Whiskuchi
Satte för mycket spenat i år, och har inte hunnit använda den. Måste alltså jättemycket på en gång, går det att mixa den ihop med lite vatten (mest för att det inte ska sätta sig som en gegga i matberedarens bunke) och frysa in? Hur gör ni andra som klantar er och sår för mycket? biggrin.gif
(ja, jag vet - detta kanske vore bättre i recepttråden, men det är ju inget recept jag begär, bara tips om skörden)
Åsa, mälardalen zon 2
Spenat brukar jag bara förvälla mycket snabbt och sedan frysa in, jag hackar inte, det är godare med lite större spenatbitar ifall man ex. gör pajer eller fiskgratänger (+fryst bladspenat är dyrare än hackad spenat i matbutiken). Spenat sjunker ihop ganska mycket när man förväller, en hel bunke spenatblad bara försvinner när man slänger ner dem i en kastrull med kokande vatten.
Whiskuchi
Det klart, jag har mest tänkt mig att ha till spenatstuvning - men den kan jag ju mixa när den ska användas. Förstås. (tänkte inte så långt *s*)
Mindre arbete också, så jag fryser den hel. Tack för svaret!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon