar o donar, sår o skolar MEN jag vill gärna lyssna på radio...........och vad hörs mest justnu?? Tur att detta inte varar för evigt! DÅ skulle det INTE bli många "plantor" sådda av oss vanliga amatörer
*Felix matte*
22-02-2006, 22:24
CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 22:17) Ja men rara ni, titta inte då  Tror inte att de gör så heller
Snöflinga
22-02-2006, 22:44
Säkert inte... får trösta sig med att på måndag är allt som vanligt igen  SUCK.. fast egentligen tycker nog jag också att det är skönt, så man får något gjort
Tja, kultur är ju det som gör livet intressant  Sen kan ju inte alla tycka om alla sorters kultur givetvis, och tur är väl det.  Jag är extremt intresserad av OS, men är inte så intresserad av att själv utöva sporterna. Tur det finns TV idag
CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 22:23) CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 22:17) Ja men rara ni, titta inte då :)  DET gör jag inte heller! Men det är liiiiiiite svårt att undgå alla Tv apparater som finns på slagna över allt. t.o.m. i ICA butiken finns de Sedan verkar det som att människorna man möter har inget annat att prata om JAG, jag har fullt upp i min vinterträdgård. Pysslar o donar, sår o skolar MEN jag vill gärna lyssna på radio...........och vad hörs mest justnu?? Tur att detta inte varar för evigt! DÅ skulle det INTE bli många "plantor" sådda av oss vanliga amatörer  För att inte tala om att du absolut MÅSTE gå in i OS-tråden på Odla! Jag tycker att det verkar som om det finns en liten sportfåne i dig i alla fall!
Lady Hamilton
23-02-2006, 10:22
CITAT (Rossi @ 23-02-2006, 07:21) ....För att inte tala om att du absolut MÅSTE gå in i OS-tråden på Odla! Jag tycker att det verkar som om det finns en liten sportfåne i dig i alla fall!.......  Ärligt talat så "slank jag in" på ett bananskal...... Men tro iiinte att jag var nyfiken... Och jag är möjligtvis....... en "fånig sportare" (periodvis)
CITAT (Hamilton @ 23-02-2006, 10:22) CITAT (Rossi @ 23-02-2006, 07:21) ....För att inte tala om att du absolut MÅSTE gå in i OS-tråden på Odla! :lol: Jag tycker att det verkar som om det finns en liten sportfåne i dig i alla fall!.......  Ärligt talat så "slank jag in" på ett bananskal...... Men tro iiinte att jag var nyfiken... Och jag är möjligtvis....... en "fånig sportare" (periodvis)  Se där! Nu är du här igen!
CITAT (Rossi @ 23-02-2006, 11:13) Se där! Nu är du här igen! 
Wow! Curlingtjejerna tog guldet /Gillan
Snöflinga
23-02-2006, 22:25
GULLEDOM .... blev bara så glaaad
forget-me-not
23-02-2006, 23:48
Hon från Japan som vann konståkningen, vad hette musiken hon åkte till? Jag hörde Puchini men inget mer.
"Nessum Dorma" från operan Turandot tror jag.
forget-me-not
24-02-2006, 01:00
Tack Pirum!
Vad duktig du är Pirum. Sånt har jag svårt att komma ihåg, trots mitt galna intresse Måste säga att jag tyckte väldigt synd om Irina Slutskaya som " bara " fick brons. Hade verkligen unnat henne guldet. Men, men...... det blir inte alltid som man vill  . Hon var ju tyvärr inte bäst igår Det var i alla fall den enda konståkningsgrenen som var spännande i detta OS /Gillan
*Felix matte*
24-02-2006, 08:08
Lyssna Nessun Dorma jag har den med Andrea Bocelli... spelas varje dag
CITAT (Felix matte @ 24-02-2006, 08:08) Lyssna Nessun Dorma jag har den med Andrea Bocelli... spelas varje dag  Måste jag ladda ner mp3 för att lyssna? /Gillan
*Felix matte*
24-02-2006, 08:43
CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 08:18) CITAT (Felix matte @ 24-02-2006, 08:08) Lyssna Nessun Dorma jag har den med Andrea Bocelli... spelas varje dag  Måste jag ladda ner mp3 för att lyssna? /Gillan Nej du ska inte behöva ladda ner något... iaf så har jag inte gjort det. Klicka bara på mp3 och nästa sida som kommer klickar du på "playknappen" så spelas den upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|