|
netaave
25-02-2006, 11:51
Visst är det Guds gåva till folket, barnbarn idag ska jag få leka och pyssla med mina hela dagen. Sitter här otåligt och väntar på dom!
Fialotta
25-02-2006, 11:52
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 11:51) Visst är det Guds gåva till folket, barnbarn idag ska jag få leka och pyssla med mina hela dagen. Sitter här otåligt och väntar på dom! Lyckost där  Ha så kul i dag med de dina
Avundas dig lite, väntar också på barnbarn, men dom är inte ens under tillverkning än. Så väntan får nog fortsätta
ninnisky
25-02-2006, 11:58
Skulle gått till mina barnbarn idag på en liten uppvaktning, men igår fick minstingen vattenkoppor så det blir inget kalas! LÄNGTAR så efter dom
*Felix matte*
25-02-2006, 12:03
Visst är de livets efterrätt Jag har privilegiet att få gossa och mysa med fyra små töser nästan dagligen. Imorron fyller den äldsta av dem 3 år... blir stort kalas
netaave
25-02-2006, 13:22
Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis.
Fialotta
25-02-2006, 13:25
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 13:22) Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis. Nämen...vilken otur  var det en isfläck eller nåt sånt....stackars henne
Men stackars jänta  ge henne en kram när hon kommer hem....rackarns va´ont det måste ha gjort
Nämen usch vilken otur, stackars Elle!  Hälsa henne så mycket från oss.
ninnisky
25-02-2006, 13:43
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 13:22) Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis. Stackars flickebarn - så lätt det händer något ! Vill ge Elle en jättekram - hon får alla kramar jag har just nu  (så brukar mitt lilla barnbarn säga.....)
Biggan_
25-02-2006, 14:01
Stackare, vilken otur  Tröstekram från mej till Elle
netaave
25-02-2006, 14:14
Foten är väl spräckt eller bruten eller nåt. Det är ju inte så farligt egentligen men eftersom hon inte producerar något eget cortison så måste hon omedelbart in och få det i dropp när något sådant här händer.
Stackarn, krama henne från oss! Ibland är livet inte särskilt vänligt eller rättvist
Hannele
25-02-2006, 14:21
Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn.
CITAT (Hannele @ 25-02-2006, 14:21) Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn.  Det trodde jag va´förrätten
netaave
25-02-2006, 15:55
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 14:29) CITAT (Hannele @ 25-02-2006, 14:21) Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn. :P :wub: Det trodde jag va´förrätten  Nej det är väl innan man får barn själv! Mina ljuvliga ungar sitter här och ritar ambulanser för fullt, Rasmus vågade inte gå ut och titta i ambulansen en gång men storasyster var till och med in i den och sa hej åt faster.
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 13:22) Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis. Aj aj  det kan inte varit skönt! Hoppas det inte var så farligt.
Hannele
25-02-2006, 16:37
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 15:55) CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 14:29) CITAT (Hannele @ 25-02-2006, 14:21) Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn. :P :wub: Det trodde jag va´förrätten  Nej det är väl innan man får barn själv!  Nej, så kort tid och så lite efterrätt vill man inte ha.
Nej, nej, nej, förrätten är när man är på tu man hand, inga barn som skriker på natten, kräks i sängen eller har barnsjukdommar. Varmrätten är när hela familjen är samlad, mysiga stunder under barnens uppväxtår, efterrätten kommer med barnbarnen. Jag sitter utan efterrätt, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig förgäves
Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten!  Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå....
*Felix matte*
25-02-2006, 17:59
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 16:47) Nej, nej, nej, förrätten är när man är på tu man hand, inga barn som skriker på natten, kräks i sängen eller har barnsjukdommar. Varmrätten är när hela familjen är samlad, mysiga stunder under barnens uppväxtår, efterrätten kommer med barnbarnen. Jag sitter utan efterrätt, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig förgäves  Det var verkligen en bra beskrivning av "måltiden"
*Felix matte*
25-02-2006, 18:03
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-02-2006, 17:35) Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten! :P Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå....  Så klart det räknas...33månader förrätt... inte illa. Vi hade bara 21
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-02-2006, 17:35) Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten!  Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå....  Kanske räknas som aptitretare
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 18:04) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-02-2006, 17:35) Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten! :P Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå....  Kanske räknas som aptitretare  Mmm...kanske det! En liten fördrink kanske!
Anki på Öland
25-02-2006, 22:06
Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........ Anki
CITAT (Anki på Öland @ 25-02-2006, 22:06) Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........ Anki Automatisk bantningskur då
Anki på Öland
25-02-2006, 22:18
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 22:07) CITAT (Anki på Öland @ 25-02-2006, 22:06) Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........ :rolleyes: Anki Automatisk bantningskur då  Nä, det är nog mera bantning när dom är här......... Anki
*Felix matte*
25-02-2006, 22:53
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 13:22) Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis. Nämen så hemskt tråkigt  Hur är det med henne? Skickar jättemånga kramar till henne
netaave
25-02-2006, 23:00
Det var värre än vi trodde, foten var väldigt trasig och hon ska opereras i morgon men dom lade till rätta och gipsade idag, nu får hon morfin mot smärtan. Nu har det hänt det vi fasat för sen hon blev sjuk, skelettskada i samband med ingrepp. Hon kommer att behöva ca 10-dubbel dos under operationen. Hon är ju dessutom myndig så personalen pratar ju bara med henne själv.
Jag kommer att drömma mardrömmar i natt om att dom missar cortisondroppet och hon dör på operationsbordet. Är så nervös att jag knappt kan sitta still.
*Felix matte*
25-02-2006, 23:03
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 23:00) Det var värre än vi trodde, foten var väldigt trasig och hon ska opereras i morgon men dom lade till rätta och gipsade idag, nu får hon morfin mot smärtan. Nu har det hänt det vi fasat för sen hon blev sjuk, skelettskada i samband med ingrepp. Hon kommer att behöva ca 10-dubbel dos under operationen. Hon är ju dessutom myndig så personalen pratar ju bara med henne själv.
Jag kommer att drömma mardrömmar i natt om att dom missar cortisondroppet och hon dör på operationsbordet. Är så nervös att jag knappt kan sitta still. Åhhh vad ledsen jag blir... hoppades ju att det "bara" var en lite spricka eller så Du ska veta att vi är många som håller våra tummar för henne. Kram
aj då. det där lät ju inge bra alls... men det går säkert bra  Fast jag förstår att du är nervös... jag håller tummarna för att allt skall gå bra!
Snöflinga
25-02-2006, 23:12
Förstår att du är nervös ..... håller tummarna, hårt ..... det går säkert bra men det är alltid värst att bara vänta och inte kunna göra något Kram till er båda ....
Biggan_
25-02-2006, 23:15
Jättetråkigt att det blev så avancerat, men jag tror väl att dom har hennes journaler så att dom vet vad som behövs. Men jag förstår din oro, men det går säkert bra skall du se
Jag knäpper mina händer... och tänker på er!
stennie
26-02-2006, 11:41
Håller tummarn för Elle idag... Hoppas att allt går bra!
*Felix matte*
26-02-2006, 11:41
Neta...hur är det med Elle idag.. har hon opererats än?
Hoppas vi får lite uppdateringar idag
väntar oxå
hittade tråden.. håller alla tummar jag kan för elle...
Men kära nån...  Hoppas verkligen att allt gått bra i dag! Tänker på er och skickar positiva kramar till Elle!
CITAT (Annlo @ 26-02-2006, 22:15) Tänker på er och skickar positiva kramar till Elle!  Detsamma här.
netaave
26-02-2006, 22:47
Blev ingen op idag, hon låg för lågt i cortison så dom vågade inte. Svullnaden i foten hade ökat och hon har feber. Hon har fruktansvärt ont så vi har varit där sen lunch, tapper som 17 är hon ändå. Op tidigast tisd och nu skulle hon få en morfinpump för att amärtan inte skulle ta för mycket cortison ur kroppen igen. Orkar inte skriva nåt mer nu!
*Felix matte*
26-02-2006, 22:53
Nämen så tråkigt  Men du ska veta att jag ber för henne och håller tummar och tår för att allt ska gå bra. Skickar massor av Kryapåkramar  och Styrkekramar till hela familjen
massa styrkekramar till er båda.
Oj, oj, oj.....stackars ellave. Sänd henne massor med kramar härifrån också.
/Gillan
Krama om Elle från mig
oj vad jobbigt Kramar ... fortsätter att be...
hoppas på att febern ger sig, så hon blir opererad... krama och hälsa henne från mej också...
netaave
27-02-2006, 22:46
Idag var sonen och handlade med barnen innan de for upp till Elle på sjh. Rasmus 2,5 år slängde två pkt plåster i kundvagnen han skulle ge till doktorn så han kunde laga Elles fot. Visst är ungar härliga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|