AndreasBlomquist
Var i fredags på Trädgårdsmässan och jag och sambon hade ju redan innan vi åkte dit bestämt oss för att köpa ett växthus. Allt pekade innan på ett EuroSerre Maxi 4 från Willab Trädgård men när vi väl var på plats så tyckte jag i ärlighetens namn att servicen vi fick från Willab inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Däremot fick vi kanonservice hos Classicum vilket ledde till att vi köpte ett Serralux istället. Vi funderade länge på om vi skulle köpa det växthuset som de hade som visningshus men kom senare fram till att det var lite för stort för vår tomt tyvärr. Det blev det minsta Serralux på 9 kvm, 3 x 3 meter, lackat i rött. En leveranstid på 8 veckor så i slutet av maj, lagom då vår lila bebis också ska titta fram.

Växthuset vi köpt är som det röda på bilden fast en sektion mindre. Vårt har inte heller nockdekorationen och bara en taklucka per sida. Vårt kommer även vara högre än detta, runt 20 cm högre.
Ewa smålänska höglandet
Ja du unsure.gif det där med service är inte lätt
Jag har ett Euro Serre Maxi 4 som jag har skickat efter och är mycket nöjd med både växthus och service.
Men du blir säkert väldigt nöjd också
Jag är på andra säsongen med mitt och det blir bara roligare och roligare biggrin.gif biggrin.gif

Lycka till!!!
Lady Hamilton
Jag tittade också på det växthuset.........Men just nu har jag nog inte råd sad.gif Men jag måste säga Grattis till dig! Om jag skulle köpt ett nu så skulle jag köpt samma modell (fast större)
kerstin z5-6
Grattis till nya växthuset smile.gif
ewa zon 3
Tittade på dom när jag var på mässan, fina. Bara att gratulera smile.gif

/Ewa
AndreasBlomquist
CITAT (Hamilton @ 27-03-2006, 09:43)
Jag tittade också på det växthuset.........Men just nu har jag nog inte råd sad.gif Men jag måste säga Grattis till dig! Om jag skulle köpt ett nu så skulle jag köpt samma modell (fast större)

Jo, jag ville ha ett större men flickvännen vägrar. Hon vill ju utav någon underlig anledning ha lite trädgård kvar också utöver växthuset. *suckar*
maloppa
Grattis till ett bra köp!!

Har själv köpt ett likadant 3 X 3 fast vi tog inte ngn färg. Har fyra fönster i taket. Även jag upplevde att vi fick mkt god service, leveransen utan anmärkning och vi satte upp huset utan besvär jag o gubben, ingen av oss är speciellt händiga så det är väl ett bra betyg. Införskaffade två glaslyftare från Bauhaus - helt suveränt. Ska lägga byasten i det om ett par veckor och sen ska här inredas!!!

Även vi tittade på Willabs men det föll pga för låg dörrhöjd, maken kom inte in utan att bocka sig, förhöjning gick ju att köpa till men varför det när det är högre dörröppning på Classicum...

Hoppas du blir lika nöjd som jag (vi)
ThomasJ
Grattis.

Ni kommer bli riktigt nöjda. smile.gif

/Thomas
Gillan
Grattis Andreas, vilket fint ett. Då behöver du ingen
ritning längre då.

Har du "förodlat" nåt än? Om inte kan du få paprika och
chilipeppar av mig. Det har jag gott om. Ev busktomat
också.

/Gillan
AndreasBlomquist
CITAT (Evgeni @ 28-03-2006, 12:54)
Grattis Andreas, vilket fint ett. Då behöver du ingen
ritning längre då.

Har du "förodlat" nåt än? Om inte kan du få paprika och
chilipeppar av mig. Det har jag gott om. Ev busktomat
också.

/Gillan

Thomas, jag kommer ha mycket nytta utav din hemsida även om jag kommer bygga grunden med pelare istället för en murad grund.

Gillan, jag har ett antal chilisar (flera plantor av varje) men bara två sorter totalt så det vore kanske kul att byta sins emellan för att utöka sortimentet? Jag har Habanero (Tropical Heat) och även en "vanlig" som heter Hot Cheyenne. Ska ta lite bilder senare idag och lägga ut på min blogg.

Tomaterna tänkte jag pilla ner i jorden under helgen. Är ju 8 veckors leveranstid på växthuset så jag vill hinna få hem det och montera det innan tomaterna ska ut. De jag ska så är:
Tigerella
Golden Sunrise
Ildi
Gardeners delight
Supersweet F1 tror jag den hette
samt en ampeltomat (kom som bonuspåse från T&M)
ThomasJ
CITAT (AndreasBlomquist @ 28-03-2006, 13:22)
Thomas, jag kommer ha mycket nytta utav din hemsida även om jag kommer bygga grunden med pelare istället för en murad grund.

wub.gif

Trevligt att den kan hjälpa någon. Det är bara att titta hur mycket som helst, är det någon fråga så tveka inte att fråga.

Lycka till!

/Thomas
AndreasBlomquist
Sådär, nu har jag varit i kontakt med Classicum angående leveransen av mitt växthus och det är på väg till Classicum från fabriken och beräknas ankomma till mig i början av nästa vecka. Jädrans va kul men oj vad lång väntan har kännts. Det är ju ett par månader sen mässan var då jag beställde det. Hoppas bara att få iordning allt inför anländandet av växthuset så det bara är att få upp det sen.

Har ju en bebis på väg också som förväntas komma vilken dag som helst. Sandra har aldrig gått så här mycket över tiden o med min tur så kommer säkert både växthus och bebis på samma dag!
AndreasBlomquist
Äntligen har mitt växthus kommit. Har börjat pilla lite med det.

För mer information om uppsättningen och bilder, kolla min blogg:

http://buddha.tradgardsblogg.se/
Gillan
Grattis Andreas! Förstår att du är glad efter all
denna väntan smile.gif

Vid det här laget kanske du även har fått " riktig"
bebis också wub.gif tongue.gif
CurlySue
När kom bebisen då? rolleyes.gif
AndreasBlomquist
Bebisen, dottern Engla kom den 13/6..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon