|
ullislerum
19-05-2006, 20:42
CITAT (Whiskuchi @ 19-05-2006, 19:08) CITAT (ullislerum @ 19-05-2006, 16:07) Jag tycker att det är väldigt skojigt och intressant att läsa att så många av er har så mycket att skriva om Carolas intelligens, vishet, ansiktslyftningar m m Känner ni henne så väl?! Tja, som alla offentliga personer får hon väl tåla att diskuteras. Hon verkar blåst. Hon ser lyft ut. Vi har all rätt i världen att diskutera sånt. javisst, diskutera ni. Det känns som en sån låg nivå bara.. men jag kan ju å andra sidan dra mej ur denna tråd. Ajöken. Peace, love and understanding!
Snöflinga
19-05-2006, 20:54
Jag hade önskat att BWO hade vunnit ..... tror att den haft bättre chans än Carola, vars låt jag uppfattar som bara skrikig Tror inte vi hamnar bland de tio bästa
Whiskuchi
19-05-2006, 21:05
CITAT (Snöflinga @ 19-05-2006, 21:54) Jag hade önskat att BWO hade vunnit ..... tror att den haft bättre chans än Carola, vars låt jag uppfattar som bara skrikig Tror inte vi hamnar bland de tio bästa  Jag hade gärna sett The Poodles där Men BWO hade nog haft störst chans. Eller Andreas Johnson. (heter han väl..?)
zaaritha
19-05-2006, 21:34
Tja--hon kom ju med i stortävlingen! Men--greklands låt är bättre o Finlands är kul! Gillar när nå´n törs utmana det gamla vanliga o ta det m en klackspark!
Även om min egen favorit i den svenska uttagningen var Evans "Under your spell" så tror jag att Carola och BWO var de enda svenska bidragen som har en chans att komma bland de 10 bästa i ESC på lördag. Så kanske skickade vi rätt låt trots allt, vi får se. Om Carola "träffar rätt" och inte ser kylig ut i framträdandet så kanske vi kommer bättre än den 10-plats jag tidigare tippade. Poodles tror jag tyvärr hade kommit ungefär sist i ESC, alla som gillar rockigare musik hade ju röstat på finnarna istället.
Vad gäller utseende, och annat ytligt, så är väl det enda "fejkade" på Carola de uppiffade och blankvita tänderna. Botoxen har väl försvunnit nu. I övrigt ser hon ju kanonhet ut. Bättre nu än när hon var med i festivalen sist. (1991?)
Jaja ja, det vet väl jag med att hon har en fanastisk röst. Men det innebär ju inte att man alltid måste Heja på henne. I den svenska uttagningen så gjorde ja inte det. Jag hejade på Andreas och hans låt " sing for life " Den tycker jag fortfarande är bättre
zaaritha
20-05-2006, 00:48
Men; detta med en bra röst? jag tycker att hon bara skriker i vissa delar av låten--kanske jag som har fel på hörseln...... Tycker-som sagt-att Greklands sångerska har bättre röst! Och; Lordi har glimten i ögat o bör ha en chans! Samt den där låten "Superstar" m nå´n sångerska--vet ej vilket land..
Åsa, mälardalen zon 2
20-05-2006, 09:06
Och jag missade inte semifinalen som jag trodde, jag såg den på holländsk tv. Som tur är är ju holländska ganska likt svenska så man kan förstå vissa ord så jag förstod att de kommenterade att Carola hade vindmaskin även denna gången och att kommentatorerna tyckte det var en skandal att Holland inte gick vidare till finalen.
Klematis
20-05-2006, 16:23
Läst på aftonbladet att Carolas röst inte var bra. Jag hoppas hon är ok ikväll. Heja Carola säger jag!!
CITAT (Klematis @ 20-05-2006, 17:23) Läst på aftonbladet att Carolas röst inte var bra. Jag hoppas hon är ok ikväll. Heja Carola säger jag!! instämmer hennes röst är underbar när hon är lite hes... och beträffande allt annat...hennes åsikter håller jag inte med om, men en kvinna som åldras med den skönheten....wow säger jag bara...hit med botoxen om det är det som krävs
zaaritha
20-05-2006, 18:06
"Åldras m den skönheten"? Va´? Hon har ju sprutat in botox! För övrigt är hon falsk, religiös?
CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 19:06) "Åldras m den skönheten"? Va´? Hon har ju sprutat in botox! För övrigt är hon falsk, religiös?  just det...ser jag ut så med botox, så inte mej emot... rösten kan ingen i värden ta ifrån henne, sen får hon vara falsk, religös eller helt pantad,...whatever...
Caprice
20-05-2006, 18:19
CITAT (pejori @ 20-05-2006, 20:14) CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 19:06) "Åldras m den skönheten"? Va´? Hon har ju sprutat in botox! För övrigt är hon falsk, religiös?  just det...ser jag ut så med botox, så inte mej emot... rösten kan ingen i värden ta ifrån henne, sen får hon vara falsk, religös eller helt pantad,...whatever... 
zaaritha
20-05-2006, 18:25
Men:ärligt talat--är hennes röst så fantastisk? Hon skriker ju i vissa delar av denna idiotiska låt! Och; som sagt __varför översätta "Evighet" med "Invisible"? Evighet är väl "Eternity" på engelska?
CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 19:25) Men:ärligt talat--är hennes röst så fantastisk? ja det är den
zaaritha
20-05-2006, 18:40
Menar du på allvar att denna röst är fantastisk? Tja--då kan ju de flesta sångerskor komma långt!
CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 19:40) Menar du på allvar att denna röst är fantastisk? Tja--då kan ju de flesta sångerskor komma långt!  ja..det menar jag... sedan är ju smaken som baken... jag kanske inte uppskattar rösten hos dina countrysångare alltid heller. JAG tycker hon har en fantastisk röst... och JAG säger....hejja hejja
zaaritha
20-05-2006, 18:55
Ja--det är klart att man ska ha sina skilda åsikter! Jag gillar dej--ändå!
CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 19:55) Ja--det är klart att man ska ha sina skilda åsikter! Jag gillar dej--ändå!  dito
Caprice
20-05-2006, 23:20
CITAT (zaaritha @ 20-05-2006, 20:25) Och; som sagt __varför översätta "Evighet" med "Invisible"? Evighet är väl "Eternity" på engelska? Undrar om inte det kan ha med hennes enorma planer på parfymlanseringen kanske...? Eternity är ju upptaget på parfymfronten... Komiskt att Lordi snodde förstaplaceringen med hästlängder före henne...
zaaritha
20-05-2006, 23:21
Så bra!!
"Invincible" (oövervinnerlig) hette låten på engelska, innan den översattes till svenska.
Föredrar själv Carola när hon är mindre gapig. Men i detta startfält av bleka röster så stod hon ju ut iaf.
Och botox hit och dit, hon borde hållt sig borta från det, det gör ändå ingen direkt nytta i en sådan här tävlig där man inte får högupplösta närbilder, och alla ändå är översminkade.
Tror hur som helst att botoxen inte längre verkar, hon har inte förnyat den tydligen.
Usch, nu känner jag nästan att jag försvarar Carola, det är inte riktigt min mening eftersom jag menar att hon gjort mestadels skräplåtar i sin karriär.
Dessutom ska hon ha plus som hade smakfulla kläder idag.
Klematis
21-05-2006, 09:25
Hon kan ju inte vara så dålig eftersom hon har varit ganska stor i många år. Är ingen stor fan men tycker hon har en enormt bra röst. Vadå skriker i sången. Gör inga av de andra det? Hur många av de andra sångerskorna och sångarna oxå för den delen har inte FIXAT till sig. är det bara Carola som gör allt fel. Jag tyckte att bästa låten vann. Finland var jättebra!
Månskensbonden
22-05-2006, 08:53
CITAT (Margaretha @ 19-05-2006, 12:49) CITAT (Månskensbonden @ 19-05-2006, 10:30) Det enda som "lyfter" i Carolas låt är väl hennes "lyftna" ansikte?! Jestanes, har hon samma plastikkirurg som finnarna i Lordi? :P En gång var hon ju söt, men nu ser hon ut som om hon har ett dussin limklämmor i nacken som stramar ut fejset så att hon ser fullkomligt skogstokig och hysterisk ut! -Och med samma "naturliga" minspel som Michael Jackson... (All den överblivna huden från ansikten verkar för övrigt ha 'återanvänts' lite längre ner på framsidan av kroppen...  ...jaja...kretsloppstänkande är ju aldrig fel...) Är heller inget Carolafan, men tycker att hon har en fantastisk röst! Och hon är klart proffsig. Och lite patriot är man ju, så heja Sverige! Varför man behöver vara så elak när det gäller en persons utseende förstår jag inte alls, Månskensbonden. Var du har din hud struntar jag i, men varför skriva så kränkande om andra? Det hör väl ändå inte hit!  Eftersom artisten Carola är en 'offentlig produkt' som hon med buller och bång marknadsför i kommersiellt syfte, så tycker jag det är helt okej att syna, tycka, kommentera, ironisera om denna 'produkt', precis som vilken annan produkt som helst! Hon använder sitt utseende på ett mycket medvetet och utstuderat sätt. Det är en del av det hon försöker 'sälja'. Att ha en bra röst och vara musikalisk räcker inte alls i musikvärlden! Det har Carola och alla andra offentliga artister insett för länge sedan... Hon lyfter sig, sprutar in kemikalier under huden, färgar tänder etc, och ALLT i ett mycket utstuderat och medvetet syfte att bli mer framgångsrik och kommersiellt lyckad. På scen är hon en självskapad 'produkt', ett 'koncept', där hennes eget utseende är en frivilligt exponerad viktig del. "Elak" och "kränkande" är man inte när man kriticerar och ironiserar över produkter. Som konsument blir man mer eller mindre frivilligt utsatt för allehanda produkter, och jag kan med gott samvete tycka och säga att Fiat Uno är en ful bil, att Pepsodent smakar skit, eller att Carola ser ut som om hon fastnat med nackskinnet i skruvstädet. Hon är av fri vilja en offentlig kommersiell produkt i det här sammanhanget, inte någon stackars privatperson som blir "kränkt" och "elakt behandlad". *** (ps. Vill du verkligen se MIN hud, kostar det pengar, Maggan!  -Eller vi kanske kan byta mot ett par tomatplantor?!  )
Klematis
22-05-2006, 10:25
Artisterna är ju till för oss" vad skulle vi göra utan musik teater och annan underhållning. Jag tycker att de ger oss väldigt mycket. Vi behöver ju inte leta fel och gotta oss i andras olycka. se på tex persbrandt. Hur orkar de och deras familjer!
det är väl tur att alla inte tycker om samma sak, vad skulle det då bli för tävling? att sedan säga att balader och smörsång skulle tas bort eller förbjudas, är både kortsynt och inskrängt. ingen av baladälskarna skriker på rock eller rappförbud, gillar man smörsång och balader, röstar man på det. gillar man rock rapp eller disco röstar man på det. svårare är det inte, men skrik inte på massa förbud och vad som får vara med eller inte... det är en musikfestival...och vill någon sjunga religöst eller annat, så kom igen...man röstar utifrån vad man själv tycker om.
Jag tycker nog att alla har rätt till ett privatliv. Att bedöma någon efter vad dom uttalat sig i pressen och hur dom ser ut på scen och i sin offentliga roll är helt ok, men när man är i sitt privatliv skall man lämnas i fred.
Vissa ger ju ut sig själva som en öppen bok, det är då deras val, men dom som värnar om sitt privatliv ska få göra det i fred. Jag har ingen förstålese för paparazzis och skvallertidningars lögner. En helt annan sak med interjuver och så. Men man kan ju undra hur ofta de är rättciterade med tanke på hur mycket som blivit fel dom gånger jag varit med i tidningen...
Man kan säga vad man vill om Carola, men att hon inte sjunger bra är helt befängt. Har aldrig hört någon med klarare röst än henne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|