Sidor: 1, 2, 3
*Felix matte*
Jag brukar inte köpa Coop-märkta matvaror men gjorde ett undantag
och köpte deras bruna bönor i "korv" istf Bob som tidigare.
Det här och några små bitar till hittade jag bland bönorna. ohmy.gif
Lady Hamilton
ohmy.gif Vad är det för något??
Ja att det inte skall finnas normalt i "korven" förstår jag men VAD är det du har hittat??
*Felix matte*
Vet inte vad det är för material förutom att "kanten" är silicon. Den längsta biten är drygt 3 cm.
Jag har kontaktat coop nu på morgonen och fått "automatsvar" att de mottagit ... väntar på att de ska kontakta mej.
Gillan
Sånt där gör mig förtvivlad sad.gif

Jag tillhör dom där som nästan aldrig köper
" färdigmat", men bruna bönor, ärtsoppa och
fiskbullar ingick ändå i detta sortiment.

För ett par år sedan köpte jag ABBAS fiskbullar i hummersås!
Det var, små, svarta "streck" i varenda fiskbulle blink.gif sad.gif

Vad jag ville säga, är att jag inte tror att det alltid beror på
fabrikatet, om det är ok eller ej.

Jag älskar fiskbullar, men äter det inte längre sad.gif

Smaklig måltid/Gilan
Hannele
Vad det nu är, så är det bara att ringa till tillverkaren, telefonnummer finns alltid på varan.
Jag gör det alltid, och får presentcheckar som kompensation.
Tillverkare uppskattar, när de får veta, om något är fel. Så blir produkterna bättre.
Gnälla i Odla.nu förbättrar inget.
Allternativet är att lämna till affären, jag får alltid pengarna tillbaka. I alla affärer.
Bättre ändå att ringa till tillverkaren, ofta gratis 020-nummer.
*Felix matte*
Bruna bönor och potatispalt utan fläsk är enda färdigrätter jag köper...
ärtsoppan kokar jag själv.
Men hädanefter kommer också bruna bönor att puttra på spisen ifall att man kan frysa in... Någon som vet?
solkatten
Bönorna kan du frysa in innan du reder dom.
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 10-03-2006, 10:20)
Vad det nu är, så är det bara att ringa till tillverkaren, telefonnummer finns alltid på varan.
Jag gör det alltid, och får presentcheckar som kompensation.
Tillverkare uppskattar, när de får veta, om något är fel. Så blir produkterna bättre.
Gnälla i Odla.nu förbättrar inget.
Allternativet är att lämna till affären, jag får alltid pengarna tillbaka. I alla affärer.
Bättre ändå att ringa till tillverkaren, ofta gratis 020-nummer.

Om du hade idas läsa vad jag skrivit så hade du sett att jag redan kontaktat coop.

Gnälla på Odla... ja där kan man diskutera vem som gnäller wink.gif

Presentcheckar är jag inte intresserad av.
Hannele
CITAT (Evgeni @ 10-03-2006, 10:12)
Jag tillhör dom där som nästan aldrig köper
" färdigmat", men bruna bönor, ärtsoppa och
fiskbullar ingick ändå i detta sortiment.

För ett par år sedan köpte jag ABBAS fiskbullar i hummersås!
Det var, små, svarta "streck" i varenda fiskbulle blink.gif sad.gif

Kan det inte ha varit någon krydda i fiskbullarna?
Jag köper en del färdigmat, sonen äter den vegetariska ärtsoppa-korven varje vecka.
Risgrynsgröt iblan. Vi har aldrig hittat något skummt.
*Felix matte*
CITAT (solkatten @ 10-03-2006, 10:24)
Bönorna kan du frysa in innan du reder dom.

Tack Elisabeth wub.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 10:24)
Om du hade idas läsa vad jag skrivit

Svårt att läsa, när man måste skrolla hela sidan. wacko.gif
Bn jättebild på 1 000 pixlar...
Bredd på 600 pixlar räcker mer än väl.
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 10-03-2006, 10:27)
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 10:24)
Om du hade idas läsa vad jag skrivit

Svårt att läsa, när man måste skrolla hela sidan. wacko.gif
Bn jättebild på 1 000 pixlar...
Bredd på 600 pixlar räcker mer än väl.

Kanske ska du inte ha "favoriter" öppen samtidigt.... då slipper du scrolla.
Berith
biggrin.gif Jag har inte "favoriter" öppen (vad du nu menar med det?) men det är en stor bild Agneta och för att läsa löpande text måste man scrolla. Tyvärr, och det gäller nog alla.
*Felix matte*
Mycket märkligt... menar du att du måste scrolla sidledes för att kunna läsa hela textrader?
Berith
Japp, när bilden är större än skärmen så måste jag det om texten skrivs löpande, dvs utan "ny rad". Och då har jag absolut inte någon liten skärm.
Betty
Samma problem här, vare sig jag kör med 1024x760 eller 800x600. huh.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 10-03-2006, 10:50)
Japp, när bilden är större än skärmen så måste jag det om texten skrivs löpande, dvs utan "ny rad". Och då har jag absolut inte någon liten skärm.

Oavsett skärmens storlekar ska man inte visa större bilder är ca 600 pixlar breda i internet, Agnetas bild är 1000 pixlar bred, nästan dubbelt så bred som rekomenderas. Radbrytningen sköts aytomastiskt, men det fungerar inte vid för stora bilder. sad.gif

Hurra! Ny sida, nu kan man läsa igen. smile.gif
Gillan
Kan det inte ha varit någon krydda i fiskbullarna?
Jag köper en del färdigmat, sonen äter den vegetariska ärtsoppa-korven varje vecka.
Risgrynsgröt iblan. Vi har aldrig hittat något skummt.

--------------------

Nej Hannele, det var absolut inte kryddor sad.gif

Vad mina ögon såg, liknade maskar, om än
i pytteformat sad.gif Kommer aldrig att kunna äta
fiskbullar igen sad.gif (tror jag ) wub.gif

/Gillan
*Felix matte*
Mycket märkligt... jag har 17tum plattskärm och som du ser så har jag inte ens någon scrollist sidledes.
Skickade länk till sidan till maken och en av döttrarna... inte heller de behöver scrolla.

Malvia
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 10:12)
Vet inte vad det är för material förutom att "kanten" är silicon. Den längsta biten är drygt 3 cm.
Jag har kontaktat coop nu på morgonen och fått "automatsvar" att de mottagit ... väntar på att de ska kontakta mej.

I den här texten fanns ingen bild.

Visst är bilden stor men jag har varken problem med att se den eller läsa all text, och sitter bara med ångmodem.

Nä bruna bönor kokar jag själv!
Berith
Ok att inte du har det men vi är tydligen flera andra som får det. smile.gif Och som Hannele säger så behöver inte bilderna vara så stora. Det blir faktiskt svårare att se "motivet" om det är stora bilder.

Ser att det var här som Evgeni ville citera. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 10-03-2006, 10:56)
Nej Hannele, det var absolut inte kryddor sad.gif

Vad mina ögon såg, liknade maskar, om än
i pytteformat sad.gif Kommer aldrig att kunna äta
fiskbullar igen sad.gif (tror jag ) wub.gif

/Gillan

Jag har nog för länge sedan berättat här om blåvit praliner där jag hittade stor nagelbit...det tog flera år innan jag kunde ens äta praliner av annan tillverkare. sad.gif
pejori
det är nog bra att tjata lite på coop. sad.gif
läste någonstans att dom är utsatta för någon form av sabotage mot köttfärs, och det kanske har drabbat bönorna också smile.gif smile.gif
ring dom igen wub.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 10-03-2006, 11:01)
Ok att inte du har det men vi är tydligen flera andra som får det. smile.gif Och som Hannele säger så behöver inte bilderna vara så stora. Det blir faktiskt svårare att se "motivet" om det är stora bilder.

Ser att det var här som Evgeni ville citera. biggrin.gif

biggrin.gif laugh.gif Tack Berith! wub.gif
Malvia
CITAT (pejori @ 10-03-2006, 11:02)
läste någonstans att dom är utsatta för någon form av sabotage mot köttfärs, och det kanske har drabbat bönorna också smile.gif smile.gif
ring dom igen wub.gif

Aftonbladet idag.
Hannele
CITAT (Berith @ 10-03-2006, 11:01)
så behöver inte bilderna vara så stora.
Det blir faktiskt svårare att se "motivet" om det är stora bilder.

Ja, man ser inte, vad bilden föreställer, många gånger, less is more. tongue.gif
Fenja
Jag får också scrolla till höger när man lägger in så stora bilder i forumet...
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Malvia @ 10-03-2006, 11:06)
CITAT (pejori @ 10-03-2006, 11:02)
läste någonstans att dom är utsatta för någon form av sabotage mot köttfärs, och det kanske har drabbat bönorna också smile.gif  :)
ring dom igen wub.gif

Aftonbladet idag.

Jag köper aldrig den köttfärsen... vi får nymalt i butiken flera ggr/dag
och sedan har vi liten butik där man får nymald färs i vaxpappersomslag wub.gif
Floppy
Jag får också scrolla i sidled men det stör mig inte så jätte mycket.... mer gymnastik åt fingret... laugh.gif ...man lär av sina misstag...det är bra å veta till nästa gång att man kanske lägger in en lite mindre bild...

Inte bråka mera wub.gif ...det räcker med en litet påpekande bara ... går ju inte å ändra på nu ändå...
*Felix matte*
CITAT (Floppy @ 10-03-2006, 11:19)
Jag får också scrolla i sidled men det stör mig inte så jätte mycket.... mer gymnastik åt fingret... laugh.gif ...man lär av sina misstag...det är bra å veta till nästa gång att man kanske lägger in en lite mindre bild...

Inte bråka mera wub.gif ...det räcker med en litet påpekande bara ... går ju inte å ändra på nu ändå...

Joodå, det går att ändra... jag kan förminska bilden och om jag vill
så kan jag ta bort den helt...men det ids jag inte laugh.gif

bråka ohmy.gif ... inte jag biggrin.gif
Floppy
Jahapp...å där fick jag lära mig nått...hur då? vill du berätta för mig... *please* smile.gif
kristerh
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 11:01)
Jag har nog för länge sedan berättat här om blåvit praliner där jag hittade stor nagelbit...det tog flera år innan jag kunde ens äta praliner av annan tillverkare. sad.gif

Och jag hittade oxså en nagel i coops bröd, eller som det hette "San Remo den glade Bagaren" men det var länge sedan, och det var en tånagel... wink.gif laugh.gif som jag provsmakade laugh.gif
krister
*Felix matte*
CITAT (Floppy @ 10-03-2006, 11:22)
Jahapp...å där fick jag lära mig nått...hur då? vill du berätta för mig... *please*  smile.gif

Om du går till ett inlägg du skickat så ser du uppe till höger en knapp
Klicka på den så kan du ändra i text, lägga till mera text och ta bort eller lägga till bilder
*Felix matte*
CITAT (kristerh @ 10-03-2006, 11:25)
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 11:01)

Och jag hittade oxså en nagel i coops bröd, eller som det hette "San Remo den glade Bagaren" men det var länge sedan, och det var en tånagel... wink.gif laugh.gif som jag provsmakade laugh.gif
krister

Jag smakade också på nageln... den fanns inne i pralinen... spottade ut och sen snabbt
Floppy
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 11:26)
CITAT (Floppy @ 10-03-2006, 11:22)
Jahapp...å där fick jag lära mig nått...hur då? vill du berätta för mig... *please*  smile.gif

Om du går till ett inlägg du skickat så ser du uppe till höger en knapp
Klicka på den så kan du ändra i text, lägga till mera text och ta bort eller lägga till bilder

AHA biggrin.gif ...va bra... tackar.... smile.gif

...testing testing... tongue.gif
ejjan
Det äckligaste jag funnit var en stor larv i en pistagenöt, fast det är ju naturligt egentligen. Äter fortfarande pistagenötter - kollar dock innan jag kastat in i munnen smile.gif .
Berith
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 11:21)
bråka ohmy.gif ... inte jag biggrin.gif

Oj fick leta efter citatknappen. *skojar bara* sleep.gif

Neej jag bråkar inte jag heller, skulle aldrig falla mej in att bråka med Agneta. wub.gif
Hannele
Levande pytteliten fjäril ur nyöppnat ekologisk russinpaket. Äter russin ännu.

Äckligt och äckligt; en levande fjäril ur pitabröd.
Att det var sån när mjöllarv, förstod jag senare. Äter all sorts bröd fortfarande. laugh.gif

Vi som levde på 50-talet, hade aldrig hört talas om datummärkning ens - och mår bra fortfarande. sleep.gif
pejori
CITAT (ejjan @ 10-03-2006, 11:38)
Det äckligaste jag funnit var en stor larv i en pistagenöt, fast det är ju naturligt egentligen. Äter fortfarande pistagenötter - kollar dock innan jag kastat in i munnen smile.gif .

hittade en förpuppad larv i luxus kaffe...(numera ica)... smile.gif smile.gif
köper det fortfarande wub.gif wub.gif
Berith
Usch vad äckliga saker ni hittat! wacko.gif Tänk bara på alla saker som inte hittats utan blivit uppätna. ohmy.gif
pejori
säkert slämmiga, men mättande som timon i lejonkungen sa laugh.gif laugh.gif laugh.gif

kaffet går an..det filtreras ju ändå...men jag fick nytt kaffe.. wub.gif
*Felix matte*
En gång för måååånga år sedan köpte jag kåldolmar "över disk" på konsum...
värmde och när vi börjat äta så kom det fram nåt konstigt ur en... en rejäl hårtuss

Konsum fick tillbaka dolmarna inkl hårtussen... tjejen i charken var spyfärdig när hon såg hårtussen som forfarande var fast i dolmen.
Betty
CITAT (Berith @ 10-03-2006, 11:52)
Usch vad äckliga saker ni hittat!  :wacko: Tänk bara på alla saker som inte hittats utan blivit uppätna.  :o

pejori
CITAT (Felix matte @ 10-03-2006, 11:58)
hon såg hårtussen som forfarande var fast i dolmen.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif yakk laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 10-03-2006, 11:51)
Vi som levde på 50-talet, hade aldrig hört talas om datummärkning ens - och mår bra fortfarande. sleep.gif

Jag tror det kvittar vad det står för datum på matvarupaketet om det innehåller t.ex en bit av en tånagel. tongue.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
i bruna bönor ser man ofta vita små saker, det är väl små maskar antar jag, men eftersom de är kokta så är det bara att smaska i sig rolleyes.gif
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 10-03-2006, 12:02)
i bruna bönor ser man ofta vita små saker, det är väl små maskar antar jag, men eftersom de är kokta så är det bara att smaska i sig rolleyes.gif
krister

Men Krister då..... ohmy.gif ohmy.gif blink.gif wacko.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (kristerh @ 10-03-2006, 12:02)
i bruna bönor ser man ofta vita små saker, det är väl små maskar antar jag

Nej, det är den lilla "groddan" som växer till ny ärta - om man inte kokar den. smile.gif

kristerh
CITAT (Hannele @ 10-03-2006, 12:03)
Nej, det är den lilla "groddan" som växer till ny ärta - om man inte kokar den. smile.gif

Är det så wink.gif jag har alltid trott att det är maskar, fast det kan det kanske inte vara, för det finns ganska gott om de där vita sakerna.
krister
Hannele
CITAT (kristerh @ 10-03-2006, 12:06)
CITAT (Hannele @ 10-03-2006, 12:03)
Nej, det är den lilla "groddan" som växer till ny ärta - om man inte kokar den.  :)

Är det så wink.gif jag har alltid trott att det är maskar

Men i hönsägg, det där genomskinliga "snöret", det är vad tuppen lämnade efter sej... wacko.gif
Sa min mor och jag åt inte ägg på flera år! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon