|
netaave
12-03-2006, 15:34
Orkar ingenting Känner mig helt slut i hela kroppen Initiativlös Lat??
Idag orkade jag bara inte följa med upp till Elle så nu sitter jag här med dåligt samvete och tycker lite synd om mig själv. Planterade om blommor och tror ni inte påsdj----n sprack så jag fick jord i hela badkaret Skulle behöva göra så mycket, städa, diska, dammsuga, tvätta men har varken lust eller ork, ids inte ens gå ut i solen.
Susanna
12-03-2006, 15:37
Inte konstigt att du känner dig sliten efter den stress du gått igenom den senaste tiden. Ta det bara lugnt idag - ha inget dåligt samvete och tillåt dig att strunta i städning och dylikt. Koppla bara av och försök varva ner ordentligt. Tid för sig själv är lika viktigt som tid för andra.
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 15:40
känner samma här för mig är det tungt att gå till skolan jag ska vara glad om jag får ig i slutbetygen
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 15:45
fast det bler bättre titta altid på den ljus sidan av saken
Känner mig precis likadan Helt viljelös ...... Vet du vad, jag tror att det är denna hopplösa längtan efter vår. Varje morgon vaknar man, tittar på termometern och blir ledsen.
netaave
12-03-2006, 16:19
CITAT (AnitaGg @ 12-03-2006, 16:09) Känner mig precis likadan Helt viljelös ...... Vet du vad, jag tror att det är denna hopplösa längtan efter vår. Varje morgon vaknar man, tittar på termometern och blir ledsen. Eller också ser man det där vita eländet som far i luften
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 16:25
jag är trött på allt som händer nu mitt liv det är bara sommaren som kna fixa det till lite bättre faktist skönt å fä gnälla lite
CITAT (netaave @ 12-03-2006, 15:34) Orkar ingenting Känner mig helt slut i hela kroppen Initiativlös Lat??
Idag orkade jag bara inte följa med upp till Elle så nu sitter jag här med dåligt samvete och tycker lite synd om mig själv. Planterade om blommor och tror ni inte påsdj----n sprack så jag fick jord i hela badkaret Skulle behöva göra så mycket, städa, diska, dammsuga, tvätta men har varken lust eller ork, ids inte ens gå ut i solen. ta det lugnt och släng det dåliga samvetet i papperskorgen skit i städningen ett tag, den dagen kommer när du vill ta tag i den igen och orken kommer tillbaka. intala dej själv hela tiden "jag är värd att få vila" så ska du se att det känns bättre snart tänk positivt om dej själv och alla måsten...
Jag som är ganska pigg i vanliga fall,är jättetrött i dag,när jag tittade på termometern kl 7:00 i morse visade den -23,3° kröp bara ner i sängen igen, sedan unnade jag mig lyxen att äter frukost i sängen och läste till 9:30. Ut i solen med hunden och en trädgårdsrunda på snöstigarna.Efter lunchen sov jag middag vilket jag inte bruka göra,efter det var jag tröttare än innan.Var tvungen att går ut med hunden för att vaknar till livet igen,mao en riktig latmanna dag,det behöver man ibland.Du ska inte ha dåligt samvete för det,man måste unnar sig en vilodag ibland.
birgitek
12-03-2006, 16:32
CITAT (AnitaGg @ 12-03-2006, 16:09) Känner mig precis likadan Helt viljelös ...... Vet du vad, jag tror att det är denna hopplösa längtan efter vår. Varje morgon vaknar man, tittar på termometern och blir ledsen. Jag med, orkar bara jobba, äta och sova just nu. Känner mej totalt oföretagsam, hoppas bara det går över när det blir vår. Birgit Ek
Jag vill också gnälla... först är det mörkt å kallt... då blir man trött  sen blir det ljust... då blir man trött av det med  Och så denna snö som bara vägrar att ge med sej, Blä! Fast det var i alla fall skönt i solen idag
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 17:38
jag orkar inte dra upp presienen ser jag dte inte så finns det inte sen får växterna leva på lampor tills snön är veckj
Biggan_
12-03-2006, 17:41
Bettson
12-03-2006, 17:54
Jag tror nog att det beror på någon ur-instink vi har i oss. Som vi har glömt bort och som vi inte känner igen. Därför förstår vi inte varför. Djuren är nämligen väldigt stillsamma när det är kallt. Dom vill inte göra av med energi i onödan för då fryser dom ihjäl. Fåglarna flyger inte så långt. Vilda djuren går inte på vandring utan står stilla. Kolla även på hästar som går ute vintertid, När det är kallt så står dom också stilla. Det är nog någon sådan termostat som slår till för att " rädda " även oss fast vi sitter inne i varma hus. Kroppens sätt att säga att du skall spara är att säga att, oj vad trött du är. Så snart kylan släpper så blir ni nog piggare igen.
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 17:56
innte jag jag är inte pigg fast det är vår eller höst bler det lite mer på sommaren
*Felix matte*
12-03-2006, 18:11
Jag får väl haka på å gnälla fast jag inte är trött har bara så förbaskat ont i hela kroppen... alla ben känns som de ska gå i bitar och musklerna är ömma ...alvedon lindrar ett tag... sedan är det lika jävligt igen... och allt detta kom med vårvädret. Såja... känns lite bättre när man fick gnälla av sej lite Är någon annan lika känslig för väderomslag?
Jag är inte jätte känslig... men min andning pga astman reagerar på väderomslag. Och så kan jag få ont i knäna ibland också.
Elisabeth-Västkustkolonisten
12-03-2006, 18:55
Jag är mycket känslig för väderomslag. Skall det snöas så känns det i hela kroppen. Knä är en bra barometer också.
Har varit länge trött nu och orkeslös. Men värken sätter sina spår helt enkelt.
Elisabeth
tantdiamant
12-03-2006, 19:36
CITAT (flaxss @ 12-03-2006, 17:56) innte jag jag är inte pigg fast det är vår eller höst bler det lite mer på sommaren Men Ni där neråt landet har väl förhoppningar snart iaf,,,vi här uppe lär få vänta ett bra tag till  ( Har i alla fall sett en liten stackars krokus under all snö idag
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 19:46
CITAT (tantdiamant @ 12-03-2006, 19:36) CITAT (flaxss @ 12-03-2006, 17:56) innte jag jag är inte pigg fast det är vår eller höst bler det lite mer på sommaren Men Ni där neråt landet har väl förhoppningar snart iaf,,,vi här uppe lär få vänta ett bra tag till  ( Har i alla fall sett en liten stackars krokus under all snö idag  nja bara plus en på ons-tors på natten . fast annars känns hela landet ner fruset det bler väl vinter sen sommar ingen vår
netaave
12-03-2006, 19:47
CITAT (tantdiamant @ 12-03-2006, 19:36) CITAT (flaxss @ 12-03-2006, 17:56) innte jag jag är inte pigg fast det är vår eller höst bler det lite mer på sommaren Men Ni där neråt landet har väl förhoppningar snart iaf,,,vi här uppe lär få vänta ett bra tag till  ( Har i alla fall sett en liten stackars krokus under all snö idag  Har du sett en krokus idag lär du väl bo neråt, här i Uppsalatrakten ser vi bara krokus inomhus än så länge
Alexander-VG-zon3
12-03-2006, 20:01
vi har haft eller dom ligger under snön och jag tror inte dom vill komma upp heller
Snöflinga
12-03-2006, 22:28
Har också känt mig trött och iniativlös den senaste tiden, så trött på allt det vita som singlar ner var dag  (funderar på att byta signatur) MEN tittade på långdygnsprognosen idag som utlovade +8 till helgen  Skall man tro det ? HOPPAS !!!!!!!
Bettson
13-03-2006, 08:23
CITAT (Felix matte @ 12-03-2006, 18:11) Jag får väl haka på å gnälla fast jag inte är trött har bara så förbaskat ont i hela kroppen... alla ben känns som de ska gå i bitar och musklerna är ömma ...alvedon lindrar ett tag... sedan är det lika jävligt igen... och allt detta kom med vårvädret. Såja... känns lite bättre när man fick gnälla av sej lite Är någon annan lika känslig för väderomslag? Här är en till som är känslig för väderomslag. Bara att ta sig ur sängen känns som något omöjligt vissa dagar. OCh händerna har varit värst nu i flera månader. Ni märker väl att jag skriver fel, så felslagen skulle räcka till en extra bok bara det. Orkar helt enkelt inte rätta när det inte är viktig affärsdokument. Men spik i foten, jajamensan. Det är en ny dag idag igen, och man får vara tacksam att man är här och är så frisk att man orkar gnälla lite. Det lättar på då. Tänk om det vore så illa att man inte kunde gnälla.......
kopiapia
13-03-2006, 12:40
Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat!
*Felix matte*
13-03-2006, 12:43
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! Hej kopiapia! Jag är förtidspensionerad... livsnjutare Vad jobbar du med... å förståss Välkommen till Odla.nu
tantdiamant
13-03-2006, 12:45
Kan detta va något att tänka på när man känner sej trött o nere ?
KRAMEN
1 Den hjälper kroppens immunförsvar
2 Den gör dig friskare
3 Den botar depressioner
4 Den minskar stress
5 Den håller sömnlösheten borta från dig
6 Den är stärkande
7 Den gör dig yngre
8 Den har inga konstiga ohälosamma biverkningar
9 Du känner dig positiv
10 Du känner livet i dig
kopiapia
13-03-2006, 12:47
Tack för välkomnandet, men jag tror inte jag blir långvarig på denna sida!
tantdiamant
13-03-2006, 12:48
CITAT (netaave @ 12-03-2006, 19:47) CITAT (tantdiamant @ 12-03-2006, 19:36) CITAT (flaxss @ 12-03-2006, 17:56) innte jag jag är inte pigg fast det är vår eller höst bler det lite mer på sommaren Men Ni där neråt landet har väl förhoppningar snart iaf,,,vi här uppe lär få vänta ett bra tag till  ( Har i alla fall sett en liten stackars krokus under all snö idag  Har du sett en krokus idag lär du väl bo neråt, här i Uppsalatrakten ser vi bara krokus inomhus än så länge Det var just i Uppsala som jag såg den
Biggan_
13-03-2006, 12:58
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! Jag jobbar kvällar! Är du själv arbetslös eller långtidssjukskriven eftersom du undrar? Om du vill diskutera trädgård så har du hamnat i fel avdelning, detta är ju avdelning " Småprat, ej trädgårdsrelaterat". Fast du är ju så klart välkommen i denna avdelningen också om du vill lufta dina tankar om annat än växter eller trädgård.
*Felix matte*
13-03-2006, 13:01
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:47) Tack för välkomnandet, men jag tror inte jag blir långvarig på denna sida! Ja det bestämmer du så klart själv
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:47) Tack för välkomnandet, men jag tror inte jag blir långvarig på denna sida! Är du kopia? från mjölkpallen? Här är faktiskt rasande trevligt...och befolkat...! Malva
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! Jag är heltidsarbetande. Frisk och pigg med underbar man och stor trädgård. Själv?
Och jag undrar vilken Pia du är kopia av?  Såklart att man inte ska vara misstänksam, men man kan ju undra....
Vilka är ni som vistas här hela dagarna? samma grupp som dej? Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! gör du så
Margaretha
13-03-2006, 13:42
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! För tillfället sjukskriven, men inte för evigt! När jag jobbade läste och skrev jag bara i trädgårdstrådar, men sedan jag fick tid har jag också både läst och skrivit under Småprat ibland - när jag känt för det. Man behöver ju inte delta mer än man vill. Här finns mycket värme, debattglädje och gott humör, men också en otrolig mängd kunskap om allt som har med växter att göra. Så skyll dig själv om du inte vill vara med!
netaave
13-03-2006, 19:12
CITAT (tantdiamant @ 13-03-2006, 12:45) Kan detta va något att tänka på när man känner sej trött o nere ?
KRAMEN
2 Den gör dig friskare
3 Den botar depressioner
4 Den minskar stress
6 Den är stärkande
7 Den gör dig yngre
9 Du känner dig positiv
10 Du känner livet i dig Den tog jag till mig direkt! I vårt kompisgäng har vi ansetts lite konstiga eftersom vi alltid kramas när vi ses, både killar och tjejer. Ska dra ut det här och sätta under näsan på nästa som kommenterar.....
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! Förtidspensionerad och livsnjutare är jag med  Och dessutom DOCKMAMMA numera Du får väl starta "seriöst" prat så kommer du säkert få seriösa svar;här finns det ett STORT kunnande bland Odlaister!
Du "kopiapia"! Det är nog lika bra du söker dig till nån annan sida för ska du bara bidra med en massa gnäll så tycker inte vi här att du är särskilt rolig heller.
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:40) Vilka är ni som vistas här hela dagarna? Är alla arbetslösa eller långtidssjukskrivna? Trodde att detta var en trädgårssida. Nä, man får tydligen söka sig någon annan stans för seriöst prat! Just det här som du smugit in på är "småprat, ej trädgårdsrelaterat", om du letar dig längre ner så hittar du massor av trädgårdssnack och annat blommande. Det som brukar blomma mest i den här avdelningen är väl vänskapen, inget dåligt blomster det heller  Välkommen, vilken avdelning du nu än väljer, det finns juh några att välja på
*Felix matte*
13-03-2006, 22:34
CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 22:32) Det som brukar blomma mest i den här avdelningen är väl vänskapen, inget dåligt blomster det heller 
netaave
14-03-2006, 15:34
CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 22:34) CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 22:32) Det som brukar blomma mest i den här avdelningen är väl vänskapen, inget dåligt blomster det heller   Så himla bra skrivet Reserv!!!!
CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 22:34) CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 22:32) Det som brukar blomma mest i den här avdelningen är väl vänskapen, inget dåligt blomster det heller   Du är bara bäst Reserv
CITAT (Berit @ 14-03-2006, 19:58) CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 22:34) CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 22:32) Det som brukar blomma mest i den här avdelningen är väl vänskapen, inget dåligt blomster det heller   Du är bara bäst Reserv   Näe, varför känns det då som att nån hällt Round up på mina blomster?
Va! Är det visset?
CITAT (Berit @ 14-03-2006, 20:03) Va! Är det visset?   Näe, snarare........dött
CITAT (Reserv @ 14-03-2006, 20:00) nääädå... dom är bara lite köldskadade och insnöade dom tinar snart i vårsolen min vän
Vad har hänt?  . Har inte hängt med så mycket i alla frågor?
tantdiamant
16-03-2006, 10:36
CITAT (netaave @ 13-03-2006, 19:12) CITAT (tantdiamant @ 13-03-2006, 12:45) Kan detta va något att tänka på när man känner sej trött o nere ?
KRAMEN
2 Den gör dig friskare
3 Den botar depressioner
4 Den minskar stress
6 Den är stärkande
7 Den gör dig yngre
9 Du känner dig positiv
10 Du känner livet i dig Den tog jag till mig direkt! I vårt kompisgäng har vi ansetts lite konstiga eftersom vi alltid kramas när vi ses, både killar och tjejer. Ska dra ut det här och sätta under näsan på nästa som kommenterar..... Håll till godo !!
kopiapia
16-03-2006, 19:35
Den som gnäller mest vinner. Är det någonsorts tävling eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|