Full version: Ditt "nick"
Sidor: 1, 2
Leia
Är bara lite nyfiken på varför ni alla valde just det nick ni valde.
Själv tänkte jag heta mitt riktiga namn, men det var upptaget. Så då valde jag ett smeknamn som jag hade på mitt förra jobb. Eller en förkortning av det... Prinsessan Leia...
Jag var den enda tjejen på den avdelningen och en av killarna var starwars tokig och uppkallade alla på avdelning efter olika personer i filmen starwars. På skoj från början, men efter en tid "hette" alla verkligen sitt smeknamn även när vi inte skojade. Fast lite kortare, jag blev bara "Leia", chefen blev "Darf" osv.
AnitaO
Kan du läsa tankar ohmy.gif
Tänkte igår att man borde starta en sån här tråd.

Mitt nick är fantasilöst till tusen.
Mitt förnamn + första och sista bokstaven i mitt efternamn rolleyes.gif
stina
Stina är en förkortning av mitt riktiga namn Kristina
Leia
CITAT (AnitaGg @ 03-04-2006, 08:56)
Kan du läsa tankar ohmy.gif
Tänkte igår att man borde starta en sån här tråd.

Ja det kan jag så passa dig! laugh.gif tongue.gif
AnitaO
På ett annat forum för flera år sedan så var det en tjej som startade en tråd där man skulle gissa mitt efternamn.
Första pris var en ask Tulo ... om jag minns rätt tongue.gif

Jisses vilken fantasi folk har laugh.gif
Vinnande förslaget blev dock "Gefflegågg" laugh.gif
Berith
Här kan man kolla in fler nick och här. Alltid lika kul att läsa! smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 03-04-2006, 09:02)
På ett annat forum för flera år sedan så var det en tjej som startade en tråd där man skulle gissa mitt efternamn.
Första pris var en ask Tulo ... om jag minns rätt tongue.gif

Jisses vilken fantasi folk har laugh.gif
Vinnande förslaget blev dock "Gefflegågg" laugh.gif

Jag gissar på hum... nåt´med berg på slutet.... Grönberg, Granberg, äh jag var nog inte så bra på tankeläsning ändå... tongue.gif
Skulle regga mig på allt om hundar men där var Leia upptaget, så där fick jag heta Jeanette som jag egentligen heter...
grycken
Grycken, från sjöarna Grycken vid Grycksbo och vid Stjärnsund i Dalarna. Jag är ensam om att heta som jag gör så jag använder inte mitt riktiga namn.
Tatta
Jag valde Tatta , en förkortning av Tattates.
Tattates i sin tur är då det jg sa om mig själv som liten och är en ihopdragning av mina två riktiga namn.. vilka det är kan ni ju försöka lista ut wink.gif
pimpim
Kallades Pim för några år sen, men det är ofta upptaget och vill hålla samma nick överallt på internet. Därför la jag till ett pim till.
Fialotta
Jag är så tråkig så jag har mitt förnamn, men de har ni nog listat ut tongue.gif
Anma
Mitt förnamn och första bokstaven i mitt andranamn. smile.gif
yenny
Mitt är också mitt förnamn... fast det med vanligt J i början var upptaget... fast det hade ni säkert redan listat ut unsure.gif
fruberglund
Är gift med herr Berglund biggrin.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (fruberglund @ 03-04-2006, 09:59)
Är gift med herr Berglund biggrin.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif Va...är du...de va min gissning wub.gif
netaave
Slutet av för och början av efternamn, fantasilöst men funkar överallt eftersom mitt efternamn inte är så vanligt.
LadyG
För att göra en lång historia kort: Jag har alltid tyckt att berättelsen om Lady Godiva var fascinerande, en rakryggad kvinna som står för sina åsikter och får sin vilja igenom. Så, då fick det bli en förkortning med anknytning till henne: LadyG.
storm
jag har tagit mitt efter min ena hund. rolleyes.gif
mammafia
jag kallas för fia och efter det att jag fått barn blev det bara mamma före laugh.gif
labarradepan
labarradepan betyder limpa(n) på spanska , och när jag var ung kallades jag för limpan , förkortning av mitt efternamn tongue.gif wub.gif
fifi
Fifi efter min bils namn. (Är det bara kvinnor som har ett namn på sin bil?) Ford Fiesta 1979 års modell, färg: orange så klart.
lisselbo
Där jag bor heter Lisselbo, därför blev det så.
På andra forum kallar jag mig litzlabodha, lisselbo hette så på 1400-talet.
Mycket finare än nuvarande namn tycker jag.
cic
CITAT
Eftersom jag är HELT ensam om att hete Ciczie så ville jag inte ha det som nic, utan tog mitt smeknamn. (För att röra till det en smula så.. Jag döptes till Cecilia, men bytte till mitt smeknamn.. Kanske heter jag bara C när jag dör..  )

Brukar heta Cic eller HammerCic (Jag är West Ham United suporter och de kallas The Hammers) på nätet.

Hämtat från en tidigare tråd i samma ämne.
Limeblossom
Jag heter lika på andra ställen på nätet så det var enklast så. Från början skulle jag ha ett tillfälligt nick till en sida och tog det första jag kom på, efter en duschcreme vi hade smile.gif Så det är inte något jag suttit och funderat på direkt biggrin.gif
Sunesetter
Sune efter hunden som är en irländsk setter.... laugh.gif
Björken
Mitt är efter mitt efternamn.
Irene_L
Min "nick" är mitt namn och första bokstaven i efternamnet. Har lite dåligt minne och klarar inte av att hitta på något som jag sedan glömmer bort. Mitt eget namn ska jag väl komma ihåg eller???? wink.gif wink.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (maudan @ 03-04-2006, 09:32)
Jag är så tråkig så jag har mitt förnamn, men de har ni nog listat ut tongue.gif

Ja, helt fantasilös är jag med..

Och helt förvirrad blir jag av folk som har nick, men skriver undre med nåt annat.. blink.gif
morellen
I början av min karriär på internet så körde jag ofta med "eponine" som nick ( efters stackars Eponine i musikalen Les Miserables) men det var rätt poppis och ofta upptaget så när jag skulel regga mig på en sida skulle jag komma på ngt annat för att slippa vara eponine+en sifferkombination. Det slutade med att jag lånade en av mina hädangångna katters namn och det var ledigt där. Nu kör jag det på flera ställen och blir snopet om det skulle vara upptaget.
Katten fick sitt namn efter moreller, körsbären altså då det är ju passande på ett trädgårdsforum.
Gillan
biggrin.gif Om det är nån som mot all förmodan skulle ha missat
att mitt nick inte betyder eventuellt geni, så får jag
väl tala om att mina två "stora" intressen är min trädgård
och konståkning. Och min favoritkonståkare har i flera år
nu varit Evgeni Plushenko. Därför blev det Evgeni.

Tyvärr så ångrade jag det efter ett tag. Det kändes så "fel"
att skriva under med "nån annans" namn. Därför började
jag skriva under med mitt smeknamn Gillan.

Förlåt Hannele om jag gör dig förvirrad, men i nuläget
har jag inga planer på att det ändra det wub.gif smile.gif
Berta
Hm, mitt nick är så fantasilöst att det nästan är pinsamt. Brukar i vanliga fall försöka regga mitt tilltalsnamn som nick men då det var upptaget så fick det bli ett av mina andra dopnamn smile.gif

AnitaGg; minns faktiskt tävlingen om ditt efternamn och Gefflegågg var allt bra fyndigt laugh.gif
Floppy
Mitt nick Floppy tog jag efter min turnalle...som ser ut som en Floppy... tongue.gif wub.gif
...han är perfekt...ryms i fickan...7-8 cm bara...så söt wub.gif

Eva i Skåne
Jaha, och mitt nick - det kan ni väl aldrig gissa?
För ni tror väl att jag heter Svea och bor i Haparanda...

biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
CITAT (Eva i Skåne @ 03-04-2006, 14:24)

Va ohmy.gif menar du att du inte gör det?????? ohmy.gif
Eva i Skåne
CITAT (netaave @ 03-04-2006, 14:28)

biggrin.gif  :lol:  :lol:

Va ohmy.gif menar du att du inte gör det?????? ohmy.gif

Ja, tänk vad jag lurat er i alla år sleep.gif biggrin.gif
Yin o Yang
Efter mina katter, som inte längre finns hos mig wub.gif
Ciczi
Ja Ciczi heter jag egentligen inte utan det är ett smeknamn som jag var ensam om i cyberrymden en gång.

Ciczi
AnitaO
CITAT (Berta @ 03-04-2006, 14:24)
AnitaGg; minns faktiskt tävlingen om ditt efternamn och Gefflegågg var allt bra fyndigt laugh.gif

Det var Gripen som vann till slut smile.gif

Jättehärlig tjej som jag många år senare (läs i höstas) fick träffa IRL.
Hon flyttade till Östergötland och kom förbi här med make och lilla sonen.
Jag skulle slänga gamla Hundsport som hon ville ha.
herkules

Magdis

Samma sak här, det är väl aaaaldrig nån som kan lista ut varför jag har mitt nick? rolleyes.gif
Ophelia
Behöver jag tala om vilken författare jag gillar? Hade med andra ord kunnat kalla mig för Julia, Desdemona, Lady Macbeth, Viola, Miranda m.m.

Tyckte Offan passade bäst smile.gif

Heter egentligen något så eminent som Eva.
Kitti
Mitt förnamn helt enkelt..... tongue.gif
*Felix matte*
Mitt nick är eg fel... eftersom ju Felix inte längre finns kvar
men det kom till eftersom jag var hans matte. smile.gif
renate
Fantasilös som jag är blev det mitt förnamn,men i ett annat forum har jag mina jobbinitialer,hmm inte så fantasirikt det heller,men jag har ett till.Rörigt blir det kanske med tre nick.
Laci
Jag använder Laci för att jag att hedra och alltid påminna om en tjej som hette Laci Peterson, CA. Hon mördades på julafton 2002 och hennes mans rättegång pågick under tiden jag var hemma och sjukskriven för cancer vilket gjorde att jag låg i soffan och såg på TV hela dagarna.....det var fest hemma när hennes make fälldes för mordet.

Mitt eget namn är så himla vanligt och alltid upptaget........

Swingtime
Mitt nick är en Fuchsia
netaave
CITAT (Swingtime @ 03-04-2006, 18:16)
Mitt nick är en Fuchsia

Ja den finaste av dom röd-vita
wolkenkrabber
för många årsedan var jag på ett chattrum med en hel del holländare, Och jag har ett intresse för höghus och arkitektur, så jag tog nicket skyscraper vilket med tiden utveckaldes till wolkenkrabber, wolkenkrabber betyder skyskrapa på svenska eller ordagrant moln-skrapare.
Farmor
Jag valde farmor för att jag är så glad i att vara just det. Och inte minst för att det är lätt att komma ihåg för en gammal farmor. Och jag tycker om att skriva under med första delen av mitt förnamn.

Anne
Ullet
JAg har alltid kallats Ullet av min familj så det fick bli det, jag skulle aldrig komma ihåg en massa nick när man är ute på olika sajter, så jag håller mig till Ullet, det är enkelt o bra. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon