fruberglund
Har länge velat ha smågatsten som kant runt rabatterna. Snyggt och praktiskt att köra ena hjulet på gräsklipparen när man klipper gräset.

Fick Flisbys katalog häromdagen och där har de nu gjort en annan sten som är precis som smågatusten förutom att den inte är ojämn. Den är tumlad så lite sliten ser den ju ut och så är det samma tjocklek så den är lättlagd.

Perfekt för mig som gillar jämna saker tänker ni...tja, fast charmen med gatusten är ju just att den är ojämn biggrin.gif Skillnaden är då priset. Smågatsten kostar på Flisby nästan 6:-/st medans den andra som heter Gränd 10:an kostar ca 2:-/st. Rätt så stor skillnad.

Hittade smågatusten på Blocket för 4:-/st men det är ändå dubbla mot Gränd 10:an. Får nog åka till Flisby och titta hur den ser ut. Jag vill ju inte att det ska se för "stelt" ut här på landet.

Usch, varför ska man ha sån beslutsångest jämt...kan det inte bara vara lätt? Lite hjälp tack...vad tycker ni laugh.gif
Margith
Jag har varit i ungefär samma dilemma som du smile.gif även om det är många år sedan...
Jag ville ha smågatusten som rabattkant, därför att jag tycker det är snyggt när den är lite ojämn.
När jag for iväg för att köpa den tittade försäljaren på mig som om jag inte var riktigt klok... smågatusten?? Det finns inte... känner du inte nån på kommunen?? sad.gif
Det enda han kunde erbjuda var nåt som hette Knott, samma storlek men gjorda i nån slags form, lite ojämna på ytan, men lika storlek "i botten". Är din Gränd 10 nåt liknande??
Isf säger jag, har du bara råd med extrakostnaden för smågatustenen: ta den!! Den är oslagbart snyggast!! wub.gif
En formgjuten sten ser helt enkelt "stel" ut, det blev inte alls som jag hade tänkt mig sad.gif
fruberglund
Fanns ingen närbild men så här ser de ut

Ska nog åka och kolla hur de ser ut först, har ju inte så långt till Flisby.

Tja, råd och råd biggrin.gif Är mycket som ska göras i sommar men om det behövs får jag väl vänta tills nästa år med att köpa annars. Det viktigaste är ju att det blir snyggt och jag ska inte ha 1000-tals stenar i alla fall.

Vi får väl se vad jag tycker om "kopian" Gränd 10:an biggrin.gif smile.gif

Få tag på verkar inte vara några problem, är mer priset, de är inte billiga. Har hittat några annonser på Blocket, Flisby har och så har de där jag köpte matjord (tror faktiskt det hör till kommunen).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon