Sidor: 1, 2
ewa zon 3
CITAT (Hamilton @ 18-03-2006, 11:08)
Själv har jag köpt på mässa i Umeå och "direkt" på nätet

Men vad kostar det med frakt? Kunde inte se det på deras hemsida.
Hoppas att det säljer på Trädgårdsmässan i Älvsjö/Stockholm Annars ska jag också skicka efter, verkar jättebra smile.gif

/Ewa
Lady Hamilton
Det kostar ca 49:- + frakt 5.50:-

Såg inte i fjol att det fanns på Älvsjömässan, men skall försöka kolla upp om de finns med bland utställarna. ( Återkommer om jag hittar dem smile.gif )
Åsa, mälardalen zon 2
Oj det var billigt hur många krukväxter beräknas det räcka till???

Bröderna Nelson sålde Nematoder ett tag för många år sedan och jag fick betala runt 70-80kr för den förpackningen och den skulle räcka till 25-30krukväxter. Weibulls sålde sedan också nematoder ungefär lika stor förpackning och samma pris.
Lady Hamilton
Skriver "rakt av" vad som står på påsen

Bruksanvisning:
Töm innehållet i 1 liter kallt vatten. Behandlingen får bästa effekt om jorden redan är fuktig (behandla ej torr jord). Nematoderna sjunker lätt till botten och därför bör blandningen röras om med jämna mellanrum. Vattna ut ca 1/2 dl per kruka. Vid behandling av krukväxter inomhus räcker en påse till 15-25 krukor ( ca 2 m2 jord)
Zazu
CITAT (Hamilton @ 18-03-2006, 10:24)
Ja, jag har din adress sparad. Skickar så fort brevlådan tömms! smile.gif
(Det är inte så att du kommer att vara på mässan på Lördag 25/3? I så fall kunde vi "lösa" det då)

jo, det ska jag biggrin.gif vi ses! wub.gif
(vill du ha mitt mobilnr?)
Lady Hamilton
Har PM:at dig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon