|
Sådär, nu är omröstningen igång, datorn ville inte fungera först, men hoppas det går nu.
lilla mamma
20-05-2006, 21:30
ja absolut. Inte för att jag är sådär intresserad av just hoya, men för er som är
Maria i Helsingborg
20-05-2006, 23:05
OM jag gör
Alexander-VG-zon3
20-05-2006, 23:17
japp jätte gärna ,klart man vill ha det . fast gör man en avdelning av det såär där väl fler som vill ha för pelargoner,palmer,katusar,köttätande m.m så det är kankse inte så smart börja göra så om det är några som bler sura eller nåt . för vi har ju ett krukväxter avdelning så skulle vi ha ett för bara hoyor får man dela upp i flera växtgrupper så det inte bler avund eller nåt jag hadde gillat att ha en hoya avdelning men ska man göra så ska det vara fler med
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 00:18) japp... det är jag med
Alexander-VG-zon3
20-05-2006, 23:25
men om vi har en avdelniing för bara hoyor så kan vi lika gärna ha en för katusar,palmer,pelargoner,orkyderer, m.m man kan inte äta kakan å ha den kvar
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 00:25) men om vi har en avdelniing för bara hoyor så kan vi lika gärna ha en för katusar,palmer,pelargoner,orkyderer, m.m allt eller inget nu är det ju inte lika mycket tryck på kaktusar och palmer direkt åtminstånde inte så övriga deltagare klagar på för många trådar om det ialla fall...
Jag svarade ja.... men helt ärligt så vet jag inte om det funkar så bra egentligen... man kan ju inte ha avdelningar för allt...
Alexander-VG-zon3
20-05-2006, 23:30
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 00:27) CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 00:25) men om vi har en avdelniing för bara hoyor så kan vi lika gärna ha en för katusar,palmer,pelargoner,orkyderer, m.m allt eller inget nu är det ju inte lika mycket tryck på kaktusar och palmer direkt åtminstånde inte så övriga deltagare klagar på för många trådar om det ialla fall...  fast sen sa jag inte bara katusar å palmer utan där finns ju både orhiderer elelr hur det stava,köttätande växter,pelargoner,medelhavsväxter m.m jag ville gärna haft ett för hoyor men varför ska det favriseras det är aknske mycket imellan åt med bara hoyor å så men ska man börja dela upp allt så ska man göra det på allt annat med
Låter ju som den bästa ideen på länge.
Eftersom jag är helt ointresserad av just hoyor så vore det ju sjönt att kunna läsa om övriga krukväxter utan att behöva sålla mellan alla hoyatrådar. Och så vore det ju enklare för alla som faktiskt är intresserade av dem att hitta just sina trådar.
En win-win situation som det heter på utrikiska.
Absolut! Det är ju väldigt mycket hoyaprat så jag skulle välkomna det. Både för mig som är intresserade och för de som inte är det.
Alexander-VG-zon3
21-05-2006, 00:21
jag tycker ändå att varför just favriser hoyor då kan man ta in andra områden med om man ska börja bygga upp det så .
mayababy
21-05-2006, 01:13
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 01:21) jag tycker ändå att varför just favriser hoyor då kan man ta in andra områden med om man ska börja bygga upp det så . Tror inte om det handlar om att favorisera utan helt enkelt för att det skrivs oerhört mycket i Hoya-trådarna, vilket det faktiskt inte görs i de andra trådarna i "krukväxter" Tror det blir bra att dela upp så att de andra trådarna inte dränks i alla hoyatrådar! Som någon annan skrev...en Win-win situation
Lotta B
21-05-2006, 06:13
Jag tycker att det bore bra med en hoyatråd på grund av att det ofta klagas över att det kommer upp för mycket hoyafrågor. Det finns ingen annan grupp inom krukväxtavdelningen som kommer upp så ofta (jag har inte kollat någon statestik, men ändå). Jag har själv just skaffat mina första hoyaplantor och om jag vill fråga om något så vill jag kunna göra det utan att få en massa kommentarer om att det finns för många hoyatrådar. Jag tycker även om andra krukväxtgrupper och upplevde även innan jag skaffade mig mina hoyaplantor att det ofta klagades på att detta ämne togs upp för ofta. Därför vore det bra med en egen hoyaavdelning. Visserligen kan man tycka att det går bra att hoppa över de trådar man inte är intresserad av, men jag upplever att många kanske inte tycker så.
titti49zon6
21-05-2006, 07:31
Låter som ett utmärkt förslag tycker jag som rätt nybliven Hoyafantast
Linda_A
21-05-2006, 07:38
Jag tycker då att det behövs. Och orättvist, tja livet är orättvist. Vilket man får lära sig rätt snabbt. Jag tycker att det behövs pga av det blir väldigt mycket hoyatrådar och jag verkar inte vara ensam att känna att det blir nästan jobbigt att starta en ny tråd om hoyor. Då man vet med sig att folk kanske tänker "ännu en hoya tråd" och långa blir de med. Jag förstår att folk vill att deras frågor ska besvaras med. Jag besvarar frågor även om ickehoyor om jag kan. Men jag kan inget om andra växter, ska jag gå och gissa lite friskt?  Tror inte att någon gynnas av det. Sen om det sker är en annan sak..
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 01:21) jag tycker ändå att varför just favriser hoyor då kan man ta in andra områden med om man ska börja bygga upp det så . BARAFÖR ATT DET ÄR DET SOM DISKUTERAS MEST!!!!!
norpydorp
21-05-2006, 09:00
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 01:21) jag tycker ändå att varför just favriser hoyor då kan man ta in andra områden med om man ska börja bygga upp det så . BARAFÖR ATT DET ÄR DET SOM DISKUTERAS MEST!!!!! exakt! Och ingen behöver irritera sig att vi har tagit över krukväxtavdelningen med en massa konstigt  hoyaprat.
Linda_A
21-05-2006, 09:17
Är det någon som har tagit kontakt med "ägarna" på odla?
antingen via mail eller i suport, gapar man på dom.
norpydorp
21-05-2006, 09:26
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 10:15) vad är du du vill ha som är på villha listan? Jättenyfiken
kattenfindus
21-05-2006, 09:30
Även om jag inte skriver så mycket så läser jag ofta; alltså tycker jag att:
Det låter som ett utmärkt förslag!
Jag kan känna så här också, om jag skriver en fråga om något som inte handlar om hoyor och ingen svarar på den med en gång så är den låååångt ner på sidan, dränkt av en massa hoyatrådar när jag loggar in nästa gång.  Det är ju delvis mitt eget fel eftersom jag spär på hoyatrådarna, men hade jag inte gjort det hade jag nog blivit lite småirriterad. Och flaxxs, om det är någon som känner att de vill ha en pelargon-, kaktus- eller palmavdelning tänker jag verkligen inte stoppa dem, men just NU handlar det om hoyor, och det är inte min sak att starta kaktusavdelning eftersom jag inte är intresserad av det.  Emma
Har just röstat. Klart att man kan göra andra underavdelningar till krukväxtforumet också, men kanske man i så fall låter dem växa fram efter behov.
Vissa hoyor är ganska intressanta. Har två nu. Kan sluta när jag vill. Har den här hoyagrejen under full kontroll.
norpydorp
21-05-2006, 10:12
CITAT (Bessie @ 21-05-2006, 11:07) Vissa hoyor är ganska intressanta. Har två nu. Kan sluta när jag vill. Har den här hoyagrejen under full kontroll. hi hi hi...vänta du bara
kattenfindus
21-05-2006, 10:17
Bessie! Det är bara att gratulera att det är under kontroll. För det går lätt överstyr och blir fullt i fönstrena
Biggan_
21-05-2006, 10:28
Blue_Jean
21-05-2006, 10:36
klart det ska vara en hoyaavdelning  det är ju uppenbart att det finns underlag för en egen avdelning...  dessutom, blir det nog lättare för de som ännu inte har fallit i träsket, de vill nog inte behöva bläddra genom sida efter sida med hoyatrådar...
Jag håller med, det är en jättebra ide :-)
Alexander-VG-zon3
21-05-2006, 11:55
jo alltså jag är inte imot det med hoyoaavdelning alltså jag vill med ha det . men jag tycker inte det är så många som har klagat alltså det är mest överdriv. ja det finns många trådar i mellan åt eller rättare sagt det är trådar som håller sig kvar .tittar man just nu på den kruksidan så är där mindre hoya . men i blan är där lite mer nån ny å sen 1-3som håller i sig . och jag tyccker det pratas lika mycket hoyor som Orkidéer å katusar/suckulenter i mellant åt mindre mycket köttaätande,pelargoiner,plamer ligger längst nere . hadde vi sagt lika dant vilka som vill starta en Orkidéer avdelning så hadde många velat det med . alltså så ska man börja med att bryta upp det i avdelningar så kan man lika gärna dela upp det i fler som rätt snabbt med komemr bli fyllda efter ett tag .
Linda_A
21-05-2006, 12:14
Håller inte med om att det är mera av de andra grupperna vs hoya. Om jag inte har räknat galet så är det 11 hoya trådar av 25 stycken totalt på denna sidan. Flaxss: Det är bara du och ev 2 till (beroende på vad du röstade) tycker att det är en dålig idée? Och som Emma säger varför ska vi icke intresserade ta "striden" för andra grupper som vad jag kan se skrivas relativt lite. Orkidéer skrivs inte alls lika mycket om, eller palmer eller de andra grupperna. Börjar det skrivas mycket om de så är det väl fritt fram för dem att göra något liknade. Och förstår jag inte vad krukavdelningen har med saken att göra? Varför ska vi skriva om hoyor utbrett istället för bara i en avdelningen? Missförstå mig rätt nu alla. Jag har inget emot andra trådar eller andra växter. Och för min del får ni skriva milslånga trådar men det sker inte. Däremot så skrivs det mycket om hoyorna. Och tittar man i denna tråd så verkar det som att de flesta utan 2-3 som tycker att det är bra idée. *la till lite*
Alexander-VG-zon3
21-05-2006, 12:22
jag röstade på ja. men varför ska man då inte får kunna prata om pelargoner å Orkidéer i avdelnigar med om hoyor kan det . det är ju inte så att där är över hälften hoyor av inläggen varje da . alltså ska man börja göra så kan man göra det i fler med och jag tycker inte det är en dålig idee men ska man lika gärna göra det så varför då inte ta upp alla . denna sida har ju inte tat upp avdelnigar i växter utan i allmänt som trädgård å krukor då kan den gärna fårtsätta så . men ska man nu dela upp i hoya så kan man lika gärna ta med dom två pupoläraste ämnen som är pelargon,Orkidéer som där med skrivs mycket av imellan åt
Linda_A
21-05-2006, 12:32
CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 13:22) jag röstade på ja.
men varför ska man då inte får kunna prata om pelargoner å Orkidéer i avdelnigar med om hoyor kan det . det är ju inte så att där är över hälften hoyor av inläggen varje da . alltså ska man börja göra så kan man göra det i fler med :wub: och jag tycker inte det är en dålig idee men ska man lika gärna göra det så varför då inte ta upp alla . denna sida har ju inte tat upp avdelnigar i växter utan i allmänt som trädgård å krukor då kan den gärna fårtsätta så . men ska man nu dela upp i hoya så kan man lika gärna ta med dom två pupoläraste ämnen som är pelargon,Orkidéer som där med skrivs mycket av imellan åt :wub: Det handlar inte om orkidéer eller pelargoner. Och om det har skrivits lika mycket om de som hoyorna under hela tiden som jag har varit här så måste jag verkligen missat dem trådarna. Men som sagt tycker du att dem två grupperna förtjänar en egen avdelning så är det ju fritt fram att lobba för det. Men gör gärna det i en egen tråd för varje grupp tror att du når fram till flera då. Jag tror inte seriöst att de finns det underlaget för dem två grupperna. Och det tror jag beror mycket på att det finns egna forum för dem. (med detta menar jag inte att folk inte har stort intresse för dess grupper men jag tror att folk söker sig till sällskapens forum) Och du verkat relativt ensam om dina åsikter.
CITAT (norpydorp @ 21-05-2006, 10:26) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 10:15) tänk er tjejer och killar  :) en egen avdelning där vi kan frossa i namn och bilder eller byten hur mycket vi vill....  :lol: och BARA en massa vackra hoyor...  :) letar fortfarande efter mina "vill ha" på tradera, men inte kommer dom inte...  vad är du du vill ha som är på villha listan? Jättenyfiken  excavata, sp thai 3 och png 436 dom bladen...wow säger jag bara...
CITAT (yenny @ 21-05-2006, 00:27) Jag svarade ja.... men helt ärligt så vet jag inte om det funkar så bra egentligen... man kan ju inte ha avdelningar för allt... Och idag är jag på ett annat humör  (och har läst det ni andra skrivit  ) Det är ju rätt så många hoya trådar... och det verkar vara några som stör sej på det (fast jag förstår inte varför.. man får väl skriva om det man vill bara det handlar om krukväxter) Men så varför inte... visst skulle det funka bra med en egen avdelning. Fast frågan är om "ledningen" tycker det är nödvändigt?
CITAT (Blue_Jean @ 21-05-2006, 11:36) klart det ska vara en hoyaavdelning  det är ju uppenbart att det finns underlag för en egen avdelning...  dessutom, blir det nog lättare för de som ännu inte har fallit i träsket, de vill nog inte behöva bläddra genom sida efter sida med hoyatrådar... ett bra sätt att fånga upp nya offer på visserligen...hm... det finns säkert någon man kan lura ner i fällan
CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 13:32) CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 13:22) jag röstade på ja. men varför ska man då inte får kunna prata om pelargoner å Orkidéer i avdelnigar med om hoyor kan det . det är ju inte så att där är över hälften hoyor av inläggen varje da . alltså ska man börja göra så kan man göra det i fler med och jag tycker inte det är en dålig idee men ska man lika gärna göra det så varför då inte ta upp alla . denna sida har ju inte tat upp avdelnigar i växter utan i allmänt som trädgård å krukor då kan den gärna fårtsätta så . men ska man nu dela upp i hoya så kan man lika gärna ta med dom två pupoläraste ämnen som är pelargon,Orkidéer som där med skrivs mycket av imellan åt  Det handlar inte om orkidéer eller pelargoner. Och om det har skrivits lika mycket om de som hoyorna under hela tiden som jag har varit här så måste jag verkligen missat dem trådarna. Men som sagt tycker du att dem två grupperna förtjänar en egen avdelning så är det ju fritt fram att lobba för det. Men gör gärna det i en egen tråd för varje grupp tror att du når fram till flera då. Jag tror inte seriöst att de finns det underlaget för dem två grupperna. Och det tror jag beror mycket på att det finns egna forum för dem. (med detta menar jag inte att folk inte har stort intresse för dess grupper men jag tror att folk söker sig till sällskapens forum) Och du verkat relativt ensam om dina åsikter. HEJ!!!! vi kanske ska starta ett hoyaforum istället???? med underavdelningar som är hoyaarter och grupper???? ehriostemma-gruppen... kerri gruppen ..... macgilliwrayi-gruppen... oj vad det skulle va kul!!!
Linda_A
21-05-2006, 14:56
pejori: hehe seriöst funderade jag på det. Men jag har INGEN anning om hur man gör.
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 15:49) CITAT (Blue_Jean @ 21-05-2006, 11:36) klart det ska vara en hoyaavdelning :wub:  det är ju uppenbart att det finns underlag för en egen avdelning...  dessutom, blir det nog lättare för de som ännu inte har fallit i träsket, de vill nog inte behöva bläddra genom sida efter sida med hoyatrådar... ett bra sätt att fånga upp nya offer på visserligen...hm... det finns säkert någon man kan lura ner i fällan  Ni har redan lyckats med mig.. era små rävar.  För ett halvårsedan var jag lyckligt (?) ovetande om vad en hoya var, idag startar jag hoyaavdelningstrådar.  Var ska det sluta...  Men Pejori, angående sp Thai 3, eftersom det var jag som visade upp en läskande bild på den känner jag mig lite skyldig. Jag delade min stickling i tre delar, så du kan byta till dig en av dem. Något som lockar?  Emma
CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 15:58) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 15:49) CITAT (Blue_Jean @ 21-05-2006, 11:36) klart det ska vara en hoyaavdelning  det är ju uppenbart att det finns underlag för en egen avdelning...  dessutom, blir det nog lättare för de som ännu inte har fallit i träsket, de vill nog inte behöva bläddra genom sida efter sida med hoyatrådar... ett bra sätt att fånga upp nya offer på visserligen...hm... det finns säkert någon man kan lura ner i fällan  Ni har redan lyckats med mig.. era små rävar.  För ett halvårsedan var jag lyckligt (?) ovetande om vad en hoya var, idag startar jag hoyaavdelningstrådar.  Var ska det sluta...  Men Pejori, angående sp Thai 3, eftersom det var jag som visade upp en läskande bild på den känner jag mig lite skyldig. Jag delade min stickling i tre delar, så du kan byta till dig en av dem. Något som lockar?  Emma ja!!!!! vad vill du ha för kul då? ett par nya impar eller?
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 15:54) CITAT (Linda_A @ 21-05-2006, 13:32) CITAT (flaxss @ 21-05-2006, 13:22) jag röstade på ja. men varför ska man då inte får kunna prata om pelargoner å Orkidéer i avdelnigar med om hoyor kan det . det är ju inte så att där är över hälften hoyor av inläggen varje da . alltså ska man börja göra så kan man göra det i fler med och jag tycker inte det är en dålig idee men ska man lika gärna göra det så varför då inte ta upp alla . denna sida har ju inte tat upp avdelnigar i växter utan i allmänt som trädgård å krukor då kan den gärna fårtsätta så . men ska man nu dela upp i hoya så kan man lika gärna ta med dom två pupoläraste ämnen som är pelargon,Orkidéer som där med skrivs mycket av imellan åt  Det handlar inte om orkidéer eller pelargoner. Och om det har skrivits lika mycket om de som hoyorna under hela tiden som jag har varit här så måste jag verkligen missat dem trådarna. Men som sagt tycker du att dem två grupperna förtjänar en egen avdelning så är det ju fritt fram att lobba för det. Men gör gärna det i en egen tråd för varje grupp tror att du når fram till flera då. Jag tror inte seriöst att de finns det underlaget för dem två grupperna. Och det tror jag beror mycket på att det finns egna forum för dem. (med detta menar jag inte att folk inte har stort intresse för dess grupper men jag tror att folk söker sig till sällskapens forum) Och du verkat relativt ensam om dina åsikter. HEJ!!!! vi kanske ska starta ett hoyaforum istället???? med underavdelningar som är hoyaarter och grupper???? ehriostemma-gruppen... kerri gruppen ..... macgilliwrayi-gruppen... oj vad det skulle va kul!!!  Wow vad skoj det skulle varit, fast risken finns att vi blir datornördar allihop och spenderar all vår vakna tid på det där forumet.  Och jag vet inte heller hur man gör.  Emma
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:00) CITAT (Emma_ @ 21-05-2006, 15:58) CITAT (pejori @ 21-05-2006, 15:49) CITAT (Blue_Jean @ 21-05-2006, 11:36) klart det ska vara en hoyaavdelning  det är ju uppenbart att det finns underlag för en egen avdelning...  dessutom, blir det nog lättare för de som ännu inte har fallit i träsket, de vill nog inte behöva bläddra genom sida efter sida med hoyatrådar... ett bra sätt att fånga upp nya offer på visserligen...hm... det finns säkert någon man kan lura ner i fällan  Ni har redan lyckats med mig.. era små rävar.  För ett halvårsedan var jag lyckligt (?) ovetande om vad en hoya var, idag startar jag hoyaavdelningstrådar.  Var ska det sluta...  Men Pejori, angående sp Thai 3, eftersom det var jag som visade upp en läskande bild på den känner jag mig lite skyldig. Jag delade min stickling i tre delar, så du kan byta till dig en av dem. Något som lockar?  Emma ja!!!!! vad vill du ha för kul då? ett par nya impar eller?  Det hade inte varit alls dumt! Men i så fall väntar jag nog gärna på att du rotar den åt mig, för jag känner mig fortfarande lite som en imp-mördare.  Emma
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:01) Komsikom.. ner i träsket med er.
ska genast sätta en borneo red och en rauschi på rotning till dej....
CITAT (pejori @ 21-05-2006, 16:03) ska genast sätta en borneo red och en rauschi på rotning till dej....  Åh.. gulle dig!  Jag ska genast försöka att inte mörda din sp. Thai.
Linda_A
21-05-2006, 15:07
Jag ska se om jag inte har hittat ett sätt att göra ett forum.
Heja Linda!!  Men egentligen borde det inte vara så väldigt svårt, eller? Emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|