Full version: Livets efterrätt
Sidor: 1, 2
netaave
Visst är det Guds gåva till folket, barnbarn idag ska jag få leka och pyssla med mina hela dagen.
Sitter här otåligt och väntar på dom!
Fialotta
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 11:51)
Visst är det Guds gåva till folket, barnbarn idag ska jag få leka och pyssla med mina hela dagen.
Sitter här otåligt och väntar på dom!

Lyckost där smile.gif Ha så kul i dag med de dina wub.gif
Reserv
Avundas dig lite, väntar också på barnbarn, men dom är inte ens under tillverkning än. Så väntan får nog fortsätta rolleyes.gif
ninnisky
Skulle gått till mina barnbarn idag på en liten uppvaktning, men igår fick minstingen vattenkoppor så det blir inget kalas! LÄNGTAR så efter dom wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Visst är de livets efterrätt smile.gif
Jag har privilegiet att få gossa och mysa med fyra små töser nästan dagligen. wub.gif
Imorron fyller den äldsta av dem 3 år... blir stort kalas biggrin.gif
renate
Åven jag får hem mina barnbarn,ska passa lille Måns medan föräldrarna med den minsta åker till Sälen.Pappa ska åker öppet spår på måndag.
laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
netaave
Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis.
Fialotta
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 13:22)
Precis innan dom skulle komma så halkade Elle utanför och bröt foten, eftersom hon är insufficient har vi skickat iväg henne i ambulans precis.

Nämen...vilken otur ohmy.gif var det en isfläck eller nåt sånt....stackars henne unsure.gif
Reserv
Men stackars jänta sad.gif ge henne en kram när hon kommer hem....rackarns va´ont det måste ha gjort huh.gif
Magdis
Nämen usch vilken otur, stackars Elle! sad.gif Hälsa henne så mycket från oss.
ninnisky

Stackars flickebarn - så lätt det händer något !

Vill ge Elle en jättekram - hon får alla kramar jag har just nu wub.gif wub.gif(så brukar mitt lilla barnbarn säga.....)
Biggan_
Stackare, vilken otur sad.gif Tröstekram från mej till Elle wub.gif
netaave
Foten är väl spräckt eller bruten eller nåt.
Det är ju inte så farligt egentligen men eftersom hon inte producerar något eget cortison så måste hon omedelbart in och få det i dropp när något sådant här händer.
LadyG
Stackarn, krama henne från oss! Ibland är livet inte särskilt vänligt eller rättvist sad.gif
Hannele
Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn. tongue.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 25-02-2006, 14:21)
Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn. tongue.gif wub.gif

Det trodde jag va´förrätten rolleyes.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 14:29)
Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn.  :P  :wub:

Nej det är väl innan man får barn själv! tongue.gif

Mina ljuvliga ungar sitter här och ritar ambulanser för fullt, Rasmus vågade inte gå ut och titta i ambulansen en gång men storasyster var till och med in i den och sa hej åt faster. wub.gif
yenny

Aj aj wacko.gif det kan inte varit skönt!
Hoppas det inte var så farligt.
Hannele
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 15:55)
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 14:29)
Livets efterrätt, att umgås med sin man på tu man hand, innan man får barnbarn.  :P  :wub:

Nej det är väl innan man får barn själv! tongue.gif

Nej, så kort tid och så lite efterrätt vill man inte ha. ohmy.gif laugh.gif
Reserv
Nej, nej, nej, förrätten är när man är på tu man hand, inga barn som skriker på natten, kräks i sängen eller har barnsjukdommar. Varmrätten är när hela familjen är samlad, mysiga stunder under barnens uppväxtår, efterrätten kommer med barnbarnen. Jag sitter utan efterrätt, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig förgäves wub.gif rolleyes.gif
Magdis
Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten! tongue.gif

Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå.... rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 16:47)
Nej, nej, nej, förrätten är när man är på tu man hand, inga barn som skriker på natten, kräks i sängen eller har barnsjukdommar. Varmrätten är när hela familjen är samlad, mysiga stunder under barnens uppväxtår, efterrätten kommer med barnbarnen. Jag sitter utan efterrätt, men den som väntar på nåt gott väntar aldrig förgäves wub.gif rolleyes.gif

Det var verkligen en bra beskrivning av "måltiden" smile.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-02-2006, 17:35)
Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten!  :P

Edit: Fast vi borde kanske räkna med de två år vi var tillsammans innan vi gifte oss också, fast då bodde vi ju på varsin ort. Men räknas kanske som förrätt ändå.... rolleyes.gif

Så klart det räknas...33månader förrätt... inte illa.biggrin.gif
Vi hade bara 21 tongue.gif
Reserv
Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten! tongue.gif

Kanske räknas som aptitretare rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 18:04)
Vi skippade förrätten kan man säga. Lite tid blev det väl i och för sig under de nio månader vi väntade på varmrätten!  :P

Kanske räknas som aptitretare rolleyes.gif tongue.gif

Mmm...kanske det! En liten fördrink kanske! tongue.gif
Anki på Öland
Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........ rolleyes.gif
Anki
Reserv
CITAT (Anki på Öland @ 25-02-2006, 22:06)
Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........ rolleyes.gif
Anki

Automatisk bantningskur då rolleyes.gif
Anki på Öland
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 22:07)
CITAT (Anki på Öland @ 25-02-2006, 22:06)
Jag har gått här och frossat i alla mina efterrätter från i fredags. I morgon eftermiddag åker dom hem till Stockholm igen och jag får vänta till sommaren med ytterligare efterrätt........  :rolleyes:
Anki

Automatisk bantningskur då rolleyes.gif

Nä, det är nog mera bantning när dom är här......... tongue.gif
Anki
*Felix matte*

Nämen så hemskt tråkigt smile.gif Hur är det med henne?
Skickar jättemånga kramar till henne wub.gif
netaave
Det var värre än vi trodde, foten var väldigt trasig och hon ska opereras i morgon men dom lade till rätta och gipsade idag, nu får hon morfin mot smärtan.
Nu har det hänt det vi fasat för sen hon blev sjuk, skelettskada i samband med ingrepp. Hon kommer att behöva ca 10-dubbel dos under operationen.
Hon är ju dessutom myndig så personalen pratar ju bara med henne själv.

Jag kommer att drömma mardrömmar i natt om att dom missar cortisondroppet och hon dör på operationsbordet. Är så nervös att jag knappt kan sitta still.
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 25-02-2006, 23:00)
Det var värre än vi trodde, foten var väldigt trasig och hon ska opereras i morgon men dom lade till rätta och gipsade idag, nu får hon morfin mot smärtan.
Nu har det hänt det vi fasat för sen hon blev sjuk, skelettskada i samband med ingrepp. Hon kommer att behöva ca 10-dubbel dos under operationen.
Hon är ju dessutom myndig så personalen pratar ju bara med henne själv.

Jag kommer att drömma mardrömmar i natt om att dom missar cortisondroppet och hon dör på operationsbordet. Är så nervös att jag knappt kan sitta still.

Åhhh vad ledsen jag blir... hoppades ju att det "bara" var en lite spricka eller så sad.gif
Du ska veta att vi är många som håller våra tummar för henne. wub.gif
Kram wub.gif
yenny
aj då. det där lät ju inge bra alls... men det går säkert bra

Fast jag förstår att du är nervös... jag håller tummarna för att allt skall gå bra!
Snöflinga
Förstår att du är nervös ..... håller tummarna, hårt ..... det går säkert bra men det är alltid värst att bara vänta och inte kunna göra något sad.gif

Kram till er båda ....
Biggan_
Jättetråkigt att det blev så avancerat, men jag tror väl att dom har hennes journaler så att dom vet vad som behövs. Men jag förstår din oro, men det går säkert bra skall du se wub.gif
katah
Jag knäpper mina händer... och tänker på er!
stennie
Håller tummarn för Elle idag... wub.gif

Hoppas att allt går bra!
*Felix matte*
Neta...hur är det med Elle idag..
har hon opererats än?
Reserv
Hoppas vi får lite uppdateringar idag wub.gif
katah
väntar oxå wub.gif
pejori
hittade tråden.. sad.gif
håller alla tummar jag kan för elle... wub.gif
Annlo
Men kära nån... unsure.gif Hoppas verkligen att allt gått bra i dag! Tänker på er och skickar positiva kramar till Elle! wub.gif
Kathy
CITAT (Annlo @ 26-02-2006, 22:15)
Tänker på er och skickar positiva kramar till Elle! wub.gif

Detsamma här. wub.gif
netaave
Blev ingen op idag, hon låg för lågt i cortison så dom vågade inte. Svullnaden i foten hade ökat och hon har feber.
Hon har fruktansvärt ont så vi har varit där sen lunch, tapper som 17 är hon ändå.
Op tidigast tisd och nu skulle hon få en morfinpump för att amärtan inte skulle ta för mycket cortison ur kroppen igen.
Orkar inte skriva nåt mer nu!
*Felix matte*
Nämen så tråkigt sad.gif Men du ska veta att jag ber för henne och håller tummar och tår för att allt ska gå bra. wub.gif
Skickar massor av Kryapåkramar wub.gif och
Styrkekramar till hela familjen wub.gif
pejori
massa styrkekramar till er båda. wub.gif
Gillan
Oj, oj, oj.....stackars ellave. Sänd henne massor
med kramar härifrån också.

/Gillan
silos
Krama om Elle från mig wub.gif
katah
oj vad jobbigt sad.gif

Kramar ... fortsätter att be... wub.gif
pejori
hoppas på att febern ger sig, så hon blir opererad... wub.gif
krama och hälsa henne från mej också... wub.gif
netaave
Idag var sonen och handlade med barnen innan de for upp till Elle på sjh. Rasmus 2,5 år slängde två pkt plåster i kundvagnen han skulle ge till doktorn så han kunde laga Elles fot.
Visst är ungar härliga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon