Full version: Påskpyntar ni?
Sidor: 1, 2
morellen
ååååååååååååååååh! vilka söta kycklingar! wub.gif Sånt påskpynt vill jag ha med. Fast det får räcka med den konstgjorda varianten i år *S*
Inga från Närke
Mitt påskpynt i köket:

Whiskuchi
Pynt? Näää, ge mig bara godiset så är jag nöjd laugh.gif
*Felix matte*
Den va fin wub.gif Har du gjort den själv?
Inga från Närke
CITAT (Felix matte @ 13-04-2006, 21:57)
Den va fin wub.gif Har du gjort den själv?

Nej den har jag köpt förra året, det enda som var helt efter mössens härjningar i skåpet med påskpynt.
*Felix matte*
Letade bakåt i tråden och såg vad du råkat ut för... Så trist sad.gif
Inga från Närke
Hur går det med sången Agneta? rolleyes.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 13-04-2006, 22:04)
Hur går det med sången rolleyes.gif  :D

Tar tag i den igen när orken återkommer... men nog är det svårt att sitta still
när man hör alla "eldiga" låtar laugh.gif
Allis
Det enda jag har är påskliljor i kruka på köksbordet som min gubbe köpte idag wub.gif
Allis
Måste få berätta angående påskfirande: Idag kom det två små påskkärringar hit och dom började sjunga "Blinka lilla stjärna" och önskade sedan glad påsk. Det var väl gulligt? tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Allis @ 13-04-2006, 22:31)
Måste få berätta angående påskfirande: Idag kom det två små påskkärringar hit och dom började sjunga "Blinka lilla stjärna" och önskade sedan glad påsk. Det var väl gulligt? tongue.gif

Tycker också det är sött om små tjejer och killar kommer och sjunger och önskar glad påsk wub.gif
Lady Hamilton
smile.gif "Mina" påskkärringar hade egengjorda Påskhälsningar med sig
I övrigt har jag påsklijor på köksbordet och en skrattande häxa (som jag köpt på Kreta) i vardagsrummet. Hon börjar skratta och röra på sig vid plötsliga ljud. Ovetande vänner brukar "hajja" till när hon "sätter i gång" laugh.gif
*Felix matte*
Jag hade lust att köpa kruka med påskliljor men tyckte att det luktade rätt mycket om dem så jag lät bli.
Inget pynt inomhus men massor av påskkänsla. På lördag morron kommer barnen m.fam på traditionsenlig påskaftonsfrukost. wub.gif
Caprice
Pyntar egentligen ingenting... har gjort ett litet påskarrangemang utomhus i form av påskliljor / penseér.... inomhus köpte jag en påskhare som står på golvet... med odlarverktyg i fickorna... smile.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 13-04-2006, 21:07)
CITAT (Inga från Närke @ 13-04-2006, 22:04)
Hur går det med sången rolleyes.gif  biggrin.gif

Tar tag i den igen när orken återkommer... men nog är det svårt att sitta still
när man hör alla "eldiga" låtar laugh.gif

Näää det går inte alls då rör sig fötterna av sig själva.
Här var det dans igår, dans i kväll med föregående middag och danskryss på påskdagen.
netaave
Gillar dina påskgardiner Inga!
Lilla Selma
En kruka påskliljor på köksbordet, ett gult ljus, två kycklingar och en liten höna bredvid. Gul duk under alltihop...

I morgon, påskafton, ska jag sätta fjädrar ute i en svartplommonbuske.

Kan inte ha påskfjädrar inomhus - katterna drar iväg med både fjädrar och grenar som om de vore levande jaktbyten!! tongue.gif wub.gif

Hälsar Selma som idag har stilla Långfredag...
Inga från Närke
CITAT (netaave @ 14-04-2006, 12:30)
Gillar dina påskgardiner Inga!

Det var ju roligt att du tyckte det, men vilka? Dem i köket eller? Om det var dem så har jag skickat efter dem på Jotex reablad.
Inga från Närke
CITAT (netaave @ 14-04-2006, 12:28)
Näää det går inte alls då rör sig fötterna av sig själva.
Här var det dans igår, dans i kväll med föregående middag och danskryss på påskdagen.

Att du orkar netaava med all dans, jag blir trött bara av att höra det. Har ingen ork alls numera för detta. Men tidigare var gubben och jag ute 2 ggr i månaden på hemmaplan. Båtarna gillar jag inte för det är för trångt på dansgolven och för mycket folk.
Frågan till Felix Matte var för att hon fått lite musik av mig.
netaave
CITAT (Inga från Närke @ 14-04-2006, 12:01)
Båtarna gillar jag inte för det är för trångt på dansgolven och för mycket folk.

Jo jag förstod att det var något sådant men kunde inte låta bli atthaka på tongue.gif
Beror på vilken dag du åker med båten, vi åker t.ex aldrig en helg för då är det som du beskriver. Urtrångt.
Sen är ju dansgolven helt klart små om man jämför med "vanlig" dans. Men vem har sagt att man måste hålla sig bara där......... finns ju däck. laugh.gif iaf på sommaren.
Hannele
men nog är det svårt att sitta still
när man hör alla "eldiga" låtar   laugh.gif

Det går utmärkt på köksgolvet också, behövs inga båtar för det.
Svänga och bugga lite med maken. tongue.gif
netaave
CITAT (Hannele @ 15-04-2006, 09:53)
men nog är det svårt att sitta still
när man hör alla "eldiga" låtar   laugh.gif

Det går utmärkt på köksgolvet också, behövs inga båtar för det.
Svänga och bugga lite med maken. tongue.gif

Nej nej nej blir inte samma stämning och känsla som "ute"
Hannele
CITAT (netaave @ 15-04-2006, 11:01)
Va??!? blink.gif Det är ju fritt fram att ta lite skamgrepp i köket! Fritt fram för hångel.. tongue.gif laugh.gif

Wupps! Glömde snapsen till frukostsillen... sad.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 15-04-2006, 12:10)
Wupps! Glömde snapsen till frukostsillen... sad.gif

Vilken osis, men bättre sent än aldrig blink.gif blink.gif laugh.gif
netaave
CITAT (Hannele @ 15-04-2006, 11:10)
CITAT (netaave @ 15-04-2006, 11:01)
Va??!? blink.gif Det är ju fritt fram att ta lite skamgrepp i köket! Fritt fram för hångel.. tongue.gif laugh.gif

Tänkte inte på det.... tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon