Sidor: 1, 2
Ophelia
Någon som ska på mässan i Örebro 31/3 - 2/4? Själv planerar jag att åka 31/3. Har även då passat på att plocka ut ledighet biggrin.gif
gunnelö
Jag kommer att vara där den 31 på eftermiddagen då jag står i Svensk Trädgårds monter. Jag har nog min odla-knapp på mig.

Gunnel
Anki på Öland
Glöm inte att hälsa på vid Föreningen Sveriges Pelargonentusiasters monter. Sticklingar och vildpelagronfrön kommer att finnas till försäljning!!
Anki
marigt
Jag ska dit men vet inte när.
hänger lite på om jag ska ta med mina tvillingtöser .
gunnelö
Idag kom utställningskatalogen till Örebromässan med lokaltidningen. Efter att ha tittat igenom den konstaterar jag att jag hade fel i ett tidigare inlägg (hittar inte tråden nu) där jag skrev att de flesta företag som finns med i Örebro även fanns på Älvsjömässan.

Många av utställarna i Örebro är mindre företag som inte fanns i Stockholm. Det är ju bra att de lokala företagen finns med och många av dem är mycket bra och seriösa.

Det som gör mig bekymrad är annonseringen "bredare utbud än någonsin". Jag roade (?) mig med att räkna igenom hur många av de ca 80 utställarna som är trädgårdsrelaterade och kom fram till att ca 15 utställare ägnar sig åt försäljning av växter, ca 45 var trädgårdsrelaterade på annat sätt (rengöringsmedel till trädgårdsmöbler, rådgivning, böcker osv) och hela 25 utställare har väldigt lite att göra med trädgård över huvud taget (garageportar, värmepumpar, nötter osv).

Lätt att bli besviken med andra ord! I ärlighetens namn tycker jag att Örebromässan får mer reklam än vad den förtjänar. Nu vill jag ju inte avråda någon från att komma, har man inte alltför högt ställda förväntningar kan man nog ha några trevliga timmar på mässan. Om inte annat är det ju värt att komma dit för Adrians skull! rolleyes.gif rolleyes.gif

Gunnel Ö
mollys_matte
Jag ska nog dit lördag em. Mitt jobb ställer ut, men jag ska vara i butiken och se till att allt flyter där!
Men hinner nog in nån timme lördag kväll! *hoppas*
Inga från Närke
Jag kanske åker dit, men det verkar både roligt och inte roligt. Vi ska dränera runt huset i sommar så det är ingen ide i år att köpa några växter.
Man blir bara sugen att köpa och så har man ingen plats att sätta det på, eftersom en grävmaskin skall köra i hela trädgården.
Fy det känns jobbigt att tänka på vilket jobb det kommer att bli efteråt.
Swingtime
Jag funderar på att åka dit men det blir inte förrän söndagen
Är någon annan av er där då??
Blomstertanten
Har funderingar på att gå på mässan ! Blir nog fredag i sådana fall, men det hänger ju lite på om jag har råd.
Och det har jag ju egentligen inte ! Men ibland måste man unna sig lite roligt också.
Örebro-mässan kan ju inte jämföras med Älvsjö t.e.x som ju är gigantisk. Gör man det så blir man jättebesviken.

unsure.gif Men inga hoyor verkar det finnas ! sad.gif sad.gif

Får se det possitiva i det då tongue.gif Tänk vad pengar jag sparar på det som jag kan handla något annat för
smile.gif

Jag har ingen knapp jag. Får väl sätta en stor skylt på ryggen i stället ! laugh.gif
Storåtjejen
Jag kommer förmodligen att vara där under lördagen, men har inte heller någon odlar-knapp att tillgå sad.gif Får väl kika efter andra knappar och ge mig tillkänna isf. rolleyes.gif
adrian
CITAT (Blomstertanten @ 27-03-2006, 09:10)
Har funderingar på att gå på mässan ! Blir nog fredag i sådana fall, men det hänger ju lite på om jag har råd.
Och det har jag ju egentligen inte !  Men ibland måste man unna sig lite roligt också.  
Örebro-mässan kan ju inte jämföras med Älvsjö t.e.x som ju är gigantisk. Gör man det så blir man jättebesviken.

unsure.gif Men inga hoyor verkar det finnas !  :(  :(

Får se det possitiva i det då tongue.gif  Tänk vad pengar jag sparar på det som jag kan handla något annat för
 :)

Jag har ingen knapp jag.  Får väl sätta en stor skylt på ryggen i stället ! laugh.gif

Närå... tag på dig ditt blåa raffset så att vi alla känner igen dig...smile.gif.

Jag finns där med köttisarna + en hel del Tillandsia.

jag har byggt ett terrarium som jag tar med på mässorna nu, det får du inte missa..smile.gif.

(Om någon vill ha palmer eller annat vanligt så kan jag ordna det med...)
Eva 33c
Lokalavdelningen av RST i Falun ordnar en bussresa dit på söndagen. Först tänkte jag att det fick räcka med Stockholm men nu har jag beslutat att följa med på Örebroturen också. Ska faktiskt bli lite skönt med en mindre mässa då Älvsjö i lördags var FÖR välbesökt för att man skulle kunna uppleva och hitta allt.
adrian
CITAT (Eva 33c @ 27-03-2006, 21:15)
Lokalavdelningen av RST i Falun ordnar en bussresa dit på söndagen. Först tänkte jag att det fick räcka med Stockholm men nu har jag beslutat att följa med på Örebroturen också. Ska faktiskt bli lite skönt med en mindre mässa då Älvsjö i lördags var FÖR välbesökt för att man skulle kunna uppleva och hitta allt.

Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall.
Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är... smile.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (adrian @ 27-03-2006, 21:23)

Har du fått fram ortsnamnet på Å smile.gif
adrian
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 06:57)

Nu står det helt still i skallen.. blink.gif ???

Vad handlade detta om??
Blomstertanten
CITAT (adrian @ 27-03-2006, 20:47)
Närå... tag på dig ditt blåa raffset så att vi alla känner igen dig...smile.gif.

Jag finns där med köttisarna + en hel del Tillandsia.

jag har byggt ett terrarium som jag tar med på mässorna nu, det får du inte missa..smile.gif.

(Om någon vill ha palmer eller annat vanligt så kan jag ordna det med...)

unsure.gif Tror du man kommer in i raffset ?

Nä, jag tar nog stora skylten i stället ! biggrin.gif
Kan gå runt där som en riktig sandwichtant ! laugh.gif biggrin.gif

Kan nog tänkas att jag köper nån liten köttätare till mitt akvarium om jag överhuvudtaget kommer fram ! sleep.gif Brukar ju vara svårt , för du är tydligen otroligt populär ! tongue.gif Får kanske använda mej av mina vassa armbågar så jag får se terrariet i alla fall !
Annars får jag ta en tur till din lilla affär. Jag hittar ju dit ! rolleyes.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (adrian @ 28-03-2006, 08:08)

Vad handlade detta om??

Nämen laugh.gif har du redan glömt mig tongue.gif

Vi pratade om en liten röd kompakt växt som klarade utelivet kring Vetlanda smile.gif
Trillar det ner något nu unsure.gif
Yin o Yang
Jag hade tänkt fira min födelsedag på Örebromässan på fredagen, men det blir begravning i Småland i stället sad.gif . Får bli en tur på lördagen eller söndagen i stället smile.gif . Måste leta reda på min Odla-knapp wink.gif - sitter väl på någon ryggsäck eller så tongue.gif
adrian
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 08:54)
CITAT (adrian @ 28-03-2006, 08:08)

Vad handlade detta om??

Nämen laugh.gif har du redan glömt mig tongue.gif

Vi pratade om en liten röd kompakt växt som klarade utelivet kring Vetlanda smile.gif
Trillar det ner något nu unsure.gif

JAAAAAA.....
Nu minns jag.. tongue.gif
Det är suddigt i skallen efter mässan, det var lite väl mycket prat och människor som kom fram och hälsade på mig.
men vi kommer inte på det nu heller, 17 också... blink.gif

jag skickar pm till dig om detta.
Ophelia
Hmmmm....mår tjyvens. Är på G att bli förkyld. Försöker bota mig med whisky och C-vitamn. Hoppas det bättrar på sig tills fredag. Vill så gärna gå på mässan sad.gif
Annlo
Ska åka dit på lördag! Men "lilla" plånboken.... sleep.gif ska försöka smyga mig på Adrians brutala blommor! har lovat sambon en som äter mygg, o flugor! laugh.gif
LisaPalm
Har precis varit på älvsjömässan så örebromässan känns ju inte speciellt lockande sleep.gif Men eftersom det är på hemmaplan så måste man ju dit.
För min del blir det söndag . Sista dagen kan man fynda hoppas jag. biggrin.gif biggrin.gif
grycken
Eva 33c

Lokalavdelningen av RST i Falun, är det Falubygdens Trädgårdsodlare? Jag har tänkt bli medlem. Finns det plats i bussen till Örebro på söndag?
marigt
Blir så att jag kommer att gå dit med trötta, urtråkade barn.

Nej då, hade med mina tjejer en annan gång och faktiskt så gick det hyfsat bra, måste hitta en kombination att de får roligt att gå bland blommorna samtidigt som jag får min tid, de tycker det är roligt med blommor också biggrin.gif

Är det så att man kan fynda på söndagen?
Eva 33c
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 06:16)
Lokalavdelningen av RST i Falun, är det Falubygdens Trädgårdsodlare? Jag har tänkt bli medlem. Finns det plats i bussen till Örebro på söndag?

JA på båda frågorna! Jag har skickat ett PM till dig med mer upplysningar. rolleyes.gif
adrian
CITAT (marigt @ 29-03-2006, 06:55)
Blir så att jag kommer att gå dit med trötta, urtråkade barn.

Nej då,  hade med mina tjejer en annan gång och faktiskt så gick det hyfsat bra, måste hitta en kombination att de får roligt att gå bland blommorna samtidigt som jag får min tid, de tycker det är roligt med blommor också biggrin.gif

Är det så att man kan fynda på söndagen?

Kom förbi mig för jag kan berätta spännande roliga saker om de växter jag har, jag har vilda rovdjur i krukorna... tongue.gif
Inga sömniga tråkmånsblommor som barnen suckar åt... rolleyes.gif
grycken
Äter dina växter även sorgmyggor och annat oknytt?
adrian
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 16:21)

japp, trodde att alla sett bilden men den kan ju visas igen... tongue.gif

äää.. Nu hittar jag inte den, men jag ska leta efter den... mad.gif

Här är en annan bild som endast visar en fångad...Ja liten fluga är det ialla fall... smile.gif

Blomstertanten
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 16:21)

Jag hade en tätört (som hette Hasse) och den verkade älska sorgmyggor ! tongue.gif Såg till att jag blev av med varenda en !! rolleyes.gif
Men jag tror Hasse föråt sej ! tongue.gif
För inte kan det väl va jag som tog död på den ? sleep.gif
sanna
Jag hade en gång en tätört som hette Leffe, han var en sorglig figur och det slutade med att han begick harakiri. En del tätörter har den läggningen, de är lite depressiva - alltså inte ditt fel Blomstertanten! Absolut inte ditt fel!

Nu har jag en Hasse som jag hoppas mer på. Det är liksom lite mer s**ke i honom på något sätt! laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (sanna @ 30-03-2006, 09:11)
Jag hade en gång en tätört som hette Leffe, han var en sorglig figur och det slutade med att han begick harakiri. En del tätörter har den läggningen, de är lite depressiva - alltså inte ditt fel Blomstertanten! Absolut inte ditt fel!

Nu har jag en Hasse som jag hoppas mer på. Det är liksom lite mer s**ke i honom på något sätt! laugh.gif

Inte va de nån st**ke i min inte ! tongue.gif
adrian
CITAT (Blomstertanten @ 30-03-2006, 10:04)
CITAT (sanna @ 30-03-2006, 09:11)

Inte va de nån st**ke i min inte ! tongue.gif

Hmm... Säger man inte:
-:Bakom varje fördärvad man står en envis kvinna..? tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

(eller har jag fel nu igen....??)

Bakom varje fördärvad Tätört står en ***** kvinna... rolleyes.gif biggrin.gif

Förmodligen var det vattningen + ljuset (som alltid) smile.gif

Nu var det väl flugfånagre ni skulle ha...

Eller var det STAKE ni tänkt er???

smile.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif

(Vad GÖR ni med era tätörter egentligen kvinnor??????)
Ophelia
*läser och rodnar klädsamt* jag tror inte jag förstår rolleyes.gif tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 13:54)
smile.gif  :P  :D  :lol:  :rolleyes:

(Vad GÖR ni med era tätörter egentligen kvinnor??????)

Det vill du förmodligen inte veta ! tongue.gif

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
adrian
Hmmm...
Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna... tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
sanna
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 17:50)
Hmmm...
Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna... tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Just en sån vill jag ha, Adrian!
Vad hette de sa du? laugh.gif
adrian
CITAT (sanna @ 30-03-2006, 18:44)
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 17:50)
Hmmm...
Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna... tongue.gif  biggrin.gif  laugh.gif

Just en sån vill jag ha, Adrian!
Vad hette de sa du? laugh.gif

ööö...(?)..blink.gif
Sarracenia Dickus eller nåt sånt...(?)... biggrin.gif

köper ni en växt och tittar på mig, så blir det väl nåt i den stilen... rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

Min "tina/hasse" står till vänster på denna bild, och den har stått i österfönster i ca: 2.5 år och lever fortfarande, dessutom så har den åkt i golvet en gång och sparkats genom köket... tongue.gif

Den växer mindre på vintern....JA... Men kommer snart igen... smile.gif

Den blir mindre när det är kallt... rolleyes.gif tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 20:26)
Den blir mindre när det är kallt... rolleyes.gif tongue.gif

Inte det enda som blir det ! tongue.gif
Ophelia
Så blev det med den mässan sad.gif sad.gif

Får ta det nästa år istället.
gunnelö
Nu är jag just hemkommen från mässan. Jag blev positivt överraskad. Många fina, välbyggda montrar och större variation i växtutbudet än jag hade trott.

Värt ett besök tycker jag, även om antalet utställare inte är så jättestort.

Gunnel
Ophelia
CITAT (gunnelö @ 31-03-2006, 17:45)
Nu är jag just hemkommen från mässan. Jag blev positivt överraskad. Många fina, välbyggda montrar och större variation i växtutbudet än jag hade trott.

Gunnel

*muttrar några väl valda svordomar och förbannar alla förkylningar som finns*

Vill oxå se sad.gif
adrian
CITAT (gunnelö @ 31-03-2006, 17:45)

Gunnel

Idag har jag träffat BLOMSTERTANTEN och GUNNELÖ...smile.gif.

(En bild säger mer än 1000 ord... laugh.gif rolleyes.gif )
Blomstertanten
mad.gif unsure.gif
Jag fick minsann inte vara med på bild ! sad.gif

Nänä, skillnad på folk och folk sleep.gif
tongue.gif

Nu har i alla fall en drosera bosatt sig i mitt akvarium och den ser ut att trivas alldeles utmärkt
biggrin.gif laugh.gif

wub.gif Vilket läckert terrarium Adrian !!!
Annlo
CITAT (Blomstertanten @ 03-04-2006, 08:12)
mad.gif  :unsure:
Jag fick minsann inte vara med på bild !  :(

Nänä, skillnad på folk och folk  -_-  
tongue.gif

Nu har i alla fall en drosera bosatt sig i mitt akvarium och den ser ut att trivas alldeles utmärkt  
biggrin.gif  :lol:

wub.gif  Vilket läckert terrarium Adrian !!!

Nä, jag fick inte heller va' med på bild.... unsure.gif

"Det är skillnad på skit o pannkaka" som en arbetskamrat alltid sa! tongue.gif

Jag fick i alla fall med mig en Sarracenia hem! rolleyes.gif Så jag är nöjd ändå! sleep.gif

Annars tycker jag nog att det är lite för lite växtförsäljning på mässan..vill ha mer att välja på! laugh.gif

Hittade inte de pelargoner som jag ville ha.... sad.gif men lite annat slank det ju med i stället!
adrian
Jaja...wacko.gif
Jag hade tänkt att göra ett kollage med all från odla, men det blev inte av tyvärr.. tongue.gif
(kanske lika bra för det hade nog blivit rätt så, ***** när ni alla blir uppätna av flugtrumpeterna... biggrin.gif )

Det var KUL att träffa er och jag hoppas vi ses igen, det blir nog skördefest i år vid stugan så då kanske ni kunde titta in på en fika eller så... smile.gif
Blomstertanten
Du kan vara lugn för att vi ses igen ! rolleyes.gif

Tänkte ta med sonen o hans kompis till affären så kanske vi kan lura på dom nått annat än deras tråkiga bonsaier tongue.gif

Hm, skördefest unsure.gif
Skörda vaddå ? Flugtrumpeter och tätörter ? Kan nog klämma ner lite till i akvariet tongue.gif
Har förresten ett till på gång , så då kan jag få plats med massor ! biggrin.gif
Annlo
CITAT (adrian @ 03-04-2006, 11:59)
(kanske lika bra för det hade nog blivit rätt så, ***** när ni alla blir uppätna  av flugtrumpeterna... biggrin.gif )

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hade ju mamsen med mig och hon är nå' makalöst lättlurad... blink.gif

Jag hojtade högt "akta dig!" när hon började fingra på flugtrumpeterna... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hon ryckte åt sig handen och såg livrädd ut! tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

(Är alltid lika nöjd när man lyckas driva med henne... sleep.gif )
Swingtime
Jag var på mässan i går men såg inte en enda odla-knapp
gunnelö
CITAT (Annlo @ 03-04-2006, 09:38)
Jag fick minsann inte vara med på bild !  sad.gif

Nänä, skillnad på folk och folk  sleep.gif  

STOLT biggrin.gif
Men så har ju Adrian och jag en riktigt gammal nyligen återupptagen relation att vårda! wub.gif wub.gif

Gunnel Ö
Ophelia
CITAT (Swingtime @ 03-04-2006, 16:07)
Jag var på mässan i går men såg inte en enda odla-knapp

Hade jag kunnat komma så hade du sett tre. Har nämligen tre knappar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon