|
har mailat oldwolfie och bett om hjälp. vi får se vad hon säger
Linda_A
21-05-2006, 15:13
CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 16:10) Heja Linda!!  Men egentligen borde det inte vara så väldigt svårt, eller? Emma haha säg inte det. Jag har skapat ett forum nu.. Men nu är jag rätt nollställd. Men om ni ger mig lite tid så ska jag nog kunna lösa det.
Linda_A
21-05-2006, 15:17
hihi jag hittade rätt. *S* Ett steg på rätt väg.
Linda_A
21-05-2006, 15:20
Kan väl lika gärna fråga, vad vill ni ha för undergrupper?
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:17) hihi jag hittade rätt. *S* Ett steg på rätt väg.  wow, sitter du alltså och försöker skapa ett forum just nu?  Duktigt Linda!  Emma
Linda_A
21-05-2006, 15:22
Ville ni inte det?
Jag kom på ett sätt så jag tänkte att jag kunde göra hårt.
Och jag uppskattar gärna hjälp att rätta min stavning m.m. Jag ser ju inte alltid sånt.
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:17) hihi jag hittade rätt. *S* Ett steg på rätt väg.  var var var!!!!! klart vi hjälper till......
Linda_A
21-05-2006, 15:27
hm...undergrupper... en för imperialisar en för mackar en för storbladiga en för småbladiga en för eriostemma.... en för namngissning en för bilder en för allmänt hoyasvammel en för byta /sälja en för bortskänkes
Linda_A
21-05-2006, 15:30
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:28) hm...undergrupper... en för imperialisar en för mackar en för storbladiga en för småbladiga en för eriostemma.... en för namngissning en för bilder en för allmänt hoyasvammel en för byta /sälja en för bortskänkes Är det inte bättre att gå via sektioner? Någon som har lust att leta upp dem? *S* Köp och sälj och det var bra med!
Jaa! Klart vi hjälper till.  Jag tycker vi ska ha för skötsel också, jordval, ljus och rotning och sånt.  Nu ska jag bli medlem! Mvh Emma
På Simones hoyas eller vad det nu heter har jag sett sektionerna.. ska försöka hitta det.. Edit: Nej, det var inte där, men jag ska hitta det ändå.  Enda problemet med att ha sektionerna är att jag inte har en aning om vad mina hoyor tillhör för sektion..
det blir ju kanon ju!!!!
Linda_A
21-05-2006, 15:35
Tack vad gulliga ni är!
Linda_A
21-05-2006, 15:38
hehe jag såg det! ;D
Vad kul att det gick!
CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 16:32) Jaa! Klart vi hjälper till.  Jag tycker vi ska ha för skötsel också, jordval, ljus och rotning och sånt.  Nu ska jag bli medlem! Mvh Emma ja det är bra en med odlingsråd i ....
CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 16:34) På Simones hoyas eller vad det nu heter har jag sett sektionerna.. ska försöka hitta det.. Edit: Nej, det var inte där, men jag ska hitta det ändå.  Enda problemet med att ha sektionerna är att jag inte har en aning om vad mina hoyor tillhör för sektion..  det lär man sig....eriostemmor är dom här... eriostemmor
Klassifizierung der Hoyas in Gruppen Vorbemerkungen Sektion I. Otostemma (Blume) Schlechter 1857 Sektion II. Hoya R. Brown oder Eu-Hoya (Miquel) und Schlechter = Acanthostemma Blume Sektion III. Plocostemma (Blume) Schlechter Sektion IV. Pterostelma (Wight), K. Schumann 1895, Schlechter 1913 Sektion V. Oreostemma Schlechter Sektion VI. Physostelma (Wight) Schlechter 1913 Sektion VII. Eriostemma (Schlechter) Kloppenburg & Gilding Det var visst på simones hoyas.  Emma
CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 16:41) Klassifizierung der Hoyas in Gruppen Vorbemerkungen Sektion I. Otostemma (Blume) Schlechter 1857 Sektion II. Hoya R. Brown oder Eu-Hoya (Miquel) und Schlechter = Acanthostemma Blume Sektion III. Plocostemma (Blume) Schlechter Sektion IV. Pterostelma (Wight), K. Schumann 1895, Schlechter 1913 Sektion V. Oreostemma Schlechter Sektion VI. Physostelma (Wight) Schlechter 1913 Sektion VII. Eriostemma (Schlechter) Kloppenburg & Gilding Det var visst på simones hoyas.  Emma hallåååå!!!!! på svenska...annars blandar jag fel ju...hur skulle det se ut i samlingen
Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då.
Haha, ja vi är helt bedrövliga.  Tack för länken! Den var bra, för jag vill inte ha fler eriostemmor.  Emma
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:42) CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 16:41) Klassifizierung der Hoyas in Gruppen Vorbemerkungen Sektion I. Otostemma (Blume) Schlechter 1857 Sektion II. Hoya R. Brown oder Eu-Hoya (Miquel) und Schlechter = Acanthostemma Blume Sektion III. Plocostemma (Blume) Schlechter Sektion IV. Pterostelma (Wight), K. Schumann 1895, Schlechter 1913 Sektion V. Oreostemma Schlechter Sektion VI. Physostelma (Wight) Schlechter 1913 Sektion VII. Eriostemma (Schlechter) Kloppenburg & Gilding Det var visst på simones hoyas.  Emma hallåååå!!!!! på svenska...annars blandar jag fel ju...hur skulle det se ut i samlingen  Då får du hitta en översättare.. för JAG kan inte tyska.
inte jag heller
CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:43) Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då. sant...man kan ju lägga till en ny efter hand... men en för stora blad och en för små blad är bra och dom där speciella som impar och macar, men dom kan ju dela på en en för skötsel och en för babbel är bra en för bilder är bra och en byta/köpa/sälja...
Linda_A
21-05-2006, 15:47
Jag är öppen för alla förslag. Vi kan ju alltid ändra efter hand med.
Om ni går in på Simones hoyas och sedan "wissenswertes" och "klassifizierung" så kan man gå in på de olika grupperna och se vilka de innehåller. Men jag håller med Jenny lite, det blir krångligt. Emma
Linda_A
21-05-2006, 15:56
Emma tackar! Jag håller med om att det ska bli lite svårt att förstå. Ska fixa en nybörjare avdelning med är det tänkt. Vad tycker ni så här långt? Har ändrat lite och yennys inlägg försvann tyvärr.
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:46) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:43) Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då. sant...man kan ju lägga till en ny efter hand... men en för stora blad och en för små blad är bra och dom där speciella som impar och macar, men dom kan ju dela på en en för skötsel och en för babbel är bra en för bilder är bra och en byta/köpa/sälja...  Vad menas med impar och mackar? är det nått speciellt med dom eller?
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:56) Emma tackar! Jag håller med om att det ska bli lite svårt att förstå. Ska fixa en nybörjare avdelning med är det tänkt. Vad tycker ni så här långt? Har ändrat lite och yennys inlägg försvann tyvärr. Det är lugnt... det är ju inte klart ännu
Linda_A
21-05-2006, 15:58
CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:56) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:46) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:43) Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då. sant...man kan ju lägga till en ny efter hand... men en för stora blad och en för små blad är bra och dom där speciella som impar och macar, men dom kan ju dela på en en för skötsel och en för babbel är bra en för bilder är bra och en byta/köpa/sälja...  Vad menas med impar och mackar? är det nått speciellt med dom eller? imperalis och ja nu kommer jag inte på namnet. De tillhör väl storblommig hoyor om jag inte minns fel. De stora röda blommorna som Myhoyas har visat under bildtråden.
Linda_A
21-05-2006, 16:00
Säg till om det blir för många avdelningar och om det är något som kan flyttas!
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:58) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:56) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:46) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:43) Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då. sant...man kan ju lägga till en ny efter hand... men en för stora blad och en för små blad är bra och dom där speciella som impar och macar, men dom kan ju dela på en en för skötsel och en för babbel är bra en för bilder är bra och en byta/köpa/sälja...  Vad menas med impar och mackar? är det nått speciellt med dom eller? imperalis och ja nu kommer jag inte på namnet. De tillhör väl storblommig hoyor om jag inte minns fel. De stora röda blommorna som Myhoyas har visat under bildtråden.  Jahapp... viste inte att man gjorde skillnad på storleken på blommorna också..
Linda_A
21-05-2006, 16:08
Du ska inte lyssna allt för mycket på mig idag.  Men jag tror att det stämmer. Stod något om det i hoyatelegraften
varför inte en frågeavd.?.. där inga frågor är för dumma?
Linda_A
21-05-2006, 16:11
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 17:10) varför inte en frågeavd.?.. där inga frågor är för dumma?  Tänkte skapa en nybörjare avdelning? Kanske kan gå där under?
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:58) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:56) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:46) CITAT (yenny @ 21-05-2006, 16:43) Fast det verkar väl lite väl krångligt om man skall dela upp det för mycket.. alla som är nybörjare (typ jag) lär ju inte fatta vart de skall skriva då. sant...man kan ju lägga till en ny efter hand... men en för stora blad och en för små blad är bra och dom där speciella som impar och macar, men dom kan ju dela på en en för skötsel och en för babbel är bra en för bilder är bra och en byta/köpa/sälja...  Vad menas med impar och mackar? är det nått speciellt med dom eller? imperalis och ja nu kommer jag inte på namnet. De tillhör väl storblommig hoyor om jag inte minns fel. De stora röda blommorna som Myhoyas har visat under bildtråden.  ja dom är storblommiga... och storbladiga.....nästan
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 16:56) Emma tackar! Jag håller med om att det ska bli lite svårt att förstå. Ska fixa en nybörjare avdelning med är det tänkt. Vad tycker ni så här långt? Har ändrat lite och yennys inlägg försvann tyvärr. det ser jättebra ut.... GO GIRL!!!!
Här försvinner man i 20 minuter och det händer massor.  Jag tycker också det ser jättebra ut! Emma
*kikar in* spännande
Alexander-VG-zon3
21-05-2006, 16:36
inta för att låta ohövlig eller nåt men att ha fler uppdelning av hoya avdelning är väl att överdriva lite väl . det räcker gott å väl med en enkel avdelning där det stårv hoya
Men flaxxs.. vi snackar om vårt alldeles eeeegna hoyaforum nu.. Som duktiga Linda har fixat  Emma
Lotta150
21-05-2006, 16:47
morellen
21-05-2006, 16:54
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 17:36) inta för att låta ohövlig eller nåt men att ha fler uppdelning av hoya avdelning är väl att överdriva lite väl . det räcker gott å väl med en enkel avdelning där det stårv hoya nepp - för hoyaianerna så räcker inte det *S* Men jag kan hålla med om att det skulle räcka på odla ;-)
Linda_A
21-05-2006, 16:55
Flaxss: Det är inte vackert att vara en surgubbe. Och ni andra tackar!! Detta var ju jättekul!
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 17:55) Flaxss: Det är inte vackert att vara en surgubbe. Och ni andra tackar!! Detta var ju jättekul! Ursäkta korkad fråga kanske.... men e flaxx en kille (apropå surgubbe) ? Visst är det ul Linda  Fast jag vet inte hur jag skall hinna med allt nu
Linda_A
21-05-2006, 17:01
Jopp det är han. Och jag hoppas att han med kommer till forumet. Du jag vet inte heller hur jag ska hinna med allt. *S*
Alexander-VG-zon3
21-05-2006, 17:01
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 17:55) Flaxss: Det är inte vackert att vara en surgubbe. Och ni andra tackar!! Detta var ju jättekul! haha är du sur tanten då
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 17:11) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 17:10) varför inte en frågeavd.?.. där inga frågor är för dumma?  Tänkte skapa en nybörjare avdelning? Kanske kan gå där under? ja det blir jättebra det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|