Full version: Ditt "nick"
Sidor: 1, 2
Emma_
CITAT (morellen @ 03-04-2006, 13:25)
I början av min karriär på internet så körde jag ofta med "eponine" som nick ( efters stackars Eponine i musikalen Les Miserables) men det var rätt poppis och ofta upptaget så när jag skulel regga mig på en sida skulle jag komma på ngt annat för att slippa vara eponine+en sifferkombination. Det slutade med att jag lånade en av mina hädangångna katters namn och det var ledigt där. Nu kör jag det på flera ställen och blir snopet om det skulle vara upptaget.
Katten fick sitt namn efter moreller, körsbären altså då det är ju passande på ett trädgårdsforum.

Haha.. jag, mitt pucko, har av någon anledning fått för mig att morell är en fisk första gången jag läste ditt nick. Jag tänkte naturligtvis på forell. tongue.gif Och nu har det hängt med, så jag har gått här i falska fisktankar. biggrin.gif

Oj vad kul.. Jag vet ju mycket väl att moreller är körsbär!

Emma
Biggan_
Jag heter faktiskt Birgitta och efternamnet börjar på P biggrin.gif
Jag kallas av mina vänner för Biggan, inte för att jag varken är lång eller bred eller stor överhuvudtaget, utan mer för att det är smidigare eller rappare att säga Biggan i stället för Birgitta, i synnerhet på skånska biggrin.gif
morellen
CITAT (Emma_ @ 03-04-2006, 20:15)
Haha.. jag, mitt pucko, har av någon anledning fått för mig att morell är en fisk första gången jag läste ditt nick. Jag tänkte naturligtvis på forell. tongue.gif Och nu har det hängt med, så jag har gått här i falska fisktankar. biggrin.gif

Emma

Visst är det intressant hur man bara felkopplar vissa grejor emellanåt - men det är lungt - jag gillar fisk med, borde kanske heta forell på akvarieforumet istället tongue.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 04-04-2006, 09:32)
rappare att säga Biggan i stället för Birgitta, i synnerhet på skånska biggrin.gif

Så det finns en rapp-låt av dej!? laugh.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 04-04-2006, 10:51)
CITAT (Birgitta P @ 04-04-2006, 09:32)
rappare att säga Biggan i stället för Birgitta, i synnerhet på skånska  :D

Så det finns en rapp-låt av dej!? laugh.gif

Ja, Rappakalja ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
krellus
krellus blev det mest av gammal vana....

Namnet skapades i samband med att jag gick med i ett "community" om antika Rom.

Det fullständiga namnet är Krellus Gaius Valerius.

Kan ju rekommendera sidan....
PanHistoria

Snacka om intresseklubben antecknar!!! laugh.gif
Emma_
CITAT (morellen @ 04-04-2006, 10:47)
CITAT (Emma_ @ 03-04-2006, 20:15)

Emma

Visst är det intressant hur man bara felkopplar vissa grejor emellanåt - men det är lungt - jag gillar fisk med, borde kanske heta forell på akvarieforumet istället tongue.gif

Haha, tur det.. Men blommor och fisk är en bra kombination faktiskt. Så länge det inte är några katter med i bilden, för de äter både fiskar och blommor. rolleyes.gif

Emma smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon