Sidor: 1, 2
Ophelia
CITAT (Bettson @ 20-04-2006, 13:53)
Ett annat tydligt tecken man märker när insulinvärdena börjar gå ner är att man inte tål alkohol längre.

Jag har väl inte någon stor konsumtions precis. Men vi brukar ta ett glas till maten på fredagskvällar och att glas för sällskap resten av kvällen. Annars dricker vi ingenting. Och dom två glasen brukar jag inte känna av knappt.

När insulinvärdena går ner så märker man först att det andra glaset tål man inte. Och veckan därpå så tål man inte det första glaset heller. Blir helt enkelt berusad.

Sockret däremot får jag en präktig baksmälla av ifall jag äter det nu. Huvudvärk och illamående dagen därpå.

Så min slutsats för bästa folkhälsa är, att släpp spriten fri och lås in sockret på systemet.

Om folk inte äter socker så klarar de inte av att dricka så mycket. laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tesa
Vet du Bettson...jag trodde att det kunde vara nåt sånt du råkat ut för...
Eftersom du haft ont i det andra knät så har du ansträngt det andra benet och då blir det väl lätt så...kände igen det från min egen knäåkomma...fast jag har spelat fotboll en gång i tiden och är ganska uppmärksam på signaler från stela muskler och passar mig med stretching och så när jag ansträngt mig för mycket...
Förstår fullkomligt ditt problem med att gå ned i vikt...har man ont i benen så blir det moment 22 nästan...man borde gå ner för att det inte ska göra ont i dom men det gör så ont att man inte klarar röra sig nåt större... wacko.gif ...har haft detta bekymmer läääänge..och då blir man deppig så äter man lite till..unsure.gif
Just nu är det rätt bra i benen så jag går med hunden varje dag och centimetrarna bara "rasar".. (har ingen bra våg..) kanske jag kan hålla mig på benen så länge att man slutar belasta dem så illa..

Så för att försöka muntra upp dig lite..min son frågade mig detta igår...
-Vad är det som låter "russ russ russ russ"?
-En humla som lagt in backen!
..jag tyckte den var göörrolig iallafall.. laugh.gif laugh.gif

Hoppas du blir bättre snart!! wub.gif
Bettson
Men passa dig bara Tesa..................det var just det jag gjorde, gick ut med hunden. Alldeles för långt för vad mina ben klarade av.

Och du har väl förutom fotbollen mjölkat en och annan ko också. Det brukar slita på både knän och andra ställen.

Tänk på att det är bättre du går ner långsamt än får ett bakslag för att knäna pajar. Lär av mina dumheter wub.gif
Tesa
Jag är faktiskt inte särskilt överaktiv när det gäller hunden...jag är förvånad över att mina korta promenader gör sån nytta...det rör sig om en halv eller kanske en km om dan...nån gång i veckan kanske det blir en lite längre tur..
För det mesta går jag typ till Snoddas gjort sitt sen vänder vi.. rolleyes.gif
Jag rör mig ju såpass mycket i jobbet att jag faktiskt inte trodde att det skulle göra såpass stor skillnad..
Känner lite att just kravet på att jag MÅSTE gå si och så långt gjorde att det blev lite ansträngt...nu går jag med hunden så långt jag vill..bättre en kort sträcka än ingen alls..
Tesa
Jaha..och allt kommer på skam idag...
Har ont i ena knät.. sad.gif vete 17 hur det gick till men...Aj..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon