|
Ophelia
24-03-2006, 11:30
Någon som ska på mässan i Örebro 31/3 - 2/4? Själv planerar jag att åka 31/3. Har även då passat på att plocka ut ledighet
gunnelö
24-03-2006, 11:33
Jag kommer att vara där den 31 på eftermiddagen då jag står i Svensk Trädgårds monter. Jag har nog min odla-knapp på mig.
Gunnel
Anki på Öland
24-03-2006, 14:02
Glöm inte att hälsa på vid Föreningen Sveriges Pelargonentusiasters monter. Sticklingar och vildpelagronfrön kommer att finnas till försäljning!! Anki
Jag ska dit men vet inte när. hänger lite på om jag ska ta med mina tvillingtöser .
gunnelö
26-03-2006, 08:52
Idag kom utställningskatalogen till Örebromässan med lokaltidningen. Efter att ha tittat igenom den konstaterar jag att jag hade fel i ett tidigare inlägg (hittar inte tråden nu) där jag skrev att de flesta företag som finns med i Örebro även fanns på Älvsjömässan. Många av utställarna i Örebro är mindre företag som inte fanns i Stockholm. Det är ju bra att de lokala företagen finns med och många av dem är mycket bra och seriösa. Det som gör mig bekymrad är annonseringen "bredare utbud än någonsin". Jag roade (?) mig med att räkna igenom hur många av de ca 80 utställarna som är trädgårdsrelaterade och kom fram till att ca 15 utställare ägnar sig åt försäljning av växter, ca 45 var trädgårdsrelaterade på annat sätt (rengöringsmedel till trädgårdsmöbler, rådgivning, böcker osv) och hela 25 utställare har väldigt lite att göra med trädgård över huvud taget (garageportar, värmepumpar, nötter osv). Lätt att bli besviken med andra ord! I ärlighetens namn tycker jag att Örebromässan får mer reklam än vad den förtjänar. Nu vill jag ju inte avråda någon från att komma, har man inte alltför högt ställda förväntningar kan man nog ha några trevliga timmar på mässan. Om inte annat är det ju värt att komma dit för Adrians skull! Gunnel Ö
mollys_matte
26-03-2006, 16:31
Jag ska nog dit lördag em. Mitt jobb ställer ut, men jag ska vara i butiken och se till att allt flyter där! Men hinner nog in nån timme lördag kväll! *hoppas*
Inga från Närke
26-03-2006, 17:04
Jag kanske åker dit, men det verkar både roligt och inte roligt. Vi ska dränera runt huset i sommar så det är ingen ide i år att köpa några växter. Man blir bara sugen att köpa och så har man ingen plats att sätta det på, eftersom en grävmaskin skall köra i hela trädgården. Fy det känns jobbigt att tänka på vilket jobb det kommer att bli efteråt.
Swingtime
26-03-2006, 18:03
Jag funderar på att åka dit men det blir inte förrän söndagen Är någon annan av er där då??
Blomstertanten
27-03-2006, 09:10
Har funderingar på att gå på mässan ! Blir nog fredag i sådana fall, men det hänger ju lite på om jag har råd. Och det har jag ju egentligen inte ! Men ibland måste man unna sig lite roligt också. Örebro-mässan kan ju inte jämföras med Älvsjö t.e.x som ju är gigantisk. Gör man det så blir man jättebesviken.  Men inga hoyor verkar det finnas ! Får se det possitiva i det då  Tänk vad pengar jag sparar på det som jag kan handla något annat för Jag har ingen knapp jag. Får väl sätta en stor skylt på ryggen i stället !
Storåtjejen
27-03-2006, 12:23
Jag kommer förmodligen att vara där under lördagen, men har inte heller någon odlar-knapp att tillgå  Får väl kika efter andra knappar och ge mig tillkänna isf.
CITAT (Blomstertanten @ 27-03-2006, 09:10) Har funderingar på att gå på mässan ! Blir nog fredag i sådana fall, men det hänger ju lite på om jag har råd. Och det har jag ju egentligen inte ! Men ibland måste man unna sig lite roligt också. Örebro-mässan kan ju inte jämföras med Älvsjö t.e.x som ju är gigantisk. Gör man det så blir man jättebesviken.  Men inga hoyor verkar det finnas ! :( :( Får se det possitiva i det då  Tänk vad pengar jag sparar på det som jag kan handla något annat för :) Jag har ingen knapp jag. Får väl sätta en stor skylt på ryggen i stället !  Närå... tag på dig ditt blåa raffset så att vi alla känner igen dig...  . Jag finns där med köttisarna + en hel del Tillandsia. jag har byggt ett terrarium som jag tar med på mässorna nu, det får du inte missa..  . (Om någon vill ha palmer eller annat vanligt så kan jag ordna det med...)
Eva 33c
27-03-2006, 21:15
Lokalavdelningen av RST i Falun ordnar en bussresa dit på söndagen. Först tänkte jag att det fick räcka med Stockholm men nu har jag beslutat att följa med på Örebroturen också. Ska faktiskt bli lite skönt med en mindre mässa då Älvsjö i lördags var FÖR välbesökt för att man skulle kunna uppleva och hitta allt.
CITAT (Eva 33c @ 27-03-2006, 21:15) Lokalavdelningen av RST i Falun ordnar en bussresa dit på söndagen. Först tänkte jag att det fick räcka med Stockholm men nu har jag beslutat att följa med på Örebroturen också. Ska faktiskt bli lite skönt med en mindre mässa då Älvsjö i lördags var FÖR välbesökt för att man skulle kunna uppleva och hitta allt. Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall. Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är...
Ewa smålänska höglandet
28-03-2006, 06:57
CITAT (adrian @ 27-03-2006, 21:23) Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall. Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är...  Har du fått fram ortsnamnet på Å
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 06:57) CITAT (adrian @ 27-03-2006, 21:23) Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall. Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är...  Har du fått fram ortsnamnet på Å  Nu står det helt still i skallen..  ??? Vad handlade detta om??
Blomstertanten
28-03-2006, 08:33
CITAT (adrian @ 27-03-2006, 20:47) Närå... tag på dig ditt blåa raffset så att vi alla känner igen dig...  . Jag finns där med köttisarna + en hel del Tillandsia. jag har byggt ett terrarium som jag tar med på mässorna nu, det får du inte missa..  . (Om någon vill ha palmer eller annat vanligt så kan jag ordna det med...)  Tror du man kommer in i raffset ? Nä, jag tar nog stora skylten i stället ! Kan gå runt där som en riktig sandwichtant ! Kan nog tänkas att jag köper nån liten köttätare till mitt akvarium om jag överhuvudtaget kommer fram !  Brukar ju vara svårt , för du är tydligen otroligt populär !  Får kanske använda mej av mina vassa armbågar så jag får se terrariet i alla fall ! Annars får jag ta en tur till din lilla affär. Jag hittar ju dit !
Ewa smålänska höglandet
28-03-2006, 08:54
CITAT (adrian @ 28-03-2006, 08:08) CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 06:57) CITAT (adrian @ 27-03-2006, 21:23) Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall. Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är...  Har du fått fram ortsnamnet på Å  Nu står det helt still i skallen..  ??? Vad handlade detta om?? Nämen  har du redan glömt mig Vi pratade om en liten röd kompakt växt som klarade utelivet kring Vetlanda Trillar det ner något nu
Yin o Yang
28-03-2006, 10:14
Jag hade tänkt fira min födelsedag på Örebromässan på fredagen, men det blir begravning i Småland i stället  . Får bli en tur på lördagen eller söndagen i stället  . Måste leta reda på min Odla-knapp  - sitter väl på någon ryggsäck eller så
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 08:54) CITAT (adrian @ 28-03-2006, 08:08) CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 28-03-2006, 06:57) CITAT (adrian @ 27-03-2006, 21:23) Jättekul, kom fram och hälsa på hos mig isåfall. Det är jättekul att få se lite levande Odlaiter eller vad vi nu är...  Har du fått fram ortsnamnet på Å  Nu står det helt still i skallen..  ??? Vad handlade detta om?? Nämen  har du redan glömt mig Vi pratade om en liten röd kompakt växt som klarade utelivet kring Vetlanda Trillar det ner något nu  JAAAAAA..... Nu minns jag.. Det är suddigt i skallen efter mässan, det var lite väl mycket prat och människor som kom fram och hälsade på mig. men vi kommer inte på det nu heller, 17 också... jag skickar pm till dig om detta.
Ophelia
28-03-2006, 19:17
Hmmmm....mår tjyvens. Är på G att bli förkyld. Försöker bota mig med whisky och C-vitamn. Hoppas det bättrar på sig tills fredag. Vill så gärna gå på mässan
Ska åka dit på lördag! Men "lilla" plånboken....  ska försöka smyga mig på Adrians brutala blommor! har lovat sambon en som äter mygg, o flugor!
LisaPalm
28-03-2006, 21:35
Har precis varit på älvsjömässan så örebromässan känns ju inte speciellt lockande  Men eftersom det är på hemmaplan så måste man ju dit. För min del blir det söndag . Sista dagen kan man fynda hoppas jag.
grycken
29-03-2006, 06:16
Eva 33c
Lokalavdelningen av RST i Falun, är det Falubygdens Trädgårdsodlare? Jag har tänkt bli medlem. Finns det plats i bussen till Örebro på söndag?
Blir så att jag kommer att gå dit med trötta, urtråkade barn. Nej då, hade med mina tjejer en annan gång och faktiskt så gick det hyfsat bra, måste hitta en kombination att de får roligt att gå bland blommorna samtidigt som jag får min tid, de tycker det är roligt med blommor också Är det så att man kan fynda på söndagen?
Eva 33c
29-03-2006, 09:06
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 06:16) Lokalavdelningen av RST i Falun, är det Falubygdens Trädgårdsodlare? Jag har tänkt bli medlem. Finns det plats i bussen till Örebro på söndag? JA på båda frågorna! Jag har skickat ett PM till dig med mer upplysningar.
CITAT (marigt @ 29-03-2006, 06:55) Blir så att jag kommer att gå dit med trötta, urtråkade barn. Nej då, hade med mina tjejer en annan gång och faktiskt så gick det hyfsat bra, måste hitta en kombination att de får roligt att gå bland blommorna samtidigt som jag får min tid, de tycker det är roligt med blommor också Är det så att man kan fynda på söndagen? Kom förbi mig för jag kan berätta spännande roliga saker om de växter jag har, jag har vilda rovdjur i krukorna... Inga sömniga tråkmånsblommor som barnen suckar åt...
grycken
29-03-2006, 16:21
Äter dina växter även sorgmyggor och annat oknytt?
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 16:21) Äter dina växter även sorgmyggor och annat oknytt? japp, trodde att alla sett bilden men den kan ju visas igen... äää.. Nu hittar jag inte den, men jag ska leta efter den... Här är en annan bild som endast visar en fångad...Ja liten fluga är det ialla fall...
Blomstertanten
30-03-2006, 08:54
CITAT (grycken @ 29-03-2006, 16:21) Äter dina växter även sorgmyggor och annat oknytt? Jag hade en tätört (som hette Hasse) och den verkade älska sorgmyggor !  Såg till att jag blev av med varenda en !! Men jag tror Hasse föråt sej ! För inte kan det väl va jag som tog död på den ?
Jag hade en gång en tätört som hette Leffe, han var en sorglig figur och det slutade med att han begick harakiri. En del tätörter har den läggningen, de är lite depressiva - alltså inte ditt fel Blomstertanten! Absolut inte ditt fel! Nu har jag en Hasse som jag hoppas mer på. Det är liksom lite mer s**ke i honom på något sätt!
Blomstertanten
30-03-2006, 10:04
CITAT (sanna @ 30-03-2006, 09:11) Jag hade en gång en tätört som hette Leffe, han var en sorglig figur och det slutade med att han begick harakiri. En del tätörter har den läggningen, de är lite depressiva - alltså inte ditt fel Blomstertanten! Absolut inte ditt fel! Nu har jag en Hasse som jag hoppas mer på. Det är liksom lite mer s**ke i honom på något sätt!  Inte va de nån st**ke i min inte !
CITAT (Blomstertanten @ 30-03-2006, 10:04) CITAT (sanna @ 30-03-2006, 09:11) Jag hade en gång en tätört som hette Leffe, han var en sorglig figur och det slutade med att han begick harakiri. En del tätörter har den läggningen, de är lite depressiva - alltså inte ditt fel Blomstertanten! Absolut inte ditt fel! Nu har jag en Hasse som jag hoppas mer på. Det är liksom lite mer s**ke i honom på något sätt!  Inte va de nån st**ke i min inte !  Hmm... Säger man inte: -:Bakom varje fördärvad man står en envis kvinna..? (eller har jag fel nu igen....??) Bakom varje fördärvad Tätört står en ***** kvinna... Förmodligen var det vattningen + ljuset (som alltid) Nu var det väl flugfånagre ni skulle ha... Eller var det STAKE ni tänkt er??? (Vad GÖR ni med era tätörter egentligen kvinnor??????)
Ophelia
30-03-2006, 13:09
*läser och rodnar klädsamt* jag tror inte jag förstår
Blomstertanten
30-03-2006, 13:52
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 13:54)  :P :D :lol: :rolleyes: (Vad GÖR ni med era tätörter egentligen kvinnor??????) Det vill du förmodligen inte veta !
Hmmm... Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna...
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 17:50) Hmmm... Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna...  Just en sån vill jag ha, Adrian! Vad hette de sa du?
CITAT (sanna @ 30-03-2006, 18:44) CITAT (adrian @ 30-03-2006, 17:50) Hmmm... Näe men nog märker jag att ni har mer i skallen än bara blommor när ni ser på de lååånga, stoooora hårda trumpeterna...  Just en sån vill jag ha, Adrian! Vad hette de sa du?  ööö...(?)..  Sarracenia Dickus eller nåt sånt...(?)... köper ni en växt och tittar på mig, så blir det väl nåt i den stilen...  Min "tina/hasse" står till vänster på denna bild, och den har stått i österfönster i ca: 2.5 år och lever fortfarande, dessutom så har den åkt i golvet en gång och sparkats genom köket...  Den växer mindre på vintern....JA... Men kommer snart igen...  Den blir mindre när det är kallt...
Blomstertanten
31-03-2006, 09:57
CITAT (adrian @ 30-03-2006, 20:26) Den blir mindre när det är kallt...  Inte det enda som blir det !
Ophelia
31-03-2006, 10:47
Så blev det med den mässan Får ta det nästa år istället.
gunnelö
31-03-2006, 17:45
Nu är jag just hemkommen från mässan. Jag blev positivt överraskad. Många fina, välbyggda montrar och större variation i växtutbudet än jag hade trott.
Värt ett besök tycker jag, även om antalet utställare inte är så jättestort.
Gunnel
Ophelia
31-03-2006, 19:16
CITAT (gunnelö @ 31-03-2006, 17:45) Nu är jag just hemkommen från mässan. Jag blev positivt överraskad. Många fina, välbyggda montrar och större variation i växtutbudet än jag hade trott.
Gunnel *muttrar några väl valda svordomar och förbannar alla förkylningar som finns* Vill oxå se
CITAT (gunnelö @ 31-03-2006, 17:45) Nu är jag just hemkommen från mässan. Jag blev positivt överraskad. Många fina, välbyggda montrar och större variation i växtutbudet än jag hade trott.
Gunnel Idag har jag träffat BLOMSTERTANTEN och GUNNELÖ...  .  (En bild säger mer än 1000 ord...  )
Blomstertanten
03-04-2006, 08:12
CITAT (Blomstertanten @ 03-04-2006, 08:12)  :unsure: Jag fick minsann inte vara med på bild ! :( Nänä, skillnad på folk och folk -_-  Nu har i alla fall en drosera bosatt sig i mitt akvarium och den ser ut att trivas alldeles utmärkt  :lol:  Vilket läckert terrarium Adrian !!! Nä, jag fick inte heller va' med på bild.... "Det är skillnad på skit o pannkaka" som en arbetskamrat alltid sa! Jag fick i alla fall med mig en Sarracenia hem!  Så jag är nöjd ändå! Annars tycker jag nog att det är lite för lite växtförsäljning på mässan..vill ha mer att välja på! Hittade inte de pelargoner som jag ville ha....  men lite annat slank det ju med i stället!
Jaja...  Jag hade tänkt att göra ett kollage med all från odla, men det blev inte av tyvärr.. (kanske lika bra för det hade nog blivit rätt så, ***** när ni alla blir uppätna av flugtrumpeterna...  ) Det var KUL att träffa er och jag hoppas vi ses igen, det blir nog skördefest i år vid stugan så då kanske ni kunde titta in på en fika eller så...
Blomstertanten
03-04-2006, 12:22
Du kan vara lugn för att vi ses igen ! Tänkte ta med sonen o hans kompis till affären så kanske vi kan lura på dom nått annat än deras tråkiga bonsaier Hm, skördefest Skörda vaddå ? Flugtrumpeter och tätörter ? Kan nog klämma ner lite till i akvariet Har förresten ett till på gång , så då kan jag få plats med massor !
Swingtime
03-04-2006, 16:07
Jag var på mässan i går men såg inte en enda odla-knapp
gunnelö
03-04-2006, 16:10
CITAT (Annlo @ 03-04-2006, 09:38) Jag fick minsann inte vara med på bild ! Nänä, skillnad på folk och folk STOLT Men så har ju Adrian och jag en riktigt gammal nyligen återupptagen relation att vårda! Gunnel Ö
Ophelia
03-04-2006, 16:42
CITAT (Swingtime @ 03-04-2006, 16:07) Jag var på mässan i går men såg inte en enda odla-knapp Hade jag kunnat komma så hade du sett tre. Har nämligen tre knappar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|