|
Full version: Rhodoskillen
Fialotta
17-03-2006, 15:30
Ååå tack Den blev ju himla rolig trots den tråkiga inledningen!
Fialotta
17-03-2006, 15:30
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 15:28) Måste bara meddela alla om att denna tråd nu har blivit redigerad av Ingemar och har nu fått vara kvar med visst innehåll raderat på allas önskan! Mvh/Danne. Kanonbra
Stående ovationer härifrån också Underbar ledning vi har /Gillan
stennie
17-03-2006, 15:36
Ingemar är bra !!!!!
Rhodoskillen
17-03-2006, 16:07
Ja det här gick ju riktigt smidigt tycker jag!  Verkar som om dom såkallade gnällspiks inläggen har väldigt lätt för att bli populära trådar här inne eller vad tycker ni? Det är ju shivas och kopiapas inlägg som står på topp under denna dagen iallafall
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 16:07) Ja det här gick ju riktigt smidigt tycker jag!  Verkar som om dom såkallade gnällspiks inläggen har väldigt lätt för att bli populära trådar här inne eller vad tycker ni? Det är ju shivas och kopiapas inlägg som står på topp under denna dagen iallafall  Ja, men så är det. Bråk- & tjafstrådar får snabbt många inlägg och även många visningar. Det är väl samma fenomen som får vissa att köpa Hänt i Veckan Det är inte nåt specifikt för just detta forum, så är det överallt.
CITAT (pejori @ 17-03-2006, 16:16) Precis! Man får inte roligare än man gör sig
Och leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna!
Ja, det är synd att en del verkar glömma bort att skrattet gör det så mycket lättare att leva. Livet är så fullt av allvar ändå. Så man måste ta till vara alla stunder man kan till att skratta  /Gillan
Rhodoskillen
17-03-2006, 16:32
Det vackraste sminket en kvinna kan ha är deras léende!!!!
Fialotta
17-03-2006, 16:35
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 16:32) Det vackraste sminket en kvinna kan ha är deras léende!!!!  Det var fint sagt  och väldigt sant
Hannele
17-03-2006, 16:36
CITAT (maudan @ 17-03-2006, 16:35) CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 16:32) Det vackraste sminket en kvinna kan ha är deras léende!!!! :wub: Det var fint sagt  och väldigt sant  Mera sånt!
Fialotta
17-03-2006, 16:41
CITAT (Hannele @ 17-03-2006, 16:36) CITAT (maudan @ 17-03-2006, 16:35) CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 16:32) Det vackraste sminket en kvinna kan ha är deras léende!!!!  Det var fint sagt  och väldigt sant  Mera sånt!  Precis...tänk va fort det ska gå på morron om man hoppar över sminket och bara sätter på sig leendet, får man ju sova längre...varför har inte jag tänkt på de
CITAT (maudan @ 17-03-2006, 16:41) CITAT (Hannele @ 17-03-2006, 16:36) CITAT (maudan @ 17-03-2006, 16:35) CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 16:32) Det vackraste sminket en kvinna kan ha är deras léende!!!!  Det var fint sagt  och väldigt sant  Mera sånt!  Precis...tänk va fort det ska gå på morron om man hoppar över sminket och bara sätter på sig leendet, får man ju sova längre...varför har inte jag tänkt på de  så gör jag varje morgon
Rhodoskillen
17-03-2006, 17:19
Smink kan vara fint. Men en naturlig skönhet som denna vackra skapelse = Kvinnan, behöver inte dölja sitt ansikte för att vara vacker. Läste ni inlägget om den gamla mannen och hans hjärta igår så fattar ni vad jag menar, tror jag iallafall. Alla är vackra på sitt sätt oavsett om dom är stora, små, smala, tjocka, ärriga, släta eller skrynklga. En kruka som står ute och åldras, blir ju bara vackrare å vackrare för varje år som går, samma gäller nog kvinnan. Visst är en ung tjej vacker, men av att se en tjej åldras, mogna å bli kvinna är ju vackert i sig, allt handlar inte om utséende. Insidan är minst lika vacker och det är ju den man blir förälskad i.
Rhodoskillen
17-03-2006, 17:36
Känslan av kärlek. Du vet inte vad du gör mot mig. Ser dig sitta på en bänk, med ditt blonda hår svallande över dina axlar. Sannerligen, du vet inte vad du gör mot mig. Leendet, det sagolika. Le ditt sagolika leende; förtrolla mig. Så rör din röda mun. Så rör läpparna jag vill kyssa. Du rör dig likt en skogsälva. Lika graciöst och vackert. Själv tittar du ofta ner i marken, Det verkar som du inte vågar tro att du är vacker. Men tro mig, lita på mig, låt mig säga att du är vacker. Låt mig ta dig i mina armar. Dina ögon glittrar, som ljuset av en vintermåne mot en klar sjö. De är skarpa som juveler, men du tittar oftast ner i marken, det verkar som om du inte vågar tro att du är vacker. Men tro mig, lita på mig, låt mig säga att du är vacker. Låt mig ta dig i mina armar. Du är så skör, så vacker, en kvinna i perfektion. Snälla, låt mig få ta dig i mina armar. Snälla, låt mig få säga att du är vacker
Ophelia
17-03-2006, 17:39
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 17:19) Smink kan vara fint. Men en naturlig skönhet som denna vackra skapelse = Kvinnan, behöver inte dölja sitt ansikte för att vara vacker. Läste ni inlägget om den gamla mannen och hans hjärta igår så fattar ni vad jag menar, tror jag iallafall. Alla är vackra på sitt sätt oavsett om dom är stora, små, smala, tjocka, ärriga, släta eller skrynklga. En kruka som står ute och åldras, blir ju bara vackrare å vackrare för varje år som går, samma gäller nog kvinnan. Visst är en ung tjej vacker, men av att se en tjej åldras, mogna å bli kvinna är ju vackert i sig, allt handlar inte om utséende. Insidan är minst lika vacker och det är ju den man blir förälskad i.  Hmmm....så nice. Utöka din sökning efter en partner åldersmässigt så får du säkert napp
Rhodoskillen
17-03-2006, 17:42
Det är knappt att det märks, men ändå är det jävligt uppenbart. Att det skulle gå så här visste ju alla men ingen vågade säga det. Det är knappt att jag vågar tänka på det. Det känns lite farligt. Men ändå så jävla självklart. Det är som om jag är ett sjunkande skepp, alla hoppar i havet av ren förskräckelse. Jag antar att man kan dra en såpass enkel länk som.... nä fan jag vet inte. Eller jo jag vet att jag vill ha dig här nu. Jag vill att du ska trösta mig. Jag vet att du är jävligt bra på det. Fast du har väl redan kastat dig i en av skeppets rädningsflottar och driver ifrån mig. Du tar dig väl till ett annat sjunkande skepp. Gud vad meningslöst allt är. Varför ska vi finnas till om vi ändå bara sårar varann. Gud gillar väl att se folk plågas. En sktstövel e vad han e. Fan vad jag vill ha dig här nu.
Rhodoskillen
17-03-2006, 18:00
Du är som stjärnorna i skyn denna stjärnklara natt, Hur mörkret än tränger sig på, bär du fram det ljusa, När vi möttes fick du mitt hjärta att flyga, flyga där uppe, Där bland dessa stjärnor denna stjärnklara natt...
Du är mina stjärnor denna stjärnklara natt, Du är som solen som förgyller dagen, Allt det mörka, det flyr och tynar sakta bort, Du är min sol som förgyller dagen. Du är som månen, så mjuk och så ren, Alla bekymmer du så varsamt nu botar med ditt kärleksfulla sken.
Du vaggar mig så ömt i månljusets sken, Du är min måne, så ljuvligt mjuk och så ren. Du är mina stjärnor denna stjärnklara natt, Du är min sol, med dina solstrålars värme, Du är min måne, med ditt månljus så ljuvt, Du är kärleken, mina drömmar, mitt allt.
Låt oss nu vandra denna stjärnklara natt, Låt oss vaggas i månljusets sken, Låt oss bada i solstrålarnas ljus, Låt oss omfamnas i kärlekens rus...
*Felix matte*
17-03-2006, 18:26
Duktig poet fast han inte är mer än 15 år .
Rhodoskillen
17-03-2006, 18:30
Mina ögon kan skratta min mun den kan le men sorgen i mitt hjärta är det ingen som kan se.
......................................................................
En man sitter ensam - Ser ut över havet, Undrar vad som finns där på andra sidan. Himlen mörknar - Vinden susar, Vågorna bryts så stilla mot stranden. En man sitter ensam - Ser vågorna rulla. Undrar varför allt är så tyst och så stilla. Löven faller - Havet brusar - Vinden viner, Månens ljus glittrar sin dans över havet. En man sitter ensam - Blickar mot horisonten, Hans tanke flyktar - Undrar vart framtiden bär. Syrsorna spelar - Vågorna skummar. Stjärnorna tindrar på himlens mörka valv. En man sitter ensam - Ser ut över havet, Längtar efter någon, någon att bry sig om, någon att älska, någon att hålla om. Ögonen drömmer - Leendet saknas, Tårarna faller sakta från hans kind. En man sitter ensam - Ser ut över havet, Sakta somnade han så stilla in. [Vila i frid min kära farfar.] ..............................................................
när poeten talar när poeten saknar, älskar och hatar
när poeten tar dig från helvetet när poeten visar dig paradiset!
och när poeten visar dig sin makt så ska du akta dig!
tankar och tungan är poetens största vapen
poeten kan döda dig levade och kan förlama hela dig
krossa ditt liv eller föra dig till lyckan
föra ett land till krig eller fred
med tankarna och sin tunga, kan poeten göra mycket
poetens makt och vad poeten kan göra
...................................
Det har vuxit i många år, år av smärta, år av sorg. Varför jag, inte han? - Fan ta er, era djävlar! Ni förstörde mig.
Men kanske var det till det bättre!? Jag kan nu allt, allt om svek och allt om sorg. Jag kan vara din ängel, jag kan vara din död, din värsta fiende. Den svarta ängeln.
När vi nu ses igen ser du ner på mig. Du får ett leende tillbaka. Du kanske undrar, kanske inte? Mitt leende är mitt hat, det hat du sått genom år. En dag kommer du få ditt straff! Då ska jag le, le och skratta. Se dig lida, se dig dö.
Mitt leende är mitt hat, mitt skratt är din död.
.......................................
berusad av blommor och tjusad av frukt en lilja bland rosor väx vild utan tukt de skönaste dofter den sötaste smak de når ända in i mitt hjärtas gemak vacker på ett vilt sätt vild på ett vackert sätt blickfång i det gröna ögat blir aldrig mätt läcker på ett skönt sätt skön på ett läckert sätt smekt av heta blickar åtrådd så grymt och hett låt ingen kuva dig låt ingen snuva dig världen är missunnsam avunden tittar fram fortsätt att drömma, babe om det är det du gör låt ingen tömma dig på allt det där som STÖR så härligt medveten om all din kvinnlighet så frigjort sensuell drömmen för en estet som samlar på porträtt av sanna skönheter vi spelar vidare spelet är "dam och herr"
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 17:19) allt handlar inte om utséende. Insidan är minst lika vacker och det är ju den man blir förälskad i.  Kan va´farligt att säga i vissa kretsar, en liten omformulering fast med samma innebörd egentligen  Det är inte könet man blir förälskad i, det är personen  Ska vi ha oss lite rajtan tajtan du och jag grabben?
Fialotta
17-03-2006, 18:37
Snöflinga
17-03-2006, 18:44
Gillar dina dikter Rhodoskillen  Ge ut dem... jag kommer garanterat att vara en köpare
Rhodoskillen
17-03-2006, 19:05
Jo han är duktig. Det finns många duktiga poeter. Jag har skrivit massa dikter, men hittar inte mina gamla block med alla dikter tyvärr, känns inte som om jag är på rätt humör för att skriva egna dikter just nu. Inatt var jag sårad å det övergick till glädje, nu känner jag mest ensamhet, ledsamhet och sorg sitter här ensam i min borg tänker tillbaka sitter där ensam på ett torg ensam å ung rädslan är tung kliar lite på min pung jag är gatans kung satan så ung å bara så dum sitter i mitt rum ensam å tänker tittar ut på stjärnan som blänker det är någon som tänker så det stänker svett å tårar kalla kårar någon sårar tårar rinner å mitt härta det brinner så ofta jag hinner å mitt léende vinner...! Som sagt det går åt skogen att försöka dikta ihop något nu, försökte iallafall
Rhodoskillen
17-03-2006, 19:09
Va inte mina dikter som jag skrev ovanför era inlägg utan några jag hittat på nätet. Men det kunde ha varit mina. Jag skev bra dikter som liten när jag var nere i skiten... Dom dikterna som jag skrivit i min profil på lunarstorm som finns med tidigare i inlägget är egna dikter.
Mvh/Danne.
Vi får kanske viska nu .... Jag tror Rhodoskillen har somnat framför TV:n. Han har ju varit vaken hela natten
*Felix matte*
17-03-2006, 21:39
om han inte kilat till nästa forum... han var ju aktiv i ett trettiotal... sa han
CITAT (AnitaGg @ 17-03-2006, 21:33) Vi får kanske viska nu .... Jag tror Rhodoskillen har somnat framför TV:n. Han har ju varit vaken hela natten  Nädå, han vart trötter och skulle krypa i säng
zaaritha
17-03-2006, 22:38
Och--vad är nu detta?
*Felix matte*
17-03-2006, 22:47
CITAT (zaaritha @ 17-03-2006, 22:38) Och--vad är nu detta?  Äsch...är ju bara han som skrev 176 inlägg idag det handlar om Kanske fick han slut på bläcket eller så sprang han över till nästa forum
zaaritha
17-03-2006, 23:01
Jisses!
Snöflinga
17-03-2006, 23:12
Nattinatti "Roddan" .... Blev lite besviken på att det inte var dina egenhändiga hopknåpande tankar ... men det var bra ändå  Vem har du citerat ???
oj oj oj då gäääääspar och små ler......
Rhodoskillen
19-03-2006, 13:58
Hej igen! Alltid kul att läsa vad som händer i ett inlägg efter att man har somnat! Hur mår alla idag då? Jag mår jättebra. Kom precis hem ifrån Stockholm. Va i Stockholm min systerdotters dop igår. Vilket var väldigt trevligt. Mvh/Danne.
Rhodoskillen
19-03-2006, 15:04
*solis.*
19-03-2006, 15:51
CITAT (Rhodoskillen @ 19-03-2006, 15:04) Jag har saknat dig
Rhodoskillen
19-03-2006, 16:31
ja..allihop...vi undrade lite om du fått napp på kvällskvisten och sov borta . Det hade ju inte varit fel!!!  Jag har saknat dig Kul att höra!!
Ja här är det bara bra  fast aningens trött.. har jobbat hela helgen.
Rhodoskillen
30-08-2006, 01:12
Hej igen! Va bara tvungen att leta upp den här gamla tråden! Jag har ju varit borta härifrån hur länge som helst känns det som. Men nu är jag iallafall tillbaka efter en varm och trevlig sommar fylld av både jobb, äventyr och bilande genom Europa. Första delen av sommaren så hade jag lite sommarjobb på parkförvaltningen. Sen har jag varit ute på ett långt å trevligt äventyr som startade strax efter midsommar. Jag och några vänner ifrån Bosnien tog bilen å åkte till Kroatien å va där i en vecka för att vila upp oss, för att sedan dra vidare till Bosnien. Dom har hus i Sarajevo och där vart det fullt ös medvetslös varenda dag bland deras släkt och vänner. Jag fick se en hel del ruiner efter kriget å har fått nya vänner för livet. Sen åkte vi vidare till Italien, stannade 2 nätter, för att sedan ta färjan till Aten. Där stannade vi i några dagar, för att sedan ta färjan över till Rhodos. Det va jättekul att få träffa pappa å alla släktingar igen. Vi bodde i min lägenhet och hade hur kul som helst. Resan hem tog lite längre tid, dels pga att lasten var tyngre och för att en fjäder gick av helt plötsligt på en enslig väg i Italien. Vi fick hjälp av en trevlig bonde och fick sova över hos hans familj, medans bilen va på verkstad. Vi fick god mat och eget tillverkat vin som va helt underbart. Sen bar det av hemåt igen, med ett litet stopp i Tyskland för lite påfyllnad av vitrinskåpet.  Nu har jag varit hemma i en vecka å det har regnat varenda dag, så jag ångrar att vi inte stannade lite längre. Men pengarna räcker ju inte hur länge som helst. Men jag har fått hem en hel tunna olivolja från egna träd, Champagne från släktens druvor, vin från alla länder vi stannade i, småplantor av lite olika växter, öl för ett år och ett minne för livet. På nåt konstigt sätt så känns det ändå skönt att vara hemma igen. Se att mina växter fortfarande lever. Tack mamma! Och att få sova i sin egen säng, m,m. Nån som har saknat mig? Hoppas att ni har haft en bra sommar! Mvh/Danne
kristerh
30-08-2006, 08:38
CITAT (Rhodoskillen @ 30-08-2006, 02:12) Men jag har fått hem en hel tunna olivolja från egna träd, Champagne från släktens druvor, vin från alla länder vi stannade i, småplantor av lite olika växter, öl för ett år och ett minne för livet. underbart med egna varor, det verkar som du haft en underbar semester.
Lite avis är jag på olivoljan... det låter som du haft en härlig sommar!
krellus
30-08-2006, 11:39
Att någon orka bli upprörd över presentationen är en gåta...
Waydago Rhodoskillen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|